Last van mijn hart maar...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Last van mijn hart maar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 16:53

Ik heb al een tijdje last van mij hart.

Het gaat een soort borrelen, dan voel ik me licht in mijn hoofd en dan zit ik of tegen het flauw vallen of ik val flauw. Dit heb ik al heel lang. Maar de laatste 3 weken is het wel weer erger geworden. Of heb ik er in ieder geval meer last van.

Hier ben ik vandaag mee naar mijn Huisarts geweest. Die naar mijn hart heeft geluisterd. Daar kwam uit dat mijn hart af en toe oversloeg. Hij zei dat dit geen kwaad kon. Omdat mijn armen en benen snel in slaap vallen, en omdat ik het erg snel koud heb, heb ik hier ook nog een keer extra naar gevraagd. Hij zij dat het bij dat beeld hoorde.

Ik voel me alleen niet zo goed bij dit oordeel van mijn HA. Ik bedoel, het is toch mijn hart. En hij zou het wel weten neem ik aan.

Maar toch voel ik mezelf er niet goed bij, bij dit oordeel. Hoe denken jullie hierover?

Dorus

Re: Last van mijn hart maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 16:55

Als je het niet vertrouwt mag je bij je HA best wel om een verwijsbrief naar de cardioloog vragen. Wat zeg ik, vragen, gewoon eisen.

BarbaLala

Ga voor een second opinion (andere arts)!
Ik zou me ook zorgen maken.

(heb zelf ook hartklachten, hart slaat heel vaak over, maar nooit mee naar de dokter geweest, denk dat t door stress komt bij mij)

zij

second opinion vragen zodra je zelf niet gerust gesteld bent!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 16:56

Als je het niet vertrouwd zou ik toch voor een second opinion gaan. Het is jouw lijf! en als je je niet prettig voelt bij wat de arts zegt, kun je toch beter nu (en dan misschien onnodig) een second opinion vragen, dan dat het straks mis blijkt te zijn!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 16:56

Second opinion aanvragen want wat je omschrijft klinkt toch niet helemaal normaal.
Ik zou even je zorgverzekeraar bellen om hun om advies te vragen hoe je dit het beste aan kunt pakken.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 16:58

Gewoon vragen of je naar de cardioloog mag. Is helemaal niet raar, en als het voor jou niet goed voelt zou ik gewoon gaan naar de HA en een verwijsbrief vragen, beter zeker weten dat het okee is dan dat er dalijk echt wat is.. :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 16:59

Je hebt dus een ritme stoornis,op google kan je er veel over vinden.Dat kan je vergelijken met wat je arts zei, en dan kan je als nog een andere arts zoeken of terug gaan.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 17:04

marleen_usar schreef:
Je hebt dus een ritme stoornis,op google kan je er veel over vinden.Dat kan je vergelijken met wat je arts zei, en dan kan je als nog een andere arts zoeken of terug gaan.

Dit hoeft niet per se een ritmestoornis te zijn hoor. Een hart wat af en toe overslaat kan helemaal gezond zijn.

'Gewoon' tegen je HA zeggen dat je het niet vertrouwt en toch graag een verwijzing wilt naar de cardioloog. :) Succes!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 17:18

Ik zit zoals je in mijn onderschrift kan lezen in revalidatie. (voor traject nog maar) Ik zit te denken om het eventueel via hun te gaan doen. Ik geloof dat die mij zo wie zo lichamelijk nog door wilde gaan lichten...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 17:22

Ik zou het dan bij je revalidatie-arts (of met wie je daar de gesprekken ook hebt) aankaarten.
Het hart van een gezond persoon slaat ongeveer 1x per uur een keertje over, en sommige mensen merken dat wel, anderen niet. Als je alcohol op hebt en dan op je linkerzij gaat slapen kan het gerust tot 1x per minuut oplopen, maar voor een keertje kan ook dat geen kwaad.

