Stomme HA praktijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Stomme HA praktijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 10:00

Ik kan ze wel grrr.....

Ik heb 2 weken terug blaas ontsteking gehad.
Hiervoor heb ik medicijnen gekregen, deze hielpen perfect!

Nu kreeg ik van het weekend alleen opnieuw blaasontsteking.
Dus ik bellen vanmorgen.. ja moet je eerst je plasje inleveren.

Uiteraard heb ik niet standaart z'n pispotje, en vanmorgen moest ik zoals gewoonlijk bij een blaas ontsteking heel erg nodig en kon ik dus niet eerst naar de winkel om een potje te halen.
(ik was al blij dat ik het toillet nog kon halen vanuit mijn bed)

Morgen moet ik vroeg werken.
Dus zou ik het woensdag pas kunnen inleveren...
Dat betekend dat ik 2 dagen onnodig pijn moet leiden.
Daar kan ik wel zo pisst om worden.

Dan denk ik, jeetje ik ken verdorie mijn eigen lichaam wel.
Ik had nog geen 2 weken geleden het zelfde.

Daarbij ben ik ook pisst omdat ik van de HA de medicijnen heb gekregen de vorige keer met de meeste bijwerkingen.
Normaal kiezen HA dit middel als je vaker een blaasontsteking hebt en de andere antibiotica niet meer werkt.
Over dit middel is gewoon weinig bekend en heeft veel bijwerkingen.
Ik vermoed een dealtje met de fabrikant of zorg verzekeraar....

grrr.... ik vind het stom.
Ik snap best dat je niet zomaar medicijnen kan meegeven, maar jongens dit is wel erg kinderachtig.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 10:07

Vraag 1, waarom heb je niet gewoon in een bekertje geplast, even afdekken en later even een potje gehaald?

Vraag2, waarom kan je niet gewoon voor je werk uit een plasje inleveren bij de dokter. Als je daardoor later op je werk komt, mag je werkgever daar echt niet moeilijk over doen.

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 10:08

Waarom moest je persee een plaspotje halen? Ik vang mijn plas gewoon desnoods op in een potje waar bijvoorbeeld spagettisaus in heeft gezeten, gewoon eerst ff goed afspoelen, bij de HA zijn ze het ook gewend 9 van de 10 mensen hebben geen plaspotjes.

Vjestagirl

Re: Stomme HA praktijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 10:13

Lijkt me niet meer dan normaal dat een huisarts niet zomaar medicijnen meegeeft...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 10:13

Sosha schreef:
Vraag 1, waarom heb je niet gewoon in een bekertje geplast, even afdekken en later even een potje gehaald?

Vraag2, waarom kan je niet gewoon voor je werk uit een plasje inleveren bij de dokter. Als je daardoor later op je werk komt, mag je werkgever daar echt niet moeilijk over doen.

Vraag 1.
Zoals ik zei was ik al blij dat ik uberhoubt de wc kon halen vanuit mijn bed,
Eerst naar de keuken lopen om daar een potje te zoeken, was me niet gelukt....

Voor mijn werk uit.
Zou inderdaad een optie voor mij zijn, is het niet dat dinsdag een hele drukke dag is en dat ik gewoon echt nodig ben.
Ziek is ziek uiteraard, maar het is voor mij geen optie om mijn baas teleur te stellen.
(ik moet binnenkort ook voor vast contract en ik wil even nergens problemen van maken.)
Normaal had ik zeker gebeld en gevraagt of het oke was om later te komen.
Dan zegt mijn baas: (dat weet ik nu al ;) Kan dat morgen niet, dan ben je vrij?
En dan was ik daar niet mee akkoort gegaan, maar nu doe ik dat niet.

Ik ben erg afhankelijk van mijn werk en wil dat echt aanhouden.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 10:14

Vjestagirl schreef:
Lijkt me niet meer dan normaal dat een huisarts niet zomaar medicijnen meegeeft...

ja een nierbekkenontsteking oplopen is wel normaal....

En medicijnen die niet als eerste keuze behoren gegeven te worden is ook heel normaal?

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 10:16

Mijn huisarts doet dat vaak wel :o Ik vertel zelf tegen de assistente wat ik heb en welke medicijnen ik wil hebben en dat is 9 van de 10 keer prima.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 10:18

odetteke schreef:
Mijn huisarts doet dat vaak wel :o Ik vertel zelf tegen de assistente wat ik heb en welke medicijnen ik wil hebben en dat is 9 van de 10 keer prima.

Ja ik snap het ook niet hoor.
Ik bedoel is het langer dan een maand geleden.. ja..
Maar ik ben er net een week vanaf.

Ik heb pijn bij plassen.
Mijn plas ruikt vreemd :o
En ik heb hele erge drang, moet elke keer kleine beetjes...

