'Half' flauwvallen met ogen open?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fietspomp

'Half' flauwvallen met ogen open?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 12:44

Ehm.
Ja.. Vage titel, I know.

Maar ik heb hier de laatste tijd last van. Tot nu toe is het elke keer op stage geweest en gelukkig elke keer als ik dus net in mijn stoel achter mijn bureau zit.

De eerste keer was het enkel dubbel zien en plotseling licht in mijn hoofd worden. (Lees, ik zag dus dubbel, niet scherp en alles ging draaien). Toen ik mn ogen dicht deet en mijn handen voor mijn gezicht hield trok de duiseling weer weg. Niets aan de hand verder.

Nou is het nog een paar keer gebeurd, maar het lijkt wel of het erger word.

Gister had ik het weer. Ineens werd ik super duiselig en licht in mijn hoofd.
Ik heb een groot beeldscherm op stage dus ik keek op dat moment naar de rechterboven hoek van mijn scherm. En ineens zag ik die hoek zegmaar 2x. Het ene beeld was gewoon het normale beeld, maar het 2de beeld was 90 graden gedraait. En nog voor ik bezefte dat, dat niet helemaal normaal was, zakte ik ineens weg naar links. En dat is dus de laatste tijd vaker gebeurd.

Het is net of ik flauw val met mijn ogen open. Ik kan het niet tegen houden, mn hele lichaam word slap en ik zak zo in elkaar. Alleen zie ik dus wat er gebeurd en ben ik me hier ook bewust van :=.

Net of iemand aan een touwtje trekt in mijn hoofd en ik ineens omgetrokken word.. :=

Als ik dan mijn ogen dicht doe + mijn handen voor mijn ogen houd lijkt het nog even of ik in een draaimolen zit en dan trekt het weer weg.
Je ziet ook niets aan me, en ik voel me verder ook gewoon goed.

Alhoewel ik gister de rest van de dag wel draaierig was en licht in mijn hoofd. (Het was gister overigens ook een erg emotionele dag, misschien dat het ook daar door komt dat ik niet lekker in mijn vel zat gister).

Ik heb overigens wel altijd gewoon gegeten als het gebeurd, dus daar heeft het niet mee te maken. Ik ben daarvoor ook nooit te snel opgestaan. In principe zit ik de hele dag achter een bureau namelijk.

De eerste keer riep ik nog keihard WOOOOW! omdat ik ervan schrok. En toen zaten mijn collega's me heel raar aan te kijken. Je ziet dus niets aan me, en het valt ook niet op als het gebeurd aangezien ik niet dramatisch van mijn stoel val, of voorover op mijn bureau klap. Eigenlijk zak ik altijd even weg in mijn stoel, en dan gaat het na een of 2 minuten alweer.

Het is nu denk ik in 2 weken 4 of 5 keer gebeurd. Dus ik weet ook niet zo goed wat ik er mee aan moet. Mijn ouders zijn nu op vakantie dus kan het ook niet aan hun vragen :+. Als het aanhoud ga ik naar de huisarts, maar ik wou toch weten of iemand hier weet wat het is. Want ik vind het raar :+.

Bedankt alvast! :)

Musjes

Re: 'Half' flauwvallen met ogen open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:46

Misschien dat je bloeddruk ineens heel erg zakt. Of misschien bloedarmoede. Kunnen ze bij de huisarts binnen 1 min voor je uitvinden.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 12:49

Kan bloedarmoede/bloeddruk wat ineens zakt ineens optreden?

Ik ben daar vorig jaar nog voor onderzocht namelijk aangezien ik toen ook problemen had. Uiteindelijk bleek het een pfeiffer terugval te zijn en inmiddels ben ik ook gronisch moe. Ik weet niet of dit wat ik nu heb hier los van staat of niet. :=

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:50

waarschijnlijk je bloedsuiker die weg valt
minder zoetigheid eten en vooral oppassen met schommelingen van suiker achtige dingen eten

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:50

Gewoon even langs de HA gaan

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:51

Ja dat kan. Je bloeddruk kan ineens heel erg zakken en zich ook vrij snel weer herstellen. Heb ik volop ervaring mee :) Maar ga voor de zekerheid even langs je huisarts (en laat bloedprikken voor het geval het bloedarmoede is)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:52

Dit klinkt mij in de oren als een lichte vorm van epilepsie.
Wegvallen, even afwezig terwijl je wel gewoon gegeten hebt.

Ik zou hier echt mee naar de huisarts gaan. Wat als het je gebeurd in de auto oid.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 12:53

Ik drink op stage de hele dag door water, en eet daar vrij weinig suiker. Afentoe drink ik dan wel fanta maar voor zover ik weet heb ik vrij weinig suiker achtige dingen.

Ja sochtends eet ik 2 broodjes met zoetigheid ofzo, maar dat doe ik al heel lang :=.

Overigens kan ik pas maandag weer naar de huisarts. Morgen heb ik een begrafenis en zaterdag en zondag is die toko dicht.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:54

Ik herken dit wel, alleen was dat bij mij wel echt flauwvallen.
Bij mij kwam dit meestal als mijn bloeddruk laag was en ik naar boven keek, of aan het traplopen(naar boven) was.

maar als je zoveel aanvallen hebt lijkt me dat niet gezond!
Even naar de HA lijkt me niet overdreven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:57

Met dergelijke klachten zou ik niet tot maandag wachten. Het zal je maar overkomen in het verkeer ofzo...

