een kilo per week, dr. Frankdieet ?????

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

garny95

een kilo per week, dr. Frankdieet ?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 20:16

Wie is hier bekend mee en is er inmiddels mee begonnen of was dat al ?
Hij krijgt behoorlijk wat publiciteit en in mijn omgeving wordt er positief op gereageerd,
van wat ik gelezen heb staat het me aan en dat wil ik ook nog wel ondervinden,

http://www.innofood.org/nl/nieuws/316/d ... wente.html

http://www.eenkiloperweek.nl/

en natuurlijk begrijp ik dat je je eetgewoontes moet veranderen maar als dat hier is dat dat minder koolhydraten zou zijn en meer groente prima,
nu ken ik ook wat mensen in mijn directe omgeving die al minder koolhydraten eten om wat af te vallen en al meer groeten en vlees/vis eten en dat bevalt hun ook goed.

Hoor graag jullie reacties, ervaringen, op en aanmerkingen...
En wie gaat dit dieet ook volgen ?

Iris82

Re: een kilo per week, dr. Frankdieet ?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:19

Ik heb mezelf ook aangemeld uit nieuwsgierigheid.
Maar ik zie nog niet in waarom dit anders moet zijn dan bv. Atkins.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:22

Ik ga het ook proberen.
Vind het wel medisch onderbouwd en ik vind het een pre dat een directe collega van mijn behandeld internist hem steunt.

Vragenlijst heb ik als positief ervaren, vooral de respons op aandoeningen en medicatie.

En als je sporters hoort over hun voeding dan is het inderdaad veel eiwitten nuttigen en zo minder koolhydraten en zetmeel.
Zelfs op de sportschool wordt dat zo ongeveer als standaard advies gegeven.

Me dunkt dat het niet zou werken of teveel negatieve effecten zou hebben, de directie van het ziekenhuis waaraan hij verbonden is, niet toe zou staan om de naam van het ziekenhuis te noemen of hem zijn methode op deze manier te laten verkondigen als internist.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:26

Ik heb je link niet gelezen, maar meer groente/minder koolhydraten werkt voor mij heel goed. Ik ben er aan het begin van het jaar 10 kilo mee afgevallen. Helaas lukt het me nu niet meer, de verslaving aan suiker is nogal sterk. Ben wel vandaag wéér begonnen (dan hou ik in ieder geval maar balans).

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:28

Ik heb even gekeken uit nieuwsgierigheid. Wat goed is dat er staat dat als je BMI minder dan 25 dit dieet geen zin heeft omdat je dan een goed gewicht hebt.

Ik hoef niet af te vallen. Maar ik zie alleen maar dingen staan waarvan ik denk het zoveelste dieet wat je zelf ook kan verzinnen met een beetje goed nadenken.

Voor degene die het nodig hebben, veel succes!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 20:29

Iris82 schreef:
Ik heb mezelf ook aangemeld uit nieuwsgierigheid.
Maar ik zie nog niet in waarom dit anders moet zijn dan bv. Atkins.

er is wel verschil, dat had ik gelezen, vraag me alleen nu niet welke ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:31

Ik heb welliswaar 1 dag Atkins gedaan, toen rolden de tranen over mn wangen omdat ik geen suikers meer mocht. :oo
Ben smiddags naar de winkel gegaan om een cacao 'koekjes' recept te maken dat Atkins proef was (mislukte volkomen en smaakte nergens naar). Savonds besloten dat het toch echt neit werkte.

Herbalife werkte bij mij wel heel goed, maar ik houd zo van brood. Ik was helemaal klaar met die shakes.

Ik hoop dat ik dit vol kan houden.. maar ik vrees het ergste...

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 20:45

ik ben ook koolhydratenjunk en ook dat met suiker :(:) , maar ik weet dat als ik koolhydraten helemaal laat het een stuk makkelijk voor mij is dan afentoe wel en dan weer niet... die koolhydraten liggen bij mij altijd goed op de maag zeg maar...
Atkins heb ik echt jaren geleden eens een paar weken gedaan en dat beviel me toen erg goed, ik ben er toen mee gestopt toen er zoveel negatieve publiciteit over kwam, voglens mij over het te veel vet wat je kon eten...

Sterkte Iris, als je gaat starten dan kan je hier vragen voor een gezonde schop onder je kont... :Y)

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:47

Iris82 schreef:
Ik heb welliswaar 1 dag Atkins gedaan, toen rolden de tranen over mn wangen omdat ik geen suikers meer mocht. :oo
Ben smiddags naar de winkel gegaan om een cacao 'koekjes' recept te maken dat Atkins proef was (mislukte volkomen en smaakte nergens naar). Savonds besloten dat het toch echt neit werkte.

