Zo ben je aan het gymmen en zo lig je in het ziekenhuis...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Zo ben je aan het gymmen en zo lig je in het ziekenhuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 18:23

Het is een lang verhaal, en omdat ik geen zin heb om het zó vaak te typen... Waarom dan niet zo? :D

Ik was al 2 dagen niet zo optimaal, Wegens een paar redenen... Ontdekken van wie en waarom...
En had ook flinke hoofdpijn.
Na de grote middag pauze hadden we gym. Na 20 minuten intensief voetballen, werd ik oppeens moe...
[Giolli]? Moe? Mijn mentor/gymlerrares keek vreemd op, ik snapte zelf ook niet zo veel van me zelf maar goed.. Dat even er buiten.
"Nou ga maar even zitten dan" Zei ze... helaas bleef het niet bij zitten! :\

Nog geen paar minuten later lag ik daar weer, zoals ik 2 jaar geleden bijna om de dag deed.. :\
Na een paar seconden kwam ik weer bij, de rest weet ik allemaal niet meer, het heeft 2 uur geduurd. Erg langdradig dus.. Erg vervelend...
Maar hier het verhaal aan elkaar geplakt voor wat ik van iedereen heb gehoord..:

Ik viel dus flauw. Elke keer bleef ik met mijn ogen tollen, en viel dan weer flauw, Werd weer wakker, greep naar mijn hoofd, begon te tieren, werd aggresief terwijl ik daar op de grond lag. Mijn hoofd ( wat ik nu nog steeds voel ) deed zo ontzettend zeer dat ik niet meer helder kon nadenken. Dus een paar seconden later begonnen mijn ogen weer te tollen en te draaien, en weer was ik weg.
Snel werden mijn ouders opgebeld, na wat enige onduidelijkheid zijn ze gekomen met in gedachten " hoofdpijn dus ik haal dr wel even op"
Toen wisten ze niet dat ik buitenbewust zijn was..
Onder mijn 'buitenbewustzijn' Hebben ze me veel irritante vragen gesteld. Terwijl ik @%&^%%$ wou slapen! :( Maar dat mocht dus niet.
Mijn hersens en alles mochten niet uitvallen. Na goed, prima toch? ;)
Na twijfelen toch maar mee naar het ziekenhuis genomen, Ondertussen waren we al bijna 2.5 uur verder, en lag ik nog steeds met mijn ogen tollend, dan weer weg, dan weer er bij.

Mijn liefste broer ( :+: Bedankt patrick ) Moest en zou bij mij blijven. Absoluut geen moment dat hij me uit het oog verloor!
Met bloedprikken, was hij heel stoer de gene die mijn hand vast hield! :D
En dan lig je daar... In het ziekenhuis..
Maargoed, na een infuus, een suikergehalte van 4.5 wat voor mijn doen na het sporten minimaal 6 moest zijn en na wat slapen, mocht ik gelukkig naar huis.
Heb nu klein beetje hoofdpijn.. En ben moe,
Tja het is toch wat.. Je lichaam moet alles op de volle 100 % zetten om alles nog te laten draaien, Terwijl jij fijn je oogjes wilt sluiten.
Ik had geluk gehad zeiden ze... ik had makkelijk in coma kunnen liggen met 2 uur afwezigeheid, on aanspreekbaar en een te lage suiker. Ook had ik een lage hartslag. Maar omdat ik in het zieken huis al mijn gezellige babbel had opgezet, Vonden ze me klaar om naar huis te gaan! :D

Wel moet ik over een aantal weken terug komen, om een EGG scan te laten maken * een hele dag met van die plakkertjes op je hoofd lopen :+ * En dan weer 2 weken verder controle...
Mijn bloed was wel goed voorderest.
Het enige nadeel is dat je er hoofdpijn van over houdt, en 2 uur van je jonge leven gemist... :(:)

bedankt iedereen die mijn hielp... Wat zou ik zonder hun moeten!!

Liefs [Giolli].
Laatst bijgewerkt door Giolli op 30-10-09 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Fira

Re: Zo ben je aan het gymmen en zo lig je in het ziekenhuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 18:26

Wow dat is best schrikken dan :oo

Je zegt dat je dit al vaker hebt gehad, zijn ze er toen niet achtergekomen wat er was?

