Hele dag door geen puf om wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

Hele dag door geen puf om wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 13:29

Hay :wave:

Sinds een tijdje heb ik ineens last van futloze dagen. er is helemaal niks verandert aan mijn dag/eet/slaap patroon, maar heb hele dagen geen zin om wat te doen.
In de morgen kan ik mijn bed niet uitkomen, voel me overdag niet moe, maar gewoon geen zin om wat te gaan doen.
's avonds kan ik normaal slapen. Eerst dacht ik dat ik gewoon op tijd naar bed moest (ga normaal rond 11 uur) maar toen ik om kwart voor 10 in bed lag heb ik een hele nacht wakker gelegen.
Ik sta iedere dag half 8/ 8 uur op. Ook al heb ik niks te doen die dag.
Meestal kom ik eind van de dag pas op gang, maarja daar schiet ik ook niks mee op.
Heb wel zin om iets te gaan doen en dingen uit te pluizen, maar om me ertoe te zetten wordt ik al futloos van... :o
Nu heb ik nog een hoop te doen, en ik moet over een half uur al op de fiets zitten omdat ik om 4 uur les heb. Van het idee wat ik allemaal nog moet doen wordt ik al moedeloos, terwijl het allemaal simpele dingen zijn.. (kamer opruimen, vaatwasser leeghalen etc)

Heb ik gewoon een schop onder mijn kont nodig om een hele dag is flink bezig te zijn van 's morgens tot 's avonds, of zijn er meer bokkers die dit herkennen?

zij

Re: Hele dag door geen puf om wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:30

en als je nou eens een lijstje maakt met wat je moet/wil doen en jezelf iedere keer beloont als je iets weggestreept hebt? :)

Kell_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:32

Kan ook aan het weer leggen, vaak krijgen mensen hier last van als het weer een beetje weer om slaat. Of anders misschien een keertje bloed laten prikken als je hier last van blijft houden?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:32

Jaa, ik herken het zeker wel. Moet mezelf er vaak echt toe zetten om iets te gaan doen, zit anders zo de halve dag te bokken. Maar het voelt wel echt lekkerder om van te voren te bedenken wat je wilt doen en dat dan eerst allemaal af te handelen. Eenmaal op gang word je ook steeds energieker (ik dan tenminste).
Als het om af en toe een dagje gaat zou ik me er niet zo druk over maken.

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:35

Het scheelt als je 's ochtends gelijk al wat gaat doen. Het liefst even buiten huis. Boodschappen of even naar de stad of weet ik t, een beetje lichaamsbeweging en frisse neus. Dan ben je de rest van de dag een stuk frisser. Tenminste dat heb ik, als ik de hele ochtend maar een beetje rondhang kan ik mezelf er ook lastig toe zetten om de rest van de dag nog wat nuttigs te doen. En van dat doelloos hangen wordt je alleen nog maar duffer.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:37

ik heb het vandaag. Gelukkig niet elke dag. Komt ook doordat ik veel wisselende diensten heb. Ik leg me erbij neer, meestal ben ik de volgende dag er dan weer.

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:37

:D Nee hoor, heel herkenbaar, heb bijna elke donderdag zo'n dag :D
Dinsdag + woensdag draai ik hele lange werkdagen + lange reis weer naar huis, dan vaak 's avonds nog alle beesten verzorgen. Heb dus meestal op donderdag gewoon een 'off day', zit computerspelletjes te doen of te bokken ofzo, moet eigelijk ook van alles, maar wordt al moe als ik eraan denk om de was in de machine te moeten doen, meestal kom ook ik aan het eind van de dag weer tot leven (en kom dan aan het eind van de dag dus ineens heel verassend uren tekort :P )

Als je dit echt dagelijks hebt moet je jezelf toch eens achter de oren krabben denk ik. Als je toch ergens mee aan de slag gaat heb je dan wel weer energie ?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:38

hier heb ik al jaren last van...

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:48

Ik heb het ook en niet zo'n beetje ook... meestal is het bij mij in periodes.. en het duurt nou al een paar weken ofzo.. verschrikkelijk..
Geen zin om wat te doen.. de hele dag in je ouwe kloffie willen hangen.. en je voelt je moe en lusteloos..
Gatver!
Maargoed, moet er ook bij toegeven dat waarschijnlijk mijn nieren niet helemaal 100 punten zijn, misschien dat het hierdoor komt?