Ik weet niet precies welk dieet nou wat is, maar ik weet wel dat je wel even langer dan een dagje bezig bent om eerst van je suikerverslaving af te komen. Bij mij is meestal na een week de trek in zoet wel weg. Maar die week....

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 20:51

ik had met mijn tweede zwangerschap zwangerschapsuiker, dan moet je dus echt suikervrij....geloof me stoppen met roken is veeeeeel makkelijker dan stoppen met suiker.....maar ik kan wel stoppen met snaaien en koekjes enzo...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:53

Tja, ik kan ook wel goed zonder suiker hoor als ik het af kan bouwen. Bijvoorbeeld door als tussendoortje een banaan te pakken en dan savonds niet te snoepen.

Maar Atkins was meteen zo rigoreus en daarom werd ik helemaal frusti. Ik ben bang dat dat met dit dieet hetzelfde zal gaan.

Dan nog ben ik wel benieuwd wat de verschillen zijn tussen dit dieet en Atkins.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:53

Hmhm, maar nu met winter heb ik ook behoefte aan andere koolhydraten. Stamppot, brood..

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 20:56

met dit dieet in het vooruitzicht heb ik vanavond boerenkool met worst gegeten, wel een normale portie maar dat zal ik inderdaad wel even gaan missen, ik wil trouwens iets van 10/12 weken gaan dr. franken, als er dan 12 kilo af is ben ik tevreden

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:59

Iris82 schreef:
Tja, ik kan ook wel goed zonder suiker hoor als ik het af kan bouwen. Bijvoorbeeld door als tussendoortje een banaan te pakken en dan savonds niet te snoepen.

Maar Atkins was meteen zo rigoreus en daarom werd ik helemaal frusti. Ik ben bang dat dat met dit dieet hetzelfde zal gaan.

in een banaan zitten fruitsuikers, en dan krijg je dus toch suikers binnen.

Zelf doe ik op het moment atkins, en ik kan er super mee leven. Ik vind het alleen soms nogal een probleem dat ik alles zelf moet koken wat ik wil eten. Als ik dus mijn eten ben vergeten, wordt het voor mij heel lastig. Ik eet ook snel elke dag hetzelfde(wat me nu de neus even uitkomt, en daardoor eet ik weer een tijd wat anders).
Je kunt trouwens zelf ook een soort van boerenkoolstampot maken(weet alleen niet of boerenkool mag). JE gebruikt dan ipv aardappelen bloemkool.
Heb het zelf nog niet uitgeprobeerd, maar het moet heel lekker zijn.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 21:01

hermlein1989 schreef:
Iris82 schreef:

Dat weet ik, daarom. ;)
Nog altijd suikers, maar wat minder slechte...

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 21:26

hermlein1989 schreef:
Iris82 schreef:

Zelf doe ik op het moment atkins, en ik kan er super mee leven. Ik vind het alleen soms nogal een probleem dat ik alles zelf moet koken wat ik wil eten. Als ik dus mijn eten ben vergeten, wordt het voor mij heel lastig. Ik eet ook snel elke dag hetzelfde(wat me nu de neus even uitkomt, en daardoor eet ik weer een tijd wat anders).
Je kunt trouwens zelf ook een soort van boerenkoolstampot maken(weet alleen niet of boerenkool mag). JE gebruikt dan ipv aardappelen bloemkool.
Heb het zelf nog niet uitgeprobeerd, maar het moet heel lekker zijn.

thanx voor je tip ;)

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 21:28

Iris82 schreef:
Nog altijd suikers, maar wat minder slechte...

verdiep je anders eens in suikers als je er echt bewust van bent hoe slecht het is dan zal het je makkelijker afgaan om ermee te minderen/stoppen...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 21:32

Hahahah, ik kan ook een hele sloot alcohol drinken en roken.
Ik weet alles over de effecten van alcohol en roken en toch doe ik het. Ik ben een van de meest bewuste personen die ik ken.

I just don't give a rat's ass... :')

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 21:41

dan zit je er vast tegenaan....om ook door te zetten... ;)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:16

renskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:44

oké... ik heb me ook aangemeld...

