Iemand enig idee wat ik heb?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Snipsnap

Iemand enig idee wat ik heb?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 14:02

Ben sinds 2 weken ziek bij huis, heb ondertussen al 4 keer de huisarts bezocht en nu vandaag een echo laten maken in het ziekenhuis.

Heb last aan mijn linkerflank dit is een stekend gevoel in mijn buik en rug. Eerst dacht de huisarts dat ik last had van mijn ontlasting dus kreeg ik maar Movicolon?? mee, hier kwam ik heel erg van aan de diaree dus hier moest ik mee stoppen, de pijn werd ook maar niet minder.
Toen dacht de huisarts dat ik misschien last zou hebben van nierstenen, hier moest ik urine voor inleveren, niks te zien.
Vorige week donderdag nacht kreeg ik zo veel pijn dat ik naar de huisartsenpost ben gegaan, ook hij kon hier niks aan doen, mocht toen diclovinac en paracetamol innemen.
Dit hielp echt weer niks, toen dinsdag maar weer de huisarts opgebeld, mocht weer urine inleveren en moest weer even langskomen. Dokter wou toch zeker weten of ik geen last heb van nierstenen dus moest vandaag voor een echo naar het ziekenhuis.
De dokter daar heeft mijn hele buik nagekeken maar kon ook niks vinden, het kon natuurlijk wel zo zijn dat hij alles niet goed kon zien op de echo, dat er misschien wel kleine niersteentjes aanwezig konden zijn.

Nu ben ik weer thuis en doet nu nog meer pijn, omdat hij er zo op heeft lopen drukken.
Als ik nu nog last blijf houden moet ik weer contact opnemen met mijn huisarts om te kijken wat we verder gaan doen, ben dit zo zat wil gewoon een keer weten wat ik heb.

Heb dus ondertussen 4 huisartsbezoeken gehad, 1 keer bloed laten prikken, 2 keer urine na laten kijken en heb een echo in het ziekenhuis gehad.

Heb de paarden al 2 weken stil staan en ben nu ook al 2 weken thuis.

Kent iemand dit, of heb je dit eerder gehoord of denk je misschien te weten wat het is, hoor ik het graag ;)

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 18:17

Misschien candida in je darmen? Ik ken iemand die dezelfde klachten had als jou en daar kwam ook heel lang niks uit onderzoeken. Google eens, misschien heb je er wat aan!
Sterkte. :(:)

Anoniem

Re: Iemand enig idee wat ik heb?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:41

Blindedarmontsteking zal het wel niet zijn of wel?

Iris_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 21:08

Volgens mij zit je blindedarm rechts...

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 22:58

Nee geen blindedarmontsteking, hier hebben ze goed nagekeken.
Blindedarm zit idd recht maar pijn kan ook uitvloeien naar je linkerzij.

dejavu: Nou keek net even maar dat zou het wel kunnen zijn, maar daar is moeilijk achter te komen staat op internet.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 23:07

Jee meis, ik zou zo niet weten wat je hebt, ik had ook allemaal vage klachten net zoals jij, maar ze konden 2 weken lang na allerlei onderzoeken ook niks vinden en ben uiteindelijk kantjeboord met emboliën aan beide longen in het ziekenhuis beland.....

Wil je niet bang maken, maar het kan ook iets anders zijn dan je darmen en zo, denk aan lever, alvleesklier.

Ik hoop dat ze snel iets vinden en nog veel meer dat je van de pijn af bent :(:)

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 01:08

Kaatje77: Ooh echt?? Wat erg!! Zelfde klachten? Maar hoe kan dat dan dat je op een andere plek pijn hebt?
Morgen ga ik weer naar de huisarts, doet nou best pijn.
Denk dat het ook wel een beetje komt doordat de dokter zo fijn heeft lopen drukken met dat echoding.

Ga dan gelijk maar vragen of het niet wat anders kan zijn.
Bedankt voor jullie berichtjes :)

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 02:00

Anders jezelf lekker laten doorverwijzen naar een internist die wat verder kijkt dan een plasje en een echo....

Laat sowieso eens je bloed onderzoeken (nieren, lever en volledig bloedbeeld) voor hetzelfde geld is er wel iets afwijkends...

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 06:19

Laat je vooral niet met een kluitje in het riet sturen. Zorg dat je er achter komt wat het is, zodat je er in ieder geval op tijd bij bent als het iets ergs is.
Succes en houdt ons op de hoogte!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 06:56

hebben ze al gekeken naar nierbekkenontsteking?

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 09:20

Ik zou het eerlijk gezegd echt niet weten, maar wat als je eens een andere huisarts bezocht? Voor een soort van second opinion zeg maar? Een ander mens ziet soms ook andere dingen.

