Mijn beugel is er uit:D maar gaan die ijzerdraadjes! :(

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Remark

Mijn beugel is er uit:D maar gaan die ijzerdraadjes! :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 19:09

Hee!
Vandaag moest ik vet vroeg naar de ortho maar daar stond wat tegenover hoor! :D
Mijn oude vertrouwde beugeltje is er uitgehaalt! *D
Ik vond het wel vreselijk toen ze die lijm eraf gingen schuren! (hebben jullie er ook last van gehad?)
Maarja ik heb dus ook 2 ijzerdraadjes in me mond gekregen maar ik word echt gek!
Het is echt dood eeritant!
Gaan ze er nog uit?
De ortho zij dat hij er gewoon inblijft maar is er iemand waar ze eruit gehaalt zijn??
Doeg Doeg!!

Anoniem

Re: Mijn beugel is er uit:D maar gaan die ijzerdraadjes! :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:10

Nee.
Die gaan er niet uit.
Maar went wel hoor ;)

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:11

ik heb geen beugel maar volgens mij moeten die er gewoon altijd inblijven. anders gaan je tanden weer net zo staan als eerst (toevallig vertelde een vriendin dit gister)

Iris82

Ik ben 27 en ik heb m nog steeds.
Heb er maar 1 en die zit onder mn ondertanden.
Had er graag ook een achter mn boventanden gewild maar de ortho zei dat die niet zou blijven zitten.

Je moet er gewoon aan wennen joh. ;)
Ik voel m niet eens meer.

Edit: mijn boventanden staan ook alweer scheef. :(
Laatst bijgewerkt door Iris82 op 16-11-09 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

kally

Heb ze ook nog de draadjes, ze behoeden je tanden ervan om weer in een verkeerde stand te gaan staan....
En een ding, die draadjes die voel over een poosje niet meer, je went er zo aan......

Mars

Waarschijnlijk bedoel je spalken, zitten ze boven en onder tegen je tanden geplakt? Die gaan er idd niet meer uit, ik heb ze ook en bij mij zitten ze nu al een jaar of 5/6.
Maar ze worden minder irritant hoor, de lijm waarmee ze geplakt zitten is bij jou nog heel dik nu. Doordat je eet, door je tong, speeksel etc. slijt er een laag van de lijm af. Dan wordt het geheel veel dunner en heb je niet meer zo'n vervelend gevoel.
Daarnaast is het vooral een kwestie van wennen :)

_Yasmine_

die blijven heerlijk zitten :j

maar geloof me maar, na een paar dagen voel je er niets meer van :)

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:12

Je bedoelt spalkjes? Die zie je idd niet, ik heb ze boven & onder, merk er niks meer van :)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:13

Die wil je er echt niet meer uit hebben :D

Weet zeker dat als ze er bij mij uit zouden gaan alles weer scheef gaat staan, daar heb ik niet 6 jaar voor met beugel rond gelopen :=

In het begin is het wat vervelend idd, je komt er veel aan met je tong en de mijne ging dan ook snel kapot. Maar het went snel en dan wil je niet meer zonder :D

enniee

Hee je voelt het na mwah. 3 dagen niet meer! die draadjes moeten er sowieso 5 jaar inblijven, liefst je hele leven! dat had de ortho gezegd tegen my?

jamieblont

hihi ja die lijm is inderdaad vervelend ;) maar bij mij moeten die ijzerdraadjes achter je tand (zoiso 25 jaar blijven) en het liefst gewoon voor altijd! maar in het begin voel je ze twee dagen zitten en daarna voel je ze niet meer ( net als met je beugel) :D

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:14

Die blijven inderdaad zo lang zitten als mogelijk is. Ik heb mijne onder voor de helft los hangen, dus moet maar eens een nieuwe in. :+

Overigens heb ik 'm boven niet gekregen, daarvoor kreeg ik een beugel, die ik nooit meer in heb... Maar moet binnenkort maar weer naar de ortho, want er gaat een tand de verkeerde kant op. :oo
Laatst bijgewerkt door Muzefee op 16-11-09 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:16

Ik dacht hetzelfde als jij toen ik net spalkjes had, ik vond ze zóóó vervelend, nu merk ik niet eens meer dat ze er zitten.. Moet echt moeite doen om te voelen dat ze er zitten.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:18

ik heb ook een draadje achter mijn boventanden. hangt ook half los. ik stel de tandarts alleen uit :+
overigens merk je na een tijdje niets meer van die lijm.

