Meer bokkers met slapeloosheid?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chocotof

Meer bokkers met slapeloosheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 17:02

In mijn pruberteit heb ik last gehad van slapeloosheid dit heeft ongeveer 4 jaar aangehouden en daarna
werd ik steeds beter in het in slaap vallen al sliep ik wel erg licht en werd ik nog steeds meerdere keren per nacht wakker.
Ook kreeg ik medicijnen om enigsinds te kunnen functioneren op school.

Nu ben ik inmiddels bijna 21 en begin ik weer te merken dat het slapen weer steeds moeilijker word.
De laatste maand is het me ook niet gelukt om voor 4 uur s'nachts in slaap te vallen.
Ook word ik weer vaker wakker per nacht en ben ik allang blij als ik uberhaubt weer in slaap kan vallen daarna.
Heb maar weer eens een afspraak gemaakt met de huisarts voor wat tegemoet komende middelen..

Zijn er meer bokkers met slaap problemen?
Wat doen jullie om makkelijk in slaap te komen?
Welke medicijnen krijgen jullie van de huisarts?

verootjoo

Re: Meer bokkers met slapeloosheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:04

ik :)
Ik doe tegenwoordig 1a2 keer per dag mediteren, of bewust ontspannen en mn hoofd leegmaken en dan slaap ik meestal wel. Verder doe ik geen drukke dingen voor ik ga slapen, fok ik mezelf niet meer op, en zorg ik ervoor dat mn hoofd rustig is.
Als het echt niet lukt slik ik lorazepam.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:58

ja ik ook. Ik heb het sinds een jaar. Ik gebruik af en toe slaapmiddelen zodat ik een paar nachten goed slaap. Dan kan ik er weer een maand tegenaan. Morgen ga ik er ook voor naar de huisarts want zeker met een studie moet je goed kunnen slapen.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:06

Ja ik moet me hier ook melden. We zijn er nu ook meer mee bezig, omdat het waarschijnlijk bij mij komt doordat het gedeelte wat voor je slaap zorgt beschadigd is. En ik heb meer slaap nodig als gemiddeld. Ik slaap momenteel ook niet eerder als 4 uur.

Ik heb afgelopen vrijdag temazepam gekregen. Alleen dit werkt niet bij mij. Ik moet nu morgen weer naar een huisarts. Kijken wat die nu mij te geven heeft.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:09

'steekt hand op' .
ben altijd een 'laat slaapstertje' geweest. voor 12 uur lukt het mij vaak niet om te slapen.. dit is al minstends 5 jaar zo. vroeger was het dan wel wat vroeger. maar de laatste jaartjes dik na 12'en en nah.. voor een meisje van 15 die in haar examenjaar zit en er doordeweeks voor half 7 uit moet .. brengt het niet veel voordelen met zich mee. ook heb ik zwaar oververmoeiende periodes gehad dat ik nergens meer puf voor had en er gewoon kei benauwd door werd, maar slapen.. ho maar. ik heb er een beetje mee leren leven. maar ik ben ook absoluut geen uitslaapstertje dus op een nacht slaap ik gemiddeld 5 uurtjes. dan is het wel niet zo erg als de meeste bokkers hier. maar ik heb me periodes zo zwak/beroerd/op gevoeld. en alsnog dat het slapen niet lukte :(:)

