Naar het ziekenhuis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Catori

Naar het ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 18:15

Over 1,5 week moet ik naar het ziekenhuis. Een kijkoperatie aan mijn schouder, nachtje blijven slapen en weer naar huis.
Ik ga er alleen heen en waarschijnlijk weer alleen terug (5 minuten lopen), tenzij ik echt nog heel beroerd ben.

Nog nooit eerder ben ik geopereerd of heb ik in het ziekenhuis gelegen.....wie heeft er nog adviezen?

Vindt het stiekem erg spannend namelijk!

Bianca__

Re: Naar het ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 18:17

Das minder zeg! Gelukkig maar 1 nachtje blijven! Waarom ga je eigenlijk alleen heen en terug?
Ga je onder algehele of plaatselijke verdoving?

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 18:18

Geen adviezen. Wil je wel sterkte wensen. Hoop dat alles goed gaat en je snel opknapt.

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 18:20

@Bianca__: Heb geen contact meer met familie, behalve oom en tante. Daar gaat mijn hondje al heen. Voor de rest maar even op mijn tanden bijten. Ga onder algehele narcose ;)

@Horse_ : dank je wel, lief van je !

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 18:21

Pff pijnlijk :( schouder is vaak behoorlijk pijnlijk na de operatie. Heel veel sterkte.

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 18:23

Aah oke, dan begrijp ik het. Het is per persoon verschillend of je last heb van de narcose. Als je iets niet snapt of toch zenuwachtig wordt, gewoon aangeven aan de verpleegkundige. Die zijn er ook om je op je gemak te stellen.
Ik hoop voor je dat alles meevalt en dat je een dag later zo naar bhuis wandelt! Alvast heel veel sterkte en beterschap gewenst! Als je wat meer wilt weten dan stuur maar een pb oke?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 18:23

Sterkte
Is er geen vriend/vriendin die even bij je kan komen kijken? Al is het maar dat je niet alleen erheen of naar huis moet :)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 18:32

Blijheid schreef:
Sterkte
Is er geen vriend/vriendin die even bij je kan komen kijken? Al is het maar dat je niet alleen erheen of naar huis moet :)

Dat is ook mijn vraag. Heb je desnoods geen collega of buren die even bij je kunnen zijn?

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 18:33

Met naar huis gaan is het misschien slim om 'begeleiding' te hebben.
Moet er om 10 uur zijn en iedereen werkt.
Maar ik vind het niet erg, ben wel wat gewend ;) Al neemt dat niet weg dat ik het spannend vind.
Het slapen daar en het wakker worden enzo....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 18:37

Ik zou in elk geval wel regelen dat er iemand is die even een oogje op je houdt de dag daarna. Al is het maar de buurvrouw of wat dan ook. Voor het naar huis gaan kun je ook de taxi overwegen - als je gezond bent is het misschien 5 minuten, maar als je slap bent van de narcose en de operatie, kan het heeeeel ver zijn.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 18:39

en mischien kan een verpleegster je even wegbrengen?, als het maar 5 minuten lopen is?

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 18:41

Vorig jaar na ongevalletje en begin dit jaar na een operatie gloeiend mijn best gedaan niet te blijven slapen. Vorig maand wat te hard van paard gevallen en twee nachtjes geslapen. Op zich ging het wel goed, viel me erg mee.
Zorg ervoor dat je genoeg pijnstillers en maagbeschermers mee naar huis krijgt ;) .
Naar ziekenhuis iets om in bed aan te trekken naar operatie en dag ernaa om naar huis te gaan wat lekker zit om je schouder. Verder basis dingetjes voor je eigen verzorging veel heb je daar niet nodig.
Zorg thuis voor voldoende eten, je hebt niet gelijk zin om boodschappen te doen, of schakel http://www.albert.nl in. Makkelijke dingen om te koken of klaar te maken omdat ik denk je maar een arm kan gebruiken daarna.

Ik woon ook alleen en met wat handigheid kan je heel veel alleen doen.

Succes en sterkte.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 18:42

Waar woon je en welk ziekenhuis moet je? Als het (in de buurt van) Overijssel is ga ik wel met je mee. Dat je alleen gaat en terug moet vind ik maar niks!

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 18:44

Aan veel van jullie reacties te lezen onderschat ik misschien het naar huis gaan alleen?

@Eleonoor: ga van de week even prakkies invriezen enzo en huis nog even een grondige schoonmaakbeurt geven. Dingen die straks meer moeite vergen. Ik ben rechts en het wordt ook de rechterschouder, links ben ik motorisch een beetje gestoord, dus probeer zoveel mogelijk voorwerk te doen.

