het begint met oorontsteking

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jilletje

het begint met oorontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 13:45

tsja......
in februari dus, ik had een ontsteking in mn gehoorgang.
ik kreeg druppeltjes en het zou met een week over moeten zijn.....niet dus!
het ging verder naar binnen en mn trommelvlies raakte ook ontstoken en ik had ook last van een loop oor.
toen ben ik door gestuurd naar de kno arts zodat hij het allemaal goed schoon kon maken en me andere medicijnen kon geven.
toen dit over was bleef ik maar pijn houden en mn trommelvlies beweegt niet meer.
de kno arts dacht eerst aan poliepen maar kon niks vinden.
toen kon ik op de wachtlijst voor een ct scan....die is inmiddels gemaakt en gister kreegik de uitslag.
nou geen pretje!!!
ik heb een ontsteking met weefsel groei in mn binnen oor. ik moet dus geopereerd worden want het gaat niet vanzelf of met medicijnen weg.
als ik niet geopereerd word krijg ik op den duur een gezichtsverlamming, evenwicht stoornissen permanent doof (het gehoor is nu ook niet al te best)
ik loop nu dus al met 9 maanden met oorontsteking en dat is best frustrerend kan ik je zeggen!!!!
gelukkig weten we nu wat er is maar ik zie toch erg op tegen de operatie. ook omdat het best lang duurt die operatie.

meer mensen die dit hebben mee gemaakt of geopereerd aan oren zijn?
ik wil graag jullie ervaringen weten!

DmNqUe

Re: het begint met oorontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 13:46

jeetje zeg! ik heb er gelukkig geen ervaring mee maar heel veel sterkte en beterschap in ieder geval.!!!

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 13:48

JEZUS jill.. ik weet hoe je voelt!
Leg ik wel even uit via pb..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 13:50

Jeetje Jill, dat je dat na 9 maanden pas weet... :?
Dat is ff tuk met peren!!

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 13:52

ja ik was gister in het ziekenhuis ook meer met de gedachte ik zal wel weer naar een ander kastje of muurtje gestuurd worden, was dus totaal niet voorberrijd. als ik dit had bedacht was ik zeker niet alleen gegaan de schrik zit er goed in!
@val danku voor pb !

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 14:33

Ik hoop alleen voor je dat de operatie goed verloopt en dat het daarna gedaan is met je pijn. Inderdaad, spannend en eng.. Succes ermee Jill!

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 15:48

erg bedankt voor de berichtjes maar ik wil ook graag ervaringen weten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:03

ik ben wel bekend met terugkerende gehoorgang ontstekingen.
echt vreselijk vervelend en pijnlijk.
krijg het ook vaak als het weer erg omslaat.
ik heb triamcinolonzalf ervoor die ik dan met een wattenstaafje in mijn oor aanbreng,dan trekt het na een week wel weer weg.

die operatie klinkt inderdaad wel indrukwekkend zeg,maar daarna ben je tenminste wel er van af :(:)

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:30

Jeetje Jil, dat is niet fijn. maar wel fijn dat ze er nu iets aan gaan doen. Welk ziekenhuis zit je?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:37

Mijn dochter is een echt oren mens,ook veel looporen en zo.Maar dat kwam omdat zij verschillende allergieeèn heeft,die prikkelen haar slijmvliezen.Nu heeft ze nergens last van alleen dat ze zeer slecht horend is.Ik ben ooit met spoed geopereerd,ik had al 5 jaar looporen en vuil had zich opgehoopt achter mijn oor.Het zat bijna bij mijn hersenen, een jaar later moest ik nog een keer geopereerd worden.Ik heb aan dat oor geen trommelvlies.

__Naomii__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:39

Wat erg voor je!

Maar ik zit op het moment met een oor ontsteking...
en eumh, ik hoop niet dat ik het ook krijg!
Mijn linker oor zit namelijk dicht zeg maar, en daar door heb ik ooit zo een dof gehoor aan die kant, en ooit fluit het precies...

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 19:12

@eem het mca ga ik heen @ marleen geen trommelvlies?? Lijkt me ook geen pretje!

arabianwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 19:20

ik heb toen ik een jaar of 5 weet niet meer precies ,een oorontsteking gehad kortom geopereerd met gevolg een buis wat niet meer heel is en best wel last van mijn evenwicht heb.....

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 09:36

ik heb nu af en toe een raar gevoel om het zo even te noemen.
volgens de kno drukt op dat moment de ontsteking tegen het evenwicht gebeuren.
*klopt af, het is vaak maar enkele seconde en ik heb er ook zo een hele poos geen last van

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 19:25

ik begin nu wel een beetje aan het idee te wennen denk ik...
hoe voelt het verdoven eigenlijk? is het te omschrijven?

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:17

IK ben vier jaar geleden geopereerd aan een chronische oorontsteking. Dat was toen ook niet meer op te lossen met medicijnen.

Voordat je naar de operatiekamer gaat krijg je waarschijnlijk iets van valium o.i.d. om relaxt te blijven. Vervolgens legt de anesthesist een infuus bij je aan en dan ga je door naar de echte OK. Het verdoven is even een raar gevoel, een tinteling die begint achterin je hoofd. Je bent weg voor je het weet.