Ze hebben 2 weken geleden de urine onderzocht en ontdekt dat ik inderdaad een blaasontsteking had.
Ik ben der gewoon nooit helemaal vanaf geweest.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 10:18

vervelend voor je, veel water drinken dan spoel ik je in ieder geval goed door...

ik had vroeger ook met regelmaat blaasontsteking maar sinds ik meer water drink heb ik nooit meer last bedenk ik me nu net...
als ik mijn urine inleverde kon ik erop wachten..dus dat het zo lang moet duren vind ik wel heel raar...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 10:19

garny95 schreef:
vervelend voor je, veel water drinken dan spoel ik je in ieder geval goed door...

ik had vroeger ook met regelmaat blaasontsteking maar sinds ik meer water drink heb ik nooit meer last bedenk ik me nu net...
als ik mijn urine inleverde kon ik erop wachten..dus dat het zo lang moet duren vind ik wel heel raar...

Ja ik weet het ook niet hoor...
Je moet persee je urine voor 9 uur inleveren en om 2 uur krijg je dan uitslag.

Maar ik drink sinds die medicijnen 2 liter water op een dag minimaal.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 10:22

Hun kunnen niet ruiken of jij die medicijnen echt nodig hebt of dat je maar beweerd alsof en ze daarna doorverkoopt (of neemt omdat je verslaafd bent): want dat is wat er gebeurd.
Dat moet je toch kunnen begrijpen?

Verder kon je een potje ook de vorige dag al klaar zetten, je wist immers dat je nodig naar de wc zou moeten en dat je nog geen 'echt' potje had...

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 10:23

Voordat je klachtenvrij bent van een blaasontsteking....dat kan 6 weken duren.

Qua inleveren van urine maak jij meer het probleem denk ik, als lever je het in een pot in van chicken tonight....als deze maar goed schoon is zal ze het niet boeien hoor.

En je zult dus wel geen nitrofurantoïne hebben gehad maar iets anders, ben wel benieuwd wat dat was? Misschien verdacht de huisarts je wel van een nierbekken ontsteking?

Wat je zelf kan doen...aan de cranberrysap / tabletten en vitamine C gebruiken. De etos heeft tabletten die goed helpen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 10:26

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 10:27

Tja als je iedere keer maar meteen antibiotica krijgt voorgeschreven zonder dat de HA naar je urine heeft gekeken krijg je dadelijk resistente bacteriën. Zit je ook niet op te wachten lijkt me.
Los daarvan weet ik wel hoe je je voelt. Heb zelf ook een tijdje flink last gehad van blaasontstekingen. Iedere keer die urine inleveren werd ik soms wel een beetje moe van. Maar goed hoort er gewoon bij.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 10:29

x_Marr schreef:
Hun kunnen niet ruiken of jij die medicijnen echt nodig hebt of dat je maar beweerd alsof en ze daarna doorverkoopt (of neemt omdat je verslaafd bent): want dat is wat er gebeurd.
Dat moet je toch kunnen begrijpen?

Verder kon je een potje ook de vorige dag al klaar zetten, je wist immers dat je nodig naar de wc zou moeten en dat je nog geen 'echt' potje had...

Ja hallo....

Ik heb er gisteravond pas weer last van gekregen.
Ik kwam om 5 uur vannacht weer van het stappen.
Dan denk ik alleen nog maar aan mijn bedje en niet aan een potje.

Ik heb gister overigens niet gedronken, ik was de bob alleen erg moe.

Nogmaals heb ik geen enkele moeite om in een spinazie of weet ik veel wat voor een pot te plassen.
Alleen redde ik dat echt niet.
Dat is ook een van de symptomen.

@ de rest:
Lees de richtlijnen maar eens!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 10:29

_Tara_ schreef:
Tja als je iedere keer maar meteen antibiotica krijgt voorgeschreven zonder dat de HA naar je urine heeft gekeken krijg je dadelijk resistente bacteriën. Zit je ook niet op te wachten lijkt me.
Los daarvan weet ik wel hoe je je voelt. Heb zelf ook een tijdje flink last gehad van blaasontstekingen. Iedere keer die urine inleveren werd ik soms wel een beetje moe van. Maar goed hoort er gewoon bij.

Dat hoort er dus niet bij...
Lees de richtlijnen maar eens.
Deze zijn officieel voor de huisartsen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 10:31

Langs de post een potje brengen kost toch niet zo veel tijd, kan anders iemand anders het niet doen?

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 10:33

Raar dat je geen nacontrole hebt gekregen..Het komt best vaak voor dat na blaasontsteking nog niet alles weg is en je nog een antibiotica kuurtje moet.

