Dag-Nacht Lenzen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Dag-Nacht Lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 10:37

Zijn er al mensen die een maand lang dag en nacht dezelfde lenzen dragen? Ik heb een bril maar ga steeds slechter zien waarbij ik toch eigenlijk met paardrijden hem ook nodig heb. Nu gebruik ik mijn bril alleen met tv kijken/auto rijden/als ik ergens naar toe ga waar ik veel op afstand moet zien.

Ik ben geen type van 's avonds lenzen uit doen en 's ochtends lenzen in. Ik lig altijd tot de laatste seconde in mijn bed en ik wil ook gewoon spontaan mijn bed in kunnen duiken of bij mijn vriend blijven maffen.

Maar ik heb nooit lenzen gedragen, is het dan wel mogelijk om meteen op die lenzen over te gaan?

En wat zijn de kosten per maand voor deze lenzen.

Ik hoor graag ervaringen, graag geen welles/nietes discussie over dat dit niet goed is of niet kan of dat iets anders beter is.

http://www.eyewishgroeneveld.nl/lenzen/alle-soorten-lenzen/dag--en-nachtlenzen.html
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 13-11-09 10:49, in het totaal 3 keer bewerkt

Princess_

Re: Dag-Nacht Lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:39

Bestaan die lenzen dan? Ik kan met mijn lenzen niet slapen, ja kan wel maar dan heb ik enorm droge/pijnlijke ogen als ik wakker word.

Denk dat je voor informatie beter naar je opticien kan gaan. Die heeft ook verstand van wat wel en niet kan met jouw ogen ;)

vallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:39

Kijk eens of nacht lenzen een optie zijn voor je, je doet ze snachts in en smorgens uit en je kunt de hele dag prima zien!
Ik heb ze al jaren en het werkt super!

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:43

Ik heb die lenzen ooit gehad. Ging de eerste week super goed, niks geen last.
Maar daarna.... Had overdag al een klein beetje last van mijn ogen, maar in de nacht wat een drama. Zoveel pijn, kon mijn ogen niet open doen kon mijn ogen niet dicht doen van de pijn. Heb met veel moeite met half gesloten ogen toch die lenzen eruit weten te krijgen. Vraag niet hoe ik het gedaan heb ben een half uur denk ik bezig geweest. En daarna nog 3 dagen rondgelopen met rode en hele pijnlijke ogen.
Heb nu gewone lenzen die je alleen overdag in doet en dat werkt perfect.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:47

Het is echt heel even werk om je lenzen er 's morgens in te doen en 's avond er uit. Kost je echt maar een minuutje ofzo.
Ik heb wel eens gehoord dat er dag en nacht lensen zijn, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat dat goed is voor je ogen, omdat er continu iets over je netvlies heen zit.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 16:47

Ik heb die lenzen ook gehad. Ik sliep er niet iedere nacht mee, omdat ik erg gevoelige ogen heb, maar gewoon af en toe als het zo uitkwam.
Volgens mij kostten ze me iets van 30 euro per maand, inclusief vloeistof.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 16:51

Helma_Amber schreef:
Het is echt heel even werk om je lenzen er 's morgens in te doen en 's avond er uit. Kost je echt maar een minuutje ofzo.

Nou als jij mij dat eens leert :Y)
Ik zit soms wel 20 minuten te klooien met die k*t dingen.
Blijven ze weer aan m'n vinger plakken, zitten ze weer dubbel etc etc.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 17:00

annastasia schreef:
Helma_Amber schreef:

Hahaha... dat heb ik de eerste periode (lees een dikke maand) ook gehad.
Maar nu vloepen ze er zo in.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 17:07

ik heb ze nu een jaar, maar denk dat ik ze totaal 4 maanden in heb gehad. Juist door dat geklooi

