Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
nataly_ schreef:Overdag meer drinken, ik heb er ook veel last van. Alleen ik ging er altijd automatisch uit. Nu blijf ik liggen, en druk mijn voet tegen het bed. Zodat ik mijn kuitspier aanspan. Dan slaap ik rustig verder. Dan heb ik er wel de volgende dag last van. Of nouja dan voel ik het laat ik het zo zeggen.
seren schreef:Ik weet niet hoe oud je bent maar kuitkrampen komen veel voor bij jongeren en dat wordt ook vanzelf minder.
Als je kramp hebt met je in ieder geval rekken dus je tenen naar je toe trekken.
Veel succes
Door een blessure aan mijn kuitspieren/achillespezen heb ik hier last van en het zou natuurlijk ook kunnen meewerken dat ik onder de jongeren val. Helaas groei ik al jaren niet meer dus ik heb mn twijfels hierover.spatter schreef:bekend probleem
zorg dat je benen lager liggen , hang ze desnoods uit bed
waarschijnlijk zakt je bloeddruk zo laag dat je hart het bloed niet helemaal goed naar je voeten krijgt en dan verzuurd de boel
verder kun je SRL zalf op je kuiten smeren zodat ze warm en goed doorbloed blijven
hou je benen in ieder geval goed warm
ik druk atijd mijn hakken tegen de achterkant van het bed of ga uit bed en recht staan
ik heb het trouwens ook snel aan mijn tenen en voeten
seren schreef:Ik en nu 24 en er sinds een jaar helemaal vanaf. Ik heb het heel extreem gehad!
Vervelend probleem idd als je je voet niet verder kunt buigen.
Langs je bed staan en je been gestrekt wat naar achter zetten dan rek je ook vanuit je knie zeg maar.
Lalidan schreef:Ik weet niet of je medicijnen slikt, maar bepaalde medicijnen kunnen nachtelijke kramp veroorzaken. Misschien dat je daar iets mee kan?