Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Emilia

Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 10:31

Hallo Bokkers!

Sinds vorige week ben ik begonnen met hardlopen. Ik heb een schema gezocht en moest de eerste week 4x 2 min lopen en 4x 2 min wandelen. Zag er erg tegenop om er mee te beginnen maar ik moet toegeven dat het best meevalt.
Nu komen er natuurlijk momenten dat je er geen zin in hebt. Ik heb vandaag zo'n moment O:) . Ik kijk naar buiten en zie de regen en denk dan pffff moet vanmiddag mijn rondje doen. Nou zat ik te denken, er zijn vast meer bokkers die er ook mee bezig zijn en misschien is het leuk om je ervaringen te delen en om elkaar op momenten wanneer je geen zin hebt aan te moedigen. Meld je dan hier!

Tezzy

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:34

Ik zou graag weer willen beginnen met hardlopen..
Ik voel me alleen altijd zo raar als ik loop, kijk als ik met m'n pleeghondje loop no problemo.. Maar in me upje, voelt toch altijd raar. Echt heel vreemd..

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:38

Ik zit er ook over na te denken om te gaan beginnen. Mijn conditie is op dit moment zo slecht. :o
Waar heb jij het schema gevonden ?

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:39

Gothic_TeZZy schreef:
Ik voel me alleen altijd zo raar als ik loop, kijk als ik met m'n pleeghondje loop no problemo.. Maar in me upje, voelt toch altijd raar. Echt heel vreemd..

Daar heb ik ook last van... Ik voel me altijd zo "bekeken" ofzo, als ik in m'n uppie loop. Nu mijn hond binnenkort een jaar is, wordt zij het slachtoffer die met mij mee mag ;) Mijn conditie is wel enorm slecht en dit weer nodigt ook niet echt lekker uit om te gaan lopen.

Ik ga maar weer eens een datum prikken wanneer ik weer begin met mijn podcast. Ik volg dit topic mee :)

Sinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:40

Ja, ik ook! *\o/*

Ik heb hardloopkleding en schoenen gekocht, en heb er net zoveel zin in als jou. O:)

(Maar ik moet wel, want ik slib helemaal dicht.. :o )

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 10:41

Hier heb ik het schema gevonden.
http://www.runinfo.nl/afvalschemahardlopen.htm

Ik vond de eerste week echt goed te doen. De eerste 2 min waren een hel. Verzuring in mijn benen maar daarna ging het. De 3e dag liep ik die twee minuten fluitend.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 10:42

Mitxa schreef:
Gothic_TeZZy schreef:

Daar heb ik ook last van... Ik voel me altijd zo "bekeken" ofzo, als ik in m'n uppie loop. Nu mijn hond binnenkort een jaar is, wordt zij het slachtoffer die met mij mee mag ;) Mijn conditie is wel enorm slecht en dit weer nodigt ook niet echt lekker uit om te gaan lopen.

Ik ga maar weer eens een datum prikken wanneer ik weer begin met mijn podcast. Ik volg dit topic mee :)

Wat dacht je van 26 okt? :+

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:43

Ik sluit me aan! :D
Probeer mezelf nu al een maand te dwingen om weer te beginnen, maar telkens is er toch echt een hele belangrijke reden dat ik echt niet kan hardlopen. :+
Dus bijdeze ga ik gewoon vandaag beginnen! :D

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:44

ik ben een tijd terug al begonnen, en loop nu 2x 20 min, daartussen mag ik 5 min wandelen!! Het voelt echt zo heerlijk als je elke keer weer wat verder en langer vol houdt. Laatst heb ik 30 min aan 1 gelopen, dat gaf echt zo een kik :D
Ik loop 2x in de week, het schema wat ik aanhoud is voor 3x in de week, maar met 2x is het ook goed te doen.
Loop wel samen met iemand, das een hele goeie stok achter de deur, en je motiveerd elkaar ook tijdens het lopen.

Ik wens iedereen die dus gaat beginnen heel veel succes, en voor je het weet gaat het je zo makkelijk af!

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:45

Yep wij ook esbianc en ik rennen sinds de zomer

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 10:47

19LindA83 schreef:
ik ben een tijd terug al begonnen, en loop nu 2x 20 min, daartussen mag ik 5 min wandelen!! Het voelt echt zo heerlijk als je elke keer weer wat verder en langer vol houdt. Laatst heb ik 30 min aan 1 gelopen, dat gaf echt zo een kik :D
Ik loop 2x in de week, het schema wat ik aanhoud is voor 3x in de week, maar met 2x is het ook goed te doen.
Loop wel samen met iemand, das een hele goeie stok achter de deur, en je motiveerd elkaar ook tijdens het lopen.

Ik wens iedereen die dus gaat beginnen heel veel succes, en voor je het weet gaat het je zo makkelijk af!

Gebruik jij ook dit schema?
http://www.runinfo.nl/afvalschemahardlopen.htm

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:49

nee wij volgen het basisschema voor beginners!! en dan wat aangepast op de 2 keer in de week, en aan hoe makkelijk het ons afgaat!
dus we hebben een paar keer een week overgeslagen zeg maar!

