Temazepam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HindaFree

Temazepam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 21:38

wie zit hier aan?
heeft het ook nog nare bijwerkingen?

en het belangrijkste: waar is het te koop en voor hoeveel??

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:40

Allles wat op Azepam eindigd zijn slaapmiddelen/kalmeringsmiddelen. Deze zijn dus alleen op recept verkrijgbaar.

jetla

Niet in de vrije handel te koop.
Het is een inslaper en geen doorslaper.
Te verkrijgen in 10 en 20 mg op recept.

RoodZonnetje

Wanneer je denkt dat je dit soort middelen nodig hebt zou ik eens met de arts gaan praten..

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:41

Bijwerkingen zijn verschillend, te koop/verkrijgbaar bij apotheek via huisarts, wordt niet altijd vergoed.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:42

temazepam is een pittig slaapmiddel en heeft de bekende bijwerkingen zoals sufheid de volgende dag en als er onondekte psychiatrische problemen zijn zoals depressie kan dat nu naar buiten komen. Verder maagdarmproblemen, minder zin in sex en het belangrijkste: je raakt eraan verslaafd.

het is dus niet vrij te koop maar is alleen op recept verkrijgbaar.

Waarom zou je het willen?

HindaFree

Re: Temazepam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 21:45

met dat spul erin heb je ook zo iets te koop bij kruidvat schijnd... dit omdat ik nacht diensten en heb veel aan me kop (prive) ik slaap dus niet tot nouwenlijks iedereen en alles lijd eronder loop al 3 maanden zo rond..

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:45

Ze zijn in bepaalde circuits wel zonder recept verkrijgbaar... Geen aanrader. Maar het zijn zulke fijne pilletjes dat je echt HEEL ERG moet uitkijken, voor je het weet kun je niet meer zonder (zowel lichamelijk verslavend alsook in de praktijk zeg maar). Voor een keer is het erg fijn, als je niet kunt slapen of als je echt moet kalmeren (ik kreeg Oxazepam toen ik net hoorde dat ik ernstig ziek was, de meeste heb ik nooit gebruikt maar het was fijn te weten dat ik ze had liggen).

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:46

Dat zal dan wel een mild inslaapmiddel zijn denk ik, anders was het niet vrij te koop. Misschien simpele tabletjes om ontspannen door te raken.

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:46

Het is niet vrij verkrijgbaar en als je het voorgeschreven krijgt moet je het betalen, het wordt niet meer vergoed. Alleen in bepaalde gevallen nog, maar dan moet je een medische indicatie hebben.
Ik vind het zelf het verslavingseffect mee vallen, maar weet dat er wel gevallen zijn waarbij dat wel zo is. Ik ben zelf inderdaad een stuk suffer de volgende ochtend als ik er een heb genomen de avond ervoor.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:48

kan me niet voorstellen dat de kruidvat zoiets mag en verkoopt, bedoel je niet zoiets als melatonine?

Lous

Ik slikte met mijn hernia Diazepam omdat ik door de pijn niet de hele nacht kon slapen. Wilde het zo snel mogelijk af bouwen als ik de mnogelijkheid ervoor zou krijgen. Toen het niet meer nodig was liet ik ze ook lekker in de kast liggen.

RoodZonnetje

HindaFree schreef:
dit omdat ik nacht diensten en heb veel aan me kop (prive) ik slaap dus niet tot nouwenlijks iedereen en alles lijd eronder loop al 3 maanden zo rond..

Dan zou ik zeker niet naar medicijnen grijpen, en al helemaal niet dit soort spul.
Het is verstandiger op je slaaphygiene te letten, dus dingen als geen koffie etc. vlak voor je gaat slapen, geen pc/tv vlak voor je naar bed gaat, niet overdag slapen, zeker niet te veel slapen, donkere slaapkamer enzo.
Als je priveproblemen zo hevig zijn raad ik je ook om met je huisarts te praten en evt. een doorverwijzing naar een psycholoog te vragen.

