Spastisch?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Spastisch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 18:14

Allereerst: Ik ga hiervoor zo snel mogelijk naar de dokter! Maar dat word op zijn vroegst morgen.

Vanacht om twee uur voelde ik mezelf niet goed worden. Ik voelde dat mijn ogen weg draaide en dat ik duizelig werd. Ik heb dit al vaker gehad en ben daar ook voor naar de dokter geweest, maar er is toen niks uit de onderzoeken gekomen. Omdat ik het gevoel had dat het "anders" was heb ik mijn vriend wakker gemaakt en wat ben ik blij dat ik dat heb gedaan zeg!

Ik heb een uur lang zo hard zitten "schokken" dat ik moeite had met adem halen. Mijn spieren trokken gewoon de hele tijd samen. Nou is het vreemdste nog dat alles samen trok behalve mijn handen en voeten. Na een uur werd ik dus weer wat rustiger en had ik ook wat water gedronken en thee gekregen (wat een schat van een vent heb ik toch :)) Daarna zijn we buiten een rondje gaan lopen en behalve het opstaan ging dat best goed. Het enige wat ik tijdens het lopen had waren ongecontroleerde armbewegingen. Daarna zijn we weer naar bed gegaan (het was toen alweer 4 uur) en hebben we geslapen. Ik ben tussendoor wel een paar keer wakker geworden van mijn eigen schokken. Om 2 uur vanmiddag kwam ik thuis. Na 12 uur was het schokken nog steeds niet gestopt dus ik besloot om de dokter te bellen want dit is gewoon echt niet goed. Maar ik kreeg de telefoonbeantwoorder dat ze op woensdagmiddag gesloten zijn.. Morgen ga ik alsnog naar de dokter want we zijn nu weer 4 uur verder en ik ben er nog steeds niet van af. Zo af en toe is het een uurtje minder erg en dan weer wat erger. Op dit moment heb ik bijvoorbeeld erg veel moeite om gewoon te blijven zitten, terwijl een uur geleden ik dacht dat het over was.

Wie herkent dit? En hebben jullie misschien tips zodat het minder word tot ik morgen naar de dokter kan? Ik begin me echt te voelen als een circus freak..

toen ik thuis kwam wou ik de dokter bellen om er toch even naar te laten kijken, want dit is gewoon echt niet goed :n

Ps. Voordat deze vraag komt. Ik heb nog geen griepprik gehaald.
Laatst bijgewerkt door Cubone op 18-11-09 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

_janet_

Re: Spastisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 18:17

waarom hebben jullie s nachts niet de huisartsenpost gebeld, of heb je dat vanmiddag niet gedaan?
Volgens mij is dit echt niet goed...

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 18:36

Nu begint langzaam alles steeds meer te verkrampen.. Ook mn handen, voeten en mn keel.. Ik heb net mn ouders gebeld en mn vader werd alleen maar boos want mijn moeder is ook ziek.. Mijn oudste broer komt er nu gelukkig aan.. Ik vertel later wat er is gebeurt allemaal..

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 18:43

Horsii_mine schreef:
Ik begin me echt te voelen als een circus freak..

Wat moet ik dan? Ik schud mijn hele leven al omdat ik bij mijn geboorte een zuurstof tekort gehad heb :P

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:07

Jeetje wat eng zeg! Ik zou maar gauw naar de huisartsenpost gaan als ik jou was, dit lijkt me niet goed! Er zitten een aantal spieren in je lijf waarvan ik niet blij zou zijn als ze niet werken als ze horen te werken, zeg maar.. :=

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:13

Oei, Ik zou toch idd huisartsenpost gebeld hebben vannacht of naar de Spoedeisende zijn gegaan. Dus hopelijk ben je daar nu ook naartoe. Dit klinkt als iets epileptisch ofzo of iets in de hersenen wat niet goed gaat. In elk geval iets wat absoluut niet goed is. Raar dat je vader boos wordt al weet ik niet wat je moeder heeft? Dus mocht je dit lezen en nog niet naar de Spoedeisende zijn geweest: doe dat dan maar mooi zo snel mogelijk. Dit klinkt niet als iets waar ze bij de HA post iets mee kunnen.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 10:07

Hoi,

Nou om half 8 vanavond kwamen mijn broer en schoonzus hier aan en die hebben direct de huisartsenpost gebeld omdat ik steeds verder weg raakte en op het gegeven moment schijnbaar ook niet meer aanspreekbaar was. Toen de dokter hier was heb ik meteen een spierverslappers ingespoten gekregen en daarna was ik eigenlijk meteen in een roes. Volgens haar zou het een angstaanval zijn door alle stress die ik heb. (Mijn moeder heeft kanker en is "opgegeven").

