ik wil van mijn bril af !

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Isaura

ik wil van mijn bril af !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 14:54

Hoi,

Zoals zovele draag ik een bril, mooi montuurtje gevonden enzo maar ik stoor me er wel erg vaak aan mn bril. Dus ik zou graag overschakelen naar lenzen. Ik heb al eens een poging gedaan voor lenzen zo'n 3 jaar geleden denk ik maar dat was niet zo goed afgelopen, het duurde uren eer ik er een lens in mn oog kreeg, en dan ja gebeurde het ik kreeg mn lens niet meer uit :p, dus ik naar de optieker of die mijn lens uitkreeg maar hy kon de lens ook niet uit mn oog krijgen (ik ben nl wat gevoelig aan mn ogen en bleef dus niet stilzitten, mijn fout i know maja s makkelijker gezegd dan gedaan) en dus heeft hy me doorverwezen naar t ziekenhuis, waar ik onder narcose moest om mijn stomme lens uittedoen (echt stom van me)
maarnuja nu zit ik met mn bril en ik zou echt graag zonder bril door het leven willen
hebben jullie tips of iets dergelijks voor me over lenzen...

DvdKloof

Re: ik wil van mijn bril af !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 14:55

gewoon blijven proberen met lenzen, dat leer je vanzelf :) en anders je ogen laten laseren, maar dat is wel duur..

Isaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 14:56

DvdKloof schreef:
gewoon blijven proberen met lenzen, dat leer je vanzelf :) en anders je ogen laten laseren, maar dat is wel duur..

jah dat laseren is eigelijk de beste oplossing !!! maarja vrij kostelijk hé en lijkt me trouwens wel vrij eng..je bent dan toch nog maar plaatselijk verdooft

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 14:57

Ik heb ook lenzen, het in en uit doen is in het begin erg lastig, maar dat went echt! Ik heb namelijk ook hele gevoelige ogen, en ik draai ze ook snel weg zegmaar. Maar dat went echt. Ik heb in het begin ook wel eens een uur in mijn oog lopen pielen om die lens eruit te krijgen, met als gevolg een rood oog. Maar.. Dit went echt!

Succes ermee!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 14:58

Ik zou ook wel lezen willen, maar ik heb een 'afwijking' aan de vorm van mijn oog, een cilindrisch probleem.. En daarom kan ik dus geen lenzen dragen.. Ag ja, sh*t happens..

Isaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 14:59

Pluttersput schreef:
Ik zou ook wel lezen willen, maar ik heb een 'afwijking' aan de vorm van mijn oog, een cilindrisch probleem.. En daarom kan ik dus geen lenzen dragen.. Ag ja, sh*t happens..

dat is inderdaad rot !!!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:01

Tja als je weet dat je niet echt aan je ogen kan zitten moet je lenzen echt niet doen.
Mijn vriend kan daar ook slecht tegen die zal nooit lenzen nemen om die reden.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:03

Pluttersput schreef:

Je moet een behoorlijke cilinder hebben wil je geen lenzen kunnen dragen :) Mag ik vragen hoe sterk je cilinder is?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:04

Ik wou zeggen... ik heb een cilinder van -4,50 en ik heb ook gewoon lenzen. Kon alleen harde, dat wel.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:22

Lenzen in en uit doen went echt! Het is even een handigheidje en je moeten even doorzetten, maar met een week weet je niet beter joh.

Trucje is om het oog waar je de lens in wilt doen "uit te schakelen". Probeer maar eens je vinger naar je linkeroog te bewegen terwijl je met je rechteroog naar iets in de verte kijkt. Je ziet die vinger amper!
Zonder spiegel is het in het begin misschien even wat lastiger (al kun je het midden van je oog heus wel vinden hoor), maar wel een stuk minder eng!

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:26

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel serieus vind klinken als het zo'n pijn doet om je lens te verwijderen dat je ervan onder narcose moet.

Tuurlijk went het in en uit doen, en dat went vaak al snel. Maar in jou gevaal zou ik toch eerst even contact op nemen met een goede oogarts.

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:26

je kan ook nachtlenzen proberen, die hoef je alleen snachts in (heb je er ook geen last van) t enige nadeel daarvan is,dat het alleen met min zoveel (tot -4.5 dacht ik) kan en het harde lenzen zijn

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:29

Ik durfde eerst ook niet mijn lenzen in en uit te doen, ging mijn ogen wegdraaien en knipperen en moeilijk doen.
Maar nu boeit het me helemaal niks meer, het is echt goed oefenen en dan wordt het zo'n handigheidje waar je niet meer over nadenkt.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:32

Ik spreek hier zoooveel mensen over. Ik heb zelf een half jaar lopen pielen met het in en uitdoen van die lenzen. Elke keer tranende ogen, lens kwijt noem maar op verschrikkelijk. Maar ik ben zo blij dat ik heb doorgezet (dankzij strenge opticien ;-)) en nu ben ik er zoooo blij mee. Draag ook nog wel bril (als ik thuis ben, dus lenzen zijn meer voor de ijdelheid hihi) maar ik zweer bij de lenzen!!!! Had eerst maandlenzen maar op vakantie en met warm weer vind ik daglenzen handiger. Ga nu in de winter weer terug naar maandlenzen.