Beterschap! :(:)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 18:27

Fira schreef:
Wow dat is best schrikken dan :oo

Je zegt dat je dit al vaker hebt gehad, zijn ze er toen niet achtergekomen wat er was?

Beterschap! :(:)

bedankt..! :)
Ja ze zeiden dat ze dachten dat het aan de hormonen lag.
Maar nu ik al na mijn menstruatie tijd ben komen, zeiden ze dat het daar niet aan kon liggen.
ze denken dat het aan een zware vorm van hyperfentilatie licht..

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 18:28

Dat is een heftig verhaal!

Hoop dat alles goed afloopt met de EGG :)

Sterkte en beterschap met je hoofdpijn :)

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 18:28

pffft wat een ervaring zeg..
krijg je nu wel medicijnen oid?

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 18:30

Ik snap er hélemaal niks van. :n

Waarom heeft ten eerste niet iemand 112 gebeld? Heb je nou 2 uur lang op school liggen flauwvallen?
En wat is nou precies de oorzaak? Heb je dit 2 jaar geleden ook gehad of was dat wat anders?

Veel sterkte iig!

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 18:39

Heftig zeg!
Hoop dat je je snel weer beter voelt :j

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 18:58

Jeetje, schrikken inderdaad!
Ik hoop dat je je gauw beter voelt! :(:)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 19:10

Rytm schreef:
Ik snap er hélemaal niks van. :n

Waarom heeft ten eerste niet iemand 112 gebeld? Heb je nou 2 uur lang op school liggen flauwvallen?
En wat is nou precies de oorzaak? Heb je dit 2 jaar geleden ook gehad of was dat wat anders?

Veel sterkte iig!

Og sorry, helemaal vergeten in het verhaal.. Hahah ja ik krijg het ook maar te horen hé :D
Mijn broer heeft 112 gebeld, en 2 uur lang heeft het heleverhaal zich afgespeeld....
Nee, 2 jaar geleden had ik het ook, maar werd ik naar 2 min,. meteen weer wakker.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 20:13

Zooo, wat heeft iedereen laks gereageerd zeg. Als ik erbij zou zijn geweest, was er 1. een ambu gebeld, met 2. de mededeling dat er een kans is dat er een zwelling ofzo in je hoofd zou zitten.
Sorry, maar ik vind het echt absurd :o
Gelukkig voel je je nu beter. Hopelijk komt er wat uit die EEG (na een paar weken? :( Idioten! Ik zou hooguit een paar dagen willen wachten hoor).

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 23:33

Zo dat is schrikken zeg! Inderdaad wel raar dat je na 2 uur pas bij het ziekenhuis bent gekomen.. Had inderdaad toch wel een ambulance gebeld moeten worden toen het maar niet ophield?
Zou het er niet mee te maken kunnen hebben dat je momenteel psychisch/emotioneel ook niet helemaal top bent (omdat je zegt dat je aan het ontdekken bent wie en waarom?)
Een vriendinnetje van mij heeft dit ook een periode gehad op de middelbare school, zij had het toen moeilijk met zichzelf/beetje depressief, en daardoor had ze ook zo'n vorm van hyperventileren gekregen. (flauwvallen, met haar ogen draaien, heel snel ademen, bijkomen, en weer wegvallen)

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 00:18

Maar wat doe je dan thuis?
Ik vind het ook maar laks en raar hoor en erg raar dat je naar huis mocht terwijl je even daarvoor helemaal van de wereld was, moeten ze je dan niet houden en testen?
Voor hetzelfde geval gebeurt het vanavond of vannacht weer en wat dan?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 00:39

Beetje vaag verhaal wel indd, maar ik ga verder met Rebel_Jits mee :j
Beterschap :(:)

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 04:10

hyperventilatie? Heb het idee dat ze alles wat onbekend is in de regio flauwvallen op hyperventilatie gooien :=
Bij mij was het ook hyperventilatie, tot ze mijn bloeddruk maar eens gingen meten...

Sterkte!

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 08:54

Uhu, dat heb ik vaker gehoord equidea. Mijn moeder had ook hyperventilatie. Nou, even later was ze opgenomen in het ziekenhuis met een hartfunctie van 20% ofzo!

Maargoed... Wel eng als je dat zomaar overkomt, of niet? Ze zullen je vast en zeker niet zómaar weer weggestuurd hebben uit het ziekenhuis toch? Ik hoop dat je je snel weer beter voelt en dat er niks raars uit de ECG komt!

