Stijve nek, wat doen jullie eraan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Stijve nek, wat doen jullie eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 10:25

Ik werd vanochtend wakker met een hele erge stijve nek, kan niet naar links kijken, kon amper uit bed komen van de pijn en aankleden heeft 3 kwartier geduurd zo'n beetje.
Nou zit ik met een sjaal om en ga vanmiddag ff naar de dokter, want ik kan zo dus niet naar mijn werk, want autorijden is niet zo veilig als je niet naar links kan kijken.
Nou ben ik wel benieuwd wat jullie eraan doen en waarvan jullie merken dat het snel en goed helpt, want ik wil gewoon naar mijn werk, ben net anderhalve week thuis geweest met de griep (jaja die buitenlandse) dus kan het echt niet gebruiken.

sjaslique

Re: Stijve nek, wat doen jullie eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 10:27

Wat ik altijd wel prettig vind bij een stijve nek is Midalgan, dat wordt lekker warm en verder blijven bewegen voor zover dat gaat.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 10:30

Ik beweeg idd wel, maar zit af en toe gewoon te vloeken zo'n pijn doet het.
Ik had vroeger wel idd zo'n creme ofzo wat helemaal heet werd, maar die heb ik niet meer.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 10:30

Toevallig werd ik zondag met net hetzelfde wakker (kan ook niet naar links kijken)... Ik ben ermee naar de dokter geweest en hij kon me wel een spuit geven tegen
de pijn, maar dat vond ik niet echt nodig. Hij raadde me aan om pijnstillers te nemen (ibuprofen en consoorten) en de nek warm te houden. Verder spuit ik ook enkele
keren per dag Reflex Spray (ook zo'n spulletje dat warm wordt)

Nu is het bij mij al net iets beter, ik kan alweer een klein stukje naar links kijken. Maar echt verschrikkelijk was het gisteren om met de auto te rijden.

Edit: oh en volgens de dokter zou het met ongeveer 3 dagen over moeten zijn. (Vorig jaar had ik het ook, en toen duurde het echt wel een week :( )
Laatst bijgewerkt door Nickytje op 17-11-09 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 10:31

Een spiercreme speciaal voor stijve spieren is fijn om te smeren en een sjaal om (warm houden)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 10:33

Sjaal heb ik idd al om.
Ik heb zelf alleen wel eens ergens gelezen of gehoord dat die warm wordende cremes helemaal niet werken, omdat het alleen maar een reactie van je huid is wat warm wordt, maar het dringt niet door tot de spieren, maar goed het lijkt altijd wel te werken

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 10:36

tijgerbalsem is ook lekker.
zalfjes zitten idd op de huid, maar de huid wordt warm en dit voel je ook in je spieren. doordat het zo lekker warm is ontspan je wat meer en kun weer een beetje bewegen. dus het helpt wel een beetje hoor ;)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 10:37

aha op zo'n manier werkt dat dus, denk dat ik dat vandaag ook nog wel ga halen om erop te smeren.
Probeer ook ondertussen wel te blijven bewegen, maar jemig wat doet dat pijn zeg.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:04

Met Midalgan zou ik een beetje oppassen. Dit gebruikte ik ook en ik was er enorm allergisch voor. Toen heb ik dat op Bokt neergezet en er bleken nog veel meer mensen allergisch te zijn voor dat spul. Ik had serieus brandblaren op m'n schouders ervan dus ik zou dan eerst een heel klein beetje proberen!

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:06

Wat heel goed helpt is witte olie. Kun je bij bv welkoop halen. Tis eigenlijk een dierenmiddel maar heb ook eens gehad dat mn nek geen kant meer op wou, oude man raadde het aan en werkt echt super!

Linsey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:21

Als ik een stijve nek heb, vind ik het heerlijk om een pittenzak op te warmen in de magnetron. Weet niet meer waar ik de mijne heb gehaald, maar denk dat deze wel bij de blokker oid verkrijgbaar zijn.

Jammergenoeg is het effect maar voor even (zolang de zak maar warm is en misschien nog een tijdje daarna), maar je hoeft in iedergeval niet met zalfjes en medicijnen te rotzooien ;)

Sterkte ermee!

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:26

Nou heb ik toevallig net hetzelfde. Alleen dan misschien nog wel erger. Heb het vorig jaar ook een keer gehad. Ik draaide me in mn slaap om en een spier bij m'n schouderblad is vast gaan zitten op een of andere manier. Nou in ieder geval is nek compleet stijf en alles doet pijn. Het voelt een beetje alsof ik 10 kilo op m'n schouders heb liggen dat me naar beneden dwingt en ik ben constant aan het vechten om omhoog te blijven zeg maar..
Maar goed, wat ik doe. Regelmatig insmeren met spierzalf maar zoveel helpt dat niet in dit stadium. Wat ook heel erg belangrijk is, is afwisselen met warm-koud. Dan gaat het bloed stromen.