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:23

'ik meld me ook'
Ik slaap zo slecht de laatste tijd,
ik sta half 5 op om de kranten te doen, en daarna studie enz, na school eten paarden en om half 10 thuis, douchen en lig altijd netjes 10 uur/ 11 uur in mijn bedje, maar loop altijd nacht te braken, ik kan niet eerder dan 1 uur pas slapen, het is bij mij eigenlijk al jaren zo, vanaf ik hier woon al, dus bijna 4 jaar,
en ben tegen 4 uur al wakker omdat ik weet dat de wekker dan ongeveer gaat(half 5), ik merk het echt ik ben op, ben moe, wil slapen maar lukt niet, op paard lukt het me moeilijk nog lang vol te houden, kan slecht concentreren op school, alles duurt te lang wordt chagrijniger, en kan minder snel dingen meer hebben,
ik ga niet naar de huisarts omdat ik er gewoon niet graag kom, (beetje bang denk ik,ik weet niet waarom) en wat je dan toch altijd te horen krijgt is ga naar een maatschappelijk werkster, en daardoor word het alleen maar erger, ik ZAT altijd met problemen waardoor het ook begonnen is denk ik, maar ik ben er overheen, ik ga gewoon verder met mijn leventje en wil ook graag verder,
ik durf dit eigenlijk ook niet zo goed te zeggen, normaal praat ik er met niemand over, maar mijn wallen worden steeds groter, en erger, Ik slik geen pillen en zou het ook niet graag willen,
maarja een meisje van 17 is toch niet gezond 3 uurtjes per dag te slapen?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:36

Ik meld me ook, slaap al jaren slecht, heb periodes dat 3 uur slaap op een nacht veel is. Ben gelukkig al redelijk fit met een uurtje of 5, dus meestal gaat het allemaal wel goed, al is het natuurlijk echt niet gezond.
Heb er wel eens aan gedacht om er mee naar de HA te gaan, maar heb totaal geen zin in al die slaapmiddelen (heb het liefst zo weinig mogelijk rotzooi in mn lijf) en daarom stel ik het aldoor maar weer uit..

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:39

temazepam helpt bij mij ook niet echt goed. Ik heb dat nu sinds kort maar ik slaap er niet op. Voorheen had ik iets anders en dat voelde je gewoon werken. Je kon dan echt niet wakker blijven heel raar gevoel. Maar daar werd ik dan wel weer halverwege de nacht wakker mee. Dat was echt een inslaapmiddel. Ik moest nu proberen om die 2 eens te combineren. Temazepam is een doorslaapmiddel en dan die andere als inslaapmiddel.

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:39

Hier nog zo iemand :j

Ik gebruik wel inslaappilletjes, anders ben ik een wrak 's morgens...

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 23:14

ik slaap de laatste weken ook echt hondsberoerd. Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst voor 3 uur in slaap gevallen ben. Het is niet dat ik vreselijk onrustig in mijn bed lig ofzo, maar ik kan gewoon niet slapen. Erg vervelend, want 's ochtends ben ik echt niet vooruit te branden.
Misschien komt het ook wel door een zeer onregelmatig rooster van zowel school als werk...
Ik ga liever niet aan de slaapmedicatie, maar dit is ook niks, nog even afwachten dus...

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 23:51

Temazepam is dus ook echt een inslaap middel. Want toen ik een maal in was geslapen uit me zelf werd ik een uur later weer wakker. (Ik sliep pas na 4 uur)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 00:09

Ik ben er ook 1. Het is bij mij een bijwerking van mijn medicijnen. Best lastig, maar het is het enige dat goed werkt tegen de pijn. "Gelukkig" zit ik op dit moment ziek thuis en is het dus niet zo'n probleem.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 00:11

Het nadeel van die slaapmiddelen vind ik dat het verslavend werkt en je op den duur steeds meer nodig hebt.

Wie weet hoeveel pilletjes ik over 3 jaar nodig heb...

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 00:38

Jeah een nachtbrakerstopic ;) Ik meld me ook maar. Hoewel het in mijn geval niet echt slapeloosheid is, maar gewoon een verkeerd ritme aanhouden en niet de discipline hebben om naar bed te gaan. Maar moet wel zeggen dat als ik in bed lig het altijd lang duurt voordat ik slaap, ook al ben ik doodmoe.

Het is nu half 2 geweest, en ik weet gewoon dat ik voor 3 uur niet kan slapen. En ik moet morgen (of eigenlijk vandaag dus) om zes uur op :o want heb om 9 uur college en moet daarvoor 1,5 uur reizen. Kan ik net zo goed de nacht doorhalen :+ !

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 00:38

Chocotof schreef:
Het nadeel van die slaapmiddelen vind ik dat het verslavend werkt en je op den duur steeds meer nodig hebt.

