is dit normaal na rug "kraken"?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

is dit normaal na rug "kraken"?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 14:42

Ben vanmorgen bij de fysio geweest ivm rugproblemen, ben dr al een paar keer eerder geweest en hij kraakt dan 1 of 2 wervels, nooit echt last van gehad verder.
Maar vanochtend heeft die dr 5! gekraakt, en ben nu helemaal dizzy en heb flinke hoofdpijn.
Weet iemand of dat normaal is na het kraken? Ik ken het niet maar jullie misschien wel, en anders bel ik hem zo ff op om te vragen hoe dit kan maar wil ook niet voor iets wat "normaal" is en er bijhoort gaan lopen zeuren.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 14:44

Hmm... ik ben wel eens duizelig.... maar dat is dan vlak erna en bij mij worden m'n spieren ook los gemaseerd... maar laterna heb ik er geen last van... bij mij is het dus iig niet normaal!

ik vind het trouwens een onwijs rottig gevoel dat kraaken...

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 14:44

Volgens mij kan dit vrij normaal zijn, na het kraken vertellen ze mij altijd dat ik veel moet drinken om bepaalde stoffen van het kraken snel kwijt te raken. En 5 is ook wel best veel.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 14:45

Ik heb dan ook een moe, drukkend gevoel in het hoofd, ook rug schouders nek voelen moe en zwaar aan.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 15:02

Hij heeft er nooit bij gezegd dat iik veel moet drinken...
Maar dan zal ik me geen zorgen maken. :D
Het is idd een heel rottig gevoel dat kraken, maar gelijk daarna heb ik dan ook iets van oef, dat lucht op, beetje vaag :?

_TB_

Re: is dit normaal na rug "kraken"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 15:27

Mijn vader heeft na het kraken ook altijd last van hoofdpijn, dan komt even alle spanning die in zijn nek zat vrij. Bij hem is dit heel normaal, dus ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Als het aanhoudt kan je altijd even bellen toch?

amukela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 16:06

Kun je niet beter even naar je fysio bellen dan?

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 17:12

Iedereen reageert verschillend op zo'n behandeling. Zo ken ik iemand die standaard een uur slaapt als ze gekraakt is (door een osteopaat wel te verstaan!) en ikzelf krijg altijd last van mijn knieen. De dingen die jij nu voelt zullen jouw reactie zijn op de behandeling. Neem je rust, drink veel water en dan is het zo weer over denk ik.

Anouk01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 17:14

Heb ik ook altijd.
Gewoon even rustig aan doen en veel water drinken :)

Annabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 17:16

Ik wou na een kraaksessie altijd gelijk m`n bed in. Ik voelde me misselijk, hoofdpijn, was moe. Mijn therapeut vertelde mij dit ook de eerste keer. Veel drinken heb ik hem nooit horen zeggen.
Maar de vermoeidheid hield nooit langer dan 24 uur aan.

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 17:17

Fysio heeft toen eens mijn nek gekraakt, daarbij zei hij een keer dat ik wel eens last van duizeligheid of van hoofdpijn kon krijgen. Hij raadde me aan om dan een aspirine te nemen. :)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 17:23

ik ga regelmatig naar de chiropractor en elke wervel bijna word gekraakt :+
voor mijn nekwervels.

5 vind ik echt niet veel hoor :n

vaak ook mijn vingerkootjes en deze knakken allemaal :D

als ik erg in de knoop zit kan het soms idd een dag duren voordat ik me weer prettig voel.

en als je het niet vertrouwd even een belletje plegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 18:07

Ik spring na een behandeling (door chiropractor) ook altijd na een ibuprofen te hebben geslikt een uurtje in bed. Krijg ook enorme hoofdpijn van een behandeling.
Denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 18:12

als ik bij m'n chiropractor (osteopaat, accupuncturist en accupressurist in een) geweest ben voel ik me de rest van de dag ook koortsig, moe en lichte hoofdpijn (die wordt erger van zodra ik iets actiefs of geconcentreerd wil doen). Volgens hem is dit perfect normaal, want door te "kraken" en te "duwen" maakt hij bepaalde energiebanen terug vrij (volgens mij ook zneuwbanen) waardoor je lichaam zichzelf terug "herstelt".