Verder zou ik voorzichtig zijn met dingen als pijnstillers. Je voelt het misschien niet meer maar als je spier verkeerd ligt en je loopt daar doorheen kun je nog veel grotere problemen verwachten.
Mijn moeder heeft dat gehad, zat uiteindelijk 2 jaar lang met een Frozen Shoulder. Zij heeft mij verboden om met deze klachten naar de HA te gaan, ik moet linea recta naar de fysio. Die weet veel en veel meer van deze problemen. :j

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 20:04

Ik heb er ook best vaak last van. Liep dagen rond met een sjaal. Iemand raadde mij ook aan om een warme handoek om je nek te doen en dan een sjaal er omheen zodat het echt warm wordt. Voor de rest zijn er al veel tips gegeven :j

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 20:41

Ben bij de huisarts geweest die denkt dat het een geirriteerde aanhechting van de monnikskapspier is (wist niet eens waar die zat, maar schijnbaar in je nek) mag iboprufen, maar moet me netjes aan de dosering houden die op de bijsluiter staat. En verder goed warm houden, ik heb nog zo'n hot/cold pack, dus die kan in de magnetron even lekker opwarmen.
Kan nu al wat meer bewegen, heb dat Midalgan ook, kan er gelukkig gewoon tegen, geen brandblaren ofzo haha.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 19:25

Inmiddels zijn we bijna 4 weken verder en is mijn nek nog steeds een puinhoop. Heb al meerdere massages gehad, door een sportmasseuse, heb aan de naproxen gezeten en nog steeds heb ik er behoorlijk pijn aan. Ik kan gelukkig wel weer autorijden enzo, maar die spieren blijven echt rotzooien.
Morgen ga ik dus een manueel therapeut bellen en dan kijken of die wat eraan kan doen, want de rechterkant begint nu ook mee te doen en ik heb er echt heel veel last van. Zo erg dat ik zelfs sacho wordt op sommige dagen van de pijn.
Maar ja uiteindelijk zal het wel over gaan, maar ben er inmiddels ook echt wel klaar mee.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 19:26

Sjaal om en warm houden, maar wel proberen om hem te blijven bewegen anders gaat het helemaal vast zitten...

Sterkte :(:)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 08:15

ja dat heb ik de hele eerste week ook gedaan, hotpack en alles erbij, maar dat heeft geen zin.
Vandaag maar even die manueel therapeut bellen

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 09:46

Hier nog 1 met een stijve nek die zo ineens op een ochtend er was, en nog niet weer weg is, heb er nu al 2 dagen last van en word er helemaal simpel van. Heb van mijn lease-moeder een creme gehad; Spiroflor SRL-gel. Die werkt wel maar zodra hij is uitgewerkt is de stijve nek terug. :') Hij wil ook niet helemaal weg, helemaal omdraaien wil niet en naar boven-beneden kijken doet zééér!!

Een iemand op doktoren gebied zou bij jou toch na 4 week moeten weten waar het aan ligt? Lijkt me niet heel fijn er zo lang mee te moeten lopen. :n Misschien foto's laten maken? Of echo? Moet toch op te lossen zijn?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 12:29

ja de huisarts zei de 2e keer dat het waarschijnlijk gewoon irritatie aan de monnikskapspier is, maar dat is met die naproxen niet over gegaan en de masseuse had zoiets van ga maar naar een manueel therapeut, straks ligt het wel aan je wervels en reageert die spier daarop. Helaas gaat de rechterkant nu ook mee doen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:32

Ik was bij mijn nek altijd erg geholpen met een Osteopaat.

Vaak lag het ook aan bepaalde organen die niet helemaal in orde waren, sterker nog, ik had een pijnlijke plek in mijn nek, werd mijn lever gemasseerd, was de pijn weg 8)7

Ook mijn schouder, die frozen was,en waar ik weinig mee kon doen, oh zegt ie, dat ligt aan je blaas, en jawel na 3 sessies om mijn blaas beter op de plek te krijgen, kon ik mijn arm weer hoger reiken 8)7

Dus ik zou ook een bezoekje aan osteo aanraden .

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 12:33

ok dat is weer wat anders als een manueel therapeut toch?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:38

Rug- & nekpijn seminar
Gratis! Zaterdag, 27 oktober 10.00 In Amsterdam. Registeren:
www.bonati.com

Hihi dit staat onderaan de pagina, jammer dat ie in OKT was :')

Maar idd een osteo is heel wat anders dan een manueel therapeut.

Een osteo kijkt naar spieren en beenderen gestel, maar ook naar de relatie met de organen, elk deel van het lichaam hangt samen met een orgaan.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 12:49

ok ga ik dus ook zeker even in mijn hoofd houden.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 14:31

Was dat niet iets met de voeten? Ik weet wel dat als je bepaalde drukpunten in je voeten aanraakt je hier ook problemen mee in je lijf kunt oplossen.. :) Heb er nu ook koorts bij en grieperig gevoel, vandaag maar thuis gebleven..

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 14:35

Ik ga altijd linea recta naar de manueel. Bij mij komt het eigenlijk altijd vanuit schouder/rug en word gelijk helemaal gedaan.
Verder vooral warm blijven houden :)