iemand ervaring met flaporen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xRamonax

iemand ervaring met flaporen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 10:35

hallo,

ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met het recht zetten van oren.

ik heb om maar even makkelijk te zeggen flaporen. :Y)
ik wil ze graag rechtlaten zetten maar aangezien het niet vergoed wordt kost het een hoop geld.
ik ben er verder nooit mee gepest,maar ik hem mijn haar nooit in een staart of iets omdat ik wel wil dat niemand het ziet

wat zouden jullie doen ,en heb iemand enig idee hoeveel het kost?
Laatst bijgewerkt door xRamonax op 13-10-09 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

xRamonax

Re: iemand ervaring met....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 11:02

niemand?

Karin

Re: iemand ervaring met....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:03

Eh... Even geduld? Je topic staat er net een half uur.

xRamonax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 11:04

sorry :o maar ik ben nou eenmaal niet zo geduldig

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:06

Inderdaad, je reactie's krijg je vanzelf wel :)

Ik heb zelf ook ietwat flaporen, niet overdreven.. Heb m'n haar dan ook echt nooit in een staart behalve op werk (dan is het gewoon vreselijk iritant, en het bedrijf wil het ook i.v.m. verzorging en hygiene enzo ;) )

Heb er ook over zitten denken, toch maar niet gedaan. Ik vind er geen hele last meer van, wordt er ook niet meer mee gepest (vroeger dus wel)... Daarbij is het ook behoorlijk duur (denk dat deze bedragen ook nog wel is kunnen verschillen gewoon is bij je huisarts naar vragen ;) ) En je heb weken tot maanden herstel nodig.. Dus dan loop je met een mooie verband om je hoofd heen O:) Plus dat het best een ingreep is.... en daarom heb ik er voor gekozen om het toch maar niet te doen.. heel lang lopen twijfelen en doen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:11

xRamonax schreef:

Misschien even je titel aanpassen? Ik denk dat een hele hoop mensen nu denken 'ervaring met wat? *klik* oh flaporen nee die heb ik niet'
icm met verplaatsen naar MW zou toch een hoop reacties moeten opleveren ;)

xRamonax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 11:12

BellyBel schreef:
Inderdaad, je reactie's krijg je vanzelf wel :)

Ik heb zelf ook ietwat flaporen, niet overdreven.. Heb m'n haar dan ook echt nooit in een staart behalve op werk (dan is het gewoon vreselijk iritant, en het bedrijf wil het ook i.v.m. verzorging en hygiene enzo ;) )

Heb er ook over zitten denken, toch maar niet gedaan. Ik vind er geen hele last meer van, wordt er ook niet meer mee gepest (vroeger dus wel)... Daarbij is het ook behoorlijk duur (denk dat deze bedragen ook nog wel is kunnen verschillen gewoon is bij je huisarts naar vragen ;) ) En je heb weken tot maanden herstel nodig.. Dus dan loop je met een mooie verband om je hoofd heen O:) Plus dat het best een ingreep is.... en daarom heb ik er voor gekozen om het toch maar niet te doen.. heel lang lopen twijfelen en doen.

ik heb op internet ook al wel wat lopen zoeken, kwa herstellen vind ik het nog wel mee vallen.
maar ivm het geld weet ik niet of dat ik het wel moet doen.
want zelf heb ik er het geld niet voor

xRamonax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 11:13

Yessy schreef:
xRamonax schreef:

Misschien even je titel aanpassen? Ik denk dat een hele hoop mensen nu denken 'ervaring met wat? *klik* oh flaporen nee die heb ik niet'
icm met verplaatsen naar MW zou toch een hoop reacties moeten opleveren ;)

oke dankje ;)

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:13

Ik heb tot 4x toe een operatie aan mijn linkeroor gehad in de afgelopen 3 jaar. Mijn linkeroor is een flapoor, terwijl de rechter best netjes staat. Helaas is door de weerbarstigheid van het kraakbeen mijn oor weer steeds terug gegaan naar de oude stand. De chirurg (heeft wereldwijd een uitmuntende reputatie op dit gebied) heeft mij tot 3x toe gratis opnieuw geopereerd, hij had geen idee hoe dit kon. De laaste keer hebben ze een grovere techniek gebruikt, die wordt zelden meer toegepast omdat je een grotere kans hebt op littekens. Toen is mijn oor iets beter blijven staan, maar nog niet zoals de bedoeling was.

Overigens schijnen grotere afwijkingen wel beter gecorrigeerd te kunnen worden (en blijven).
De ingreep zelf is een makkie, je bent met 20 minuten klaar. Napijn is prima te bestrijden met een paracetamol. Alleen het verband (lees: tulband) is lastig, dat moet je een week omhouden.