*Edit: en als ik bezig ben word het ook echt niet beter, ik zweet me dood en zie door de bomen het bos niet.. dan ben ik de wasmachine half aan het inladen en tussendoor nog de vaatwasser en een doek door huis halen dingen weggooien en opruimen..
Heerlijk chaotisch dus.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 15:22

Jeetje dit is echt eng... := :+
Ik heb hier sinds we terug zijn uit Mexico dus ook last van...
Normaal kon ik mijn bed al slecht uitkomen, maar nu is het echt heel erg... Als ik niets op de planning heb staan, kom ik er ook rustig om 11 uur uit om vervolgens de rest van de dag niets te doen. := Heb nergens zin in, ben daarna echt doodop maar slapen kan ik 's avonds niet.

Wat ik denk dat het is bij mij, dat ik gewoon in een 'gat' ben gevallen waar ik uit moet. Gewoon een patroon maken dat ik elke dag rond dezelfde tijd opsta en eet en zorg dat ik genoeg te doen heb.. Misschien zal ik daar in het begin doorheen moeten maar ik denk dat het uiteindelijk wel zal werken.
Ik weet alleen niet of dit bij jou ook helpt, aangezien je aangeeft dat je al elke ochtend optijd op staat en jou kennende heb je genoeg op je programma.. :+

Nouja ik lees hier even mee, kan ook wel wat tips gebruiken. O:)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 12:51

Bedankt voor alle reacties. :)
Ik moet zo van 3 tot 8 werken. Vanmorgen hele morgen niet veel gedaan :\
Heb een whiteboard, dus heb die helemaal volgekalkt met dingen die ik nog moet doen. Wonder boven wonder ben ik aan het werk gegaan. (kreeg wel enigzins een duwtje in de rug door mijn school die bijna 400 euro van mijn rekening heeft gehaald... :+ ) maar heb nu wel bijna alles afgehandeld. Hoop wel dat het snel over is want hier wordt ik niet happy van...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 12:54

ik had er gister veel last van en vandaag ook, maar ja ik ben dan ook niet helemaal lekker, beetje ziekjes....

Misschien teveel hooi op je vork waardoor je geen puf meer hebt?

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 13:15

Ik ben vandaag ook redelijk fanatiek bezig..
Alleen.. ik begin vooraan in huis tegen de tijd dat ik achteraan ben staat er vooraan alweer rommeltjes.. leuk een dochter :D
Het kan bij mij idd ook wel komen door een bevalling die niet helemaal ging zoals het moest, daarna nog 2 weken heen en weer naar ziekenhuis gerend 2 x per dag en dat vlak nadat ik een keizersnee had gehad.
En 3 weken na mijn bevalling liep ik zo'n 4 km en na 4 weken reed ik alweer paard.. misschien beetje teveel van het goede..

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 13:18

Ik heb er ook al een aantal weken last van. 's middags als ik thuis kom van school (rond 2 uur) val ik op de bank in slaap. dan word ik rond kw over 4 wakker gemaakt omdat ik om 5 uur moet werken. kom ik om half 9 thuis ga ik meteen mijn bed in om weer te slapen.

Gisteren om 7 uur in bed gegaan, vanmorgen om half 9 wakker....

abnormaal :/

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 13:20

Ik had me ziekgemeld vanochtend op mijn werk (dat moet je vóór zeven uur doen) ik draaide me nog 'even' om en werd pas om twaalf uur weer wakker!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 13:30

Ts ik lees in jouw verhaal, precies het mijne.
Ik heb gisteren ook weer zo'n dag gehad. Voelde me echt lusteloos, slap, misselijk en had nergens zin in. En dan heb je 2 paardjes voor de deur staan. Die ik alleen maar gevoerd heb voel me slecht.
Heb zo veel lieve dieren, waar ik niet eens naar omgekeken heb. Waarom voel ik me af en toe zoooo lusteloos?? Ik wil dat echt niet, hoe kan ik hier uit komen?

ps ik had gisteren wel een aanval van migraine erbij gekregen.
Waar ik helaas regelmatig last van heb |(
Laatst bijgewerkt door Zeeuwtje68 op 02-10-09 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 13:32