Maar als jij naar de dokter gaat en die voelt het overslaan al meerdere keren, zit je dus fiks boven gemiddeld (omdat het normaal vooral in rust gebeurt, en de meeste mensen zijn niet heel rustig bij een arts).
Dat hoeft nog steeds niets te betekenen, maar ik zou het toch even zeker willen weten :)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 17:32

Gelukkig drink ik geen alcohol! Dus daar heb ik geen last van. En drugs oid gebruik ik ook niet.

Ik denk dat de revalidatie arts dat wel verder gaat onderzoeken. (hoop ik iig wel)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 10:34

Hoi,

als je het niet vertrouwd zou ik gewoon voor een second opinion gaan hoor! Liever 2 maal horen dat het niets is dat 1 foute diagnose toch?

Maar wat voel je precies? Ik heb zelf last van extra systole, een heel naar gevoel. Daardoor kan ik me erg opgejaagd voelen of juist erg duizelig en net of ik flauwval. Mijn hart tikt normaal, slaat dan een slag over en de volgende slag is extra sterk. Dus tik, tik, tik, ... TIK, tik, tik. Dit heb ik soms 20 tot 30 keer per uur.
Als ik ben mijn vinger in mijn hals voel (ik heb het veel dus kan er op wachten ;) ), voel ik inderdaad dat ie een slag overslaat en de slag erna harder is dan normaal. Lijkt het hier een beetje op wat je hebt?

Ik ben hier voor naar de huisarts geweest en hij zei dat het inderdaad angstig aan kan voelen, maar erg onschuldig is. Ik merk dat stress, cola, koffie(!) en chocola het erger maken. Hopelijk heb je hier iets aan.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 10:42

marleen_usar schreef:

Paula schreef:
Dit hoeft niet per se een ritmestoornis te zijn hoor. Een hart wat af en toe overslaat kan helemaal gezond zijn.

'Gewoon' tegen je HA zeggen dat je het niet vertrouwt en toch graag een verwijzing wilt naar de cardioloog. :) Succes!

Het hoeft idd geen ritmestoornis te zijn. Het kan bijv. een extra systole zijn. Dit heb ik ook en hier hebben blijkbaar veel mensen 'last' van. Het is een heel vervelend en angstig gevoel, maar kan totaal geen kwaad en je kunt er 100 mee worden.

Maar idd als ze het niet vertrouwd zou ik om een second opinion vragen bij een andere huisarts. Ik denk niet dat je zomaar een verwijzing naar de cardioloog kan eisen hoor! Als de huisarts twijfelt stuurt hij je wel door, maar stel dat het een onschuldige extra systole dan verdoe je de tijd van de cardioloog ook maar. Tenminste zo zullen zij het waarschijnlijk zien. Voor een second opinion zul je waarschijnlijk doorgestuurd worden naar een andere huisarts.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 11:44

Delphi wat jij benoemd, dat bedoelde ik inderdaad ook. Omdat de eerste slag niet of half wordt gemaakt, zit er extra veel bloed in de kamers en in 'harde' slag die daar dus op volgt, voel je heel duidelijk.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 11:46

Inderdaad een second opinion, zeker als je het niet vertrouwt.
Het is vaak genoeg voorgekomen dat de HA er zwaar naast zat.. :\

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 11:50

Ik heb precies hetzelfde !
Alleen val ik dan niet flauw maar voel inderdaad ook een overslag waardoor het lijkt of mijn hart een paar slagen stilstaat en dan opeens weer verder gaat heel raar gevoel, ik kan dan ook niet ademen.
ik heb het ook snel koud en mijn armen die vallen ook snel in slaap.
Ook heb ik snel dat ik te weinig lucht heb en dan moet ik heel diep ademhalen en dat gaat vaak ook gepaard met het overslaan van mij hart ;)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 11:55

En daarvoor ben je hoop ik wel al langs de dokter geweest? :)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 12:00

Een paar jaar terug is er bij mij ook een hartfilmpje gemaakt. De conclusie was eigenlijk hetzelfde, af en toe zou het wat overslaan war een heel vervelend gevoel geeft en soms wat pijnlijk. Maar eigenlijk heb ik er verder nooit last van gehad.
Volgens de ha kon het verder geen kwaad :)
Wel zei hij dat het te maken kon hebben met mijn migraine , maar die link leg ik nog steeds niet.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 12:02

Ik ben er nooit specifiek voor naar de Ha geweest er is wel een keer een hartfilmpje gemaakt voor iets anders maar niks op gevonden ;)
en zoals ik het zo lees schijnt het niet erg te zijn ?

