Ik vind sowieso dat m'n gezicht er frisser uit ziet als ik het 's morgens doe, maar het lijkt me juist ook weer goed om vlak voor het slapen een schoon gezicht te hebben..?
Bedankt voor 't lezen & als je gereageerd hebt.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Een tonic moet ik dan inderdaad nog even halen, maakt dat nog heel veel uit qua merk?

Suusoi schreef:Ook mascara en oogpotlood zijn make-up natuurlijk, maar ik doelde inderdaad meer op foundations of poeder
Als je het echt goed wilt doen begin je met de cleansing. Je kan dat er met vochtige watjes weer af halen, vervolgens nareinigen met een tonic (de tonic moet je op vochtige watjes aanbrengen, en dan over je huid gaan). Dan is je huid goed gereinigd en toegankelijker voor de scrub. Dan kun je de scrubcrème aanbrengen, inwerken en afspoelen met water. Vervolgens nog even nareinigen met een tonic. Finishing touch is natuurlijk een dagcrème(of nachtcrème), en daarna de make-up
Ik gebruik trouwens producten van Oriflame (goede ervaringen mee).
Maar kruidvat oid zal het vast wel hebben, en anders heeft Etos het sowieso (ook eigen merk).
xmarliez schreef:Waarom eerst de poriën sluiten met een tonic en daarna scrubben??
Probeer wel een dag/nachtcrème te pakken zonder paraffine of minerale oliën die sluiten namelijk de huid af, er kan dus niks meer in maar ook niks meer uit waardoor je sneller puistjes, ontsteking of verstopte poriën krijgt. Zorg voor een voedende of het liefst een hydraterende creme omdat het vochtgehalte in je lichaam toch altijd lager is dan het moet zijn en met zonnebescherming, zelfs in de winter komen er nog UV stralen op je huid wat uiteraard niet goed is.
een fasewash is een oppervlakte reiniging wat niet je poriën schoonmaakt, daarvoor heb je de scrub of peeling. Met een fasewash haal je, je make up eraf en reinig je de huid oppervlakkig. Door daarna te scrubben en dus dieper in de huid te werken haal je de dode huidlaag eraf, bereik je de poriën en maak je ze schoon en daarna sluit je ze door er een tonic overheen te doen. Als je na de fasewash een tonic op doet heeft dat toch geen enkele zin? Een fasewash opent namelijk niets en doet niks met de huid, hooguit lichtelijk verweken door de warmte van het water en de make up/viezigheid van weersinvloeden verwijderen.