Lekprikken van een Aft

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Lekprikken van een Aft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:03

De titel zegt het al, zijn er bokkers die dit wel eens gedaan hebben, en werkt het ook echt?

superrizzo

Re: Lekprikken van een Aft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:06

Nee moet je niet doen hoor dat doet daarna echt heel erg vee pijn.

heb je hem op je lip ? ik zorg altijd als ik er een heb dat ik deze heel erg vet houd met lipbalsem en voor ik naar bed ga doe ik er een hele grote hoeveelheid op en dan ben ik er erg snel vanaf zonder al te veel pijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:08

Hij zit inmiddels een week aan de binnenkant van mn onderlip, niet zichtbaar, maar hij doet enorm veel pijn. Meer dan dat ik gewend ben met aften. Vandaar dat ik ook aan prikken denk. Meer pijn dan dat het al doet, kan het gewoon niet gaan doen. Verdoven helpt niet, Pyravlex niet, AftaMed niet..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:09

Ik zou een aft niet lekprikken... Meestal gaan ze vanzelf wel weg. Als je er heel veel last van hebt zou ik even langs de apotheek gaan. Die hebben van die sprays die 't verdoven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:09

_Tara_ schreef:
Ik zou een aft niet lekprikken... Meestal gaan ze vanzelf wel weg. Als je er heel veel last van hebt zou ik even langs de apotheek gaan. Die hebben van die sprays die 't verdoven.

Die sprays en andere verdovende goedjes werken dus niet meer. Deze doet daar gewoon teveel pijn voor -O-

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:10

ik had laatst ook een aft aan de binnenkant van mijn onderlip! en dat deed echt zeer. Ik heb hem geprobeer duit te knijpen maar dat lukte niet...toen ben ik naar de apotheek gegaan en toen heb ik een potje meegekregen wat je erop moet smeren en binnen 2 dagen was ie weg! :D

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:12

Auuch! Het idee al := Zou het zelf niet doen..
Ik had een hele grote onder m'n tong, kon niet praten en niet eten. Wat een vreselijke dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:19

Ik kan nu ook nauwelijks eten, maar al een week niet, en dat valt me vies tegen, omdat ik het gewoon merk aan mijn lichaam :=

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:19

Niet doen hoor, dat gaat echt zweren. Dan ben je verder van huis. Heb ze zelf nog nooit gehad, maar mijn moeder zit er geregeld mee. De tranen rollen dan soms over haar wangen :(:). Succes ermee!

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:21

Aften zijn poedersuiker. :(:)
Wij hebben er zo'n heel vies spulletje voor dat 't schijnbaar sneller weg laat gaan,
maar da's wel erg vies én (geloof het of niet) het gaat er even kort nog wat extra pijn van doen.. :\

Bah, ik voel de smaak ook meteen weer in mijn neus opkomen..
(in mijn neus ja.. :+)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:22

Er overheen borstelen tot hij gaat bloeden dan is hij gelijk weg.Doet verschrikkelijk pijn maar beter korte pijn dan lange pijn...

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:23

Ik heb als ik ben uitgeschoten met tandenpoetsen altijd een aft op mijn tandvlees (niet kapot prikken!!!!! gewoon insmeeren met het een of t ander) maar als je je tand door je lip heb gehad (als hij dus op je lip zit) dan kan je hem wel lek prikken met een naald (voel je niets van). Maar aangezien hij bij jou pein doet, gok ik dat hij op je tandvlees zit (want ja... ooeeeee... dat doet piiijnnnn!! vooral als je net wakker word, of je mond nog niet zoveel hebt bewogen) en dan moet je hem gewoon even insmeren, en dan duurt het bij mij altijd 1 tot 2 weken en dan is hij wel weer weg

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:23

ambre schreef:
Er overheen borstelen tot hij gaat bloeden dan is hij gelijk weg.Doet verschrikkelijk pijn maar beter korte pijn dan lange pijn...

dat doe ik ook en dat helpt idd :))

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:24

Bij mij wordt het alleen maar groter als ik er aan zit, dus ik zou zeggen: afblijven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:24

Hij zit niet op mn tandvlees, dat is het hem nou juist. Hij zit echt aan de binnenkant van mijn lip. Zegmaar als je je onderlip beetpakt met je vingers, en je lip naar beneden trekt zodat de binnenkant zichtbaar wordt. Daar zit hij. :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:25

Daar heb ik ook vaak 1 zitten, rotplek inderdaad! Yoghurt is dan mijn beste vriend want dat doet geen pijn met eten ehhh drinken ervan :=
Maar ik dacht dat ding ook even kapot te maken... geen succes: werd alleen maar groter! :+

Weet je wat ik er wel eens op deed? Sterilon! Dat brandde het weg zeg maar.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:26

Dat is zo mogelijk nog wel de vervelendste plaats idd. :\
Nja, als je een oplossing vind, ik sta open voor pb's :P

(O, en één tip: nooit bijzonder zure/zoute dingen eten of drinken als je een aft hebt)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:28

Unwritten schreef:
Meer pijn dan dat het al doet, kan het gewoon niet gaan doen.

Die naive gedachte heb ik ook een keer gehad. Meer pijn kon toen wel :=

Bij mij scheelt het altijd enorm als ik even een berg vitaminepillen naar binnen tik dan zijn ze veel sneller weg dan zonder.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:29

Waarmee poets je je tanden? Ik heb ook altijd verschrikkelijke aftes. Ik heb meestal aftes rond 1 cm groot. Zijn dan ook helemaal wit en doet vreselijk veel pijn. Goed eten zit er dan 2 weken niet in. Als mijn afte soms echt heel erg is heb ik er een opgezwolle kaak/wang of lip van :+
Ik heb er ooit 1 laten doorprikken maar vond het eigenlijk geen toegevoegde waarde. Wat bij mij helpt is altijd poetsen met Zendium en als ik een afte heb bananen eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:30

Ik poets afwisselend, twee tot drie keer per dag. Waarvan een keer met parodontax en een tot twee keer met prodent.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:31

2 maal daags spoelen met listerine mondwater werkt voor mij goed!
Zendium heeft niets uitgehaald, heb er jaren mee gepoetst :n

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:50

je hebt ook speciale tandpasta met kruiden en vitamine echt heel smerig maar helpen goed als je aften in je mond hebt.

Ik heb er ook 6 op mijn tong, 4 binnekant onderlip en 2 binnenkant bovenlip gehad.

Ik kan je zeggen een HEL !!!!

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 23:52

Ik smeer er altijd tandpasta op, even laten intrekken en daarna weghalen en dan heb ik er geen last meer van.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 23:55

Donkere vruchten eten (bosvruchten)
Meestal komt het door een vitamine tekort die in donkere vruchten zit.
Aangezien ik bosbessen etc erg duur vind koop ik altijd een pot bosvruchten jam en evt yoghurt en eet een potje in 2 dagen leeg.
En binnen 2 dagen is het weg :).

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 23:55

Ik spoel dan met een oplossing van kamilletinctuur, werkt bij mij goed gelukkig.Voorkomen is beter, meer groente en fruit eten helpt prima, meer weerstand, geen last meer gehad het laatste jaar!