trekken van hond aan de lijn, arm uit de kom??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

trekken van hond aan de lijn, arm uit de kom??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 18:44

hey,

al een jaar heb ik heel erg gewrichtspijn in mijn pols en een soort blauwe plek gevoel op mijn onderarm in de buurt van mijn elleboog.

nou liet ik toenstraks de hond van mijn zus uit, een bordercollie met behoorlijk wat kracht.
ik zat rustig muziek te luisteren, toen de hond met een rotvaard aan mijn arm trok.
ik voelde toen een soort knapje in mijn elleboog, en nou kan ik er niks meer mee.

heb hem meteen helemaal rust gegeven, maar het voeld erg vreemd.
alsof er constant aan mijn arm getrokken word..

nou dacht ik, mischien is ie uit de kom, maar zo sterk zal de hond vast niet zijn :+

zolang ik hem in een knikje houd en niet beweeg en absoluut geen kracht zet, gaat het best.
maar elke beweging doet pijn!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:32

Laat iemand anders even naar je armen kijken. Zien ze er verschillend uit (bijv: de hoek die je ellebogen maken in rust (hangend), is die gelijk?) Zwelling, roodheid?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:32

Hoi,

uit de kom zal ie niet zijn, dan piep je wel anders en kun je hier niet meer typen ;) Ik zou hem gewoon wat rust geven, maar wel wat in beweging houden.

DendroFleur

Re: trekken van hond aan de lijn, arm uit de kom??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:35

Ik zou het even aan zien maar daarna er toch mee naar de dokter gaan. Zeker omdat je daarvoor al klachten had.
Er zijn trouwens hondenriemen die licht elastisch zijn. Een oplossing voor mensen die een onverwachte schok niet kunnen verdragen.

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:36

Zou er even mee naar de huisarts gaan...

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:38

Delphi schreef:
Hoi,

uit de kom zal ie niet zijn, dan piep je wel anders en kun je hier niet meer typen ;) Ik zou hem gewoon wat rust geven, maar wel wat in beweging houden.

Ik kon niet eens meer piepen :') ik ging bijna knock out van de pijn...

Nee, uit de kom, dan functioneer je bijna niet meer, geloof me! Kan wel zijn dat je een spier verrekt hebt. Goed koelen en even weinig gebruiken (ontzien). Anders morgen even huisarts bellen. Kan geen kwaad.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 20:57

nouja typen doe ik altijd al met 1 hand dus dat is nu ook geen probleem :P

nou dan ga ik morgen even een afspraak maken :)

een elastische riem zou heel handig zijn, de hond van mijn zus is klein(60cm), maar oersterk!
en als dat met een rotvaart vooruit gaat trekt ie zowat je armen van je lijf :j

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:00

Nou ja als hij uit de kom was geschoten dan had je nu wel in het ziekenhuis gelegen om hem terug te laten zetten.

Het kan wel zijn dat hij er half uitgeschoten is. Ook zéér pijnlijk. Daarbij zou een hond echt wel een arm oid uit de kom kunnen trekken. Zeker als de gewrichten al zwak zijn kan een klein duwtje op de juiste plek al voor problemen zorgen :=

veel sterkte.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:00

als je arm uit de kom is dan wacht je niet tot morgen hoor mijn arm of knie schijf gaat geregeld uit de kom maar dan hou je het echt niet uit van de pijn.misschien heb je wel een spier verrekt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 06:29

Die is niet uit de kom hoor dan hadden we je wel horen kermen.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 10:36

DendroFleur schreef:
Ik zou het even aan zien maar daarna er toch mee naar de dokter gaan. Zeker omdat je daarvoor al klachten had.
Er zijn trouwens hondenriemen die licht elastisch zijn. Een oplossing voor mensen die een onverwachte schok niet kunnen verdragen.

Daar bestaan hondenscholen voor :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 11:57

In tegenstelling tot wat de mensen hier zeggen kan het wel degelijk ;) Dit gaat dan om een bot welke een gewrichtje maakt in je elleboog. Deze zit niet erg stabiel vast.
Het komt vaak voor bij kinderen, die tussen paps en mams in lopen en aan de arm omhoog getrokken wordt. Het heet dan ook 'zondagmiddagarmpje'. :D
Hier heb je dan ook niet veel kracht voor nodig, en het kan heel makkelijk gebeuren. Ik zou dus toch even naar de HA gaan :j

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 13:49

tantjeuh schreef:
DendroFleur schreef:

Daar bestaan hondenscholen voor :+

onze hond heeft cursussen gevolgd, bij gedragstherapeuten etc geweest.
beest is mishandelt toen hij 5 maand was, en er is nu geen land mee te bezeilen :n

luistert top, maar na 20 seconden is hij het weer vergeten.

ik ben bij de huisarts geweest die zegt dat er een spier verrekt is :)
als ik gewoon blijf bewegen komt het wel weer goed, rust roest zegt ze.
vindt het alleen een beetje vreemd dat m'n arm niet recht te krijgen is (zit vast) en krom wil ook niet helemaal meer.
het zit gewoon hartstikke vast :+

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 13:51

De hond een slipketting aan doen. Leren ze het zo af.

Verder wens ik je beterschap.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 13:58

justahorse schreef:
De hond een slipketting aan doen. Leren ze het zo af.

Verder wens ik je beterschap.

