Allebei nog maagd, zonder voorbehoedsmiddel of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lisaschokker

Allebei nog maagd, zonder voorbehoedsmiddel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-09 17:06

Hoi!

Ik heb sindskort een vriendje en over een tijdje zal de volgende stap er wel aankomen.
Nu vroeg ik me af of het het beste is om gewoon altijd gebruik te maken van een condoom,
of kan het ook zonder gezien we allebei nog maagd zijn?
Ik ben trouwens aan de pil...

Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door lisaschokker op 15-11-09 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Re: Allebei nog maagd, zonder voorbehoedsmiddel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:06

Wil je kinderen? Nu? Dan kan het zonder condoom.

Anders niet.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:06

Ik zou het wel met doen
want er zijn ook ziektes die je kan krijgen als je vriend nog maagd is ;)

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:07

ik zal met doen omdat t toch de 1e x is..

Elmira

Ik deed het gewoon met pil, vrij weinig kans dat je rare ziektes hebt als je echt nog nooit wat met een ander hebt gedaan..

secricible

Vjestagirl schreef:

Anders niet.

ehm, ze is aan de pil, misschien even goed lezen?

In principe zou het wel kunnen zonder condoom, met het oog op SOA's. Persoonlijk zou ik het zelf wel met doen, ondanks alles.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:09

Hoe zeker weet jij dat hij nog maagd is?

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:10

Het ligt er maar helemaal aan hoeveel risico's je wilt nemen: kun je ermee leven eventueel iets op te lopen?
Beter voorkomen dan genezen als je het mij vraagt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:10

secricible schreef:
Vjestagirl schreef:

Anders niet.

In principe zou het wel kunnen zonder condoom, met het oog op SOA's. Persoonlijk zou ik het zelf wel met doen, ondanks alles.

Dat heeft ze er net pas bij in geknutseld, dat stond er niet toen ik reageerde.

En de pil bied maar 99,99% zekerheid. Als je dat vergelijkt met de KLM: als die zouden bieden dat 99,99% van hun vluchten goed gaat, dan stort er iedere maand een vliegtuig neer. Ik vind het altijd boeiend om te zien dat mensen wél bang zijn voor SOA's, maar met het krijgen van kinderen gewoon het risico nemen.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:14

Ik was ook aan de pil toen ik mijn eerste serieuze relatie kreeg. We waren beide ook nog maagd,
maar we hebben het eerste jaar (ongeveer toch, het is al bijna 10j geleden) toch altijd een condoom gebruikt.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:15

secricible schreef:
Vjestagirl schreef:

Anders niet.

En sinds wanneer is de pil 100% veilig dan? Zucht..

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:16

Stress, veranderingen in voeding, maar ook bv zwangere vrouwen in je directe omgeving kunnen de werking van de pil beïnvloeden. Als je geen risico wil op zwangerschap moet je een condoom gebruiken ookal ben je aan de pil. En ook ivm SOA's is een condoom aan te raden. Je weet pas zeker dat je ze niet hebt als je recent getest bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:18

Hoe dan ook goed opletten dat je de pil volgens voorschrift slikt, en als je 'm eens een dag vergeet geen risico nemen!

De pil wordt vooral minder veilig door verkeerd gebruik. Waarmee ik overigens niet zeg dat de pil bij correct gebruik 100% veilig is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:20

Eh mensen, het condoom is ook niet 100% veilig.
En ook al gebruik je zowel pil en condoom, dan nog ben je niet 100% veilig.
De enige manier om dat te zijn is geen seks hebben.

Maar inderdaad, het is wel aan te raden om een condoom te gebruiken :)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:21

tamary schreef:
maar ook bv zwangere vrouwen in je directe omgeving kunnen de werking van de pil beïnvloeden.
Serieus? :+

Ik stem ook voor pil+condoom. Zeker nadat er in mijn omgeving ineens twee vrouwen (vriendinnen) waren die er pas na 6 en 7 maanden achterkwamen dat ze zwanger waren :wow: Bij een is het geen probleem, die heeft er al drie en is al wat ouder. Maar de ander is mijn leeftijd en had dus niet meer de keuze om het te laten weghalen. Tsja, daar sta je dan. Ook handig om dus standaard om de twee maanden een zwangerschapstest in te plannen :D
Laatst bijgewerkt door x_spekkie_x op 15-11-09 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:21

tamary schreef:
Stress, veranderingen in voeding, maar ook bv zwangere vrouwen in je directe omgeving kunnen de werking van de pil beïnvloeden. Als je geen risico wil op zwangerschap moet je een condoom gebruiken ookal ben je aan de pil. En ook ivm SOA's is een condoom aan te raden. Je weet pas zeker dat je ze niet hebt als je recent getest bent.

Hier zie ik graag een wetenschappelijke onderbouwing van...want het klinkt mij in de oren als dikke onzin. Maargoed...

TS, als jullie niet teveel hebben "gerommeld" met anderen, dan zou het ook best zonder kunnen. In mijn ogen is een condoom toch altijd net weer ff wat lastiger. Zorg er in ieder geval wat voor dat je pil goed inneemt. Maar als je helemaal zeker van je zaak wilt zijn kan een condoom geen kwaad natuurlijk!

kruimeltje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:22

condoom!! beter voorkomen dan genezen. Als al wat langer een relatie hebt en je vriend goed kent zou je hem weg kunnen laten maar zekerheid heb je nooit.

ramona1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:24

met natuurlijk..

je weet het noooit ;)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:24

kruimeltje3 schreef:
Als al wat langer een relatie hebt en je vriend goed kent zou je hem weg kunnen laten maar zekerheid heb je nooit.

En hoe logisch is dat dan weer? Een eventuele SOA gaat daar echt niet van weg hoor. :+

Anoniem

Re: Allebei nog maagd, zonder voorbehoedsmiddel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:27

Als ze allebei echt helemaal niets hebben uitgevoerd met anderen, hebben ze ook geen SOA's. Maar dat is wel een kwestie van vertrouwen en eerlijkheid.

Maargoed, dat geldt ook bij een test, daar kan ook over gelogen worden.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:28

No way, echt niet doen hoor!

Niet eens zozeer voor de zwangerschap, als wel voor SOA's.
Een SOA loop je niet alleen op door 'het echte werk', ook al het gefrutsel vooraf kan wat overdragen. Oppassen geblazen dus!

Eerst even testje doen allebei, voor je het condoom weglaat :) Kleine moeite, groot plezier!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:29

In principe kan het wel, de pil is niet 100% betrouwbaar, maar de pil icm condoom ook niet.. Ik zou wel een soatest laten doen, je weet nóóit zeker wat je onder de leden hebt.. Straks heeft één van jullie HIV (je weet het niet..), dan zit je er maar mooi mee.
Zo doe ik het ook, seks met condoom&pil -> soatest voor allebei -> seks met pil. Daar vertrouw ik dan genoeg op. Hele slechte reden, maar ik vind met condoom zo'n gedoe :o En het stinkt naar rubber. :o

Essie73
Hoofdmoderator

Zeker met zo'n prille relatie zou ik naast de pil ook altijd een condoom gebruiken. ten eerste ben je zo dubbel safe voor een evt zwangerschap en je bent beschermd tegen een soa. Indien je echt een vaste relatie hebt kan je een condoom weglaten. Maar ik heb het dan over een relatie waarin men aan kinderen wil gaan beginnen.

ReJo

Aan de pil wil nog niet altijd zeggen dat het veilig is..
Zijn genoeg mensen die zwanger worden ook al hebbenze hun pil goedgeslikt!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:31

Ik zou het ook met condoom doen, toch extra veiligheid. :)