Ik wil aan de pil maar mag niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

corientjuhh

Ik wil aan de pil maar mag niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 11:50

Ik zal het eventjes uitleggen
Ik ben nu iets meer dan 2 jaar ongesteld
In het begin geen probleem maar langzaam maar zeker sloop het erin dat het toch wel heel zeer deed
Op een dag zijn we toch maar naar de dokter gegaan omdat het gewoon niet meer kon
Ibu voorgeschreven gekregen hielp goed, maar na een poosje ook niet meer
Toen over gegaan op Aleve, werkt super
Alleen hebben we dat nu niet in huis, dus dan maar Ibu weer ('s ochtends 2 en dan als ik het weer voel 1tje)
Maar ik sta dus elke keer stijf van de pijnstillers, op school is het heel vervelend
Aleve niet, maar als je daar met zo'n grote pil aan komt zetten
Ik gebruik ook altijd als smoesje hoofdpijn
Ik kan ook niet stoppen met slikken van dan ga ik kotsen (is dus al een keer gebeurd)
Ben altijd heel ziek (dit keer griep) maar door de pillen gaat het weer over
Ik voel me altijd heel vervelend door de pijn
Het komt ook regelmatig voor dat ik gillend van de pijn wakker wordt (vannacht weer)

Ik zou heel graag aan de pil willen (ken wel een paar waarbij dit heel erg helpt)
Maar mijn moeder vind me hier te jong voor
Veel mensen zeggen dan ook, raar jij hebt veel pijn en misschien hier wel baat bij
Ook zeggen sommigen dat ik hun dochter oid was mocht ik allang aan de pil
Wat vinden jullie hiervan?
Zouden jullie het aanraden of niet
Ik wil het hier binnenkort nog maar eens met mijn moeder over hebben

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Ik wil aan de pil maar mag niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:52

Ik ben op m'n 14e ofzo begonnen, alleen bij mij is het zo... Ik wil inmiddels of helemaal stoppen, of hem door gaan slikken. Het hielp eerst namelijk wel maar nu helemaal niet meer...
Dus dan kan ook nog gebeuren, het is geen wondermiddel, echt niet.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:53

Gewoon naar de huisarts gaan en het je voor laten schrijven.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:54

Hoezo mag je niet aan de pil dan? Alleen omdat je te jong bent?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:55

Gewoon zelf heen gaan naar de dokter. Jij voelt de pijn, je moeder niet. Ik zou het toch nog echt proberen uit te leggen dat je met die pil echt niet direct bij elke jongen in bed beland (want volgens mij is je moeder bang dat je nu echt sexueel actief gaat worden) maar dat je de pil wilt proberen om van die pijn af te komen.
Probeer anders eens met een tante te bellen? :)

Lynske78

Ik zie in je profiel dat je 15 bent?
Dat is niet te jong om aan te pil te gaan hoor. Er zijn veel jonge dames die problemen hebben met hun menstruatie en daardoor aan de pil gaan. En je kunt de dokter ook zelf bellen en een afspraak maken hoor. Dan kun je het met hem overleggen.
De pil kan idd veel klachten wegnemen.

Ibbel

Ik zou me eerst eens laten onderzoeken. Het is niet normaal dat je zoveel pijn hebt van je menstruatie.
Meest voorkomende oorzaak is endometriose (= baarmoederweefsel op andere plekken in je buikholte, bv op de eierstokken)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:56

Ik ben om dergelijke redenen ook om m'n 15e aan de pil gegaan. Mams en ik zijn samen naar de huisarts gegaan en de situatie uitgelegd (met de vraag: wat kunnen we het beste hieraan doen?). De huisarts stelde toen de pil voor en zodoende ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:58

Als je echt gillend wakker wordt van de pijn zou ik toch nog eens naar de dokter gaan. Klinkt inderdaad niet als een normale menstruatie...

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:58

Je moeder voelt toch inderdaad de pijn niet? Ik zou inderdaad nog eens heel goed met je moeder praten dat je zoveel pijn hebt, en dan alsnog naar de dokter te gaan.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:59

Ik was net 14 toen ik begon, ben nu 27 en ben sinds deze maand met de pil gestopt. Na 13 jaar pillen slikken was ik het zat ;)
Er zijn ook lichte pillen zoals bv de minulet, daar ben ik toen ook mee begonnen.
Je kunt gewoon naar je huisarts gaan en hem vragen, eventueel zonder toestemming van je ouders.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 12:00

Ja ik mag niet aan de pil omdat ik dus 'te jong' ben
En ook vanwege dat sexuele, nou eerst maar eens een vriend krijgen :P
Maar gewoon naar de huisarts.....
Vanaf je 18e moet je het toch zelf betalen
Mjah, ik overleg nog wel even met mijn moeder
Mijn tante heeft er ook baat bij gehad :)
Die verklaarde me moeder voor gek waar ze zelf bij zat :P

Toen ik naar de huisarts ging zei die ook pil, maar mijn moeder zei nee geen denken aan daar is ze te jong voor.....
Maar ibbel dat endometriose is dat gevaarlijk wat is dat precies?

