Kou > pijn in gewrichten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Manon_V

Kou > pijn in gewrichten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 15:07

De tijd van koude dagen komt er weer aan, is eigenlijk al bezig, helaas spelen er bij mij dan altijd nare dingen op..

Al een aantal jaar heb ik veel last van gewrichtspijn in mijn linkerpols en rechterknie. Dit is nu een hele tijd weggeweest, maar sinds het kouder is geworden zit ik weer regelmatig met flinke pijn en dus steunbandjes die een heel klein beetje helpen.

Nu heb ik weer mijn knieband omgedaan en dan blijft mijn knie wel wat warmer en dus minder pijnlijk, maar dat is natuurlijk totaaal niet goed voor de spieren die daar zitten : die worden daar zwakker van... geen goede oplossing dus, daarom de de volgende vraag: herkennen bokkers dit en wat doen jullie hieraan of wat zouden jullie ertegen doen?

Tallout

Re: Kou > pijn in gewrichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 15:07

Klinkt als reuma? Ik zou even langs de dokter gaan :j.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 17:36

Ik heb nog steeds last van m'n knie na een scooterval in November. Was zwaar gekneusd en slijmbeurs kapot en heb er gigantisch lang mee gezeten en is nu nog niet over En als het koud is heb ik er ook meer last van, heel raar..

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 17:43

Limoen schreef:
Ik heb nog steeds last van m'n knie na een scooterval in November. Was zwaar gekneusd en slijmbeurs kapot en heb er gigantisch lang mee gezeten en is nu nog niet over En als het koud is heb ik er ook meer last van, heel raar..

Dat heb ik ook, mijn scooterongeluk was in december 2007.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 17:47

Het kan ook een vorm van jicht zijn. Ik heb er zelf ook last van. Bij koude houden mijn knieen, polsen en schouders er al snel mee op. Mijn knieen heb ik nu als ik achter de computer zit in een swing hangen. Mijn schouders en polsen doe ik niet veel aan, gewoon de pijn verbijten. Verder helpt de voltaren emugel een beetje en gebruik ik ook wel eens die zelfverwarmende gels. Erg prettig als het heel koud is.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 17:53

Mijn moeder heeft ook al wat jaren last van haar vingers, en is begonnen met Omega 9, maar op een
gegeven moment werdt het toch weer wat erger en toen is haar aangeraden om Duivelsklauw-kruid
te gaan gebruiken en dat werkt erg goed bij haar.
Dus als het niet medisch is, kun je dat proberen, bij de Tuinen en reformwinkels te koop.
In ieder geval veel sterkte.....

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 20:52

Chantal___ schreef:

Hmm dat vind ik wel een erg snelle conclusie eiig... ik wil nog even wachten met naar de dokter gaan maar de eerst volgende keer dat ik bij de fysio ben ga ik het hem sowieso even voorleggen.

InekeH87 schreef:
Het kan ook een vorm van jicht zijn. Ik heb er zelf ook last van. Bij koude houden mijn knieen, polsen en schouders er al snel mee op. Mijn knieen heb ik nu als ik achter de computer zit in een swing hangen. Mijn schouders en polsen doe ik niet veel aan, gewoon de pijn verbijten. Verder helpt de voltaren emugel een beetje en gebruik ik ook wel eens die zelfverwarmende gels. Erg prettig als het heel koud is.

Jicht,, daar zal ik eens wat info over zoeken, weet niet echt wat dat inhoud ;)
Maar bedankt voor je tip over van die gels,, dat zou ik weleens uit kunnen proberen.

kally schreef:
Mijn moeder heeft ook al wat jaren last van haar vingers, en is begonnen met Omega 9, maar op een
gegeven moment werdt het toch weer wat erger en toen is haar aangeraden om Duivelsklauw-kruid
Dus als het niet medisch is, kun je dat proberen, bij de Tuinen en reformwinkels te koop.

Dankje!
Dat kruid,, wat is dat voor iets? hoe gebruik je het, wat voor werking enzo?

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:54

Ik krijg als het koud word ook altijd last van mn knie en rug.
Komt van oude blessures...
Ik werk ook met steunbandjes en als het heel erg word wil een warme douche ook wel eens helpen bij mij.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:55

Manon_V schreef:
Chantal___ schreef:

Hmm dat vind ik wel een erg snelle conclusie eiig... ik wil nog even wachten met naar de dokter gaan maar de eerst volgende keer dat ik bij de fysio ben ga ik het hem sowieso even voorleggen.

