Sinds begin middelbare school (ik was 12 toen ik in de brugklas terecht kwam) heb ik vaker opmerkingen gekregen van zowel docenten als bekenden in de trant van "Heb jij ADHD?". Nou ben ik wel erg druk/hyper in vergelijking met de meeste mensen die ik ken, maar er nooit bij stilgestaan omdat ik dacht dat ADHD voornamelijk een combinatie van druk zijn en slechte prestaties op school was. Leren heb ik nooit hoeven doen, altijd steevast hoge punten en redelijk braaf in de klas.
Laatst kreeg ik echter weer een bloedserieuze opmerking van 2 docenten (inmiddels ben ik 20) met diezelfde vraag, en snapte eigenlijk de aanleiding hiervoor niet. Toch maar eens gaan Googlen, en kwam terecht op ADHD.nl waar een soort van "puntenlijst" stond met kenmerken van ADHD. Bewust zonder de inleiding te lezen ben ik de 20 punten afgegaan, waarvan er dus 18 overduidelijk bij mij aanwezig zijn (en dan zonder te hypochonderen of overdrijven). Later las ik dat er minimaal 12 criteria duidelijk aanwezig moeten zijn, en schrok een beetje. Mijn vriend heb ik dit ook verteld, en hij reageerde een beetje afstandelijk en laconiek.. Tot ik de criteria liet lezen

Nou is mijn vraag dus eigenlijk; wat kan ik het beste doen? Overdrijf ik nu, of toch eens een keer met de huisarts gaan praten? Omdat het dus vroeger nooit vastgesteld of uberhaupt onderzocht is vraag ik me af of er dan wel een aanleiding is tot denken van hebben van ADHD, maar de -serieuze- reacties van mijn omgeving spreken dat weer tegen.
heb JIJ last van hoe je bent? veroorzaak je grote last bij andere mensen?
)