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 18:13

heey..
ja hoor dit is heel normaal.. ;) ik had meestal dat ik ook moest overgeven.. maar volgens hem was dat vrij normaal.. ;) haha

maar goed heeft bij mij niet geholpen.. maar iig veel suc6

serena1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 18:52

In het fysio wereld noemen ze dat manueletherapeut die de het bewegingstelsel of wervels mobiliseerd.
Het voelt inderdaad of je hoort een knak of kraken.
Soms kun je even een raar gevoel krijgen ook heb ik wel eens vage hoofdpijn gehad, doordat de doorbloeding plotseling gedeblokkeerd is, gaan alle verzuringen en afval stoffen uit de beknelling weg. Dat kan dus duizelingen en hoofdpijn veroorzaken.
Maar hevige hoofdpijn tenzij je ook nooit hevige hoofpijnen regelmatig heb, zou ik wel even bellen. Misschien is het morgen wel weer over.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 19:55

Heb ff op de bank gelegen en voel me een stuk beter!!! :)
Wel erg moe nu, maar dat zal morgen wel weer over zijn.
Bedankt voor alle reacties, steld me toch gerust :o

BonaFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:47

Mijn hele rug wordt regelmatig gekraakt inclusief mijn nek en ik heb daar nooit last van...

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:51

ik ben woensdag weer gekraakt, altijd mijn gehele rug en nek.
ik voel me ook vaak wel wat duizelig, en last van mijn hoofd.
verschild denk ik per persoon ;)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 23:03

Ik zit altijd extreem vast in mijn rug en word dan ook altijd gekraakt..
Als mijn behandeling op vrijdag is geweest zegt mijn fysio altijd: ik zal vanavond maar niet gaan kroegen en thuis op de bank blijven hangen want stevige hoofdpijn opkomst ;)
Het is dus normaal dat je een beetje dizzy en hoofdpijn hebt..
Ik had 9 vd 10 x knallende koppijn..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 06:00

Inderdaad ook genoeg water drinken om de afvalstoffen kwijt te raken. Ik had soms ook last van m'n rug en als hij dan kraakte bij het loswerken bij de fysio mocht ik gewoon de hele dag lang geen zware dingen tillen/andere zware belastingen voor m'n rug doen.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 16:06

Als het echt een fysio alleen is vind ik het vreemd. Die mogen niet kraken. Manueel wel.
Iedereen reageert indd anders. Na pijn hoor je vaker evenals jouw klachten (mijn vriend is manueel)

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 16:09

Mijn vriend is enige maanden terug ook gekraakt, maar dan in zijn nek. Die had er meestal twee dagen last van, hoop niet dat dat bij jou ook zo is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 16:14

Ik had het gevoel alsof er iemand steeds op die plek zat de duwen met zijn vinger, was ook écht irritant. Maar gaat meestal wel na een dagje over hoor :j

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 16:20

Haagsemeid schreef:
Als het echt een fysio alleen is vind ik het vreemd. Die mogen niet kraken. Manueel wel.
Iedereen reageert indd anders. Na pijn hoor je vaker evenals jouw klachten (mijn vriend is manueel)

Ik weet niet hoe het bij de anderen is, maar bij mijn fysio is het eigenlijk ook niet de bedoeling dat ze doelbewust kraakt. Maar ik heb regelmatig last van mijn rug als ik echt heel lang rechtop moet staan, bv. bij concerten, omdat ik een holle rug en x-knieën heb. Als ik dan naar de fysio ga en zeg dat ik last heb van mijn rug, masseert ze de boel los en dan kraakt het ook wel 1 of 2 keren. Meestal zijn het ook de spieren om mijn ruggengraat heen die erg stijf zijn.