Het onderwerp zegt het al.. Sinds kort ben ik na- tijdens het avondeten steeds heel erg misselijk. Ik kan ook niet veel meer eten, want dan wordt ik al misselijk. Ik snap er niks van. Was vandaag dus uit eten, normaal kan ik wel veel op. Maar was al vrij snel misselijk. Komt ineens opzetten en gaat niet snel weg. Ik weet niet wat het is.. Iemand tips of herkent iemand het???
Um.. ik heb het wel sinds kort. Kan je ook niet veel eten of je betn al misselijk??? Wat doe jij eraan? Want weet niet of het wel normaal is.. ik had het nooit.
ik heb het sinds een paar maanden. Bij mij is het waarschijnlijk in combinatie met een eetprobleem. Wat bij mij helpt is het eten van een pepermuntje of een kauwgumpje net na de maaltijd. Verder helpt het als je er niet bij stil gaat staan. Na het eten ga ik iets doen waar ik bij na moet denken zodat ik niet aan de misselijkheid kan denken. Dan nog ben ik wel misselijk maar het is veel beter vol te houden op die manier.
Volkoren
Geplaatst: 22-11-09 19:46
Ik heb dat ook met vlagen. Nu zit ik helaas weer in zo een periode. Ik heb het gewoon over de hele dag in perioden verdeeld, en vaak gaat het vanzelf weer over. Eerst was ik bang dat ik zwanger zou kunnen zijn, maar dat was het gelukkig niet. Het bleek dat ik een gevoelige darm/maag heb, af en toe ligt het gewoon overhoop Ik zou gewoon even een afspraak bij de huisarts maken.
ik heb het ook, nu al een tijdje. Ik eet echt nog maar een kwart van wat ik normaal at en wordt misselijk. Het is niet zo handig, want daardoor ben ik nu al veel afgevallen en dat was juist NIET mn bedoeling (ik ben zo'n figuur die alleen maar dikker wil worden eigenlijk..) Er spelen voor mij wel dingen op het moment waarvan ik niet uitsluit dat zij ermee te maken hebben. Iets naars meegemaakt laatst? IK neem telkens tussen elke 2 happen in een slokje water, kauw goed en slik rustig door. Eet vooral niet te snel, dat kan snel een luchtbel gevoel geven..
Heb je koud drinken bij je eten? dit kan ook een probleem zijn.
Ik drink tegenwoordig geen koud drinken tijdens het eten, en heb nergens meer last van
juudii5
Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-09 19:51
Heb nu wel ME/CVS erbij gekregen en heb wel stress met school. Maar misselijkheid verdwijnt ook niet snel.. het is eigenlijk alleen bij het avondeten dat ik heel misselijk wordt, 'sochtends af en toe.
juudii5
Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-09 19:51
Jolliegirl schreef:
Heb je koud drinken bij je eten? dit kan ook een probleem zijn.
Ik drink tegenwoordig geen koud drinken tijdens het eten, en heb nergens meer last van
Nee drink automatisch al lauw water erbij..
MamaMiesje
Geplaatst: 22-11-09 19:51
Hoe is jullie stoelgang? Als je moeilijk/weinig een 'grote boodschap' kunt doen, dan zitten je darmen erg vol en dat kan je ook misselijk maken.
ik zit nu weer met buikpijn en misselijkheid, ookal is het nu 4 uur geleden dat ik wat gegeten heb, en was ook geen zware hap. ik heb het soms zó erg, dat ik echt bijna over mn nek kan gaan (als ik er aandacht aan besteed en niet met iets anders hezig ben) dat ik soms wel eens bang ben om avond te eten:S
(Terwijl ik eten normaal altijd heel erg lekker vind)
Ew_love
Geplaatst: 26-11-09 15:54
hmm, ik heb ook van die periodes soms. dan ben ik ook altijd na het eten misselijk. weet niet waar het vandaan komt. ben iig niet zwanger
blijf dit topic nog even volgen
ivy_power89
Geplaatst: 26-11-09 15:58
ik denk dat je een spastische darm hebt, als jij buikpijn krijgt na het eten en daarbij misselijk wordt.
ik heb PDS, prikkelbare darm syndroom, en dit zijn typische kenmerken hiervan. ik zou even langs je huisarts gaan
Sani
Geplaatst: 26-11-09 16:01
Ik heb precies hetzelfde de laatste tijd. Het komt in vlagen. Ik ben dan zwaar misselijk na het eten en een enkele keer gooi ik het er dan ook weer uit. Ook ik kan zeker niet zwanger zijn...
Ik kan zeker niet zwanger zijn Bij mij komt het nog niet zover dat ik alles eruit gooi..alles vrselijke misselijkheid.. Iets met de darmen zou natuurlijk kunnen..
Caroline1985
Geplaatst: 26-11-09 16:09
Ik heb dus precies het zelfde maar heb er ook hoofdpijn bij. Ik heb het overigens met vlagen en de hele dag door. Niet alleen met eten. Nu is het zo dat mijn moeder in het ziekenhuis werkt en die zei dat het heerste op het moment.
Niet dat je er iets aan hebt maar dnek meld het toch even
Ik heb daar ook best wel last van vooral s ochtends voortdurend misselijk. Normaal eet ik 2 broodjes en nu kan ik niet eens één op, ook at ik tussen de middag 4 stukjes brood en nu 1.