Maar nu ik weer uit bed ben begint het eigenlijk weer terug te komen. Misschien omdat de spierverslappers uitgewerkt zijn, want ik heb die om half 10 gekregen en ze zouden 12 uur lang werken. Ook zeiden ze dat ik ongelovelijk veel spierpijn zou hebben vandaag omdat ik eigenlijk 16 uur lang achter elkaar had "gesport" maar het enige wat pijn doet is mijn nek door de rare schokken, mijn schouderbladen en waar ze die spuit heeft gezet :+

Ik moet vandaag nog wel terug naar de dokter. Ik heb een afspraak staan om 12 uur en dan zie ik wel weer verder.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 10:41

Claudia78 schreef:
Horsii_mine schreef:
Ik begin me echt te voelen als een circus freak..

Wat moet ik dan? Ik schud mijn hele leven al omdat ik bij mijn geboorte een zuurstof tekort gehad heb :P

Dat lijkt me ook heel erg :o Heb je nooit dat je je raar aangekeken voelt?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:16

En hoe is het nou?

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 21:18

Misschien is ze toch door gestuurt naar het ziekenhuis? Klinkt ook niet echt gezond, volgende keer als je zoiets hebt meteen de dokter bellen hoor.

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 22:49

Hoe is het nu met je?

het klinkt niet als spasma, maar wat dan wel

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 00:10

Dit klinkt eng!

Gaat het inmiddels al beter? En hebben ze al een diagnose gesteld?

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 08:04

Jeetje, ik ben benieuwd hoe het nu is?

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 16:19

Hoi,

Het gaat alweer een stuk beter. Het was waarschijnlijk toch een angstaanval. Ik ga nu meer psychische begeleiding krijgen en heb pillen gekregen voor als ik weer zo'n aanval krijg en verder is het een beetje afwachten wat er gebeurt.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 16:24

Ik zou toch vragen om een verwijskaart naar de neuroloog, die kan beter vast stellen of het iets neurologisch is of dat het wat anders is, door onderzoeken uit te voeren.

Het lijkt me namelijk geen angstaanval. Angstaanvalen worden meestal veroorzaakt door een verkeerde ademhaling, waardoor spieren te weinig zuurstof krijgen en ledematen gaan tintelen, en slap aanvoelen. Maar door een angstaanval kun je niet wegraken zoals je beschreef, of gaat je lichaam geen schokkende bewegingen maken.

Ik zou het helemaal gaan uitzoeken. Daarnaast is psychische begeleiding altijd goed als er dierbare mensen in je omgeving ziek zijn en opgegeven zijn. Sterkte!

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 16:27

Issy schreef:
Ik zou toch vragen om een verwijskaart naar de neuroloog, die kan beter vast stellen of het iets neurologisch is of dat het wat anders is, door onderzoeken uit te voeren.

Het lijkt me namelijk geen angstaanval. Angstaanvalen worden meestal veroorzaakt door een verkeerde ademhaling, waardoor spieren te weinig zuurstof krijgen en ledematen gaan tintelen, en slap aanvoelen. Maar door een angstaanval kun je niet wegraken zoals je beschreef, of gaat je lichaam geen schokkende bewegingen maken.

Ik zou het helemaal gaan uitzoeken. Daarnaast is psychische begeleiding altijd goed als er dierbare mensen in je omgeving ziek zijn en opgegeven zijn. Sterkte!

Twee verschillende doktoren kwamen tot de conclusie dat het psychisch was en ik neem aan dat hun het wel weten. Hoewel ze ook zeiden over mijn moeder dat er 100% zeker een donor zou zijn.. :(

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 16:32

Zeggen dat iets psychisch is zonder gedegen onderzoek, vind ik wel erg kort door de bocht. Maar wat zegt je gevoel? Als jij het er ook mee eens bent dat het psychisch is, dan kun je kijken hoe het gaat met psychische begeleiding, als je gevoel zegt dat er meer aan de hand is, dan een verwijkskaart aanvragen!

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 16:51

Issy schreef:
Zeggen dat iets psychisch is zonder gedegen onderzoek, vind ik wel erg kort door de bocht. Maar wat zegt je gevoel? Als jij het er ook mee eens bent dat het psychisch is, dan kun je kijken hoe het gaat met psychische begeleiding, als je gevoel zegt dat er meer aan de hand is, dan een verwijkskaart aanvragen!

Nouja ik weet niet.. Het is heel aannemelijk dat het psychisch is gezien ik momenteel 2 tot 4 dagen in de week werk (horeca dus vaak van 5 tot 11/12), daarnaast loop ik 2 dagen in de week stage en dan maak ik dagen van zo'n 13 uur en ga ik 4 dagen in de week naar school waarbij ik ook 12 uur weg ben (mede door de reistijd). Daarnaast is dan mijn moeder ook nog ziek dus ik het is allemaal wel heel veel.

