Haaruitval

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daisies

Haaruitval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 15:38

Ik heb nog de helft of een kwart van mijn haar.. Had altijd een volle bos en alles is weg.. Heb geen mooi knotje meer, geen volume in mijn haar.. Heb verder geen kale plekken of dergelijke, ik snap er niks van. Volgens de kapper is het een periode. Maar ik weet het niet..

Meer mensen?

Saleisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:40

ik ook!
voor mijn gevoel is mijn haar ook een stuk dunner geworden...
ik weet alleen niet goed waar het door komt.
een knotje kan nog wel prima maar vroeger had ik echt veel meer en/of dikker haar ..
ik snap het ook niet goed.

Ew_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:41

Ik denk ook dat het de periode is, meestal in herfst.
Heb er dan ook altijd meer last van, heel veel mensen zelfs, vrij normaal.
Dus ik denk niet dat je zorgen hoeft te maken ;)

Daisies

Re: Haaruitval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 15:43

Bij mij is het nu een paar maanden zo, als ik uit mijn bed kom liggen er óveral haren, als ik mijn haar kam zitten er ontzettend veel haren in de borstel en bij douchen kan ik er gewoon soms handen vol uithalen.. Was altijd blij met mijn volle bos en daar is niks meer van over.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 16:53

Ik had dit ook, en volgens de dokter was het gewoon tijdelijk. Ookal had ik het bijna 2 jaar aan een stuk.

Naar de dermatoloog geweest en de Dianne pil gekregen. Nouja. Gelukkig is het de laatste tijd weer weg, eindelijk, maar de vorige keer kreeg ik het ook weer terug.

Linsey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 16:56

Kan door vanalles komen, inderdaad het weer, maar ook stress..

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 17:01

Ik heb ook 5 maanden heel erg haaruitval gehad en gelukkig is het nu zo goed als over. Bij mij kwam het door stress, heel veel stress. Wanneer ik mezelf rustig voel, heb ik ook geen last van extreme haaruitval en wanneer ik mezelf weer heel druk maak, komt het gelijk weer terug.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 17:04

Gelukkig maar dat er zoiets bestaat als (clip-in) extentions. :)
Je lost er het probleem niet mee op, maar het is tenminste een goede (tijdelijke?) oplossing. :j

Saleisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 17:06

daisies schreef:
Bij mij is het nu een paar maanden zo, als ik uit mijn bed kom liggen er óveral haren, als ik mijn haar kam zitten er ontzettend veel haren in de borstel en bij douchen kan ik er gewoon soms handen vol uithalen.. Was altijd blij met mijn volle bos en daar is niks meer van over.

hier hetzelfde...

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 17:06

Denk niet dat dat de boel ook bedekt wanneer je écht kale plekken begint te krijgen door extreme haaruitval. Neem aan dat je dan wel de clips ziet zitten...

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 17:13

Rienn schreef:
Denk niet dat dat de boel ook bedekt wanneer je écht kale plekken begint te krijgen door extreme haaruitval. Neem aan dat je dan wel de clips ziet zitten...

Je hebt ze ook met plukjes e.d. :) Die zie je inderdaad wel zitten, maar als je er nog wat haar overheen hebt hangen en je neemt ze in dezelfde kleur als je eigen haar dan valt dat heel erg mee.

En mocht het écht de spuigaten uitlopen dan zou ik niet moeilijk doen over een pruik, die zijn tegenwoordig echt prachtig. Als je 'celebhaar' wil moet je voor een pruik gaan (scheelt je nog tijd ook). Ze zijn alleen wel erg prijzig. :j

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 17:26

Ik ben 17, ik hoef geen nephaar of extentions.. Wil gewoon dat mn haar stopt moet uitvallen

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 17:39

Ja dat snap ik, maar als er geen duidelijke oorzaak aangewezen kan worden (en dus ook geen oplossing) dan moet je wat toch? :)

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 17:51

Ik ben er niet echt mee naar de dokter geweest, want ik weet het antwoord wel wat ik dan krijg..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 17:54

Namelijk? Het kan zoveel zijn, van een bacterie op je hoofdhuid tot vitaminetekorten. De dokter zal dit testen.

Handig is om ervoor 3 dagen lang te tellen hoeveel haren er uitvallen. Dit horen er tussen de 50 en 100 te zijn. Anders zal je huisarts je namelijk waarschijnlijk naar huis sturen om dat te gaan doen. Dus: haar in een staart/vlecht en 2x per dag goed doorborstelen en dan de uitgevallen haren tellen.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 17:56

Heb net een bloedonderzoek gehad. bacterie zou nog kunnen

sarahtje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:02

Heb dit ook en ben 18.. Gaat wel weer over. Het is gewoon een periode waarin je haren zich vernieuwen.

En van clip in / extentions kun je juist kale plekken krijgen door de wrijving ;)

Saleisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:21

Ik ga morgen naar de kapper en even advies vragen, wat het nou kan zijn enzo.
ik zat trouwens ook te denken,
melk is goed voor je nagels,
je haar is van hetzelfde spul gemaakt als nagels right?
dus ik denk, melk is ook goed voor je haar *D
kweet neit of dit klopt hoor, zal het morgen ook eens vragen.

Linsey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:31

Wat bedoel je precies met je laatste 2 berichten? Denk niet dat je niet binnen 2 minuten bij de dokter geweest kan zijn. Niet banketstaaf bedoeld hoor!

Ik snap dat je er mee zit, en het liever wil voorkomen, dan een pruik of extentions te gaan dragen. Ik heb het ook af en toe met vlagen, zeker eerder, kon ik zonder pijn plukken met een omtrek van een centimeter of 2 er zo uittrekken, zag er ook niet charmant uit :( Bij mij komt het vooral bij stress voor, maar ook met dit weer.

Al op google gezocht voor tips? En mag ik weten welke shampoo en eventuele andere haarproducten je gebruikt?

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 18:33

Ik heb een tijdje head and sholder gebruikt en ben hiermee gekapt. Ik gebruik nu l'oreal

Google is lastig iets te vinden, vind vooral kaalheid bij mannen en dergelijke

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:40

ik slikte als kind altijd vitamine B tegen haaruitval.
Ik ben er nu weer mee begonnen omdat het weer erger werd.

Ik heb het inderdaad in de herfst wel het meeste, mijn haar is dan vaak statisch en draag vaak wol etc waar mijn haar aan gaat zitten.

Linsey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:46

Oei gelukkig, das erg agressief spul! Guhl raad ik je trouwens ook af. Je kan proberen om een shampoo te gebruiken met een normale ph waarde ( meen dat dat 5,5 is).

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 18:48

Ik gebruikte eerst altijd andrelon. Maar daar krijg ik eczeem van en toen moest ik mijn haar om de paar dagen met een soort teer shampoo wassen. En omdat ik ooit mijn haar heb geverfd en mijn haar hier licht van werd ben ik gaan wassen met head en shoulder. Nu een maand mee gestopt.. En was ook niet meer met die teer shampoo. heb geen eczeem meer gelukkig.

Linsey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:56

Maar ben je nou wel of niet naar de HA geweest?

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 18:59

Toen ik eczeem had wel ja, maar dat is al een jaar geleden. Ben niet vóor mijn haaruitval naar de DA geweest