Kruidvat en dergelijke verkopen spulletjes met valeriaan, melatonine en sint jakobskruid er in, maar daar zou ik niet zelf mee gaan experimenteren.
Laatst bijgewerkt door RoodZonnetje op 16-10-09 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:49

Lijkt mij verstandiger dat je met je huisarts over je problemen gaat praten dan om het proberen op te lossen met een pilletje, want dat gaat sowieso niet lukken :)

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:49

temazepam is een slaapmiddel, vind het niet echt pittig, heb het gebruikt wegens slaapproblemen. Is niet zomaar te koop, moet op recept. Bij mij hielp het wel om makkelijker in te slapen, maar mijn probleem was dat ik midden in de nacht wakker wordt en niet meer in slaap kom en daar helpt het bij mij niet voor.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:50

HindaFree schreef:
wie zit hier aan?
heeft het ook nog nare bijwerkingen?

en het belangrijkste: waar is het te koop en voor hoeveel??

Benzo's zijn niet te koop :n Alleen op recept inderdaad. Tenzij je het illegaal wilt doen natuurlijk :+

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:52

HindaFree schreef:
met dat spul erin heb je ook zo iets te koop bij kruidvat schijnd... dit omdat ik nacht diensten en heb veel aan me kop (prive) ik slaap dus niet tot nouwenlijks iedereen en alles lijd eronder loop al 3 maanden zo rond..

Oke bekend probleem hier nog een nachtbraker.
Ik gebruik idd ook slaap medicatie in de wacht schrik niet 50 mg oxazepam, via huisarts gekregen.
Misschien moet je dat gewoon doen, naar de ha gaan en je probleem voor leggen.

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:54

Zopiclon is trouwens ook een inslaper die wat lichter is. Misschien kan je dit voorleggen bij je huisarts. Deze heeft ook wat minder bijwerkingen.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:54

Oxazepam is ook geen slaapmiddel, maar een kalmeringsmiddel. Logisch dat je er niet op in slaap valt!

Temazepam is zoals eerder gezegd een inslaper, geen doorslaper. Uiteraard verdient het de voorkeur het probleem aan te pakken en niet te bestrijden met medicijnen :)

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:55

Oxazepam wordt vaak ook voorgeschreven om slaapproblemen tegen te gaan, omdat je er juist erg rustig van wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:56

50 mg.!!!!! Mijn hemel, zoveel krijgen mijn 'lastigste' patiënten nog niet eens!
Waarin in godsnaam zo'n hoge dosering?

Ilja000

HindaFree schreef:

Varianten die vrij verkrijgbaar zijn, zijn voorzien van een onschuldige dosis. Vergelijk het maar met Aleve etc. en diclofenac die door de huisarts is voorgeschreven. Een wereld van verschil!

jetla

Ilja000 schreef:
Oxazepam is ook geen slaapmiddel, maar een kalmeringsmiddel. Logisch dat je er niet op in slaap valt!

Temazepam is zoals eerder gezegd een inslaper, geen doorslaper. Uiteraard verdient het de voorkeur het probleem aan te pakken en niet te bestrijden met medicijnen :)

Ik slaap er uitstekend op de hele dag.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:58

Nathalie02 schreef:
Oxazepam wordt vaak ook voorgeschreven om slaapproblemen tegen te gaan, omdat je er juist erg rustig van wordt.

Dat hangt dus af van de reden van je slaapprobleem. Als het door stress is kan oxazepam helpen, omdat het kalmerend werkt. Met wisseldiensten etc. juist weer niet.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:58

jetla schreef:
Ilja000 schreef:

Ik slaap er uitstekend op de hele dag.

Lol, kan mijn vader op een paracetamolletje :) Er zijn natuurlijk altijd mensen die heftig reageren op bepaalde stoffen. Gelukkig maar zou ik zeggen! Heb je er minder van nodig!