niet kunnen slapen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Durante

niet kunnen slapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 01:11

nog meer bokkers met dit probleem?
ik heb afgelopen maandag op dinsdag niet kunnen slapen,nouja;de hele nacht wakkergelegen op 1,5 uur na....de dagen erop wel geslapen,tot gisteren;weer hele nacht wakkergelegen,was erg brak vandaag...vanavond vroeg naar bed gegaan,maar lig nu nog steeds wakker,grrrrr
voel me erg onrustig steeds,hartkloppingen enz...gelukkig morgen vrij...maar als dit te lang gaat duren,tja ..ik heb al thee;goede nachtrust gehad,beetje gelezen ,maar niks helpt...jullie misschien nog tips om rustig in mn hoofd te worden
?

Ayasha
Blogger

Re: niet kunnen slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 01:15

Ja hoor, ik leer 's nachts. :=

mriinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 01:17

Bij de drogist kun je melatoninepillen halen, die helpen bij het inslapen. Bij mij werken ze erg goed!

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 01:26

mriinaa schreef:
Bij de drogist kun je melatoninepillen halen, die helpen bij het inslapen. Bij mij werken ze erg goed!

ik ben bang dat ik daar verslaafd aan ga raken dan...
en ik ben nog aan de ad,aan t afbouwen,zou je die pillen wel naast ad pillen mogen slikken?
of zijn dat homeopatische pillen en niet zo zwaar?
pfff heb er eigelijk alles wel voorover om weer normaal te kunnen slapen...

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 01:28

Melatonine heb ik ook nog gehad. Het is een natuurlijk middel omdat normaal gesproken je lichaam melatonine aanmaakt zodat je slaperig wordt zeg maar ;)

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 01:29

Ik ben ook een slechte slaper, en ook nog wel eens s'nachts op Bokt te vinden. Heb me er maar bij neergelegd...

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 01:34

kan door de AD komen hoor, dat je ontwenningsverschijnselen daardoro hebt. Dit heb ik ook gehad toen ik ging afbouwen. Nu zit ik op mijn werk, ben maar 's nachts gaan werken, beter ervoor betaald worden dan he :o

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 01:36

Ja, heb ik ook wel eens aan gedacht. Maar als het echt "moet", weet ik ook niet hoe goed ik er in zou zijn...

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 01:37

Biancaa schreef:
kan door de AD komen hoor, dat je ontwenningsverschijnselen daardoro hebt. Dit heb ik ook gehad toen ik ging afbouwen. Nu zit ik op mijn werk, ben maar 's nachts gaan werken, beter ervoor betaald worden dan he :o

dat zou ook kunnen...

daarbij komt als ik lang wakker lig ,elk uur naar de plee moet,vervelend ,maargoed...
ik ga weer ff proberen te pitten nu,trusten of werkze

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 01:46

hahaha dat ken ik dat naar de wc moeten elke keer. Pfff daar wordt je moe van. Of dat ik denk "oh er zal nu wel veel tijd voorbij zijn" en er is net een kwartier voorbij.

Wat ik vaak ook heb is dat ik op de klok kijk en dat er in ene anderhalf uur "weg" is en ik niet het gevoel heb dat ik geslapen heb?

Ilzas, mij lukt het prima want het rare is dat ik overdag juist heel goed slaap. Ik lig en ben weg... maar ik heb dan ook CVS dus mijn ritme is sowieso raar...

Slaap lekker!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 01:56

Ik heb het sinds vorige week dat ik erg slecht slaap. Ben normaal een goede slaper, maar nu lukt het echt niet! Ben echt heel erg moe, zo moe dat ik niets meer kan en dingen zie/hoor die er niet zijn, onthoud niets meer en weet niet meer wat ik bv vanmiddag gedaan heb. Het gekke is dat ik 's morgens mijn bed gewoon uit kom, wekker gaat om half 6 en ik ben er binnen 5 min uit, normaal doe ik daar een half uur over. 'S middags ben ik hyper actief, en 's avonds stort ik gewoon kei hard in. Als dit langer blijft, ga ik wel naar de huisarts.

Ben nu wakker omdat ik net terug kom van verjaardag ;)

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 02:03

dat van dingen niet meer onthouden of niet meer weten wat je nou gedaan hebt (of uberhaupt wel hebt gedaan) ken ik heel goed, dat heb ik ook als ik meerdere dagen niet slaap. Ik ga ook altijd struikelen over mijn woorden.

Hoop dat je kunt slapen na de verjaardag meestal kan ik na zoiets ook niet slapen. Dat blijft dan in mijn hofd spoken.

Als je het maar gezellig hebt gehad :)

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 02:05

ik slaap al weken niet
echt verschrikkelijk
heb al vanaf kleins af aan dat ik een slechte slaper ben
maar af en toe zitten der een paar goede nachten tussen , maar die heb ik al weken niet meegemaakt

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 02:11

Biancaa, wat je zegt over struikelen over woorden, daar heb ik ook erg veel last van. Merkte het vanavond op de verjaardag ook, ik zei dingen echt dacht bij mezelf, volgens mij hoort het in een andere volgorde en kloppen de woorden zelf ook niet helemaal.

Ga in ieder geval zo proberen te slapen, hoop dat het lukt. En wat je net zelf schreef over slapen in de middag. Dat kon ik normaal altijd heel goed. Nu lig ik ook wakker als ik even een uurtje wil slapen.. Hoor om me heen trouwens dat er heel veel mensen erg moe zijn enzo...

