Volgens mij is compleet onschuldig maar ik blijf het toch een beetje een raar verschijnsel vinden
Op mijn bovenbenen, heupen of zijkant buik (zeg maar je flank) verschijnt eens in de zoveel tijd (+/- 6x per jaar) een groepje petechiën. Dat zijn kleine bloeduitstortinkjes die niet weg te wrijven zijn. Dus als je er op drukt dan blijf je ze zien. Ze zijn rood tot donkerpaars van kleur en ze komen met ongeveer 20 vlekjes tegelijk. Het is echt een groepje, soms meer een cirkel, soms meer een rechte lijn. Ze blijven een paar dagen en dan verdwijnen ze weer. Het is ooit begonnen op mijn bovenbenen maar de laatste jaren heb ik ze vooral op m'n heupen/buik.
Ik heb dit dus al jaren en ben er ook mee naar de huisarts geweest. Die zegt dat het niets ernstigs is (heb verder ook geen klachten, ben helemaal gezond) maar weet eigenlijk ook niet waar het vandaan komt. Laatst was ik bij een osteopaat en ik dacht, ik vraag het hier eens. Hij had er inderdaad vaker over gehoord maar had ook geen idee waar dit verschijnsel vandaan komt.
Dus, zijn er 'lot'genoten die wèl wat over de oorzaak weten te vertellen? Ik vind het toch een soort mysterie
Kleine puntjes inderdaad. Jeukt niet, doet geen pijn, niks.
maar die zit er al zeker een paar jaar... denk ik
En verder nog op mijn buik en armen ..... Maar die zijn weer weggetrokken.

(bloed is onlangs nog getest op standaard dingetjes, dus iets ernstigs zal het sowieso niet zijn..)
....