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:14

Onderschat het niet!! ;)

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:15

patos schreef:
Ik heb tot 4x toe een operatie aan mijn linkeroor gehad in de afgelopen 3 jaar. Mijn linkeroor is een flapoor, terwijl de rechter best netjes staat. Helaas is door de weerbarstigheid van het kraakbeen mijn oor weer steeds terug gegaan naar de oude stand. De chirurg (heeft wereldwijd een uitmuntende reputatie op dit gebied) heeft mij tot 3x toe gratis opnieuw geopereerd, hij had geen idee hoe dit kon. De laaste keer hebben ze een grovere techniek gebruikt, die wordt zelden meer toegepast omdat je een grotere kans hebt op littekens. Toen is mijn oor iets beter blijven staan, maar nog niet zoals de bedoeling was.

Overigens schijnen grotere afwijkingen wel beter gecorrigeerd te kunnen worden (en blijven).
De ingreep zelf is een makkie, je bent met 20 minuten klaar. Napijn is prima te bestrijden met een paracetamol. Alleen het verband (lees: tulband) is lastig, dat moet je een week omhouden.

Oja, prijs voor 1 oor: rond de 1000 euro. Voor 2 oren meestal rond de 1800, dan krijg je blijkbaar korting :D

xRamonax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 11:16

patos schreef:
patos schreef:

Oja, prijs voor 1 oor: rond de 1000 euro. Voor 2 oren meestal rond de 1800, dan krijg je blijkbaar korting :D

oke bedankt hier heb ik wel wat aan ;)
waarom kost zoiets altijd zo duur :Y)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:24

Een kennis van mij heeft het laten doen en zij kreeg het wel vergoed. Als je kan aantonen dat je er psychische schade van ondervindt, wordt het vergoed.

xRamonax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 11:27

aangezien ik bijna 18 ben wordt het niet meer vergoed

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 16:39

iefke

Re: iemand ervaring met flaporen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:32

LZP -> MW

_sabinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:35

ik ben toen ik 12 was er ook aan geholpen ik werd nooit gepest maar heb dun haar je zag het zooooo goed bij mij...

bij mij is het wel vergoed werd op woensdag morgen geholpen en smiddags was ik thuis hele hoofd in het verband:(maandags moest ik terug en ging het verband eraf moest ik 1of 2 weken (weet het niet meer ) dag en nacht een haarband om hebben daarna 2 weken alleen snachts het is bij mij helemaal goed gegaan en het is ook gebleven zit nog steeds mooi en heb er helemaal geen last van

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:36

Suzanne F. schreef:
Een kennis van mij heeft het laten doen en zij kreeg het wel vergoed. Als je kan aantonen dat je er psychische schade van ondervindt, wordt het vergoed.

ja dit dacht ik ook al,

mijn klasgenootje heeft het 2 weken geleden ook laten doen, en het is gewoon vergoed :j

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:37

_sabinee schreef:
bij mij is het wel vergoed werd op woensdag morgen geholpen en smiddags was ik thuis hele hoofd in het verband:(maandags moest ik terug en ging het verband eraf moest ik 1of 2 weken (weet het niet meer ) dag en nacht een haarband om hebben daarna 2 weken alleen snachts het is bij mij helemaal goed gegaan en het is ook gebleven zit nog steeds mooi en heb er helemaal geen last van

Zo is het bij iemand die ik ken ook gebeurd, zij was er wel heel blij mee :)
Mij was het eigenlijk nooit opgevallen, maar bij jezelf valt het natuurlijk wel meer op..

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:33

ik heb het laten doen toen ik 7 werd ben nu bijn a19 ben alleen kwijt hoeveel het koste volgens mij werd het toen wel vergoed maar dat weet ik niet zeker
ik heb tone wel 6 weken met verband gelopen maar ben zeer blij met het resultaat en nog alleen wat last ervan met koud weer van de littekens maar dat heb ook met het litteken op mijn been van een ongeluk dus dat zal wel aan mij liggen
als je het wil zou ik het wel laten ik ben er ontzettend blij mee want de mijne stonden recht naar buiten zeg maar zelfs met losse haren zag je het

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:44

Mijn man had een afstaand oor (vind flapoor zo naar klinken) en die is er een aantal jaren geleden aan geopeerd, met succes. Dit werd trouwens gewoon vergoed hoor, inderdaad omnder het mom van psychische schade.

xRamonax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 10:47

ik heb besloten het ook te doen :D
ben naar de dokter geweest en heb een verwijsbriefje, met telefoon nummer erop om een afspraak te maken :D

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:31

xRamonax schreef:
ben naar de dokter geweest en heb een verwijsbriefje, met telefoon nummer erop om een afspraak te maken :D

goed zo, we horen wel hoe het is verlopen he

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:32

xRamonax schreef:

Reken er wel op dat je vaak nog enkele maanden op een wachtlijst komt te staan!

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:35

Spannend!
Weet je zeker dat je het niet vergoed krijgt?
Succes ermee! ;)