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 15:16

Heb net even weer de huisarts gebeld, moet om 5 uur terug bellen omdat de assistente met de huisarts gaat overleggen met welke pijnstillers ik krijg voor het weekend. Denk toch dat ik nu niet meer langs kan komen voor een afspraak voor het weekend, dus dat zal dan wel maandag worden.

Ik weet niet precies waar ze mij op hebben getest, maar volgens ook wel op nierbekkenontsteking, want er was geen ontsteking te zien.

Zal mij benieuwen wat ze hebben afgesproken, hou jullie op de hoogte :)

Bedankt voor jullie liever hulpzame berichtjes :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 15:58

ik heb nierbekkenontsteking gehad en er zaten geen bacterien in mijn urine. dus met die test kan je dat niet vinden.
ik had wat bloed in mijn urine, daarom dachten ze eerst nierstenen, maar echo was schoon. bleek toen een nierbekkenontsteking te zijn.

hoop dat ze snel vinden wat je hebt!

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 17:10

LiSSy schreef:
ik heb nierbekkenontsteking gehad en er zaten geen bacterien in mijn urine. dus met die test kan je dat niet vinden.
ik had wat bloed in mijn urine, daarom dachten ze eerst nierstenen, maar echo was schoon. bleek toen een nierbekkenontsteking te zijn.

hoop dat ze snel vinden wat je hebt!

Huh, dat kan toch helemaal niet?

Ik heb zelf ook nierbekkenontsteking gehad, tot 2 keer toe ... wat een draaaama!

TS, super vervelend! Zou je niet zomaar af laten schepen met een paar pijnstillers ... dat lost niks op!
Hoop dat het snel beter met je gaat!

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 18:00

Nou ben weer gebeld door de huisarts, moest pijnstillers ophalen (Zaldiar). Dit moet goed zijn voor het weekend, als het niet helpt moet ik bellen en word ik door verwezen naar de neuroloog? Nou hopen dat het helpt

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:08

ladyenpippi schreef:
Nou ben weer gebeld door de huisarts, moest pijnstillers ophalen (Zaldiar). Dit moet goed zijn voor het weekend, als het niet helpt moet ik bellen en word ik door verwezen naar de neuroloog? Nou hopen dat het helpt

Hmmm, :\
Ik ben niet van de pijnstillers .. neem ze ook practisch nooit!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:10

ladyenpippi schreef:

Oftewel gewoon bellen dus maandag, pijn of geen pijn.
Met dit soort klachten moet je nooit te lang door blijven lopen.
sterkte :(:)

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:12

Wildgirl schreef:
ladyenpippi schreef:

Oftewel gewoon bellen dus maandag, pijn of geen pijn.
Met dit soort klachten moet je nooit te lang door blijven lopen.
sterkte :(:)

Inderdaad ..
Ze gaan nu iets wegstoppen met een pilletje, waardoor het opgelos lijkt .. maar dat is het niet!

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:13

Elicious, dat dacht ik net ook al.
Je voelt pijn omdat je lichaam je wilt waarschuwen, dat moet je niet wegstoppen met pijnstillers.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:17

Je moet om een MRI scan vragen,hier zien ze veel meer op.
Ik vermoed toch dat het je nieren zijn.

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:21

zaldiar, mmm zijn toch hele sterke pijnstillers hoor... (heb ze ook gehad die zooi).

Anders ga je morgen gewoon naar de ha post of ehbo.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 19:34

:(:) helpen de pillen al, als je pijn houd, niet wachten, gewoon een HA-post bellen hoor. :))

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 12:36

ik ben het niet helemaal eens met de stelling dat pijnstillers iets wegstoppen en het daarmee opgelost is. Soms kun je zo verkrampt bezeig zijn met je pijn, dat je lichaam niet goed tot rust kan komen, niet kan ontspannen. Een pijnstiller kan de pijn tijdelijk even wegnemen, waardoor je je lichaam kunt ontspannen, en een keer goed kunt slapen oid. Van pijn kan je lichamelijk ook goed uitgeput raken. Het zal de oorspronkelijke klachten niet wegnemen, maar waarschijnlijk wel de daaruit voortkomende. Ik zou het dus wel doen, ze zijn er niet voor niets...

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 14:42

Ben ook benieuwd hoe het gaat. Ook ik ben geen voorstander van pijnstillers, maar het is inderdaad waar wat kleinvosje aan geeft. Wellicht doet de rust je goed, even zonder pijn zal in ieder geval een verademing zijn.

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 23:50

Sorry dat ik vandaag nog niet eerder heb gereageerd, heb de hele dag op bed gelegen, was echt zo moe van die tabletten.
Al was het wel een keer fijn om even goed te kunnen slapen.

Word erg duizelig van de tabletten, kan daar ook wel goed van slapen alleen neemt het de pijn niet weg. Ga maandag gelijk weer naar de dokter.
Neem nou ook niet meer van die tabletten in, word er echt raar van.