bij elke stap die "knak"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

bij elke stap die "knak"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 13:11

Bij elke stap die ik zet "knakt" mijn voet... maar dan alleen als ik "ontspannen"
ofzo loop, dus ik kan ook anders lopen waardoor het niet knakt, maar blijf et
wel raar vinden :+ volgen jullie mij nog haha? :P

Mijn vraag is dus of meerdere mensen dit hebben, en of het ernstig is ofzo en
of het schadelijk kan zijn en hoe je het kan voorkomen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: bij elke stap die "knak"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 13:12

Ik heb dat met mijn knieën.
Als ik buig. Nadat ik even gezeten of gelopen of gestaan of wat dan ook heb. Knakken mijn knieën. Weet niet wat het is :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 13:12

Giolli schreef:
Ik heb dat met mijn knieën.
Als ik buig. Nadat ik even gezeten of gelopen of gestaan of wat dan ook heb. Knakken mijn knieën. Weet niet wat het is :P

dat heb ik ook zo nu en dan, maar ik heb dit dus ook met elke stap die ik zet :+ en dan alleen aan mijn rechtervoet. linker is prima wat dat betreft haha

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 13:14

Mijn heup knakt ontzettend vaak als ik zit :+
Mijn voeten knakken ook wel eens als ik loop maar niet bij elke stap :n Ik zou ook echt niet weten waar het aan ligt en of het schadelijk is.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 14:11

Mijn enkels knakken bij iedere stap die ik op een trap zet. En vaak ook als ik zit en even mijn been draai.
Er zit teveel ruimte tussen de gewrichten geloof ik.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 14:16

Heel herkenbaar.
Als ik op platte sportschoenen loop knakt mijn rechter enkel haast elke stap. Heel raar dat geluid telkens

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:26

Mij hoor je ook al van verre aankomen :D
't Kan geen kwaad, veel mensen hebben het.

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:28

Dat heb ik ook als ik op skken of blote voeten loop, en dan vooral in de avond :')

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:30

komt door te weinig smeersel iets tussen je botten(ben even de naam vergeten). Heb het met alles:P, van mijn tenen tot mijn nek. Mijn paardje heeft het trouwens ook. Kan geen kwaad, kan wel vervroegd slijtage veroorzaken bij overbelasting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:32

roxxxiejjj schreef:
komt door te weinig smeersel iets tussen je botten(ben even de naam vergeten). Heb het met alles:P, van mijn tenen tot mijn nek. Mijn paardje heeft het trouwens ook. Kan geen kwaad, kan wel vervroegd slijtage veroorzaken bij overbelasting.

Gewrichtssmeer ;)

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:33

Hoi!

Mijn rechter enkel doet het ook. Bij iedere stap die ik zet, en dan ook echt hard. Het doet geen pijn, maar als ik bijvoorbeeld op school door de bibliotheek loop kijkt iedereen op. Vervelend, maar ik kan het niet laten ophouden.

Ik kan die enkel ook opzettelijk heel hard laten knakken, maar dat doe ik niet, wil niks beschadigen. Denk dat het verder geen kwaad kan.
Als ik 's ochtends moe en stijf de trap af kom knak ik van alle kanten, benen, armen, rug... :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 11:06

Botje ironisch :+

die knak bij mij is ook onwijs hard, mensen kijken idd ook vaak om. En als ik anders loop dan kijken ze omdat ik debiel loop whuahaha :')

Dus het kan dus komen door teveel ruimte tussen je gewrichten maar de vraag is dus of dit schadelijk is....

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:08

Je gewrichten slijten wat sneller, maar of er verder schadelijkheden aan zitten weet ik niet :=
Ik heb het al jaren...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 11:09

ik blijf het toch een eng idee vinden :? want ik heb et alleen met mijn rechtervoet, merk ook afentoe mijn knie, en het is alleen bij lopen, als ik een rondje draai met mijn voet heb ik het over het algemeen niet...

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:16

Mijn heup knakt bij elke stap die ik zet.. ik heb het inderdaad alleen als ik ontspannen loop.. als ik flink de pas er in heb, heb ik het niet.
maak me er eigenlijk al heel lang zorgen over :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 11:19

ik heb het oko als ik flink de pas erin zet :P dan word die volgens mij alleen hader haha :') als ik beetje scheef loopt heb ik het niet altijd, maar ziet er zo debiel uit :+

Wel raar dat zoveel mensen het hebben maar niemand (net als ik) echt weet wat die knak inhoud :+

woollieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:21

Volgens mij "knakken" de spieren dan langs elkaar heen..
Ik heb ook in m,'n knieën..

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:31

Spieren? bij mij voelt het echt als mn bot..

edit: @ lifaya, ja inderdaad! ik vind het ook zo stom om met een knik heup naar de dokter te gaan want ik heb er (nog) geen last van...
Laatst bijgewerkt door MandyL op 07-10-09 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 11:32

MandyL schreef:

hier ook..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:34

Ik heb mijn voet een tijdje terug gebroken en heb nu nog steeds een blessure. Ik ga hiervoor naar de fysio, en elke keer als ik geweest ben en zij heeft mij voet 'los gemaakt' knakt mijn voet ook heel erg. Volgens haar moet je dit in kindertaal uitgelegt ( :+ ) zien als dat er een wijzertje als bij een klok, soms blijft hangen en bij de knak dus weer loskomt en daarna verder gaat. In mijn geval is het iig geen slecht teken, alleen maar dat mijn voet los is dus ik denk dat dat in het algemeen wel zo zal zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:36

lifaya schreef:
MandyL schreef:

hier ook..

"In elk gewrichtskapsel zit een vloeistof, die wrijving vermindert en slijtage voorkomt. Trekt u aan uw vingers of drukt u met gevouwen hand op de vingers, dan wordt de ruimte in het kapsel groter waardoor de vloeistof deze niet meer volledig kan vullen. De ruimte die overblijft vult zich met een gas, dat ontstaat doordat de gewrichtsvloeistof verdampt. Wanneer dit plotseling gebeurt, gaat dit gepaard met een kleine explosie. Dat is de knak.
Het geluid is dus niet afkomstig van de botten, zoals veel mensen denken. In dat geval zou u immers meerderde malen achter elkaar kunnen knakken, wat niet kan. Het gas heeft enige tijd nodig om weer vloeistof te worden. Pas daarna kan er opnieuw geknakt worden."

"De beschrijving van het meest gangbare knakken is gebaseerd op het bovenstaande principe. Het zou in uw geval best mogelijk zijn dat het geluid wel wordt veroorzaakt door uw botten. Bot op bot wrijving is in de regel pijnlijker. "

woollieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:37

Spier langs je bot heen.. :+

Kweet niet goed uit te leggen.. Maar m'n vriendin zei dat een keertje.. :D

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:39

Maar de "explosie" hoor je die dan ook te voelen? ik voel namelijk een echte knak maar geen pijn :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 11:41

Charlotte bedankt! Alleen knakt mijn voet dus elke stap, dus wel snel achter elkaar... het voelt niet fijn, maar pijn is het volgens mij niet, maar dit is dus wat anders... Wel raar :? en het is dus niet schadelijk?

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:43

Heb ook ff zitten googlen.. eigenlijk iedereen zeg als het geen pijn doet dat het neit schadelijk is en dat het inderdaad met de spieren te maken heeft... :j