Gevallen op staartebeen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amigo_tje

Gevallen op staartebeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 23:34

Ik ben gisteren lelijk van mn vriendin haar paard gevallen. Was beetje mn eigen schuld, vele details bijéén.
Maar ik ben hárd en récht op mn staartebeen gevallen :( Weet iemand of dat kwaad kan?
Wie heeft hier ook ervaring mee en hoelang duurt da eer dat geneest?

Heb megaveel pijn, zéker bij t zitten of lang stilstaan... Stappen gaat beter, maar ook nie te héé lang. Vind het écht poedersuiker! Was net zo goed bezig met rijden :(

Sientje

Re: Gevallen op staartebeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 23:37

Heb je een fotootje laten maken?

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 23:38

Nee. Moet dat dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 23:39

Nee joh het is toch heel normaal dat je niet kan zitten :+

Ja natuurlijk moet je even een foto laten maken, je stuitje breekt vrij snel!

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 23:40

Weet er het fijne niet van, maar ben vorig jaar ook vervelend op mijn staartbeentje gevallen.
Werd vooral tegen mij gezegd dat ik goed moest opletten over hoe lang het pijn bleef doen.
Als er namelijk iets mee is (zeg scheurtje of gebroken oid) kan dit wel nare gevolgen hebben.
Vooral bij de zwangerschap/geboorte ;)
Weet verder niet hoe en wat, maar dat is mij verteld :j

Deed indd onwijs veel pijn! :oo Heb een hele tijd op mn buik op de bank gelegen.. maar ook dat ging op een gegeven moment zeer doen!
Gelukkig trok het die dag erna alweer redelijk weg :) en na een paar dagen was het helemaal over

Edit: Stuitje kan ook gewoon kneuzen. Dan kan je ook niet zitten :+

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 23:41

Zou ik wel even doen ja. Dan weet je ook hoe je het evt moet behandelen en hoe lang het duurt.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 23:44

Thx voor jullie antwoord :)

Pfff, moet ik naar kliniek :( Zal morgen mss es bellen naar mn huisarts en horen wat ze zegt.
Is het waar dat ik een 2-tal maanden nie zal moeten rijden?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 23:45

Ligt eraan of het gebroken is of niet en hoe hoog je pijngrens ligt... ;)

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 23:45

Denk dat je er met rijden indd nog wel een tijd last van zal blijven houden..
Maar hoelang dat is hangt er helemaal vanaf wat er precies aan de hand is ;)

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 00:00

Sientje schreef:
Ligt eraan of het gebroken is of niet en hoe hoog je pijngrens ligt... ;)

Tjah, toen ik gevallen was, dan had ik echt zo'n knalpijnscheut. Bleef ook effe liggen, zeiden ze (weet ik niet meer), maar man, wat doet dat pijn! Had ik nog nooit voorgehad!

Nu, ik strompel recht, wrijf over die pijnlijke poep van me en ben terug opgestapt -zo goed en kwaad als het ging.
Wou nog even draven, maar dat zat er niet meer in. Téveel pijn :(
Maar toen ik dus terug in da zadel landde, héél voorzichtig, dan voelde ik een knakje, alsof dat been terug in zn plooi viel.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 01:40

ik was van de trap gevallen en het leuk alsof ik op men stuitje was gevallen. maar was er juist boven.

Maar het deed zo fel pijn hé :P

Ik had geen foto's moeten maken, maar elke dag soort kneuzingen zalf moeten smeren.
en heeft geholpen :)

(na 2weken kon ik nog beetje normaal lopen :D )

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 10:07

Ai, das ook nie mis...

Maar vandaag lijkt het al ietsje beter. Natuurlijk zijn we nog maar ochtend, er kan dus nog veel veranderen.
Ik ga deze namiddag mss es naar mn huisarts bellen en horen wat ze zegt.
Ik haat ziekenhuizen, dus als ik die kan mijden, graag!

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:28

ik zou eerst even langs je huisarts gaan ja!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 15:41

En heb je de huisarts gebeld?

Ik ben ook een keer heel hard recht op mijn stuitje gevallen. Echt geen pretje. Kon ook niet zitten en staan. Lopen ging het beste. Tegen mij werd gezegd (in mijn omgeving) dat de huisarts er ook niks aan kon doen, ook niet als het wel gebroken was. Dit heeft mij er van weerhouden om naar de huisarts te gaan. Oke, misschien niet verstandig, dat weet ik ook wel.
Heb er echt wel maandan last van gehad. Het heeft heel lang geduurd voordat ik weer een beetje normaal kon zitten. En nu (echt al een hele tijd later) voel ik het af en toe nog, bijvoorbeeld als ik op de fiets stap ofzo.

Sterkte!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 16:56

Heb gebeld naar mn huisarts. Ze zei van me niet direct zorgen te maken, maar dat dat laaaaaang kan duren eer dat terug ok is. Foto's zou ze pas laten nemen asl het tegen volgende week nog steeds zo'n stekende pijn doet.
Je kan er weinig, zelfs niks aan doen, dus als ik nu naar dokter ga of niet, maakt nie uit.
Ze zei van in te smeren met voltarengel en mss ibuprofen te pakken tegen de pijn en evt. ontsteking.
En ik mmoet me rustig houden, verdorie! Was nu net zo goed bezig :(

Ze zei wél dat het mss goe zou zijn om toch foto's te laten nemen, voor later een evt. bevalling. Dan weten ze dat, kunnen ze erop letten.