Snap trouwens wel dat je huiverig bent door het narcose verhaal.. zou me wel goed laten adviseren door oogarts of opticien (echt verschillende brillenzaken binnenlopen en kijken met wie je een klik hebt/wie je begrijpt). Ik heb in het begin ook vreselijk lopen pielen maar bij mij kwam het door volhouden goed. Had er niet aan moeten denken dat destijds iemand anders in mijn oog zou gaan zitten wriemen om die lens er uit te halen!! Ik doe er dan zelf liever een halve dag over (zo leer je het gelijk) lekker rode ogen.. mja.. ik wilde het zo graag. Heb er soms nog steeds wel moeite mee, maar ben blij dat ik doorgezet heb. Was overwinning op mezelf.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:35

Pluttersput schreef:

Dat is raar. Ik heb in beide ogen een cilinder zitten. Ben -3,75 en -3,25 en gaat super goed met mijn lenzen.
Ik heb gewone zachte jaar lenzen en ben er super blij mee.
Al moet ik wel oppassen met lenzen (boeken) en computeren.

Het in en uit zetten is lastig in het begin.
Trucje...Kijk ergens anders heen dan naar je vinger wanneer je je lens in/uit wil doen.
Het doet veel minder zeer als je het wit van je oog aanraakt dan wanneer je je pupil aanraakt. ;)

Isaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 15:40

Zidore schreef:
Ik spreek hier zoooveel mensen over. Ik heb zelf een half jaar lopen pielen met het in en uitdoen van die lenzen. Elke keer tranende ogen, lens kwijt noem maar op verschrikkelijk. Maar ik ben zo blij dat ik heb doorgezet (dankzij strenge opticien ;-)) en nu ben ik er zoooo blij mee. Draag ook nog wel bril (als ik thuis ben, dus lenzen zijn meer voor de ijdelheid hihi) maar ik zweer bij de lenzen!!!! Had eerst maandlenzen maar op vakantie en met warm weer vind ik daglenzen handiger. Ga nu in de winter weer terug naar maandlenzen.

Snap trouwens wel dat je huiverig bent door het narcose verhaal.. zou me wel goed laten adviseren door oogarts of opticien (echt verschillende brillenzaken binnenlopen en kijken met wie je een klik hebt/wie je begrijpt). Ik heb in het begin ook vreselijk lopen pielen maar bij mij kwam het door volhouden goed. Had er niet aan moeten denken dat destijds iemand anders in mijn oog zou gaan zitten wriemen om die lens er uit te halen!! Ik doe er dan zelf liever een halve dag over (zo leer je het gelijk) lekker rode ogen.. mja.. ik wilde het zo graag. Heb er soms nog steeds wel moeite mee, maar ben blij dat ik doorgezet heb. Was overwinning op mezelf.

ja khad ook gedacht om verschillende brillenzaken binnentestappen en kijken hoe ze hun verhaal doen tegen me, en of ze een beetje rustig van aard zijn en veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel geduld hebben :p

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:41

toen ik de titel las dacht ik: Dan neem je toch lensen :+ :')
maar je moet vooral maar veel oefenen en uiteindelijk lukt het vanzelf.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:44

Ik heb nachtlenzen en dat was voor mij de oplossing, kon ook niet met zachte/harde lenzen voor overdag overweg, nu doe ik ze in en ik ga lekker slapen =) EN je kunt ze met een soort zuignapje uitdoen mocht het niet lukken zonder... *lukte mij eerst ook neit nu wel :D *

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:46

Ik zou toch weer voor lenzen gaan en veel oefenen. Zorg daarbij ook dat je lenzen en handen schoon zijn voordat je ze inzet; als er iets onder je lens zit dan reageren je ogen (in het begin) erg heftig door te gaan tranen etc. Kan me goed voorstellen dat je je lenzen dan niet meer uit krijgt. Heb zelf al bijna 5 jaar lenzen en heb sinds kort nachtlenzen en heb nog nooit grote problemen gehad. Een paar keer een geirriteerd oog, maar nog nooit ontstekingen oid.
Nachtlenzen was voor mij (en is soms nog steeds) behoorlijk afzien. Weet niet hoe het zit met jouw liefdesleven, maar lensjes in en zodra je in bed ligt je ogen dicht omdat je anders het idee hebt dat je ogen eruit vallen was voor mij niet echt bevorderlijk.. :+

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 16:21

precies, ik zou er (gezien je slechte ervaring in het verleden) niet weer zomaar aan beginnen. Maar ga gewoon in de stad bij iedere opticien binnen, vertel je verhaal en kijk hoe zei er mee omgaan. Vraag desnoods of je mee mag kijken hoe ze het aan een nieuwe klant uitleggen. Ik denk dat je er met veel oefenen, de juiste personen om je te helpen en doorzetten wel kan komen. Maar doe eerst goed je vooronderzoek. Veel succes!!!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 16:23

sorry reageerde op reactie van de TS natuurlijk. Veel succes nogmaals en je weet de aanhouder wint!! Niet te snel opgeven en gewoon diep ademhalen en het even later nog een x proberen. Ik vond het ook echt V R E S E L I J K om m'n eigen oog aan te moeten raken maar inmiddels doe ik alsof ik nooit anders gewend ben.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 16:25

Ik heb ze laten laseren en geen seconde spijt van gehad.
Ben nu alweer 4 jaar brilloos.. en hoop het nog een tijdje te blijven....

Ik heb ook altijd lenzen en brilletje gehad maar ben toch blij dat ik die niet meer heb.

Isaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 16:34

Veerle90 schreef:
Ik heb nachtlenzen en dat was voor mij de oplossing, kon ook niet met zachte/harde lenzen voor overdag overweg, nu doe ik ze in en ik ga lekker slapen =) EN je kunt ze met een soort zuignapje uitdoen mocht het niet lukken zonder... *lukte mij eerst ook neit nu wel :D *

waar kan je zon zuignapjes krijgen? is da ni eng :p ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 16:35

ik wil dolgraag van mijn bril af, maar ik mag alleen harde lenzen en mijn ogen kunnen daar echt niet tegen..

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 16:54

Zuignapjes krijg je gewoon bij je opticien, maar worden alleen gebruikt bij harde lenzen.
Waarom mag je geen zachte Amy?