Toen ik blaasontsteking had, werd mij dringend verzocht binnen 2 dagen na afloop van de kuur nog een plasje in te leveren.

Verder kun je idd ook in een glazen pot plassen, maakt voor hun echt niet uit. En als je blaasontsteking hebt, moet je zo vaak, dat het echt niet uitmaakt als je eerst naar de wc gaat voordat je op zoek zou gaan naar een potje. Zoveel hebben ze niet nodig om te testen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 10:35

marleen_usar schreef:
Langs de post een potje brengen kost toch niet zo veel tijd, kan anders iemand anders het niet doen?

Nee, iedereen werkt.
Als ik alleen daar heen zou moeten dan zou dat niet zoveel tijd kosten nee, maar ik moet daarna ook door naar het werk.
De vorige keer heb ik er een dik uur over gedaan om bij mijn werk te komen.
Je komt dan namelijk in spitsuur en alles is opengebroken in de stad...

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 10:36

Als je echt blaasontsteking hebt, zien ze dat ook wel in de plasje na je ochtendurine, dus je kan gewoon nu nog je plasje inleveren of in je pauze. Ze hoeven alleen maar zo'n stickje erin te doen en dan kunnen ze dat precies zien!

En anders veel cranberry sap drinken dat helpt ook heel goed. Je hebt hier ook capsules van.

En geloof me ik heb zovaak blaas ontsteking gehad, en ook een keer nierbekontsteking, dus ik weet hoe het voelt. Maar zodra ik het ook maar iets aanvoel komen zit ik aan het water of thee, dan ga je veel plassen en dan ben je er zo vanaf.

Succes
Laatst bijgewerkt door Fury08 op 16-11-09 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 10:36

Tsja...maar het woord zegt het al....een richtlijn niet een voorgeschreven wet. Een arts is niet voor niets 6 jaar of langer naar school gegaan. Als hij goede argumenten heeft om AB wel of niet te geven dan mag hij dat altijd doen. En hij zal ook vast in zijn achterhoofd hebben dat het heel lang kan duren voordat je klachten over zijn (neemt niet weg dat je nu weer een ontsteking kan hebben) maar voor langslepende klachten terwijl de daadwerkelijke ontsteking weg is, heeft het geen zin om AB te geven.

Je kan wel gaan rondneuzen in de richtlijn voor die arts...maar je bent nog steeds geen arts.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 10:37

Nou ben jij kwaad omdat je gisteravond was wezen stappen en je vanmorgen niet bijtijds was om in een potje te plassen
Wat was het probleem om gistermiddag al een potje klaar te zetten..
Wat die richtlijnen betreft zit je wel in de leeftijd van risicofactor en moet er dus onderzoek worden gedaan..

Erg makkelijk om je eigen falen af te wentelen op de huisarts...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 10:37

Jibbel schreef:
Raar dat je geen nacontrole hebt gekregen..Het komt best vaak voor dat na blaasontsteking nog niet alles weg is en je nog een antibiotica kuurtje moet.

Toen ik blaasontsteking had, werd mij dringend verzocht binnen 2 dagen na afloop van de kuur nog een plasje in te leveren.

Verder kun je idd ook in een glazen pot plassen, maakt voor hun echt niet uit. En als je blaasontsteking hebt, moet je zo vaak, dat het echt niet uitmaakt als je eerst naar de wc gaat voordat je op zoek zou gaan naar een potje. Zoveel hebben ze niet nodig om te testen.

Volgens hun kan dat dus niet. (of ze willen niet)
Ze willen alleen de 1ste urine.
Ik heb daar namelijk ook na gevraagt.
Maar je moet het ook persee voor 9 uur brengen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 10:39

Echwel schreef:
Nou ben jij kwaad omdat je gisteravond was wezen stappen en je vanmorgen niet bijtijds was om in een potje te plassen
Wat die richtlijnen betreft zit je wel in de leeftijd van risicofactor en moet er dus onderzoek worden gedaan..

Ja als ik er smiddags last van kreeg had ik dat uiteraard ook gedaan.
Maar ik kreeg er gisteravond (toen was ik niet meer thuis pas last van)

Ik baal gewoon dat ik nu 2 dagen met onnodige pijn zit.
En dat hun zich niet aan de richtlijnen houden.
ook qua medicijnen.
Daar was ik al sjaggie van de vorige keer.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 10:39

Echwel schreef:

Ja als ik er smiddags last van kreeg had ik dat uiteraard ook gedaan.
Maar ik kreeg er gisteravond (toen was ik niet meer thuis pas last van)

Ik baal gewoon dat ik nu 2 dagen met onnodige pijn zit.
En dat hun zich niet aan de richtlijnen houden.
ook qua medicijnen.
Daar was ik al sjaggie van de vorige keer.
En dit was gewoon de druppel.