Loechest

Mijn beugel gaat er morgen uit na twee jaar! Ik was enorm blij toen ze dat zeiden! Ik moet daarna wel een plaatje, heb jij dat niet? Die moet ik dan donderdag ophalen. Ben benieuwd hoe dat spalkje voelt dan!

anneM_Ajax

Hmm ik merk het nog steeds. Heb ze boven en onder zitten.
Ze zitten vreselijk in de weg, maar mishcien komt dat bij mij omdat ik een vrij dikke tong heb. Mij is toen verteld dat ze dr na 7 tot 10 jaar uit mochten. Dat is inmiddels al, zal eens aan de tandarts vragen als ik daar over een paar maanden weer ben :P

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:19

jilleroo schreef:
ik heb ook een draadje achter mijn boventanden. hangt ook half los. ik stel de tandarts alleen uit :+
overigens merk je na een tijdje niets meer van die lijm.

Dat je dat volhoudt :oo

Zodra er bij mij een bolletje los gaat moet ik echt redelijk snel langs de ortho. De druk veranderd er dan op waardoor er meer druk komt op mn tanden en de stand dus ook anders wordt.

Heb een keer gehad op eerste kerstdag dat ie precies in t midden brak, oef wat een rotgevoel := gelukkig kon ik nog ergens terecht en is er een nieuwe ingezet.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:20

Zoals iedereen al zegt: die voel je al heel snel niet meer hoor!
En wees blij dat je ze hebt, zo blijven je tanden tenminste recht staan, en was al die jaren een beugel dragen niet voor niets.
Mij is trouwens verteld dat deze eruit mogen wanneer je verstandskiezen door zijn gekomen?

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:24

Ik heb ook spalken boven en onder. Merk er ook niets meer van..
Ben blij dat ze er zitten. Want boven zat eerst een kortere. En daardoor kreeg ik weer tussen mijn hoektanden een spleet :( ik baalde enorm en heb toch weer een beugel genomen. Want ja, je doet het niet voor niets en dan wil ik ook dat het goed blijft. Nu zit er na die beugel wel een langere spalk in dus als het goed is blijft het nu mooi goed staan!..

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 19:26

Loechest schreef:
Mijn beugel gaat er morgen uit na twee jaar! Ik was enorm blij toen ze dat zeiden! Ik moet daarna wel een plaatje, heb jij dat niet? Die moet ik dan donderdag ophalen. Ben benieuwd hoe dat spalkje voelt dan!

ja moet ook een plaatje maar alleen 's nachts

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:26

Ik vond het spalkje (ik heb onder&boven) in het begin ook erg irritant, maar nu merk ik er niks meer van! Zo'n beetje iedereen die ik ken die een beugel heeft gehad, heeft daarna ook nog een plaatje meegekregen voor 's nachts. Deze heb ik ook niet ;)

Mijn ortho zei dat je ze er uit mag laten halen zodra je 18 bent, maar dat ze je aanraden om ze zo lang mogelijk te laten zitten om te voorkomen dat je tanden weer gaan schuiven ;)

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:28

Ik heb ook een spalkje, enkel aan de onderkant. Bij mij is ook geadviseerd om hem zo lang mogelijk te laten zitten.

Heb voor de bovenkaak eigenlijk een nachtbeugeltje, maar die doe ik niet meer in. Tanden staan nog steeds netjes, alleen mijn hoektand is een heel klein beetje verschoven, maar dat zie je verder niet dat voel ik alleen :P

Je went er vaneigens aan hoor!

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 19:29

echt tnks voor de berichtjes!!
weet ik ook tenminste waar ik aan toen ben :P
'k zal wel aan me ortho vragen wanneer ze bij ons uitmogen...

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:32

Ze mogen er waarschijnlijk niet uit evi ;)

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:32

Draadjes mogen er gewoon uitgehaald worden.

Ik had er in het begin ook veel last van, maar het went echt. Ik merk er echt niks meer van.

Ik moet nu 2x per jaar voor controle en over ong 6 jaar mag mijn draadje er uit. Maar weet niet of ik het wil, ben erg zuinig op mijn gebit nu :=