Ik kan m'n bed niet uitkomen. Ervaringen met wakeuplight?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zidore

Ik kan m'n bed niet uitkomen. Ervaringen met wakeuplight?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 15:48

Ik slaap altijd heel vast (slaap écht overal doorheen) en op tijd opstaan is elke dag weer moeilijk en in de winter is het nog erger. Heeft iemand van jullie het wake-up-light van Philips en zo ja, helpt het? Nu de donkere dagen er weer aan zitten te komen ben ik aan het twijfelen of ik zo'n zak geld aan een lamp moet gaan spenderen...

joyce2

Re: Ik kan m'n bed niet uitkomen. Ervaringen met wakeuplight?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 15:50

Ja, mijn vriend heeft die aan zijn kant van het bed staan en voor hem helpt het goed! Ik word er soms ook wel wakker van, maar voor mij heeft het minder effect, omdat ik er te ver bij vandaan ligt. Naast het licht, kun je ook nog voor geluid kiezen, hele rustgevende geluiden, die steeds iets harder gaan. Ik vind het heerlijk wakker worden!

Chantal22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 15:53

Hoi Hoi

Ik heb ook deze lamp aangeschaft omdat ik absoluut niet mijn bed uit kon en ik had er echt last van...

Deze lamp zorgde er bij mij voor dat ik rustiger en geleidelijk aan wakker werd/wordt omdat het licht langzaam opkomt en de geluiden rustig aan komen en steeds harder worden.
Bij een 'gewone' wekker schrok ik me altijd ineens rot en dat vond ik erg vervelend wakker worden...

Echter ben ik wel veel uitgeruster en ben positief over deze wekker maar snoozen (als ik t goed schrijf)... Doe ik nog steeds, dus ik kom niet sneller mijn bed uit... :+ ;) :D

Groetjes Chantal

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 15:54

Misschien beetje domme vraag hoor, maar wat als je er met je rug naar ligt.. werkt het dan ook?

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 15:56

Zidore schreef:
Misschien beetje domme vraag hoor, maar wat als je er met je rug naar ligt.. werkt het dan ook?

Ik heb hem ook. Het licht begint heel zachtjes en word steeds feller. Je slaapkamer verlicht dus ook. Ik vind het heerlijk wakker worden!!

Chantal22

Ja hoor, bij mij wel! Hij staat wel naast mijn kant van het bed.

linda22

Heb er sinds vorig jaar ook een, gekocht via marktplaats omdat ik het idd ook een hoop geld vond en er zelf nog geen ervaring mee had.

Ik vind het heerlijk, rustig aan wakker worden, ik kan niet meer zonder. Ik schrok me altijd ook dood van de wekker. Wat ik wel altijd voor de zekerheid doe is het alarm van me telefoon nog zetten, voor als de stroom ofzo uit valt.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 15:57

werkt alleen als je richting de lamp slaapt.
Ik slaap graag op mijn buik, dan word ik er dus helaas ook niet wakker van.

Maar als je wel op je rug slaapt/op de zijde richting de lamp, werkt hij ontzettend fijn!

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 15:58

Maar je krijgt daardoor dus ook echt de drang om uit je bed te gaan? Of is het juist zo'n lekker licht dat je met plezier in je bed blijft liggen? :P Ik verslaap me namelijk heel gauw (gewoon uit slaperigheid in de ochtend: ik kan dan niet goed nadenken dus de keuze ''ik blijf nog lekker even liggen'' is heel gauw gemaakt haha) en zoiets is dan misschien wel een oplossing voor mij (of juist niet)?

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 15:59

Equidea schreef:
werkt alleen als je richting de lamp slaapt.
Ik slaap graag op mijn buik, dan word ik er dus helaas ook niet wakker van.

Maar als je wel op je rug slaapt/op de zijde richting de lamp, werkt hij ontzettend fijn!

Hier heb ik dus helemaal geen last van ;)

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 16:00

Ik zweeeeer bij mijn wake up light :+:

Momenteel gebruik ik hem nog niet omdat ik thuis zit, en ik meestal pas wakker word als het al licht is :P

Maar normaal gezien staat hij braaf op mijn nachtkastje, en ik word heeerlijk wakker. Ik kan gewoon niet opstaan als het donker is en mijn wekker gaat af. Nu gaat er fijn een lampje branden en word ik meestal al een kwartier voordat hij op zn felst is wakker en soes ik nog even.