Maar.. Aan de andere kant voelde ik me op het moment dat het gebeurde helemaal niet gespannen. Ook terwijl het gebeurde was ik ook helemaal ontspannen. Ik heb zelfs nog rustig samen met een vriend van me zitten lachen en sudoku gespeelt? :? Maar de dokters reactie hierop was dat het onderbewust nog door zou spelen.

Oftewel: Ik weet het gewoon niet.. Ik weet het echt niet :n

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 16:55

Issy schreef:

:j :j :j

Helemaal mee eens! En weet je het niet zeker? Dan ook een verwijskaart aanvragen! Ik denk dat het laatste wat je nu erbij kunt gebruiken ook nog twijfel over je gezondheid is!

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 16:57

pniekepnak schreef:
Issy schreef:

:j :j :j

Helemaal mee eens! En weet je het niet zeker? Dan ook een verwijskaart aanvragen! Ik denk dat het laatste wat je nu erbij kunt gebruiken ook nog twijfel over je gezondheid is!

Maar waarschijnlijk doen ze dan toch alleen maar een bloedonderzoekje en dat heb ik anderhalve maand geleden nog gehad vanwege extreme vermoeidheidsaanvallen. (Ja ben lekker bezig *D ) maar daar kwam toen ook niks uit. Toen heeft de dokter het trouwens op een herfstdepressie gegooit :+

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 16:57

Ik vind eerlijk gezegd dat je je best wel laat afzetten hoor.

Zulke 'krampen' hebben dat op een punt dat je niet meer aanspreekbaar bent vind ik niet normaal. Al zeker niet als je niet eerder bekend met met angstaanvallen/psychische problemen.

Niet dat dat niet zou kunnen hoor, ik bedoel je werkuren en daarbovenop de ziekte van je moeder klinkt idd heel zwaar. Maar het kan imo ook perfect een neurologisch probleem zijn hoor. Onderzoeken kan toch geen kwaad lijkt mij.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 17:00

BraveSpots schreef:

Zulke 'krampen' hebben dat op een punt dat je niet meer aanspreekbaar bent vind ik niet normaal. Al zeker niet als je niet eerder bekend met met angstaanvallen/psychische problemen.

Niet dat dat niet zou kunnen hoor, ik bedoel je werkuren en daarbovenop de ziekte van je moeder klinkt idd heel zwaar. Maar het kan imo ook perfect een neurologisch probleem zijn hoor. Onderzoeken kan toch geen kwaad lijkt mij.

Angstaanvallen heb ik wel vaker gehad. Heb een periode gehad (ongeveer een half jaar geleden) dat ik er zo zeker van was dat er iemand in het huis was of in mijn kamer dat ik hem continu flipte. Heb toen ook een aantal keren behoorlijk zitten hyperfentileren bij mijn ouders.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 17:03

Horsii_mine schreef:
Maar waarschijnlijk doen ze dan toch alleen maar een bloedonderzoekje en dat heb ik anderhalve maand geleden nog gehad vanwege extreme vermoeidheidsaanvallen.

Doen ze bij zulk soort dingen geen CT-scan ofzo? Ik weet het niet hoor, ben geen dokter ;) , maar kan me niet voorstellen dat een bloedonderzoek dan genoeg is...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 17:03

Horsii_mine schreef:
BraveSpots schreef:

Angstaanvallen heb ik wel vaker gehad. Heb een periode gehad (ongeveer een half jaar geleden) dat ik er zo zeker van was dat er iemand in het huis was of in mijn kamer dat ik hem continu flipte. Heb toen ook een aantal keren behoorlijk zitten hyperfentileren bij mijn ouders.

Aha, dat haalde ik niet uit de tekst :).

Nuja, ik vind dat je ook op je gevoel moet afgaan. Jij kent jezelf het beste, om te oordelen als dit wel/niet een angstaanval was. Als het nog eens voorvalt zou ik zeker verder zoeken allesinds!

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 17:05

pniekepnak schreef:
Horsii_mine schreef:
Maar waarschijnlijk doen ze dan toch alleen maar een bloedonderzoekje en dat heb ik anderhalve maand geleden nog gehad vanwege extreme vermoeidheidsaanvallen.

Doen ze bij zulk soort dingen geen CT-scan ofzo? Ik weet het niet hoor, ben geen dokter ;) , maar kan me niet voorstellen dat een bloedonderzoek dan genoeg is...

Schijnbaar niet. Ze doen alleen een CT-scan alleen als ze eigenlijk al 99% zeker weten dat er iets mis is vanwege de stralingen die je lichaam dan krijgt. (He, natuurkunde)