@Uthrick: Ik woon in Rotterdam ;) Lief van je, maar red me vast wel ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 18:50

nektosha schreef:
Aan veel van jullie reacties te lezen onderschat ik misschien het naar huis gaan alleen?

Dat is moeilijk te zeggen volgens mij, maar het is verstandig om vooraf een backup te regelen. Omdat je zelf, als je je beroerd voelt, niet al te helder denkt en het erg lastig is om op zo'n moment nog goed na te denken wat je moet doen. Dus dat kun je beter even vooraf afspreken.

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 18:56

Een boek/tijdschrift meenemen, is fijne afleiding als je van te voren lang moet wachten of na de operatie. En verder je niet te druk over maken, mijn ervaring is 100% meegevallen, werd erg goed voor me gezorgd.

Ik was trouwens ook onder narcose en mocht niet eens alleen naar huis.

Heel veel sterkte iig & beterschap :)

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 19:04

Welk ziekenhuis dan? Als je in SFG ligt dan heb je in iedergeval tv boven je hoofd. (vorige maand nog gelegen ;) ).
Zeg duidelijk tegen verplegend personeel dat je naar huis moet lopen en hoe ver het is. Dan zullen zij meedenken of het kan of niet.

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 19:39

Ik zal eens kijken of er iemand zo gek is om me te komen begeleiden naar huis.

Heen ben ik nog wel helder, misschien alleen zenuwachtig :+

Of ik tv heb maakt me niet zo uit, zeker niet die ene nacht overblijven. ;)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 09:53

Ik ben een paar weken flink kapot geweest na een narcose dit jaar.Ik kon haast niks, dus iemand die een oogje op je houd zou handig zijn.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 11:58

Alleen naar huis gaan zou ik je ook niet aanraden... Heb zelf een keer een operatie gehad waarbij ik ook onder narcose moest. Ben daar toen ontzettend misselijk van geweest. Mocht wel dezelfde dag nog naar huis maar voelde me erg slap. Heb toen nog een paar dagen in bed gelegen omdat m'n lijf ff helemaal op was.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 12:00

Ik heb ook een kijk 'scopie' gehad maar dan via me keel. Ik ben d'r ook geweest, en moest ook even blijven.
Het stelt eigenlijk niet veel voor. Ik weet niet of je onder narcose gaat? maar, als je dat wel gaat, dan weet je helemaal niks meer.
Het is niet erg om in het ziekenhuis te verblijven, ze zijn dan altijd ( meestal ) erg aardig tegen je. :)

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 12:12

Moet er in de ochtend zijn en wordt (als er niets tussenkomt van hun kant) dezelfde dag geopereerd. Moet 1 nachtje blijven en ga onder volledige narcose.
Weet ongeveer wat ze gaan doen, maar mocht er meer 'schade' zijn dan repareren ze dat ook gelijk.

Ga proberen of ik iemand kan regelen die me naar huis begeleidt ;)

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 12:13

Ja, je moet wel iemand hebben die je naar huis kan brengen. :)

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 12:23

Ik ga precies hetzelfde als jou meemaken maar dan voor de 2e keer ;) (second opinion)
De eerste keer hoefde ik geen nachtje te blijven en in dit ziekenhuis wel. Aan de ene kant snap ik dat wel, maar de 1e keer hoefde dat niet en ik vond het toch wel fijn om lekker thuis te kunnen slapen enzo. Dus daar zie ik eigenlijk nog het meest tegenop.

Tips of adviezen: tja het zal voor iedereen anders zijn.
Ik vond het allemaal erg meevallen qua onder narcose gaan, bijkomen etc. Ik had ook geen pijn gelukkig en was niet misselijk. Ik had wel een soort zuurstofslangetje in me neus zitten. Die trok ik er gelijk uit toen ik bij kwam :P :o , haha.. helemaal slaapdronken nog..

Heb wel een onwijs lelijk litteken overgehouden (ook dit zal niet bij iedereen zo zijn), en ik had nog zeker een week last van de narcose.. Moe, hangerig etc. Kreeg goede pijnstillers mee voor thuis gelukkig want ik had wel napijn!
Het was toevallig net in mijn zomervakantie vorig jaar, dat was wel balen want ik mocht niet in de zon met de wond, je mag ook niet in bad of zwemmen.. (ivm infectiegevaar) Douchen dacht ik wel..

Sterkte in elk geval!

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 12:24

Ik zou inderdaad wel even iemand regelen die je haalt, want je voelt je echt een vaatdoek ;)