En als het tijd is dan sta ik op, fris en fruitig ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 16:03

Wij drukken nogal graag op snooze, dus we zijn niet altijd sneller uit bed, maar je word gewoon een heel stuk relaxter wakker! En dan is het aan jezelf of je nog blijft liggen of dat je eruit gaat, kwestie van je zelfdiscipline trainen ;) Ik heb ook altijd nog mn eigen wekker op mn telefoon aan staan, omdat mn vriend eerder uit bed moet dan ik, dus als ik blijf liggen en weer in slaap val, moet ik alsnog wat achter de hand hebben ;) Maar met zo'n echte wekker schrik je je gelijk ter pletter! Dus doe mij maar een wake-up light!

Chantal22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 16:07

Ik blijf nog steeds lekker liggen, met of zonder lamp haha!! Na 3 keer snoozen moet ik dus weer haasten... ;-)

Maar ik ben wel echt meer uitgerust, dat is wel eerlijk zo!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 16:10

Ik word pas wakker van het geluid :=
Maar goed, ik kan ook prima met gordijnen open slapen dus ik reageer niet erg op licht.
Wat ideaal is dat het licht al aan is als je wakker word, dus je hoeft niet meer op zoek naar een lichtknopje.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 16:11

Ik wil hem voor kerst :j

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 16:13

Oh wat leuk zoveel reacties al! Ik liep namelijk al een tijdje rond met deze vraag en toen bedacht ik me dat ik het hier natuurlijk ook kon vragen haha!!

Ik word ook normaal niet wakker als het licht word (in de zomer) maar merk wel dat ik in de winter veel moeilijker wakker wordt.

Voor jullie beeldvorm. Mijn wekker gaat af (écht loeihard) en die sla ik dan al slapende uit. Dan gaat hij na 9 min. weer en zo gaat dat een x of 3-4 door voordat ik op moet. Als ik hem dan (hoe ik er bij kom geen idee) uit zet (omdat ik denk dat ik wel opsta maar dat dan niet doe) dan heb ik dus kans dat ik me verslaap... erg hé! Dus die oerwoud, kikker of andere geluidjes gaan bij mij niet werken. Ik zou eerder een scheepshoorn als wekker moeten hebben haha!

Ik zat dus te denken om mijn gewone wekker wel te behouden maar dan een wake-up light voor het licht te nemen.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 16:14

Misschien ook dom.. maar wat voor lamp gaat er in?? Is dat een gloeilamp/spaarlamp of een speciale?

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 16:15

Dat doe ik ook hoor, ik snooze ook eeerg graag, dus zet het toet toet toet geluidje van mn wake up light lekker hard aan en daarnaast ook nog mijn gsm. Uiteindelijk sta ik meestal wel nog redelijk optijd op. Ik zet de lamp ook altijd lekker fel als ik echt slecht wakker word, op een gegeven moment gaat me dat zo irriteren dat ikw el op sta haha

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 16:22

@ Chantal22: dat je goed uitgerust opstaat is voor mij wel een belangrijke reden
@ bowena_84: mijn slaap irriteert zich helaas niet zo snel ;-)
@ welshcobfan: dan vind ik 150 euro een beetje duur voor een lichtknopje (wat ik al heb)

Ik zit nog wat te googlen naar de lamp en zie dat hij 1000 branduren heeft? Wil dat zeggen dat hij na 125 nachten dan 'op' is??? http://www.wake-up-light.nl/philips-wake-up-light-3451/

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 16:28

Oh jee ik zie zelfs dat ze verschillende modellen hebben?
Afbeelding
Afbeelding

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 16:31

hahaha is inderdaad een duur lampje voor mij :P
Maar goed, maakt voor mij niet veel uit: kan makkelijk wakker worden en uit bed springen :)
Lamp die erin zit kun je zo vervangen als die op is, bij de bouwmarkt kun je een nieuwe lamp halen :)

Chantal22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 16:35

Ik heb de onderste van die foto's. Ik had destijds bij de postbank toen nog rentepunten gespaard en daarmee kreeg ik korting op de lamp dus heb er geloof ik 80 euro voor betaald toen, dat vond ik nog wel te doen.
Ik had de lamp erbij gekregen en ik heb trouwens nog nooit een nieuwe lamp er in gezet en hij doet het nog steeds (1,5 jaar later...) Ik heb dus een goede lamp :D

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 16:48

Ik heb hem gister bij de blokker zien staan. Misschien ook wel handig voor mij :+.

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 16:50

oe ik heb zo lamp
die van 150
via de ing rentepunten gekocht kost die 75
ik moet eerlijk zeggen ik ben nu altijd eerder dan me werker wakker echt heerlijk
dan kan ik zelfs nog ff blijven liggen :o

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 17:12

Wij hebben ook die onderste lamp, ook met rentepunten en we hebben hem nu ook zo'n 1,5 jaar (gekocht toen we gingen samenwonen) en ook nog nooit de lamp hoeven te vervangen!