Ik lijk wel 3 maanden zwanger.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oamaru

Ik lijk wel 3 maanden zwanger.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 15:09

Help! Ik heb het wel vaker, maar dit slaat alles. Mn buik is vaker opgezwollen en hard, maar vandaag moest ik noodgedwongen
een legging aan anders pastte het gewoon niet. Zitten zelfs strepen op mn buik omdat mn huid zo strak staat. Ben er al
is mee naar de dokter geweest, die schoof het af op een spastische darm.

Iemand tips of ideeen hoe je dit kan voorkomen? Ik eet al weinig of geen vet voedsel en witbrood is ook nergens te bekennen.

Peelie

Re: Ik lijk wel 3 maanden zwanger.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 15:10

uhm, ben ja dan niet gewoon zwanger?

heb je al een test gedaan??

Het kan ander best zijn dat het van je darmen komt... ik weet het niet...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 15:11

Heb je niets meegekregen om je darmen weer (een beetje) op gang te helpen?

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 15:12

Nee, ik ben echt niet zwanger. :D

Tijdje geleden al bij de dokter geweest, metamucil gekregen maar had het idee dat dat ook vrij weinig hielp.. :=

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 15:13

Terug naar je huisarts, dit is niet goed. Je hebt wel al een test gedaan?

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 15:16

ik ken dit heel erg ik kom aan van lucht!
nu al 20 kilo in 9 maanden en nee ik ben niet zwanger:P

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 15:19

ach de ene dag sta ik op met maatje 40 / 42 de andere 52
bij mij is het vocht , daar ze geen lucht konden vinden

kan rustig dat ik tussen nu en 5 minuten paar maten gegroeid ben .. tot idd mega strakke buik a 9 mnd zwanger uiterlijk toe

ze hebben geen idee hoe het komt en loop er nog maar een paar jaar mee
alle kleding word op de rek gekocht

meeste gevallen echter gaat het om lucht
dan "eet"je lucht , je slikt dus lucht door

succes !

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 15:27

Als ik last van mijn darmen heb (heb pds), helpt een bekertje optimel drink of water mijn darmen weer te ontspannen
en als dat niet helpt in de extreme gevallen, zit er niks anders op dan te gaan liggen en te rusten
ik val eigenlijk altijd dan gelijk in slaap en na een paar uurtjes is het compleet weggetrokken

maar sinds ik gesonjabakkert heb, en die schema's aanhoud heb ik veeeeeel minder last van mijn darmen :j

Cleo12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 15:31

Doet het ook pijn? Dan zou ik zeker weer terug gaan naar de dokter. Heb je al van die speciale yoghurt geprobeerd voor je darmen (die in die groene verpakking, weet niet of ik merknaam mag noemen hier ;-))

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 15:36

Hier nog zo'n nietzwangere met een minstens 5maandenzwangerbuik. Toevallig net vandaag een echo laten maken omdat ik ook van andere maagdarmdingen last had en ik had idd geen tweeling maar wel heel wat vocht en voornamelijk lucht in mijn buik. (word nu dus ook luchtballon genoemd >;) ) Wat nickyu ook zegt, een luchteter dus. Wat en of er verder iets aan scheelt hoor ik donderdag pas.
Mijn HA raadde me al aan om me vooral niet in te houden met de 'uitlaatgassen'. Erg leuk voor de omgeving. :+
Weeg je jezelf ook? Kijk dan eens of je ook kilos aankomt. Ik ben al heel wat maten gegroeid, maar qua gewicht ongeveer gelijk gebleven (logisch, lucht weegt niet zoveel). Als je je echt zorgen maakt zou je kunnen vragen om een echo zodat ze kunnen zien wat er van binnen zit.
Verder ben ik ook wel erg benieuwd naar tips...

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 15:43

Bedankt voor de tips/reacties allemaal! :)

Weeg mezelf niet, misschien wel een goed idee om dat te gaan doen. Wel een tijdje Yakult gedronken, hielp ook niet tot nauwelijks.

Optimel heb ik ergens, ga het gelijk even proberen! :)

Gass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 15:56

Mijn moeder heeft dit ook, heeft ook heel lang metamucil gebruikt, dieten, yakult, vanalles. Maar dit werkte dus niet. Nu is ze (gisteren) bij een andere dietiste geweest, en nu gaat ze een nieuw dieet proberen, zoveel mogelijk suikers worden hierbij weggelaten, en optimel mag ze dus ook niet meer. Ben benieuwd of dit wel gaat werken!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 15:59

Heb je wel gewoon ontlasting en wanneer was de laatste keer dat je bent geweest?

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 16:01

Ik kan je maar 1 ding aanraden, vraag direct om een echo van de onderbuik. Ik heb orecies hetzelfde gehad, werdt ook afgedaan als darmklachten. Maar toen ik een keer bij een vervangende arts terecht kwam heeft hij me meteen een echo laten maken. uitslag Tumor, die inmiddels 3700 gram woog!!!