Tja, ik zou andere dingen niet weten nl. Vandaar ;). Plus Reuma speelt heel erg in de familie dus daar schiet me hoofd meteen naar :+.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:59

ZOu het voor de zekerheid laten nakijken voordat je met vanalles gaat smeren wat misschien het niet beter maakt...heb zelf een vorm van reuma in een van mijn polsen en met dit weer wordt ik niet vrolijk...Zodra het vochtig en kouder wordt is die stukken stijver en heb ik er pijn aan. Verkrampen gebeurd ook zeer regelmatig.
Vragen kan nooit kwaad bij de huisarts, is niet normaal namelijk dat je daar last van krijgt...

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:00

Ik heb het zelf heel erg in mijn handen..
Zo erg dat ik zelfs wel eens mijn vingers in tape om de gewrichten rust te geven.
Dokter kan niets vinden en wimpelt me af met rust..
Dus ja dan maar tanden op elkaar en door gaan.

Zal me eens verdiepen in Duivelsklauw-kruid.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:03

Woestein, wat heeft de dokter onderzocht daN? Alleen Rontgenfoto's of meer? Want sommige dingen komen pas bij MRI en CT scans naar boven (zoals lunatomalacie/ziekte van kienbock...)

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:10

De dokter heeft foto's laten maken en een bloedonderzoek.
Daar waren geen verdere bijzonderheden op te vinden.
Merk nu weer dat ik meer last krijg, draag uiteindelijk zelfs handschoenen, en dan onthoud ik even wat je nu hebt gezegd..
Wil het toch wel weten wat er nou is..
Doorbloeding is ook niet je van het.. nu ook.. koude handen en uiteindelijk zelfs blauwe nagels...
Ach ben een raar persoon en moet eigenlijk drastisch overgebakken worden..

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:12

Ik heb dat ook altijd, heel erg vervelend en vooral doet het heel erg veel pijn.
Ik ben ook doorgestuurd naar de reumatoloog, gelukkig had ik geen reuma maar wel fybromyalgie!

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:18

ik heb dus nu ook al 3 weken last van mijn pols en morgen maar s naar de dokter
zal mn uitslag hier plaatsen omdat ik denk dat t hier wel mee te maken kan hebben zoals: gewrichtspijn,reuma of jicht

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:22

krijg heel snel last van mijn rug en nek als het wat kouder is. heb chronisch last van mijn rug dus dat speelt ook mee. ik gebruik een soort gel waarmee je je spieren lekker warm houdt. dit helpt wel goed. maar verder ben ik eigenlijk nooit helemaal pijnvrij.

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 08:19

Chantal___"
[quote="Manon_V schreef:
Chantal___ schreef:

Tja, ik zou andere dingen niet weten nl. Vandaar ;). Plus Reuma speelt heel erg in de familie dus daar schiet me hoofd meteen naar :+.[/quote]
Ik begrijp je reactie ook wel hoor! Maar schrik er best van zegmaar, reuma is niet zomaar iets.. Ik heb er zelf ook weleens mee in gedachten gelopen, maar nooit serieus nagedacht dat het dat ook écht zou kunnen zijn.

Dwyne schreef:
ZOu het voor de zekerheid laten nakijken voordat je met vanalles gaat smeren wat misschien het niet beter maakt...heb zelf een vorm van reuma in een van mijn polsen en met dit weer wordt ik niet vrolijk...Zodra het vochtig en kouder wordt is die stukken stijver en heb ik er pijn aan. Verkrampen gebeurd ook zeer regelmatig.
Vragen kan nooit kwaad bij de huisarts, is niet normaal namelijk dat je daar last van krijgt...

Ik dacht eiig dat reuma iets is dat over heel je lichaam zit? Maar wat jij verteld klinkt bekend op de verkramping na. Zodra ik weer een afspraak heb bij de dokter zal ik het onderwerp ook wel even ter sprake brengen (waarschijnlijk in de herfstvakantie).

Woestein schreef:
Ik heb het zelf heel erg in mijn handen..
Zo erg dat ik zelfs wel eens mijn vingers in tape om de gewrichten rust te geven.
Dokter kan niets vinden en wimpelt me af met rust..
Dus ja dan maar tanden op elkaar en door gaan.

Zal me eens verdiepen in Duivelsklauw-kruid.

Dat is heel vervelend en iets waar ik dus ook bang voor ben, dat ze je gewoon naar huis sturen..
En dat je zelfs handschoenen moet gaan dragen! Dat zouden ze wel beter mogen onderzoeken...
Je laatste opmerking ''Ach ben een raar persoon en moet eigenlijk drastisch overgebakken worden..'' zo voel ik me dus ook regelmatig met allemaal rugproblemen, nu dit weer enzo..
iig kan je er wel over meepraten.

