ervaringen met seroxat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_lieffie_

ervaringen met seroxat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 13:54

hoi,
na een lange tijd vol problemen ben ik gisteren eindelijk naar de huisarts gestapt en heb seroxat voorgeschreven gekregen.

omdat er in de bijsluiter een hele lijst met bijwerkingen staat ben ik benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.
per PB mag ook

Groetjes _lieffie_

bromfiets

Re: ervaringen met seroxat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 13:58

Ik kreeg er tintelingen van in mijn armen, was ook de reden om er weer mee te stoppen. verder had ik geen last van bijwerkingen.

_lieffie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 14:08

hmmzz ik kon al zowat niet eten door alle spanningen, nu ben ik continue misselijk en duizelig

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 14:13

hoe lang gebruik je ze nu?

_lieffie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 14:56

nu 2 dagen. maar voordat ik het ging gebruiken kon ik al zowat niet eten,

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 14:59

Dan denk ik dat je er toch even doorheen moet, er staat normaal gesproken 4 - 6 weken voordat de bijwerkingen weg zijn.

Als het echt te erg wordt moet je even contact opnemen met de arts die ze voorgeschreven heeft :)

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 15:01

Dat heet toch ook wel Paradoxitine? Ik heb het 3 dagen gebruik nou ik hield het niet vol.
Kon niet slapen, werd gek omdat ik de hele tijd wou eten. Elk uur zowat. Misselijk en was letterlijk een zombie! De dokter is nog aan huis geweest hier.

Schijnt dat de eerste 2 weken het zwaarste zijn nou ik kon echt niet meer na 3 dagen dus ben gestopt. Het is het me niet waard! Voor mij dus nooit meer! En weet je je krijgt dan weer medicijnen voor de bijwerkingen en zo blijf je bezig.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 15:05

Klopt ja paradoxitine is het zelfde als seroxat, geloof dat het ene, de stofnaam is terwijl de ander de merknaam is.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 15:06

paroxetine ;)

_lieffie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 15:07

Dat is door moet zetten, weet ik ook wel, ben alleen benieuwd na hoelang en of die bijwerkingen weggaan en waar dat jullie zoal last van hadden.
in de bijsluiter staan zoveel bijwerkingen

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 15:07

delerium schreef:
paroxetine ;)

Oeps :o Wil der ook niet teveel verstand van hebben ;)

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 15:07

sorry ik kom net uit bed, en heb mn bril niet op :(

_lieffie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 16:04

misschien heeft ook iemand een idee wat te doen met eten
zoals ik zei krijg ik bijna niks weg, vooral geen brood, leef nu vooral op thee met veel suiker :S

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 16:19

Probeer eens soep.. :P
Heb je die bende écht écht nodig? Ik vind dat veel huisartsen/psychiaters het te makkelijk meegeven.
Het is echt heel heftig spul en een hel om er weer vanaf te komen, het hielp ook nog eens voor geen meter.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 16:26

Hoop niet dat je ze zomaar voorgeschreven krijgt?

Ik zit eraan, inmiddels 1,5 jaar. Ben er echt doodziek van geweest...wat een bijwerkingen. Ik was compleet van de wereld..kon niet lopen zonder te zwalken en de rest zullen we t ook maar niet over hebben. Nu ben ik ook niet begonnen op te bouwen maar in een keer best veel...niet handig. Toen de bijwerkingen over waren heeft het mij enorm geholpen. Ben toen begonnen af te bouwen, zit nu op een kwart vergeleken eerst maar van deze kwart kom ik niet af. Dan beginnen de bijwerkingen weer...

