Wat is er mis met mijn lichaam?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Wat is er mis met mijn lichaam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 13:55

Ik woon sinds 2 maanden in Ierland. Nou ben ik altijd wat gevoelig geweest voor infecties ed. Zeker als ik veel stress had dan was het raak, keel ontstekingen, griepjes, ieder virus wat er rond waarde had ik. Maar nu is het niet normaal meer.

In die tijd dat ik hier woon loop in continue te kuchen en te proesten. Ik heb al 2 keer een blaasontsteking gehad,ik heb al hoofdluis gehad, ik ben net weer over een 'gewoon' griepje heen, en nu voel ik alwéér een blaasontsteking opkomen.

Ik eet gezond, ben vegetariër en let goed op mijn dieet. Ik drink zeker 2 liter per dag, ook veel vruchtensappen, smoothies etc. Ik eet iets te veel suikers en vetten, ben al bezig dat te veranderen. Ik loop 5 tot 8 kilometer per dag. Mijn kamer is brand en brand schoon, ik was mijn beddengoed iedere week, draag mijn kleren niet langer dan 2 dagen en mijn ondergoed en sokken niet langer dan een dag (en zelfs dat vaak nog niet eens). Ik douche me iedere dag, was alles goed, was mijn haren iedere dag.

Wat doe ik fout? Waarom ben ik zo snel ziek?

Edit: toevoeging: ik drink geen alcohol en geen koffie en ik rook niet.

Kikka

Re: Wat is er mis met mijn lichaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 13:57

Misschien ben je juist wel te schoon waardoor je weerstand niet zoveel kan hebben?

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 13:58

Aah dat is wel vervelend zeg!
Sommige mensen zijn gewoon wat vatbaarder voor ziekte's als andere mensen, en misschien heb je het wel een tijd heel druk gehad + veel stress en geeft je lichaam nu aan dat je rust nodig hebt. Sterkte

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 14:00

Maar zit je ook lekker in je vel? Je zorgt goed voor je lichaam, maar als je je geestelijk niet fitvoelt of last hebt van stress of heimwee oid kan dat natuurlijk je lichaam ook en eind vatbaarder maken voor vanalles...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 14:03

Ik heb opzich wel heimwee, maar niet constand, meestal alleen int weekeind 's avonds, als k weinig te doen heb gehad. Maar k spreek mijn moeder heel vaak. En stress. Tsja, ik denk niet dat evenement management ooit zonder stress gaat draaien.

Ik zou heel graag rust nemen, ik heb me vrijdag ook ziekgemeld, iets wat ik anders nooit doe, zelfs als k koorts enzo heb dan ga k gewoon door.

Ik baal er gewoon zo van, ik wil lekker actief alles doen wat ik wil doen...

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 14:07

Ik zou even een bloedonderzoekje laten doen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 14:12

Ehrm... Ik ben dood en doodsbang voor naalden. Iets met een jeugdtrauma, en de laatste keer dat ik bloed liet prikken prikte ze in een zenuw.

Toen k nog in Nederland woonde heb ik een tijd gehad dat ik steeds moe was, niets kon en weet ik het wat, toen ben ik ook al bloed geprikt en daar kwam helemaal niets uit. Dus ik ben bang dat dat nu weer gebeurd, en dat ze me weer aan gaan kijken alsof ik gek ben...

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 14:13

wie weet is de verandering van omgeving wel reden geweest om wat weerstand te verliezen, en nu de onmacht over dat je van het een in het ander valt juist weer debet aan je weerstand zodat je in een vicieuze cirkel terecht bent gekomen.

Misschien toch maar even wat echinaforce oid proberen en regelmaat aanhouden met daarin voldoende rust?

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 14:21

Toen ik van Nederland naar Engeland verhuisde was ik in het eerste half jaar ook meer verkouden etc dan normaal. In Nederland was ik in geen tijden ziek geweest en in de UK liep ik continue te niezen/hoesten/etc. Kennelijk had ik in Nederland al genoeg afweerstoffen etc opgebouwd tegen de meeste virusvarianten, waarschijnlijk zijn die toch even anders dan in het buitenland en was mijn lichaam dus meer vatbaar. Jaar daarop was ik niet meer of minder ziek dan anderen- ofwel, mijn lichaam (afweer) had zich weer voldoende aangepast.
Laatst bijgewerkt door MacavityL op 22-11-09 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 14:21

Ik denk dat delerium gelijk heeft...
Je moet gewoon een beetje ontspannen denk ik.
Ik ben ook altijd ziek in het buitenland, heeft schijnbaar te maken met een soort onderbewuste stress. Ook als ik het gewoon naar mijn zin heb, word ik toch ziek.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 14:42

Ik werk iedere dag van 10 tot 5. In die tijd heb ik stress. Maar daarvoor en daarna eigenlijk nouwelijks. Ik sta op om kwart voor 9, wandel om kwart over rustig de deur uit, loop 2,5 km, start mijn pc op, dan begint de stress. En dan om 5uur ga k boodschappen doen, lekker koken, kletsen met mijn huisgenoten, beetje bokken en msnen en dan ga k ergens tussen 11 en 12 lekker slapen...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 14:43

Kikka schreef:
Misschien ben je juist wel te schoon waardoor je weerstand niet zoveel kan hebben?

dat denk ik dus ook.....