Ik herken dit wel, heb er de laatste paar weken ook wel last van. Vooral afgelopen maandag was het erg, ben toen om een uur of 8 ook maar m'n bed in gedoken. Het helpt inderdaad wel om gewoon wat te gaan doen, want wanneer dat niet gebeurt ga ik mij alleen maar slechter en duffer voelen. En daarnaast is jezelf belonen wanneer je wat gedaan hebt ook erg fijn. :j

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 13:33

oh allemaal zeer herkenbaar, ik ben de laatste twee jaar ook zo. Nergens zin in hebben, moe zijn, wil wel wat doen maar zodra ik bezig ben ga ik alweer bij de pakken neer zitten, vreselijk.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 13:40

Ik had het een tijd ook gehad. Ik weet niet sinds wanneer jij het hebt? want bij mij lag het duidelijk aan de overgang zomer naar herfst/winter. Klinkt heel stom misschien :oo Daardoor had ik geen zin om dingen te doen, en juist omdat je er geen zin in hebt, zie je er erger tegenop, en doet sommige dingen ook niet omdat je er geen zin in hebt, en dan word het allemaal juist erger..

Zelf ging ik gewoon even alle ''verplichtingen'' aan de kant zetten, en allemaal leuke dingen gaan doen. Zo min mogelijk op de bank hangen en nietsdoen, want daar schoot ik niks mee op. Moet zeggen dat het bij mij wel redelijk helpt, maar dat ik dan wel echt consequent moet zijn, omdat je anders snel weer in de spiraal van 'geen zin hebben om dingen te doen' komt.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 14:11

Ik lees even mee, het is nu echt niet grappig meer, ik heb er nu al een jaar lang last van en het wordt steeds erger.
Zo erg dat ik hoofdpijnverschijnselen krijg als ik iets moet gaan doen.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 14:13

Boh klinkt heel bekend! Ik ga vaak tegen 10 naar bed, wekker gaat elke dag om 6.15 en slaap nooit uit..ook niet in de weekenden. Ik heb vaak echt geen zin om in actie te komen, of ja ik wil wel maar mijn lichaam niet..ik heb al eens bloed laten prikken maar daar kwam niets verdachts uit.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:38

Afgelopen week ook verschrikkelijk veel last van gehad, in combinatie met steken in mijn hoofd en het feit dat ik gewoon nergens om kon lachen. Levenloos, kun je het bijna noemen, en dan ben ik ook zeer negatief ingesteld. Ik kan ook niks nuttigs uitvoeren in zo'n soort situatie. :=
Blij dat ik er sinds gisteren spontaan uit ben.
Wat 'zij' zegt helpt overigens wel. Het werkt redelijk aanmoedigend om te zien wat je hebt gedaan als je dingen weg streept op een to-do lijstje. :j
Verder gewoon vrolijke muziek opzetten en even veel dingen gaan doen die je leuk vindt (en ja, zelfs daar heb je dan geen zin in), zo lang je maar niet niks gaat doen want daar word je alleen maar duffer van. := Meestal is het zo dat als je eenmaal goed bezig bent met iets, dat het ook minder erg is. Het eraan beginnen is echter de grootste tegenwerker.....

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:40

Maar het beginnen idd..
Ik was gisteravond wel trots op mezelf, heb toch weer 2u zeer geconcentreerd aan school gewerkt :)

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:58

Ik heb hier ook verschrikkelijk last van....

Heb pfeiffer gehad maar dat zou toch wel klaar moeten zijn? Voel me vaak ziek, misselijk, nergens zin in. Terwijl mijn leven juist zo leuk is. Ik wil mijn energie weer terug krijgen :n

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 15:22

daisies schreef:
Ik heb hier ook verschrikkelijk last van....

Heb pfeiffer gehad maar dat zou toch wel klaar moeten zijn? Voel me vaak ziek, misselijk, nergens zin in. Terwijl mijn leven juist zo leuk is. Ik wil mijn energie weer terug krijgen :n

Ik heb ook de ziekte van pfeiffer gehad maar dat was jaren terug. Als ik bezig ben gaat het wel maar zou zo tot 12 uur in bed kunnen liggen zo moe.. wie heeft dit ook en heeft nu een oplossing gevonden? Ik heb wel een druk leven, maar slaap wel 8 uur per dag. Daar kan het niet aan liggen. heb vorig jaar bloed geprikt en daar kwam niks naar voren..