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 02:13

window schreef:
ik slaap al weken niet
echt verschrikkelijk
heb al vanaf kleins af aan dat ik een slechte slaper ben
maar af en toe zitten der een paar goede nachten tussen , maar die heb ik al weken niet meegemaakt

Lijkt me echt vervelend als je al vanaf dat je klein bent, slecht kunt slapen. Heb je er ook last van met bv je concentratie?
Die is bij mij op dit moment erg ver te zoeken.. Zelf ben ik iemand die altijd goed slaapt..

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 02:15

ja zal ook wel deels door het weer komen denk ik, een beetje herfstdepressie ofzo?

ik heb ook dat de woorden soms heel raar eruit komen en in een andere volgorde, ach wel komish maar ja het hoort niet.

Nou ik hoop dat je kan slapen!

Window ik weet eigenlijk niet of ik dit al heb sinds ik klein ben, dat ik het nu heb (ook die CVS) komt door mijn puberteit, mijn moeder dwong me om 's nachts te werken van mijn 12e tot aan mijn 17e. Dit is erin gaan zitten en er nooit meer uitgegaan.

Toen ik net met mijn nieuwe man samenwoonde sliep ik als een blok, heel raar. Maar nu is het weer als vanouds. Gewoon hele nachten wakker liggen, uren "kwijt" zijn en maar door blijven hobbelen...

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 02:21

Nee, geen herfstdepressie... Laten we maar gewoon op het weer houden ;) Als het langer duurt dan ga ik gewoon even langs de HA. Ja, het is erg grappig soms, er wordt in ieder geval veel om je gelachen...

Slaap lekker! als dat lukt...

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 02:41

Ik slaap alleen slecht als ik weet dat ik de volgende ochtend om half 6 mn bed uit moet voor mn werk.

Ik kan nooit vroeg naar bed, dus dan denk ik elke keer, oh nog maar 5 uur, oh nog maar 4 uur, enz.. Best vervelend.. VOoral na het weekend!

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 07:42

goeimorgen
nou,heb toch nog ff zo'n 3 uurtjes geslapen,maar voel me net alsof ik heel veel alcohol heb gehad,en in een rokerige ruimte heb gezeten,m
'nk ogen voelen raar aan....ik bel vaondaag ff naar de huisartsenpost,en vragen of ik van die pillen mag hebben,ben de naam ff kwijt,maar waar er eerder in dit topic over gesproken werd.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 09:52

Dit topic is een 'feest' van herkenbaarheid voor mij, helaas. De laatste 3 weken slaap ik ook moeilijk, terwijl ik altijd een goede (om niet te zeggen uitstekende ;) ) slaper ben geweest. Maar de laatste tijd :n
Ik wordt wakker op de meest bizarre tijden: 2:30, 1:00, 3:00,4:00... Er is geen pijl op te trekken en het duurt standaard een uur voor ik eventueel weer in slaap kan vallen.
Het vergeetachtige en stotteren herken ik ook, terwijl ik hier voorheen weinig last van had. Ook mijn schrijven gaat achteruit, ik moet teksten die ik schrijf nu echt gaan nakijken, want het lijkt alsof ik me er niet meer goed op kan focussen.
Ik hoor deze klachten trouwens ook van verschillende collega's op mijn stage en op mijn werk... het lijkt wel of de herfst er mee te maken heeft.

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 13:25

Rienn schreef:
Lijkt me echt vervelend als je al vanaf dat je klein bent, slecht kunt slapen. Heb je er ook last van met bv je concentratie?
Die is bij mij op dit moment erg ver te zoeken.. Zelf ben ik iemand die altijd goed slaapt..

ja nou vooral vervelend voor mijn ouders toen ik nog klein was ;)

mijn concentratie enz is idd niet al te best nee

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 13:29

Ik herken 't, had 't vorige week. En ben vr.dag op za.dag bij mn vriendin blijven slapen en heb heeeerlijk geslapen. Van half 1 tot half 10. Dus ben weer helemaal bij, heb vannacht ook maar redelijk geslapen.. Raar toch dat je thuis niet zo goed slaapt als bij een vriendin :=

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 13:30

misschien heeft zij een lekkerder bed ;)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 17:35

Melatonine is vrij onschuldig, voordeel van voor laten schrijven door de HA is dat je het meteen in een wat hogere dosering kan krijgen. Ik heb het van de psych in 5mg tabletten waar ik overigens maar met een halve per keer mee begonnen ben. Het spul wat je bij de drogisterij kan kopen is maat 0,1mg per tablet!! Je betaald het trouwens wel sowieso zelf, het wordt niet vergoed.

Melatonine is een lichaamseigen stof uit de hersenen die het seintje 'slapen gaan' afgeeft. Als dat verstoort is, en ik kan me zeker voorstellen dat dat het geval is bij het afbouwen van AD dan kan het heel goed helpen om voor het slapen gaan dus wat extra melatonine te slikken om je lichaam te helpen :)

Ik gebruik het nu sinds een paar dagen, en ik val er héél snel op in slaap. Ik slaap er overigens niet op door, het is geen slaapmiddel maar een INslaapvalmiddel ;) Het is dan ook niet lichamelijk verslavend en je bent er niet de volgende ochtend duf van ofzo :)

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 17:40

Ik slaap al een jaar slecht ;( heb echt al van alles geprobeerd, maar niks helpt...
Nu slik ik temazepam (2 pilletjes al) en dan slaap ik een paar uur heel vast alleen erna ben ik dan weer wakker.
Waarschijnlijk komt het bij mij door stress, maar dat zijn ze nog aan het uitzoeken!