Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

heb dus op de gekste plaatsen staan touwtje springen, zelfs een keer langs de vluchtstrook, pretpark, supermarkt, disco enz enz. Mijn toenmalige vriend was zelf gelukkig ook zo gek als een deur dus we hebben er ook een hoop lol om kunnen hebben = lachen helpt ook de ademhaling reguleren.
althans , zo zit het bij mij. Gewoon psychisch dus
Het ergste wat er met een hyperventilatie kan gebeuren, is het verliezen van het bewustzijn. Vervolgens neemt je systeem het automatisch ademhalen weer over. Ik heb naderhand altijd nog wel een week last van een druk op mijn borstkas, maar nu is het alweer bijna een jaar geleden dat het voorkwam
Ik zou, als ik jou was, uitzoeken of het zeker niet iets fysieks is! Succes ermee!
en al ging je dood dan hielp panieken ook niet, daarmee hou je dat niet tegen 
. Ik heb ooit tabletten gekregen van de HA, die durfde ik niet te nemen omdat ik de beschrijving tot op t laatste woordje doorgelezen had en ik bang was dat ik last van de bijwerkingen zou krijgen. t stomme was dat ik die pilletje wel altijd meenam, ik durfe de deur niet uit zonder... Ik had wel meer dingen die ik nooit thuis liet, lipbalsem, een belachelijk klein knuffeltje, telefoon, sleutels van werkelijk álles, een bepaald schriftje, die ene pen. Ik ben zelfs een keer hélemaal geflipt omdat ik m'n sjaal in de trein was vergeten. Ik had het idee dat ik met die dingen niet in paniek zou raken.

) en dat hielp tegen het snelle bonzen van mijn hart. Na verloop van tijd, zo'n half uur werd ik toch weer rustig en ben ingeslapen. Ik vond het toen echt genoeg en ben de volgende dag naar de huisarts gegaan. Gesproken over wat ik had en hoe dat zou kunnen komen. Heb de afgelopen twee jaar veel meegemaakt maar ik ben nu net een een wat rustiger periode terechtgekomen. Ik heb een verwijzing gekregen naar de haptonoom daar ga ik dinsdag voor het eerst naar toe. En heb ook Oxazepam (valium) gekregen maar wil dat eigenlijk niet gebruiken. Dat ik het heb geeft ook al rust.

(lees paniek stoornis) Mijn advies (na 1,5 jaar oefenen) Laat je goed informeren, ga niet meteen aan de anti-depressiva, doe cognitieve therapie en ademshalings oefeningen. Ga je eet patroon en je bewegings patroon na. Het is vaak een kwestie van uit balans zijn van hormonen door overwerktheid of gedragspatronen die negatief voor je werken. (tenminste dat is mijn overtuiging) Een multi vit, en vit c zijn geen overbodige luxe. Maar de grootste hulp voor jezelf is "stel grenzen" wat wil je wel en wat niet....
HedwigO schreef:..
Begin nu echt pijn over mijn hele lichaam te krijgen en het gevoel dat ik aan mijn hoofdhuid opgehesen word ofzo. heel vaag. Heb ook het gevoel dat mijn vriend me hierdoor nu zo`n beetje zat is