Ik ga nu voor het eerst in mn leven een dieet volgen...
ik heb altijd gezegd dat als ik me lekker voel het allemaal wel goed is, maar wil nu toch wel graag testen of ik me nog lekkerder kan gaan voelen met een paar kilo minder...

ben benieuwd!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:56

Ik doe Atkins en zie op het 1e gezicht weinig verschil met "Dr. Frank" ;) . Veel eiwitten, geen suiker, weinig koolhydraten.
Ik heb er geen enkel probleem mee, maar gebruik wel een suikervervanger voor de momenten dat ik zin heb in iets zoets.
Ik doe het nu sinds 5 oktober en ben ca. 7 kg afgevallen, val nu nog ca. 1 kilo per week af. Ik heb meer energie dan toen ik nog veel koolhydraten at en ik vind de hoeveelheid vet die ik eet echt wel meevallen, niet meer dan de meeste mensen maar dus wel meer eiwitten.
Ik gebruik, voor het gemak, ook de shakes en repen van Atkins en ga binnenkort mijn 1e Atkins brood bakken. Wel drink ik zo nu en dan een wijntje, maar dat heeft, bij mij, geen invloed op het afvallen; gelukkig :D .
http://www.atkinsdieet.nl/

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 16:37

ik dacht dat ik al eerder aan atkins had gedaan maar dat was motignac, dat was me toen ook goed bevallen en goed te doen.
tienus ik ga zo naar dat dagboek kijken, renskje, welkom en succes natuurlijk, paar kilo minder wordt vast een appeltje-eitje ;)

Ik heb net naar atkins gekeken en dat ziet er ook te doen uit, fijn dat jij al zo'n mooi resultaat heb bereikt elcid, binnen een maand zelfs...
op de site staat dat vet je vriend is, lekker ;) om te eten bedoel ik ... ik heb nog geen bericht verder van dr. frank gehad dus ik dus ben gestart op mijn eigen manier, vandaag wel koolhydratenvrij en tussen de middag had ik een shake van modifast, net lekker wat augurken voor de snaai en een stukje kaas, vanavond kip met groenten. Het voelt wel heel vreemd om geen koolhydraten te eten, ik kan nu ook wel zeggen dat ik eigenlijk een koolhydratenjunk ben en suikerjunk en ook dat laatste gaat goed vandaag....
ik ben vastbesloten om door te zetten ;)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 16:46

Volgens mij zit in Modifast wel vrij veel koolhydraten! Bij Kruidvat verkopen ze tegenwoordig ook de shakes en repen van Atkins, de repen zijn erg lekker voor de zoete trek en de shakes zijn prima te drinken en vullen goed.
Op de site van Atkins staan ook veel recepten, erg handig! Ik heb ook een paar boeken ervan gekocht en dan is het heel leuk om te zien wat je allemaal "gewoon" kan eten, ook als vervanging voor brood, Taco's , etc.
Je moet wel een beetje van koken houden ( dat doe ik, maar dat was eerder in mijn nadeel ;) ), en dan kan je met heel weinig koolhydraten lekker en gezond eten zonder dat het meteen echt vet is. Maar het is wel weer erg fijn om roomboter te gebruiken, volvette kaas te mogen eten; daar zitten nl. geen koolhydraten in!
Ik smul iedere avond weer en eet een paar keer per week als ontbijt omelet, gebakken eieren, etc. :Y)

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 16:56

Hoi, ik meld me aan :-).

ik let ook al een tijdje op mijn koolhydraten (de ene dag al wat drastischer dan de andere, maar ik eet wel geen suikers meer, als ik eens koolhydraten eet is het onder de vorm van een beetje aardappelen bij mijn vlees/groeten :o )
en ik probeer elke dag meer eiwitten dan koolhydraten te eten.

Ik ben nu 6 kilo afgevallen op 1.5 maand ongeveer, op die 1.5 maand heb ik wel bijna elk weekend al een feestje gehad (trouwfeest, familiefeest,...) dus dan werd er wel gezondigd qua desserts. :P
en ik heb ook een week griep gehad (choco aanval voor de televisie (dit bijna elke dag... hum - ik ben erg! }> )

Ik verlies ongeveer ook elke week een kilo, de 1e 3 weken ben ik 2 kilo verloren.
Ik probeer er wel extra bij te sporten (naast 5 keer rijden in de week ga ik 2 keer naar de fitness nu, hoelang ik dit nog ga volhouden weet ik niet want ben niet echt een fitnesstype maar momenteel lukt het nog)

Ik had niet echt overgewicht maar ik voelde me toch niet zo goed over mezelf (als er mensen mijn gewicht willen weten, pb me maar 8-) )
En ook een beetje om financiele redenen want als het zo verder gaat wordt mijn nieuw zadel te klein :D

Ik heb ook zo via een 'proteinedieet' website van die speciale wafeltjes besteld, en choco mousse voor als ik eens trek heb in iets zoet (je kan hier ook speciale pasta en brood bestellen, wel lekker trouwens), dit lukt prima voor mij.

Succes iedereen!!!