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:59

Heb dit ook gehad. Precies hetzelfde.
Ondanks goed eten/drinken e.d.
Toch even langs de HA gegaan.
Die constateerde een lage bloeddruk.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 13:03

Sonja: Ik rijd geen auto, dus dat zal wel meevallen ;). Toevallig heb ik mijn autorijles voor vanavond al af moeten zeggen ivm een condoleance..

Mijn ouders komen zondag of maandag terug trouwens. :)

Hoe kan een lage bloeddruk ontstaan dan? :=

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:07

Zou ik zo niet weten eerlijk gezegd.
Mijn HA adviseerde zout bij me te hebben, en zodra ik het voelde opkomen dat gewoon zo puur tot me te nemen.
Nou, weet niet de relatie zo met zout, maar het hielp!

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:10

ik heb presies hetzelfde, alleen wordt het bij mij meer zwart voor mijn ogen en moet ik me ook vast houden. trap lopen is idd een ramp :oo

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 13:13

_danieke_: Dit heb ik idd ook gehad. Maar dat kwam bij mij toen door de pfeiffer. Toen ben ik ook echt flauwgevallen op de trap en onder de douche enzo. Geen pretje :=.
Traplopen was toen dr tijd ook echt drama. Maar dat heb ik nu soms weer. Dan gaan mijn benen als een gek trillen en voelt het alsof ik ieder moment door mijn benen heen ga zakken. Begin dan ook te zweten enzo. Dat is trouwens een van de symptomen die bij pfeiffer hoort en die ik tijdens de terugval dus ook had.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:14

ga maar even langs de dokter..beter een x voor niks ,en eerlijk gezegd vind ik even afwezig raken zoals je het omschrijft niet niks ;)
het klinkt als een soort absense,bij de epileptie wel voorkomend,geen paniek beweer niet dat je dat hebt.
Kan idd ook met suiker of bloeddruk te maken hebben,ben je per ongeluk ongesteld? kan ook meetellen.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 13:22

knollentuin: Ben niet ongesteld op dit moment en dat was ik ook niet toen het begon ;).

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:27

DarkDreamer schreef:
_danieke_: Dit heb ik idd ook gehad. Maar dat kwam bij mij toen door de pfeiffer. Toen ben ik ook echt flauwgevallen op de trap en onder de douche enzo. Geen pretje :=.
Traplopen was toen dr tijd ook echt drama. Maar dat heb ik nu soms weer. Dan gaan mijn benen als een gek trillen en voelt het alsof ik ieder moment door mijn benen heen ga zakken. Begin dan ook te zweten enzo. Dat is trouwens een van de symptomen die bij pfeiffer hoort en die ik tijdens de terugval dus ook had.

ja dat heb ik ook trillende benen, en dan duizelig en zwart voor mn ogen verder niks. maarja het gaat vrij snel weer over dus volgens mij hoef ik me geen zorgen te maken.

vlek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:28

we kunnen hier met zijn alle wel gissen maar schat ga naar je huisarts en klaar!
Ik dacht ook dat ik flauw viel,..bleek na veel onderzoeken cvs te hebben en epilepsie.
Dus kan echt van alles zijn van lage bloed druk to neurologisch iets,...
Eff naar huisarts! die heeft er voor geleerd he hihi

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 13:34

_danieke_: Ik zou toch maar even naar de HA gaan. Heb ik toen ook gedaan want voor je het weet ga je echt knock out op de trap en dan piep je wel anders. :=

vlek: Ik was idd ook van plan om naar de huisarts te gaan, maar ik wou gewoon weten wat het kon zijn, aangezien ik echt geen idee had wat dit was omdat ik dus niet 'echt' flauwval. :=

vlek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 14:00

ben je al geweest? ben wel benieuwd!

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 10:48

Daar had ik geen tijd voor ;). Ik had donderdag avond condoleance, maar dat was niet naast de deur voor mij dus ben eerst naar n vriendin in amsterdam gegaan. Daar ben ik dus ook blijven slapen omdat we de volgende dag een begrafenis hadden die dus ook niet naast de deur was voor mij.

Ik was ook pas tegen 7 uur thuis, en mijn hoofd stond niet bepaald naar een huisarts op dat moment :).

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 10:59

Blijf dit weekend rustig ga geen vermoeiende dingen doen en zorg dat je lekker op tijd in je bedje ligt. Maandag zeker even gaan, dit kan door meerdere dingen veroorzaakt worden. Heb je verder nog syptomen? Veel zweten of juist koudhebben? En gebeurt het rond dezelfde tijd?

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 11:09

Hmm rond dezelfde tijd weet ik eigenlijk niet.. Volgens mij wel elke keer rond het midden van de dag zegmaar..

En ik heb wel steeds zweethandjes.. Dat heb ik normaal ook niet. :+

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 11:16

Dat zijn dingen die ik wel zou melden bij je HA :j. Alles wat jou nu opvalt wat je normaal niet hebt zou ik maandag aan je HA doorgeven. Maak desnoods een lijstje