Daar zou ik uberhaupt niet aan beginnen. Ik wil niet afhankelijk zijn van pillen, en idd je hebt steeds meer nodig dus het verhelpt het probleem niet.

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 00:46

ik ook ik heb last van nachtmerrie`s ik word elke nacht badend in het zweet wakker nu heb ik slappillen ik ben sòchtends een duf konijn maar ik slaap in ieder geval voor mij is het geen kwestie van wel of geen pillen het is 3 uur slapen of duf in de ochtend ik kies voor duf!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 01:04

Tsjah dan is het idd een ander verhaal.

Maar hoe kom je aan die nachtmerries? Lijkt me erg vermoeiend.

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 01:07

ik meld me ook
en het is echt zo vervelend heb het tog al een tijdje

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 01:08

wendy_paard schreef:
ik ook ik heb last van nachtmerrie`s ik word elke nacht badend in het zweet wakker nu heb ik slappillen ik ben sòchtends een duf konijn maar ik slaap in ieder geval voor mij is het geen kwestie van wel of geen pillen het is 3 uur slapen of duf in de ochtend ik kies voor duf!

kijk uit met slaappillen je mag ze niet elke dag nemen werken verslavend en anders kan je straks nooit meer zonder

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 01:35

Nee hoor niks geen last van, slapeloosheid.... }:0

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 01:42

hihi

Krijg net ook weer kiespijn, dat helpt ook echt :7

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 07:40

Chocotof schreef:

Klopt, daarom mag je slaappillen ook maar een korte periode achter elkaar gebruiken. Staat ook in de bijsluiter trouwens, geloof dat het maar 2 weken is.

Heb zelf geen last (meer) van slapeloosheid, vroeger toen ik jonger was wel maar dat is eigenlijk vanzelf weggegaan. Ik deed altijd voor ik ging slapen meditatieoefeningen en daardoor kan ik heel goed dingen van me af zetten, zodat ik nu binnen 5 minuten in slaap val. Hoewel dat dan weer het andere uiterste schijnt te zijn... ik ben altijd moe, kan altijd slapen, ik word moe wakker en ga moe naar bed, ongeacht hoe lang ik slaap. Dus ik hou gewoon mijn normale ritme maar aan; rond 1-2 uur 's nachts slapen, 8u op. Het maakt toch niet uit hoe lang ik slaap...

Ik ben ook helemaal niet moe 's avonds trouwens. De hele dag ben ik moe en kan ik zó gaan slapen, maar na 21u? Ho maar...

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 07:47

Hebben jullie wel eens melatonine geprobeerd? Mijn moeder heeft het nu in hogere doses voorgeschreven gekregen van de huisarts (werkt nachtdiensten en kan moeilijker omschakelen met slapen). Dit is een volgens mij onschuldig pilletje (je kan het ook bij bijv. de kruitvat halen in lagere dosering) die je helpt in slaap te vallen.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 08:15

ik gebruik al een half jaar melatonine. Het werkt bij mij niet echt denderend. Ik neem van Valdispert de nacht extra sterk. Daarin zit naast melatonine ook valeriaan en passiebloem. Het helpt wel je merkt dat je er iets rustiger van wordt. De slaaptabletten gebruik ik ook echt maar 1 keer per maand. Zodat ik in ieder geval 2 nachtjes wat beter slaap. Dan kan ik de rest van de maand weer aan.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 08:15

Doe je wel genoeg overdag? Ik merk echt als ik bijv. een dag niet naar stal ben geweest of een dag weinig gedaan heb, niet gefietst, beetje hele dag op school zitten, ff paar uurtjes werken dat ik dan echt niet kan slapen. Als ik dan een paar paarden gereden heb of een halve dag op stal ben geweest bijv. dan slaap ik altijd gelijk. Dan ben ik lichamelijk druk geweest, stallen uitmesten en je loopt veel. Hoewel ik eigenlijk nooit problemen heb om in slaap te komen of wakker lig 's nachts. *gelukkig