En letterlijk gillend ook niet, maar het doet wel enorm zeer ben vanacht om half 5 ook direct naar beneden gegaan om ibu te slikken
Mijn vader wat doe je (die ging er op dat moment uit voor werk) ikke drinken
Maar toen ik weer in bed lag duurde het een kwartier toen zakte het weer weg, kon wel janken

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 12:01

Ohjah, mijn benen doen ook altijd heel zeer kan heel weinig staan dat is heel vermoeiend
Last van pijn in onderrug geen last van
En de pijn zijn echt steken alsof er iemand met een mes insteekt ;(

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:02

Nee, de pil zit echt gewoon in je verzekering :) Ook vanaf je 18e! (wel de goedkoopste pil overigens).
Maak je moeder de volgende keer maar wakker en zeg dat je echt enorm veel pijn hebt en dat je ervoor naar de dokter wilt (niet per se de pil noemen, maar gewoon voor die pijn erheen wilt).
Wat vindt je vader ervan?

Marchador

Tja eerlijk is eerlijk met zoveel pijn zou ik tegen het advies in van mijn moeder toch zelf een afspraak maken met de huisarts en je probleem vertellen. Hij zal het ook in zijn geschiedenis hebben staan. Een huisarts heeft geheimhoudingsplicht.
Mocht je baat hebben bij de pil dan scheelt dat voor jou al enorm.

Jammer dat je moeder het niet wilt hebben.

_Tara_

Al die ibu kan sowieso niet goed zijn voor je... Al is de pil dat eigenlijk ook niet natuurlijk.
Kun je niet gewoon zelf een afspraak met je huisarts maken? Of zeg je tegen je moeder dat je iig nog een keer langs wil om te vragen of die pijn wel normaal is.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:03

Dat vind ik echt onzin hoor, de pil hoeft toch lang niet altijd met sex te maken te hebben??? :o
Mijn moeder vond het meteen prima eigenlijk. Ook omdat het niet handig is om je iedere maand ziek te moeten melden op school...

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:03

mmm raar dat je moeder dat verbied. Ik had ook altijd veel pijn maar sins ik aan de pil was, was dat ineens over.
Ik vind 15 wel een mooie leeftijd om aan de pil te gaan.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:04

@ Miss_Malfoy: Denk dat moeders wat dat betreft gewoon erg bezorgd zijn.

kaatje89

Ik ben zelfs op mijn 12e! al begonnen.. Ik kon niet normaal naar school door de pijn en lag dan te janken op de grond...

Dokter raadde de pil aan. Hielp in het begin erg goed.. Toen een stuk minder en ben aan een andere gegaan (lichtere) hielp in het begin weer, later niet meer.. Ben er ook voor bij een gyneacoloog geweest en die zei dat ik hem gewoon door moet slikken (dus zonder stopweek), kan geen kwaad, en ik heb geen pijn meer :)

Gewoon naar de huisarts gaan.. Hij heeft geheimhoudings plicht dus mocht je moeder het echt niet willen, kun je er alsnog naar vragen :)

AdnerB

ik werd op mijn 12e ongesteld en had ook zeer veel pijn,ben toen met mijn moeder naar de huisarts gegaan en zij adviseerde mij ook de pil.
ik ben toen aan de pil gegaan en de pijn is stukke minder geworden..heb als ik mijn pil een paar weken door slik en dan ongesteld word wel meer pijn als dat ik gewoon keurig mijn stopweek in las..
ik raad het je dus aan om wel te doen,gewoon even goed met je moeder gaan praten en uitleggen dat het echt om de pijn gaat en niet om sexuele activiteiten(als dat niet het geval is)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 12:05

Met mijn pa heb ik het niet over
Die maakt er allemaal grapjes over enzo (niet over de pijn dan, maar dat weet hij ook niet hij wist het volgens mij wel) omdat ik een keer keihard gillend door het huis rende van de pijn ging ook onder de douche niks hielp, kan ook niet met mijn armen op me buik liggen als ik dat doe en wat naar beneden druk doet dat al zeer vanwege de druk

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:06

Dan zou ik toch nog een keer je tante erbij halen en anders vragen of zij met je naar de huisarts wil? :)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 12:06

Als ik wel aan de pil mag dan slik ik gewoon door, zonder stopweek :) ben ik (bijna) zeker van pijnvrij

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:07

Ik ben ergens tussen mijn 12e en 13e begonnen met de pil.Had veel pijn,trillende handen...zweten als een gek.De pil kan dit goed reguleren.
Je moeder moet dit niet als anti-conceptie zien maar als een hormoon wat je lichaam in balans brengt.Ga met je dokter praten zodat hij het ook met je moeder kan bespreken.Pijnstillertje is niet erg maar teveel is een regelrechte aanslag op oa je lever.
Kan mij niet voorstellen dat je moeder het ok vind dat haar dochter iedere keer weer verkrampt van de pijn en doodziek is terwijl dit vaak simpelweg te verhelpen is met een hormoonpreparaat...de pil.

Heel veel sterkte en succes :(:)