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 12:09

Ik zou het zeker na laten kijken. Als je medicijnen gebruikt kan het ook een bijwerking hiervan zijn... Een keertje extra na laten kijken kan in ieder geval geen kwaad toch? Sterkte!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 12:16

Ik voel mijn hart zo nu en dan ook wel is overslaan. In een stressvolle periode (die maanden aanhield) is het extreem verergerd. Er waren nog geen 5 normale slagen achter elkaar. Ik heb destijds medicijnen gekregen om het ritme weer op orde te krijgen(voor de kenners: betablokkers). Ik heb zelf een medisch beroep en wist dus heel goed dat het bij mij puur van de stress kwam. Soms kan het zijn dat er nog even verder gekeken wordt. Bijv. naar je schildklier.
Je kan je inderdaad wel heel rot voelen bij die hartkloppingen: gejaagd, draaierig etc. Meestal is het inderdaad een onschuldige aandoening en soms moet het toch even wat verder onderzocht worden.
Bij mij werd het ook minder naarmate de spanning verminderde en ik minder koffie begon te drinken.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 12:59

Zowel mijn man als ik hebben er allebei last van, hebben allebei ook als eens 24 uur met een kastje gelopen waarbij dus continu een EKG gemaakt werd (hartfilmpje) Op het moment dat je dan denkt: NU gebeurt het, dan kon je op een knopje drukken, zodat men ook kon controleren of jouw gevoel klopte met het beeld wat op het hartfilpje te zien was.

Uiteindelijk is er bij ons beiden niets bijzonders aan de hand, buiten dus dat lichte overslaan en een klein ruisje op het hart, wat onschuldig is. Aangezien wij het toevallig beiden hebben, kan ik me zo voor stellen dat het echt heel vaak voorkomt.

Maar voel je je niet gerust, dan zeker een verwijzing vragen of een second opinion!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:12

SuzanLarissa schreef:
Ik ben er nooit specifiek voor naar de Ha geweest er is wel een keer een hartfilmpje gemaakt voor iets anders maar niks op gevonden ;)
en zoals ik het zo lees schijnt het niet erg te zijn ?

MEESTAL niet, maar het kan nooit geen kwaad er eens naar te laten kijken hoor! Bij mij bijv. kan het geen kwaad, maar dit is beoordeelt door een arts. Ik zou als je er regelmatig last van hebt zeker eens naar laten kijken! Ik wil je niet bang maken, maar dat het bij mij niets bijzonders is wil niet zeggen dat dat ook voor alle andere mensen met die klachten geldt ;)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:15

Yessy schreef:
Delphi wat jij benoemd, dat bedoelde ik inderdaad ook. Omdat de eerste slag niet of half wordt gemaakt, zit er extra veel bloed in de kamers en in 'harde' slag die daar dus op volgt, voel je heel duidelijk.

Inderdaad dan hebben wij precies hetzelfde :Y) . Het is een heel vervelend gevoel. Toen ik veel last van stress had, slechts at en redelijk wat koffie dronk was het echt héél erg. Het gaf zo'n rotgevoel en je voelde tijdens het overslaan ook zo'n 'plopje' boven in je keel en ik werd dan een seconde duizelig. Blijkbaar hebben heel veel mensen dit en is het in de MEESTE gevallen totaal ongevaarlijk. Al zou ik er toch naar laten kijken, want je weet maar nooit natuurlijk ...