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:56

Emilia schreef:
Wat dacht je van 26 okt? :+

Vind ik eigenlijk wel een goed idee. *gaat even haar mp3speler zoeken en opladen* Kan ik vanmiddag beginnen :)

19LindA83 schreef:
nee wij volgen het basisschema voor beginners!! en dan wat aangepast op de 2 keer in de week, en aan hoe makkelijk het ons afgaat!
dus we hebben een paar keer een week overgeslagen zeg maar!

De vorige keer kon ik les 1 nog niet eens uitlopen :o Knap hoor.

missRosanne schreef:
Ik sluit me aan! :D
Probeer mezelf nu al een maand te dwingen om weer te beginnen, maar telkens is er toch echt een hele belangrijke reden dat ik echt niet kan hardlopen. :+
Dus bijdeze ga ik gewoon vandaag beginnen! :D

Jij ook succes :) Ik ben ook zo'n uitsteller kunnen we elkaar een beetje fanatiek maken ;)

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:58

in het begin hebben we ook niks overgeslagen hoor!! pas rond de 15 min hardlopen ga je merken dat het steeds makkelijker gaat, tenminste dat vond ik!!
En ook nu hebben we weleens een dip dag, dan waait het of heb je de hele dag op hakken gelopen en dan is het ineens wel zwaar!

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 11:02

19LindA83 schreef:
in het begin hebben we ook niks overgeslagen hoor!! pas rond de 15 min hardlopen ga je merken dat het steeds makkelijker gaat, tenminste dat vond ik!!
En ook nu hebben we weleens een dip dag, dan waait het of heb je de hele dag op hakken gelopen en dan is het ineens wel zwaar!

Ik hoop dat het bij mij dan dan ook snel wat makkelijker gaat, dan wordt het volgens mij ook leuker.... Iig is dit wel een positief vooruitzicht dan :)

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 11:16

Ik zat vorige week thuis op de bank en toen zat ik te denken. Hoe kan ik nou van mijn paard verwachten dat hij in goede conditie is als ik dat zelf niet ben? Op de één of andere manier was dat voor mij het moment om te gaan.
Moet nu wel mijn dagen nog beter gaan indelen. Krijg het steeds drukker en ik ken mezelf..dan ga ik dat weer als smoes gebruiken.
Zit wel te denken hoe ik dat in de winter moet doen als ik laat thuis ben. Ik woon een beetje in de rimboe en zie het niet zitten om in het donker door het veld te moeten. Dan maar met de auto ergens heen.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 11:30

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 11:31

Leuk! :D Ik ren nou 1 x per week 12 min. met 2 rust! :j DOe je best! :j

* opgebouwd op school en thuis dus :) *

karlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 11:33

Ik ben ook begonnen met een beginnersschema!
Mijn moeder, tante, nichtje en zusje begonnen ermee maar mn hondje heeft iets overgwicht, dus heb ik besloten ook maar mee te doen samen met mn hondje ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 11:38

Ik ben 2 maanden terug begonnen.
Ik heb het 5 weken vol gehouden, maar door de vakantie en een verhuizing is de klad er een beetje in gekomen.
Ik wil echt weer gaan beginnen, maar op een of andere manier komt het er niet van.

Ik gebruik het Start tot Run programma van Radio Vlaanderen.
Bevalt heel goed, je hebt iemand op je mp3 speler die je aanmoedigt en je precies vertelt wanneer je moet wandelen en wanneer je moet rennen.
Ik vond het goed te doen.

Ik heb nu nog het excuus dat ik niet in het donker kan rennen omdat ik geen reflecterend hesje heb en zonder vind ik gevaarlijk.
Toch binnenkort maar zo'n ding aanschaffen en weer gaan rennen.
Ik vond het wel heel erg lekker.

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 11:40

als ik tijd heb begin ik zoweer met hardlopen! Doe meestal een eind rennen en dan ff 2 min lopen tussendoor en zo verder! Na 10/15 min wel meestal rek en strek oefeningen!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 11:41

Ik wil ook graag weer beginnen, maar zit met een knieblessure waardoor het eigenlijk niet meer kan. Ik heb met een stalgenootje afgesproken 2x per week te gaan wandelen, hopelijk kunnen we dat later gaan uitbouwen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 11:46

Ik wil ook beginnen! Denk er al weken over. Mijn lief loopt ook, dus die moest hartelijk lachen om mijn opmerking dat ik zou beginnen met zo'n 2 minuten-schema. Ik mag aanhaken als ik 15 min. achtereen kan hardlopen :o

Pest is dat ik sinds vrijdag onwijs verkouden ben, dus daar baal ik van...

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 11:49

Ik wil ook weer beginnen! Zo'n schema lijkt me heel goed te doen :)

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 11:52

Ik zit er al een hele lange tijd eraan te denken om te beginnen met hardlopen.
maar iedere dat uitstellen :+

Als je zo'n schema doet van 3x in de week is dat dan om de dag zeg maar? Of echt 3 dagen achterelkaar?