_lieffie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 17:14

Ik heb het zonder geprobeerd, maar dat lukte dus absoluut niet, zink alleen maar dieper weg. maatschappelijk werk en al die logen.. van tegenwoordig hebben ook niet geholpen vandaar nu deze keuze

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 20:19

Ok....ik had een huisarts die het om niks namelijk voorschreef ;). Gelukkig niet gedaan en voortaan naar andere huisarts die er gelukkig voorzichtiger mee was. Het heeft mij en veel andere mensen enorm geholpen dus dan ist wel een goed middel..ook al ist enorme zooi.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 20:54

Ik slik het nu ook al een behoorlijke tijd.
Had de eerste dagen last van misselijkheid, licht in het hoofd, onrustig slapen, rare dromen.
Was na een klein weekje over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 21:01

Ik zit er alweer twee jaar aan, waar ik last van had de eerste 2 weken waren het ergst:
- Héél misselijk
- Niks kunnen eten
- Duizelig
- Apathisch (6 uur lang naar de muur staren zonder je te vervelen)
- Niet kunnen slapen 's nachts
- Dichtgeknepen keel
- Opgezwollen tong
- Gevoel weinig lucht te kunnen krijgen
- Het engst waren de paniekaanvallen, 2 gehad en voor de rest nooit meer gelukkig.

Nu heb ik laatst geprobeerd af te bouwen en dat lukte van de 30 naar de 5, toen ging het héél slecht. Nu ben ik weer aan het opbouwen, zit nu op de 10 en ga uiteindelijk naar de 20.

Na 2 weken is het ergste wel over. Heel veel sterkte, de bijwerkingen zijn verschrikkelijk maar wat een opluchting als het spul aanslaat!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 21:05

Ik heb het ook een tijdje moeten gebruiken, ik had ook vooral de eerste 3 weken last van bijwerkingen.
Daarna was ik blij (en mijn gezin) dat ik er toch aan begonnen was.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 21:11

Gebruik het al heel lang, ooit even gestopt maar dat was voor mij niet verstandig...

De eerste 2 weken kan je misselijk zijn, duizelig en moeilijk slapen.
Ik heb zelf weinig last van bijwerkingen gehad en ik ben zooo blij dat dit medicijn bestaat!

Het helpt mij met mijn angst in relaties en het heeft mij uit een behoorlijk ernstige depressie gehaald. Ik leef er heerlijk op!

Ben niet apatisch, of duf. Ik ben gewoon een stuk stabieler, voel nog steeds verdriet, pijn, maar ook weer geluk en blijdschap.

Heb even aan een andere AD gezeten (Lexapro) en dat was voor mij een ramp. Daar werd ik echt heel erg apatisch en van de wereld van en nog depressiever dan ik al was.

Heb vertrouwen in de werking, je lichaam moet even heel erg aan de stof in het middel wennen, maar als het goed aanslaat ben je zo blij dat het werkt en dat het bestaat!

AD werken trouwens bij elk persoon anders, de een reageert goed op Seroxat, de ander op Prozac en weer een ander op bijv. Efexor.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 21:45

Ik zit nog maar aan 5 mg...bijna niks dus..maar zodra ik lanegr als ene dag niet slik krijg ik rare stroomstoten en ben ik heel duizelig.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 21:49

Hey

Ikzelf zit aan de paroxetine.... Nu al bijna 1,5 jaar. Ik heb niet zo heel veel last gehad van bijwerkingen. 1 dag dat ik er echt last van had was ik gewoon een beetje zweverig alsof je een drugs pil op had... Was dus niet zo heel erg hahaha. Gelukkig daarna weinig last...

k slik 20 mg en ben toen iom de HA naar de 10 mg gegaan. Toen werd ik heeeeel erg duizelig. Liep tegen muren en deuren op etc. Was echt niet leuk. Daarnaast ging ik me ook weer slecht voelen. Ik zit dus weer om 20 mg. Ik ben er super tevreden mee.

Ik heb alleen 'last' van 1 bijwerking. mocht je die willen weten dan pb je maar. ik ben er vrij open over, maaar ga het niet op een openbaar forum zetten hahaha...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 21:53

@Tamadine
Een "persoonlijke" bijwerking?.... hebben veel mensen last van.
Zowel minder als juist meer! Ik het laatste.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 21:56

Ik ging de eerste dagen als een dronkenlap door het huis. Kon nauwelijks van de bank af om een glas water in te schenken. Gelukkig zakte dat uiteindelijk wel weg. In de loop van de tijd 10 kilo aangekomen...
Jaren later overgestapt op fluvoxamine. Dat geeft mij minder bijwerkingen.