Ik ben meer dan 2 jaar niet naar de tandarts geweest, omdat ik er écht grote angst voor heb. Ik krijg het er al benauwd van als ik er aan denk.
Maar nu.. sinds een week -misschien is het al langer aan de gang- maar deze week merkte ik iets op.
Het begon eerst met mijn voortand. Ik had écht onwijs mooie tanden, en kreeg vaak reactie's, maar opeens begon mijn voortand een beetje scheef te gaan zitten. Niks aan de hand, het is nauwelijks zichtbaar.. en meerdere mensen zeiden.. '' stel je niet aan, je hebt een prachtig gebit '' Dit is dan ong 3 weken terug, maar ik heb het idee dat het steeds schever gaat zitten, en dat heb ik ook met meerdere tanden.
Nu zat ik van de week mijn gebit eens grondig te bekijken, en zag ik een grote ruimte tussen 1 tand zitten. De tand staat een beetje ''alleen'' beetje lastig om uitteleggen Dit is me eigenlijk nooit eerder opgemerkt... Naar mijn idee zat er wel een klein kiertje tussen, maar lang niet zo erg als dit
Het lijkt wel of me tandvlees een beetje omhoog getrokken is. Ook zitten er een beetje witte bultjes op, bij de ene tand is het meer opgezwollen dan bij de andere tand. ( het is niet bij al mijn tanden) Me tanden zijn reuze gevoelig, ook als ik me tanden soms op elkaar zet.. In de avond/nacht lijk ik er meer last van te hebben. Het doet absoluut geen pijn ofzo, het is een beetje een naar gevoel.
máár gister werd ik toch echt wel een beetje angstig
Ik zat een beetje aan me tanden te voelen en het leek wel alsof het een beetje los zat. Niet dat je een tand helemaal heen en weer kon duwen maar er zat wel speling in. Ik dacht eerst dat ik mezelf aan het gek maken was. Ik zag me al lopen, zonder tanden..
Pff, herkent iemand dit? Ik heb het eerst een week afgewacht, maar het lijkt steeds erger te worden. Dus maandag moet ik wel even bellen om een afspraak te maken
Ik krijg al spontaan hardkloppingen...
succes!
Ik ben al geweest bij de kaakchirurg, die wilde het eerst gelijk doen, maar toen hij hoorde dat ik 9 dagen later ging trouwen, heeft hij het toch niet gedaan. Hij zei dat ik zeker 3 weken pijn zou hebben omdat hij deze kies eruit moet snijden (mijn verstandkies ligt plat) hm leuk vooruitzicht dus... ik heb nog geen nieuwe afspraak gemaakt... ik durf nu niet meer