Pascal schreef:
Ik heb dat ook altijd, heel erg vervelend en vooral doet het heel erg veel pijn.
Ik ben ook doorgestuurd naar de reumatoloog, gelukkig had ik geen reuma maar wel fybromyalgie!

Dat kwam ik in de zoekresultaten heel veel tegen als ik 'kou gewrichten' intypte, en ik ken het ook wel naam, omdat ik mensen ken met dit probleem, maar bij hun is het allemaal véél erger :=

MiSz_SaNdY schreef:
ik heb dus nu ook al 3 weken last van mijn pols en morgen maar s naar de dokter
zal mn uitslag hier plaatsen omdat ik denk dat t hier wel mee te maken kan hebben zoals: gewrichtspijn,reuma of jicht

Ik ben benieuwd naar de uitslag! En fijn dat je die hier wil posten :)

lianne125 schreef:
krijg heel snel last van mijn rug en nek als het wat kouder is. heb chronisch last van mijn rug dus dat speelt ook mee. ik gebruik een soort gel waarmee je je spieren lekker warm houdt. dit helpt wel goed. maar verder ben ik eigenlijk nooit helemaal pijnvrij.

Nooit, dus ook niet in de zomer?
Ik ben nu spier/gewirchtsgel aan het proberen van VSM, op mijn knie en dan knieband er om heen. Ik hoop dat het vandaag wat verschil uitmaakt :)

Bedankt voor de reacties, fijn dat er mensen over mee kunnen praten en ervaring uit kunnen wisselen :)

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 08:37

Die SRL gewrichtsgel helpt bij mij wel, maar dan moet je het wel dagelijks smeren en minimaal 3 maanden voordat je echt effect merkt... ;)

Ga net als Lianne geen enkele dag pijnvrij door het leven, maar moet zeggen dat je er na een paar jaar ook wel gewend aan raakt en je pijngrens verlegd wordt. In het begin slikte ik nog veel pijnstillers ervoor en nu hooguit in de winter een keer. De rest moet ik maar doorbijten van mezelf.

Kienbock lijkt ook niet helemaal op reuma, maar het wordt wel erkend als een vorm van reuma alleen blijft het bij de meesten in de pols (een of beide) heupen of knieen zitten. Heeft dan alleen een andere naam geloof ik maar daar kan je op internet genoeg over vinden. Ben zelf gaan googlen met mijn klachten en kwam er toen achter dat dat het enige was dat k kon hebben. Op naar de dokter, toen hij uitslag wilde vertellen gooide ik balletje op dat dat het wel eens kon zijn en hij stond perplex dat ik het goed had... Hij wist niet hoe hij het me moest vertellen maar vond het toen toch wel stukkie makkelijker ;) Was 14 toen ze het ontdekten en dan moeten uitleggen dat je de rest van je leven last van je hand gaat houden en je functieverlies alleen maar erger gaat worden met gevolgen als vastzetten van je hand e.d. is dan niet echt lekker nieuws... Gelukkig heb ik het goed kunnen vertragen door op tijd rust te nemen en af en toe een brace om en ruim anderhalf jaar niet paardgereden (doe ik nu wel weer dagelijks ;)) en dat gaat eigenlijk heel goed! :)

Ben benieuwd naar alle uitslagen! Hoeft natuurlijk niets te zijn, maar je weet maar nooit...

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 08:41

Het kan ook komen van ophoping van afvalstoffen... en je slechte doorbloeding werkt ook zeker niet positief mee. Mij heeft een paar bezoekjes aan de osteopaat erg geholpen..

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:45

hoi ik ben dus bij mijn huisarts geweest
bij is het waarschijnlijk het gewrichtje tussen je 2 bitten die naar je pols lopen maar dat duurt 6 weken dus als t over 3 weken niet over is weer erheen
ik denk zelf iets anders omdat ik echt geen rare beweging of iets heb gemaakt
het is ook vandaag minder haha heb ik altijd als ik eindelijk na veel zeuren van mn mannetje naar de dokter ga

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:51

tessa_brian schreef:
Ik krijg als het koud word ook altijd last van mn knie en rug.
Komt van oude blessures...
Ik werk ook met steunbandjes en als het heel erg word wil een warme douche ook wel eens helpen bij mij.

