Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik merk het direct als hij zijn medicatie niet heeft genomen (en dan heeft hij het niet verteld aan mij, maar ik zie het gewoon aan zijn rijgedrag: onrustiger en hij reageert net wat langzamer). En ja: dat is eng. Want zonder medicatie is zijn verkeersinzicht minder, de voetganger die opeens oversteekt mist hij bv waardoor hij vol in de ankers gaat.
hyppolyte schreef:Grappig, daar heb ik nou nooit last mee gehad, mijn reactievermogen ligt vrij hoog en ik heb over het algemeen een prima overzicht met of zonder medicatie. Sterker nog, van de medicatie neemt je reactievermogen zelfs af. Inzicht en reactievermogen staan wat mij betreft ook los van het hele adhd/add gebeuren, maar dat is mijn mening. Het rijgedrag is iets heel anders i.m.o. en dat kan wel verbeteren met medicatie.

(ook voor je medeweggebruikers
)
. 
feliciaa schreef:Bedankt voor de berichtjes
@ Unseen en/of Welshcobfan: Kan je die ritalin gewoon alleen slikken als je gaat autorijden ofzo? Want wil liever niet aan medicijnen vast zitten..
En mocht het niet beter worden dan kan ik altijd nog naar de huisarts of psycholoog gaan om hen om tips te vragen.
. Tieme schreef:feliciaa schreef:Bedankt voor de berichtjes
@ Unseen en/of Welshcobfan: Kan je die ritalin gewoon alleen slikken als je gaat autorijden ofzo? Want wil liever niet aan medicijnen vast zitten..
ritalin moet je blijven slikken en niet even voor het autorijden. ik zou het er gewoon met je huisarts over hebben en kijken of die evt. wat voor kan schrijven. misschien wat rot gezegd maar is het wel veilig om te gaan autorijden als alles net iets te laat binnen komt??
) 
. corinepgek schreef:Ik geef zelf autorijles en de dingen die jij aangeeft heeft bijna iedereen last van.
Je zegt zelf als je goed concentreert dat je er dan een stuk minder last van hebt, autorijlessen zijn duur dus probeer jezelf aan te zetten tot nog beter concentreren, het hele uur lang.
Wat ik zelf doe met leerlingen die hier last van hebben is bijvoorbeeld ze bepaalde borden laten volgen, een omleiding of een bepaalde plaats ofzo, ook om en om links en recht laten gaan zodat je beter bewust wordt van de straten en of je er nou wel of niet in mag rijden. Op navigatie rijden.
Paar kleine voorbeeldjes maar denk dat het gewoon oefenen oefenen oefenen wordt.

Citaat:Als je pupillen groter zijn, komt er meer licht door naar binnen. Normaal gesproken verkleinen je pupillen als er ineens een grote hoeveelheid licht is, maar dat gebeurt nu dus minder sterk waardoor je meer last hebt van het licht. Je ogen passen zich niet meer zo snel aan het licht aan dan.