Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
en anders je ogen laten laseren, maar dat is wel duur.. Pluttersput schreef:Ik zou ook wel lezen willen, maar ik heb een 'afwijking' aan de vorm van mijn oog, een cilindrisch probleem.. En daarom kan ik dus geen lenzen dragen.. Ag ja, sh*t happens..
Mag ik vragen hoe sterk je cilinder is?
) en nu ben ik er zoooo blij mee. Draag ook nog wel bril (als ik thuis ben, dus lenzen zijn meer voor de ijdelheid hihi) maar ik zweer bij de lenzen!!!! Had eerst maandlenzen maar op vakantie en met warm weer vind ik daglenzen handiger. Ga nu in de winter weer terug naar maandlenzen. Pluttersput schreef:Ik zou ook wel lezen willen, maar ik heb een 'afwijking' aan de vorm van mijn oog, een cilindrisch probleem.. En daarom kan ik dus geen lenzen dragen.. Ag ja, sh*t happens..
Zidore schreef:Ik spreek hier zoooveel mensen over. Ik heb zelf een half jaar lopen pielen met het in en uitdoen van die lenzen. Elke keer tranende ogen, lens kwijt noem maar op verschrikkelijk. Maar ik ben zo blij dat ik heb doorgezet (dankzij strenge opticien) en nu ben ik er zoooo blij mee. Draag ook nog wel bril (als ik thuis ben, dus lenzen zijn meer voor de ijdelheid hihi) maar ik zweer bij de lenzen!!!! Had eerst maandlenzen maar op vakantie en met warm weer vind ik daglenzen handiger. Ga nu in de winter weer terug naar maandlenzen.
Snap trouwens wel dat je huiverig bent door het narcose verhaal.. zou me wel goed laten adviseren door oogarts of opticien (echt verschillende brillenzaken binnenlopen en kijken met wie je een klik hebt/wie je begrijpt). Ik heb in het begin ook vreselijk lopen pielen maar bij mij kwam het door volhouden goed. Had er niet aan moeten denken dat destijds iemand anders in mijn oog zou gaan zitten wriemen om die lens er uit te halen!! Ik doe er dan zelf liever een halve dag over (zo leer je het gelijk) lekker rode ogen.. mja.. ik wilde het zo graag. Heb er soms nog steeds wel moeite mee, maar ben blij dat ik doorgezet heb. Was overwinning op mezelf.

*
Veerle90 schreef:Ik heb nachtlenzen en dat was voor mij de oplossing, kon ook niet met zachte/harde lenzen voor overdag overweg, nu doe ik ze in en ik ga lekker slapen =) EN je kunt ze met een soort zuignapje uitdoen mocht het niet lukken zonder... *lukte mij eerst ook neit nu wel*