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 14:47

Hoe kan ik dat dan veranderen?

Ik vind het vervelend om in een vieze kamer te wonen, kan ook slecht tegen stof dus het schoonmaken zorgt dat ik beter kan ademen. Mezelf een dag niet douchen dan ga k naar zweet stinken, en k vind het ook heel erg vies om dan zo in bed te gaan liggen.

En iedereen: heel heel heel erg bedankt voor het meedenken. Ik weet dat t overkomt alsof ik overal excuses voor aan het verzinnen ben, maar ik ben wel echt heel blij dat jullie meedenken.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 14:57

Je komt op mij overdreven schoon over. ;) Er is ook wel een groot verschil tussen brandschoon en vies. Je kamer wordt echt niet vies als je eens een week niet stofzuigt, een bed verschonen kan ook wel een keer een weekje langer duren. Vies zijn (bedorven) etensresten, uitwerpselen en dat soort dingen. Een beetje stof is nog nooit iemand aan dood gegaan.
Dat je iedere dag onder de douche gaat begrijp ik, ik voel mezelf ook niet lekker als ik dat een dag oversla.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 15:15

Gewoon even bloed laten prikken en mss iets aan je stres doen. Stres kan je wel degelijk ziek maken, niet voor de regel maar het kan wel.
Met een bloedonderzoek kan je weer heel veel uitsluiten.

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 15:22

Vjestagirl schreef:
Hoe kan ik dat dan veranderen?

Ik vind het vervelend om in een vieze kamer te wonen, kan ook slecht tegen stof dus het schoonmaken zorgt dat ik beter kan ademen. Mezelf een dag niet douchen dan ga k naar zweet stinken, en k vind het ook heel erg vies om dan zo in bed te gaan liggen.

En iedereen: heel heel heel erg bedankt voor het meedenken. Ik weet dat t overkomt alsof ik overal excuses voor aan het verzinnen ben, maar ik ben wel echt heel blij dat jullie meedenken.

Zoals Betteke zegt, iets minder vaak stofzuigen en dweilen. Je hoeft echt niet meteen in een ranzige holbewoner te veranderen :P Eet je genoeg vers fruit ipv sapjes?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 16:06

ik vind vers fruit niet lekker, maar ik drink smoothies die alleen fruit bevatten en niets anders, en ik eet heel veel groentes want die vind ik heerlijk.

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 16:08

Kikka schreef:

Dit was ook het eerste wat bij mij opkwam.
Misschien was je je wel te vaak zodat huid/lichaam alle antistofjes ook wegspoelt.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 16:15

Ik denk dat je op dit moment veel aan je hoofd hebt.
En van heimwee kan je ook ziek worden, al denk jij dat het wel meevalt, onbewust kan het dieper bij jou zitten. En je hebt toch iedere dag stress op jouw werk en dat is niet echt een knopje wat je weer aan en uit kan zitten, dat werkt nog wel even door in je lijf.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 16:30

Te schoon lijkt me in deze de oplossing niet, ik neem tenminste aan dat je in NL even schoon was...

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 16:33

Heel herkenbaar!
Ik heb heel veel baat gehad bij een klassiek homeopaat. Die kan je helpen de zaak (=lichaam en geest) in evenwicht te brengen en dat zal zeker leiden tot een veel betere weerstand.

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 16:33

Klopt het dat het in Dublin veel meer regent dan in Nederland? Volgens mij is de luchtvochtigheid in Ierland ook hoger dan hier. Misschien dat dit de oorzaak is? Anders zou ik het ook niet weten.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 17:12

In Nederland was ik net zo schoon ja. Schoner zelfs, daar had ik laminaat wat ik 2x per week zoog en 1x per week dweilde. Hier heb ik vloerbedekking (wat ik sowiezo al heel erg vies vind) en ik stofzuig het 1x per week.

En Kaatje, als ik iedereen zo spreek hebben jullie meer last van de regen dan ik :P. Het is hier vrijwel altijd droog, en ook een stuk warmen.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 17:16

Ga eens naar een diëtiste als dat kan. Vegetariërs missen sneller bepaalde dingen in hun voeding, waardoor je afweer achteruit kan gaan.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 17:17

Je hebt nu dus vloerbedekking, misschien last van stofmijt? Sommige mensen kunnen dus absoluut niet tegen vloerbedekking, is altijd stoffiger dan laminaat.