Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Niet egoïstischer, wel nog eerlijker. Exactly my toughts.
) je kind af te staan..
Je hele verdere leven met de wetenschap rond te lopen dat je ergens een kind hebt, misschien later ineens je kind op de stoep hebt staan omdat ie je heeft opgespoord.. Nee, ik zou dat echt niet trekken denk ik 
shilady schreef:Ja maar hier in nederland is je situatie anders als dat jij in het buitenland geboren was in armoede. Ik heb het er nu over als je een keuze zou moeten maken in DIT land
Ik zie vaak genoeg gevallen voorbij komen op tv waarbij adoptie/pleegkinderen het niet zo fijn hebben gehad

Moiryn schreef:Ik zou abortus plegen. Piet alleen omdat ik gewoon te jong ben voor een kind, maar ook omdat je bij adoptie nooit weet hoe goed het kind er krijgt, en dat wil ik Piet m'n kind aan doen.
shilady schreef:Moiryn schreef:Ik zou abortus plegen. Piet alleen omdat ik gewoon te jong ben voor een kind, maar ook omdat je bij adoptie nooit weet hoe goed het kind er krijgt, en dat wil ik Piet m'n kind aan doen.
Nee idd dat is ook mijn gedachte
Vind het gewoon onnodig om zwanger te zijn 9 maanden terwijl ik het dan zelf niet ga houden.
En idd je weet niet hoe het terrecht gaat komen . Het kan ook van het ene naar het andere gezin gaan
NatasjavE schreef:Ik zou voor een abortus kiezen.
Een vriendin van mij heeft onderzoek gedaan naar hechtingsstoornissen bij kinderen. En het blijkt dat adoptiekinderen vrij vaak een vorm van een hechtingsstoornis hebben. Voor mij de eerste reden om nooit en te nimmer een kind af te staan. (een Hechtingsstoornis kan zich bijvoorbeeld kan uiten in het op latere leeftijd niet kunnen aangaan van relaties. )
De tweede rede is heel simpel...ik zou het niet kunnen afstaan. Je voelt je kindje tijdens je zwangerschap bewegen en die bevalling doet(hormonaal?) ook iets met je.
Zodra je kindje geboren is voel je jezelf veranderen...je bent tot heel veel instaat om dat hele kleine hoopje mens te beschermen, te vertroetelen en lief te hebben.
zonnebloem18 schreef:Als de keus er nog is en ik wil echt geen kinderen abortus.
Ik denk dat zodra je het kind voelt bewegen het kind nauwelijks meer weg kan doen.
Verder zijn er in de wereld zo verschrikkelijk veel weesjes die een lief gezin zoeken die dan geen kans krijgen