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 17:13

Ik snap je probleem, ben vaak ook nog laat bij vrienden en dan zeggen ze van te blijven slapen maar ik kon dit nooit niet aangezien ik ook daglenzen. Ik kan er overigens wel gewoon mee slapen en de volgende dag heb ik nergens echt last van. Maar ze raden aan van de lenzen zelfs niet langer al 8 u in te doen en ik heb ze meestal wel een uur of 16 in. Maar ik wil mijn ogen niet verknoeien door lenzen, dus doe ze snachts gewoon uit.
Ik heb dan ook de oplossing gevonden, ik heb gewoon een extra opbergpotje gekocht en dat neem ik overal mee naartoe, steek het gewoon bij in men (rug)zak bij mijn geld en rijbewijs en gsm enzo. Dus ik kan mijn lenzen op elk moment in en uit doen.

En idd, de eerste maand neemt het wel een paar minuutjes in beslag maar nu kan ik het ook op enkele seconden.Enkel soms met indien dat er ergens een vuiltje tussen geraakt maar dat duurt dan nog niet langer dan 2minuutjes om te terug uit en in te doen.
Die nachtlenzen heb ik ook al van gehoord, maar hoor persies enkel slechte ervaringen...

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 17:14

annastasia schreef:
Helma_Amber schreef:

:D Als ik korte nagels heb blijven ze ook aan mn vingers plakken. Ik doe ze altijd met mn wijsvinger in mn oog. Die nagel is afgebroken en nu klapte de lens aldoor vast om mn vinger en zat ik er ook wat langer mee te klooien. Nu doe ik het met mn middelvinger waar nog wel een langere nagel aan zit en gaat het weer heel makkelijk ;)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 17:14

annastasia schreef:
ik heb ze nu een jaar, maar denk dat ik ze totaal 4 maanden in heb gehad. Juist door dat geklooi

Ik vind een bril een veel groter geklooi... zit altijd vol vegen en plekken, je moet altijd met een doosje sleuren, je kan er niet comfortabel mee in de zetel liggen, je bril dampt aan bij verschil in temperatuur.... nee voor mij echt lenzen ! :D

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 17:17

Ik heb gewoon daglenzen en het kost indd maar een minuutje dat in en uit doen. Tevens heb ik een extra opbergdoosje die ik altijd bij me draag. Dus kan ze elk moment in en uit doen. Eigenlijk niks lastigs aan dus :D

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 17:18

Als je gewone contactlenzen goed verdraagt en elke dag draagt is inzetten geen werk. Ik doe ze in en uit zonder spiegel in 10 sec. (draag nu al 5 jaar lenzen) Nachtlezen zei mijn oogarts over dat het slecht is voor je ogen. Dag- en nachtlenzen lijken me al helemaal niet goed.
Als ik jou was zou ik gaan voor goede dag/week/maandlenzen die je gewoon overdag draagt en dan doe je ze uit als je zin hebt en zet je je bril op.

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 17:21

ik heb dag en nachtlenzen van Specsavers, ben er super blij mee!! ik ben ook zo iemand die geen zin heeft om s'avonds en s'morgens half blind te zijn :Y) ik heb -5.50 op beide ogen, dus zeg maar gerust dat ik geen drol zie zonder :+ ik heb die lenzen nu denk ik zo'n anderhalf jaar en echt nog nooit gedonder mee gehad. Gewoon aan het einde van de maand s'avonds uit doen, een nachtje zonder slapen, dan s'morgens weer nieuwe erin, en je kunt weer een maand vooruit. ik heb ze overigens wel zo in en uit, hier heb ik ze dus niet specifiek voor, maar puur omdat ik dus zo slecht zie zonder. Ze kosten me wel €30,- per maand, dus voor 1 stel lenzen. ik heb alleen geen flauw idee of je gelijk op die lenzen kunt overgaan, ik heb zelf eerst heel lang gewone maandlenzen gehad. Overigens heb ik geen overgevoelige ogen ofzo.

@Annastasia: Welk geklooi bedoel je dan? Want met dag en nachtlenzen heb je dus bijna geen geklooi, ja 1 keertje in de maand dan.