Ik had geen echte hevige pijnen van de operatie zelf. Dat is met paracetamol heel goed uit te houden. Hetgene waar ik het meeste last van heb gehad is de narcose. Ze maken je best diep weg en ik kon dan ook maar moeilijk goed wakker worden diezelfde dag. Ik moest veel overgeven en steeds janken, heel maf. Je blijft een nachtje in het ziekenhuis. De verpleging vond ik echt super! De volgende ochtend mag je naar huis, dat is wel fijn: lekker in je eigen bed herstellen. Oh ja, je krijgt wel een verband om je hele hoofd en ze scheren een klein stukje kaal achter je oor: irritant ;) Op krachten komen na de operatie heeft eigenlijk de meeste tijd gekost. Je rijdt minstens 2 weken geen paard.

Sinds vorige week ben ik weer voor het eerst weer naar een KNO-arts geweest, omdat ik weer klachten heb... :( Ik hoop maar het beste: niet opnieuw een operatie! Ik hoefde niet onder controle te blijven, maar heb daar nu mijn bedenkingen bij. Ik krijg volgende week uitslag van de kweek. Ik heb zo'n hekel aan het schoonmaken van je oor wat de KNO-arts doet...

Het klinkt alsof jij een cholesteatoom hebt en dat is chronisch, jij gaat de KNO-arts ook nog vaak zien in je leven denk ik, al is het maar ter controle... Sterkte!

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 20:28

heb even op wikipedia gekeken....het leest idd akelig bekend ;(
van de kno mag ik minimaal een maand niet oo het paard en moet ik na de operatie een week absolute rust houden.

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:36

Jilletje schreef:
van de kno mag ik minimaal een maand niet oo het paard en moet ik na de operatie een week absolute rust houden.

Je slaapt de eerste tijd heel veel en je bent bij inspanning nog wel snel duizelig. Echt ziek heb ik me nooit gevoeld. Je moet je gewoon lekker laten verwennen en het zo aangenaam mogelijk maken. Tv bij je bed, tijdschriftjes, bel voor de catering :Y) Het slaapt trouwens wel ff lastig met dat verband om je oor :D

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 20:41

verwend word ik nu eigenlijk al vooral door mn collega's die zijn zo lief voor me!!! ook omdat ik me best zorgen maak.
tv bij mn bed gaat niet lukken maar ik ga zeker de bank op eisen :P

Ukje112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:25

wow, ik moet eens minder dit soort gebeurtenissen gaan lezen. Man wat vervelend voor je. Hoe voel je zoiets aan dan als ik vragen mag??? Ik heb nu al een beste poos dat het steeks in mijn oor, en dan niet licht maar echt van die aanvallen. de ene dag gaat het goed en de andere dag is het weer mis.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:33

Ow
ik ga even meelezen hier... als dat mag :o

Ik heb al jaren een chronische gehooronsteking

Loop nu (Na heftig zeuren bij de Huisarts) 2 jaar bij de KNO arts (om de 2 weken)

Al meerdere CT scans gehad (vandaag toevallig weer 1)
en mri scans gehad
maar niets op te zien
maar nix meer kunnen horen
in 1 oor een buisje, omdat het misschien mijn buis van ostachius zou zijn, constant looporen (Vooral als ik wakker wordt, :r allemaal viezigheid in mijn handoek, op mijn kussen)
maar de kno arts
staat voor een raadsel en weet het volgens mij niet meer

Krijg zure druppels
en druppels met antibiotica

maar ga nu 24 nov voor een gehoortest
om te kijken
in hoeverre mijn gehoor definitief weg is zeg maar... :(

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 07:51

Mijn dochter is geboren met een koemelk allergie en met nog meer allergieeèn, als ik dat had geweten had ze nu geen oorproblemen gehad.Na 10 jaar kwam ik er pas achter en dat was eigenlijk toevallig,ik kom zelf bij een acupuncturiste en daar kwamen haar oor problemen ter sprake.Die vrouw doet nog veel meer,dus die wilde haar graag helpen.Ze mag veel niet eten maar ze heeft nooit meer onstekingen en looporen.Behalve als ze stiekem iets eet wat ze niet mag eten.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 10:53

Ukje112 schreef:
wow, ik moet eens minder dit soort gebeurtenissen gaan lezen. Man wat vervelend voor je. Hoe voel je zoiets aan dan als ik vragen mag??? Ik heb nu al een beste poos dat het steeks in mijn oor, en dan niet licht maar echt van die aanvallen. de ene dag gaat het goed en de andere dag is het weer mis.

okee hoe zal ik het uitleggen......
het voelt als ....eeeeh nou...neem een breipen, steek m in je oor en wat je dan voelt voel je....en dat konstant dus alleen maar pijn,
het is erg frustrerend!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 12:23

Dit topic ga ik in de gaten houden. Ik heb echt al zo lang last van mijn oren, maar de dokter zei dat het met uitspuiten steeds wel te verhelpen was (mijn gehoor was wat minder geworden en zo ging dat wel een beetje over).

28 september had ik opeens zoveel last en kon ik bijna niks meer, zo duizelig en misselijk was ik. Naar de dokter geweest die in eerste instantie dacht dat het alleen maar een buitenoorontsteking was. Toen ze beter ging kijken zag ze dat het echt een middenoorontsteking was. Druppels en antibiotica meegekregen. 2 weken later mocht ik op controle komen. Nee, het was niet over (dat voelde ik zelf natuurlijk ook wel). Verwijzing gekregen naar KNO-arts en vrijdag mag ik daar dus naar toe...

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 12:25

ik had dus precies het zelfde! ook druppels en antibiotica.....meeeehn wat was dat vies! ik moest die pillen oplossen in water en dan drinken