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 09:05

zo dat is schrikken!

de gymleraar zal het ook wel even benauwd hebben gehad :=

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 09:52

Noppes schreef:
Zo dat is schrikken zeg! Inderdaad wel raar dat je na 2 uur pas bij het ziekenhuis bent gekomen.. Had inderdaad toch wel een ambulance gebeld moeten worden toen het maar niet ophield?
Zou het er niet mee te maken kunnen hebben dat je momenteel psychisch/emotioneel ook niet helemaal top bent (omdat je zegt dat je aan het ontdekken bent wie en waarom?)
Een vriendinnetje van mij heeft dit ook een periode gehad op de middelbare school, zij had het toen moeilijk met zichzelf/beetje depressief, en daardoor had ze ook zo'n vorm van hyperventileren gekregen. (flauwvallen, met haar ogen draaien, heel snel ademen, bijkomen, en weer wegvallen)

Bedankt voor de reactie's allemaal... :)
Noppes: Ik ben niet depressief, ik zit juist heel goed in mijn vel. Ik stuur je wel even een pb ;)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 10:01

Ik vind het een beetje typisch dat school niet gelijk 112 gebeld heeft! Zeker met een jong iemand die dus niet aanspreekbaar is en wegvalt, zou ik geen enkel risico nemen. Bellen, af laten voeren en het ziekenhuis de rest laten doen. Uiteraard ook de ouders bellen maar eerst die ambulance laten komen!

Sterkte ik hoop dat ze vinden wat dit veroorzaakt en dat het verholpen kan worden!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 10:16

Het zat zo:
ik viel een aantal keer weg, onze gymzaal was helemaal aan de andere kant van de school, EN in een betonnen kelder. We waren dus niet berijkbaar.
Mijn ouders zijn toen eerst gebeld, omdat ik dit vaker heb gehad. Met een beetje buitenlucht, benen in de lucht, en af en toe staan was het zo gedaan, Niets aan de hand. ben hier al zo vaak nachtenlang voor opgenomen, waar niets uit kwam! :n
Daardoor werd dat vandaag ook niet gelijik gebeld, Maar eerst mama gebeld, om te komen, en te vragen wat te doen. Nou na 20 min. was mama er, En mama zei... "Jaa jaa dat weet ik wel wat ik moet doen, Ik moest af en toe met hulp even staan, even buitenlucht, maar zodra ik mijn drinken niet dronk," maar zodra ik mijn drinken niet dronk, werd het dus een ander verhaal.
Tóén heeft mijn broer 112 gebeld, en toen is dat gebeurd, Nou voordat de ambulance er was waren we ook weer een half uur verder! Achja geen spoed toch?! :? Daarom bel ik ook 112 verd*mme :\
Maargoed. Half uur later, even hartfilmpje gedaan, mama zei dat ze alles heel rustig etc. deden..
En ja, zo zit je makkelijk aan de 2 uur! ;)

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 11:19

Ach ben, Heftig zeg!
1x flauwvallen was voor mij al genoeg, laat staan de hele tijd. :(:)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 11:24

Achja, heb er niets van gemerkt gelukkig...

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 11:47

is het geen ernstige oververmoeidheid/migraine combi...
Het klinkt voor mji erg herkenbaar. Alleen val ik niet flauw, ik val 'gewoon" in slaap. En ik krijg dus na dat hele verhaal pas hoofdpijn.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 12:16

Sjimmy schreef:
is het geen ernstige oververmoeidheid/migraine combi...
Het klinkt voor mji erg herkenbaar. Alleen val ik niet flauw, ik val 'gewoon" in slaap. En ik krijg dus na dat hele verhaal pas hoofdpijn.

Waaar zou ik moe van moeten zijn ? :)

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 13:25

Dat weet ik niet ;) Ik heb het dus als ik (een paar) nachten (veel) te weinig geslapen heb. Maar ik weet sinds kort pas dat het migraine is wat dan opspeelt.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 13:59

Sjimmy schreef:
Dat weet ik niet ;) Ik heb het dus als ik (een paar) nachten (veel) te weinig geslapen heb. Maar ik weet sinds kort pas dat het migraine is wat dan opspeelt.

Nee daar heb ik geen last van :)