Het is nog maar de eerste keer in mn leven da ik op mn staartebeen val

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:40

Ik ben een aantal jaren terug ook op mijn stuitje gevallen (door een tuinstoel gezakt). Ben toen na het ziekenhuis gebracht omdat ik wegraakte (je kunt nl. blind worden als je verkeerd valt). Daar bleek dat er een heel klein scheurtje zat. Ben 24 uur ter observatie gehouden in het ziekenhuis omdat ik weg ben geweest. Daarna heb ik 2 maanden alleen maar plat op mijn buik kunnen liggen en zat zo nu en dan op een ring. Het heeft ruim 3 maanden geduurt voordat ik weer op een paard kon zitten maar rijden...........
Nu als ik op een harde ondergrond ga zitten heb ik er last van en tijdens mijn eerste zwangerschap werd ik er weer even aan herinnerd. Heb 1,5 week niet op of neer gekunt.
Dus meid, ik kan je alleen maar zeggen hou het goed in de gaten en als je het niet vertrouwd, een foto laten maken. Weet wel als je eenmaal op goed op je stuitje bent gevallen blijft het een kwetsbare plek.
Sterkte ermee!

Ivjee1213

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:44

ik ben ook ooit eens een keer op stuitje gevallen. Ik heb gewoon 2 maanden bijna niet 'hard' gereden of intensief, maar toen ik daarna (3 maand later ofzo) het stuitje ergens zachtjes aan heb gestoten, had ik er weer een hele tijd daar last van. dus pas op, altijd voorzichtig zijn ;)

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 21:40

Thx iedereen :D

Ik ben dus geen uitzondering :)) Maar het is niet leuk, :n Ik hoop van gauw weer in het zadel te kunnen, was nou net goed bezig. Maar kom, niets overhaasten, want wil ook nie hervallen natuurlijk!

Ik ga braafjes voltarengel blijven smeren en iboprofen slikken en hopen dat t gauw wegtrekt. En idd, bij twijfel plaatje laten nemen van mn derrière :?

Dokter zei ook al dat een teer plekje zou blijven wschlk, dat ik het zeker moest in gedachten houden voor mocth ik ooit zwanger zijn ofzo.

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:43

ik ben anderhalf jaar geleden ook op mijn staartbeen gevallen.......
3 maanden niet kunnen rijden!!!! midden in de zomer! was er goed ziek van!

en het blijft idd een teer plekje... als ik een lange rit gemaakt heb voel ik het een dag later wel als ik in het zadel kruip. niet heel overdreven maar beetje zeurende pijn....

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 23:56

Tip voor nu: ga op een zwemband zitten. :D Nou ja, ze hebben er ook van die speciale medische kussens voor, maar een zwemband werkt ook.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 02:04

Sientje schreef:
Tip voor nu: ga op een zwemband zitten. :D Nou ja, ze hebben er ook van die speciale medische kussens voor, maar een zwemband werkt ook.

haha goede tip! :D

is zo vervelend als je nog niet eens kunt zitten op de zetel of draaien op je rug als je lekker in je bed ligt. :+

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 02:36

Ik heb een 4 jaar geleden ook mijn stuiterd (niet dat het lekker stuiterd :+ ) gekneusd gehad en ik heb er nu nog steeds last van als ik mijn bekken naar voren kantel en zo op mijn stuitje kom te zitten...is ook niet echt prettig...

En inderdaad, als je het niet vertrouwd, gewoon ff langs de dok ;)

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 10:06

Thx iedereen :D

Niet echt leuke dinges in t vooruitzicht, denk ik zo. Van álle verhalen die ik totnutoe las en hoorde (en tzijn er véél) is er nog maar één iemand geweest die heeft gezegd er geen enkele last meer van te hebben. Dus da beloofd :?

Ik hoop da ik er toch nie teveel last aan overhoud. Ik kan wel zitten, zij het héél voorzichtig en traag, maar het lukt wel.

Mss toch es kiken voor zo'n rond kussen met gat erin, of een zwemband :j

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:10

Ow ik leef zo met je mee. :(:)
(Denkt terug aan de tijd dat ik zelf niet kon zitten...)

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:16

Pollewoppy schreef:
En heb je de huisarts gebeld?

Ik ben ook een keer heel hard recht op mijn stuitje gevallen. Echt geen pretje. Kon ook niet zitten en staan. Lopen ging het beste. Tegen mij werd gezegd (in mijn omgeving) dat de huisarts er ook niks aan kon doen, ook niet als het wel gebroken was. Dit heeft mij er van weerhouden om naar de huisarts te gaan. Oke, misschien niet verstandig, dat weet ik ook wel.
Heb er echt wel maandan last van gehad. Het heeft heel lang geduurd voordat ik weer een beetje normaal kon zitten. En nu (echt al een hele tijd later) voel ik het af en toe nog, bijvoorbeeld als ik op de fiets stap ofzo.

Sterkte!

ik heb precies hetzelfde gehad := maaaaanden kon ik niet normaal zitten, als ik dan opstond ging er een pijnscheut door me heen! niet normaal.. ben pas van de trap gevallen en nu heb ik het weer een beetje. maar niet zo erg als toen gelukkig. :+