Wil je nietafschikken, maar onderneem actie. beter voor niets dan te laat!

(ps Tumor was goedaardig, heb alleen wel een giga jaap op mijn buik)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 16:08

Zijn het echt je darmen of kan het ook wat anders zijn (baarmoeder)?

Is je ontlasting nog wel normaal?
Mijn zus kan ook opzwellen als een luchtballon en die heeft baat bij elke ochtend een activiaatje als ze er weer last van heeft. Maar als je het niet vertrouwt zou ik zeker voor een echo gaan. Dan kunnen ze zien of het vocht of lucht of een gezwel is en dan kan je aan de hand daarvan een oplossing zoeken.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 16:23

Oamaru schreef:
Wel een tijdje Yakult gedronken, hielp ook niet tot nauwelijks.

Hielp bij mij totaal niks, en bovendien vond ik het maar vies smaken

Jenny_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 16:29

Ik sluit me aan bij Essie, vraag om een echo.

Overigens heeft mijn huisarts mijn zwangerschap ook voor een spastische darm gehouden. Testen waren negatief, dus geloofde ik hem.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 16:29

Een gezwel oid is het niet, want het kan binnen 2 dagen ook weer helemaal weg zijn. Ontlasting is ook vrij onregelmatig, en dit hele feestje ook. Soms heb ik weken krampen en daarin opgezwollen buik maar het kan ook een maand of 2 weg zijn. Geen pijl op te trekken.

Ga voor de zekerheid morgen even de HA bellen, wie weet komt ie met een oplossing.

Nogmaals ontzettend bedankt voor alle reacties, erg blij mee! :)

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 16:30

Hou maar even in de gaten.. gezwollen buik kan inderdaad wat te maken hebben met de darmen.. bij mijn zus (die had hetzelfde, alleen bleef haar buik maar groeien naar verloop van tijd) bleek er een grote (goedaardige) cyste te zitten op een eierstok..

Bij haar werd in eerste instantie ook gezegd dat ze spastische darmen had.. Had verder geen buikpijn of last ofzo, maar haar buik was heel erg dik aan het worden, dus toch maar een echo laten maken..

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 16:45

ik heb ook een tijd terug van die vage klachten gehad, rare pijn in mijn buik, opgeblazen gevoel, vooral na het eten..

naar de HA geweest en ik bleek een maagwandontsteking te hebben...na wat medicijnen was het helemaal weg...

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:10

Ik heb jaren lang darmproblemen gehad ( af en aan krampen, opgeblazen gevoel, problemen met ontlasting oa.) en het bleek uiteindelijk coeliakie te zijn.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:47

Ik zag hier al iets heel goeds voorbij komen, weet niet of je namelijk veel suiker producten eet?
Ik heb het namelijk ook. Ik ben gestopt met suiker producten en eet heel veel volkoren producten. En voldoende water. Sinds die tijd kan ik een stuk beter naar de wc en een stuk minder klachten.
Is altijd het proberen waard...

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 11:37

Pff... ik liep er van de week ook weer mee. Ik heb al vanaf zondag maagpijn, en ik kon ook mijn gewone broeken niet meer dicht krijgen. Ook inderdaad maar een legging aangetrokken en nu heb ik een trainingsbroek aan. Bah!

Heb je er ook pijn bij? Dan kan het ook wel eens gewoon een virusje zijn dat rondgaat, want gister begon mijn moeder over precies hetzelfde te klagen.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 12:40

Pijn doet het sowieso, maar ik heb er al langere tijd last van. Een virus is het denk ik dus niet. :)

Suiker, vind dat altijd zo moeilijk om te zeggen. Maar ik denk dat ik relatief weinig suiker eet. Ben ook aan de magere kant, sport veel en eet veel groenten/fruit/volkoren producten.

Optimel heb ik geprobeerd, hielp niet of nauwelijks. :') Nu hoorde ik net weer van iemand dat juist melkproducten een oorzaak kunnen zijn? Dus daar ga ik vanaf nu mee minderen. :j

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 12:47

Het klinkt in mijn oren als een tarwe allergie.

Het is handig om op te schrijven wat je (op welk tijdstip) hebt gegeten en wanneer je last hebt van je buik.
Zo kan je een terugkerend iets vinden en is dat misschien de boosdoener.
Dat is makkelijker dan een tijdje met melk stoppen, en een tijdje met brood, zo kan je door de bomen het bos niet meer zien ;)

Bij mij is het brood, pasta's, Brinta etc, alles met tarwe.
Van Yakult, Aktimel en Optimel krijg ik altijd maag/buik klachten.
En een tripje HA kan nooit kwaad ;)