Of niet. Penketting helpt beter wel zielig maar een arm uit de kom is ook niet prettig.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 14:08

een slipketting hebben we al gebruikt, maar hij verwond zichzelf alleen maar :j

een pennenketting gebruiken we niet, dat gaat zeker fout :)
aangezien hij met een slipketting al wonden an zijn nek had, dus dan maar een beetje beter opletten :)

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:35

Een halti dan ? de hond van mijn ouders is precies zo, die trok ook letterlijk de armen uit je lijf, maar een halti bood de oplossing.

Zou idd even langs de dokter gaan, kan best wezen dat er een spiertje verrekt of mss wel gescheurd is.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:39

uit de kom doet idd veel meer pijn, ik denk dat er idd wat verrekt of gescheurd is... misshien beter indien het morgen niet beter is toch even langs de dokter te gaan

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 10:06

Hoe weten jullie nu allemaal hoeveel pijn ze heeft dan := Overigens doet een elleboog uit de kom niet zo heel veel pijn ;)

Maar goed, ik lees dat ze al naar de HA is geweest :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 13:28

Heb jij je elleboog uit de kom gehad dan Verootjoo? Ik namelijk wel en heb een paar uur op de ehbo gezeten eer ik aan de beurt was.Ik verging echt van de pijn,dat vergeet ik nooit meer.Ik zat op een bank en als iemand die 2 meter verder in de lach schoot viel ik bijna flauw.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 13:45

verootjoo schreef:
Hoe weten jullie nu allemaal hoeveel pijn ze heeft dan := Overigens doet een elleboog uit de kom niet zo heel veel pijn ;)

Het is vanaf een computer bijna niet te beoordelen hoeveel pijn iemand heeft. Daarom hebben de meeste ook geadviseerd om naar de HA te gaan als het niet over ging. Alleen als je echt je arm of schouder uit de kom hebt dan laat je je echt wel snel naar de HAP of EHBO brengen en zit je niet op bokt te typen met één hand :D .

Maar idd, heb jij dan ook wel eens je elleboog of schouder uit de kom gehad? En dan bedoel ik ook echt uit de kom hé, dat het door een dokter is vastgesteld! Sommige roepen als snel dat iets uit de kom is terwijl dit niet het geval was :+ Ik heb het ook wel eens gehad en het moest terug geplaats worden op de EHBO. Ik vond het echt zeer pijnlijk en had het zelfs benauwd door de pijn. Toen het teruggezet was, leek het er op dat de pijn echt bijna weg was. Maar kort daarna ging het weer zeer doen door de banden die uitgerekt waren en heb ik er echt wel twee weken wat last van gehad.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 13:49

Ik heb wel eens een zware hond opgetild en ik had daarna erg veel pijn,bij de H.A bleek het een onsteking te zijn,die lag al op de loer.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 14:28

Delphi schreef:
verootjoo schreef:

Het is vanaf een computer bijna niet te beoordelen hoeveel pijn iemand heeft. Daarom hebben de meeste ook geadviseerd om naar de HA te gaan als het niet over ging. Alleen als je echt je arm of schouder uit de kom hebt dan laat je je echt wel snel naar de HAP of EHBO brengen en zit je niet op bokt te typen met één hand :D .

Maar idd, heb jij dan ook wel eens je elleboog of schouder uit de kom gehad? En dan bedoel ik ook echt uit de kom hé, dat het door een dokter is vastgesteld! Sommige roepen als snel dat iets uit de kom is terwijl dit niet het geval was :+ Ik heb het ook wel eens gehad en het moest terug geplaats worden op de EHBO. Ik vond het echt zeer pijnlijk en had het zelfs benauwd door de pijn. Toen het teruggezet was, leek het er op dat de pijn echt bijna weg was. Maar kort daarna ging het weer zeer doen door de banden die uitgerekt waren en heb ik er echt wel twee weken wat last van gehad.

schouder uit de kom of elleboog is wel een heel verschil! Zeker in hoeveelheid pijn. Met een schouder uit de kom ga je idd zo snel mogelijk naar de SEH. Maar ze wijst het gebied in de elleboog aan. De meesten hier zeggen dat dat niet uit de kom kan/ gepaard gaat met gruwelijk veel pijn. Dat is niet waar, aangezien het kommetje in de elleboog veel kleiner is dan de schouder, doet het ook aanzienlijk minder pijn ;) Daarbij heb ik meer mensen gezien die na een week kwamen met pijn in de elleboog/ niet meer kunnen strekken/buigen, waarbij toch bleek dat ie uit de kom was ;) en aangezien dit júist vaak gebeurd door een onverwachte ruk aan je arm, denk ik er juist gelijk aan.
Maargoed, ook ik adviseerde haar naar de HA te gaan hoor ;)

En nee, ik heb het niet zelf gehad. Maar aangezien ik er wel mee werk, weet ik imo prima waar ik het over heb :)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 14:52

Uit de kom hoeft niet eens zo heel veel pijn te doen.
Maar ik vraag me af of je onderarm wel uit de kom kan schieten, volgens mij is dat een zadelgewricht ofzoiets niet een kop en kom toch? :+
Als de pijn echt aan blijft houden zou ik naar de huisarts gaan, maar misschien is het wel verrekt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 14:58

Ja hoor elleboog kan gewoon uit de kom,alleen bij mij wilde hij er niet in dus dat duurde even.