Ik heb het ook van oude blessures. In mijn enkel ( banden gescheurd ), in mijn knie ( banden zwaar verrekt ) en in mijn bekken ( ophoping van littekenweefsel door trap van een paard ). Voor mijn enkel en knie kan ik eventueel een brace/steunband omdoen, al doe ik dat eigenlijk nooit.
Mijn bekken is een groter probleem. Daar past niks. Wel warm aankleden ( geen heupbroek ) en proberen alles een beetje los te houden. Ik ga nu ook af en toe naar een manueel therapeut, die houdt het los en dat scheelt veel pijn.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:57

Manon_V schreef:
Chantal___ schreef:

InekeH87 schreef:

Jicht,, daar zal ik eens wat info over zoeken, weet niet echt wat dat inhoud ;)
Maar bedankt voor je tip over van die gels,, dat zou ik weleens uit kunnen proberen.

kally schreef:

Dankje!
Dat kruid,, wat is dat voor iets? hoe gebruik je het, wat voor werking enzo?

Duivelsklauw dus komt uit Afrika ofzo:
Toepassing
Het enige deel van de Duivelklauw plant dat gebruikt wordt, is de wortel. Duivelsklauw kan zowel inwendig als uitwendig gebruikt worden. De meest bekende voorkomende toepassing is die in voedingssupplementen en als functioneel ingrediënt in voeding en dranken. Momenteel wordt het ook in toenemende mate gebruikt als toevoeging in cosmetische producten.

Medicinale werking
Duivelsklauw wordt o.a. gebruikt voor de behandeling van ziekten aan de lever, de nieren, de galblaas en de blaas, maar ook voor diabetes, spit, maag/darmstoornissen, hoofdpijn, brandend maagzuur en zenuwpijnen. Het heeft samengevat ontstekingremmende, pijnstillende, kalmerende en vochtafdrijvende eigenschappen.

De meest bekende toepassingen van Duivelsklauw zijn:

•ondersteuning bij reuma, artritis en andere gewrichtsaandoeningen;
•verhoging van de immuniteit, ontstekingremmend, koortswerend;
•behandeling van lever, nier, gal en blaasaandoeningen;
•pijnstillend en ter vermindering pijn;
•uitwendige toepassing voor een gezonde huid en voor smering van gewrichten.

Mijn moeder zegt dat er verschillende soorten zijn, zij heeft er een vd reform winkel en dat is een per dag, maar wat duurder.
Bij de Tuinen, goedkoper, maar meer pillen per dag, maar mijn moeder doet hat daar met een van nu.

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 21:16

MiSz_SaNdY schreef:
hoi ik ben dus bij mijn huisarts geweest
bij is het waarschijnlijk het gewrichtje tussen je 2 bitten die naar je pols lopen maar dat duurt 6 weken dus als t over 3 weken niet over is weer erheen
ik denk zelf iets anders omdat ik echt geen rare beweging of iets heb gemaakt
het is ook vandaag minder haha heb ik altijd als ik eindelijk na veel zeuren van mn mannetje naar de dokter ga

Dat zul je nou ook precies zien als je gaat he.. Maar wel balen dat je zelf denk dat het iets anders is dan de dokter zegt..

Dat duivelsklauw klinkt op zich wel het proberen waard :)

Ik ga in de herfstavakntie dus naar de dokter, eigenlijk voor iets anders maar dan begin ik ook meteen hierover.
Heb nu net gereden en nu ook last van mijn vingers (had wel handschoentjes aan, maarja die zijn niet zo warm). Wel gereden met knieband recht en polsband links en daar heb ik nu weinig last van.
Vandaag had ik ook nog pijn in mijn heup wat volgens mij ook door de kou kwam, het was vandaag weer een stuk kouder dan gister!!

ik kleed me trouwens in bed al wel heeeel goed aan: dikke badstos sokken, dikke pyjama en dan meestal nog met hemdje eronder.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:00

Er staat nog wel een beschrijving bij ivm bepaalde aandoeningen dat het je afgeraden wordt te slikken, dus
lees even goed de gebruikesaanwijzing.
Mijn moeder heeft er echt erg veel baat bij en na een periode dus een lagere dosis, soms
in de zomer slikt ze om de dag, omdat het dan warmer is....
Dus probeer het in dien mogelijk en succes......
Veel water drinken was ook het advies wat ze erbij kreeg, vanwege de afvalstoffen......

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 19:26

Veel drinken doe ik al,, :)
Maar bedankt voor de tip en de waarschuwing! Ik ga het sowieso met de dokter overleggen voor ik het ga gebruiken..

Vandaag wel minder last gehad trouwens..