@Helma_Amber: Deze lenzen zijn heel hoog zuurstofdoorlatend. Dus je belemmerd je oog er in principe nauwelijks mee door deze lens in te houden, je oog krijgt gewoon zijn benodigde zuurstof.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 17:26

Ik heb ook die dag en nachtlensen van specsavers. Ben er ook super blij mee!
Ik heb zelf maar -2.00 dus kan opzich ook goed zien zonder, maar ik vergat ze wel eens uit te doen. en dat is dus super slecht. Nu kan ik ze niet meer vergeten uit te doen en kan ik ook onverwacht ergens blijven slapen enzo.
Ook had ik bij die daglensen aan het einde van de dag zo'n zeurende gevoel dat ze uit moesten, maar daar heb ik nu heelmaal geen last meer van. Echt een aanrader dus!

Alleen wel prijzig (dubbel zo duur als normale lensen)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 17:34

dat lijkt me ook wel wat dan. 1x per maand de lenzen verwisselen.
Krijgen jullie nog wat vergoed of moet je alles zelf betalen?

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 17:37

Ik moet alles zelf betalen, maar heb dan ook te lage sterkte.
De lensen kosten 30 euro per maand, bij specsavers

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 17:39

Dat ligt aan je verzekering, maar over het algemeen krijg je erg weinig vergoed.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 17:42

Dag- en nachtlenzen daar had ik nog nooit van gehoord. Nachtlenzen wel, maar die kunnen ook maar tot een bepaalde sterkte denk ik.

Ik draag al 13 jaar zachte lenzen en ik heb ze 's morgens welgeteld binnen de 15 seconden beide in (zonder spiegel) :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 17:48

ThaGirl schreef:
Ik moet alles zelf betalen, maar heb dan ook te lage sterkte.
De lensen kosten 30 euro per maand, bij specsavers

Vind je -2.00 een te lage sterkte??
Nou ik kan dus echt niet zonder bril/ lenzen ook maar iets op school van het bord lezen.
Autorijden is ook lastig. Een auto voor mij kan ik het nummerbord niet van lezen, 's avonds zijn auto's en lantaarnpalen slechts schimmen.

Dat bevordert de veiligheid zeker niet. Ik kreeg van mijn bril trouwens ook maar bar weinig vergoed. Het setje lenzen heb ik vorig jaar zelf maar betaald, wat een prutsmuts

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 17:49

Ik draag al lenzen sinds 2001. Ik heb in het begin ontzettend veel problemen gehad maar daar had een huisstofmijt allergie mee te maken.
Ik heb alle soorten lenzen volgens mij wel geprobeerd met uitzondering van nachtlenzen want dat schijnt niet zo goed te zijn is mij verteld.
Nu draag ik daglenzen en die heb ik gemiddeld een maand in zonder in of uit te doen. Dit is voor mij de enige manier waarop het dragen van lenzen mogelijk is. Als ik daglenzen dagelijks uithaal dan heb ik binnen een week ernstig ontstoken ogen en als ik maandlenzen neem dan irriteren de lenzen.
Nu schijnt lenzen een maand lang in te hebben niet heel goed te zijn maar ik kan mij niet voorstellen dat het slechter is dan maandelijks ernstig onstoken ogen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 17:54

Edit.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 17:55

Dat is toch eigenlijk wel gek.
Dus ze hebben liever dat ik een ongeluk veroorzaak, en dan vervolgens ziekenhuisopname etc etc betalen. Dan dat ze een bril of lenzen vergoeden.........

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 17:57

annastasia schreef:
Dat is toch eigenlijk wel gek.
Dus ze hebben liever dat ik een ongeluk veroorzaak, en dan vervolgens ziekenhuisopname etc etc betalen. Dan dat ze een bril of lenzen vergoeden.........

Ja dat is ook gek.

Ik vind zodra je je niet veilig in het verkeer kan begeven dan zouden ze het moeten vergoeden.
Al zou het maar voor de helft zijn.