buikpijn, opgezette buik bij lang zitten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SuperSmurf

buikpijn, opgezette buik bij lang zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 20:51

Sinds ik een zittend beroep heb, heb ik vrijwel dagelijks buikpijn in mijn onderbuik. Mijn buik is dan helemaal opgezet, hard en is pijnlijk als je hem in houdt. ( tsja die opgezette buik wil je toch een béétje verbergen nietwaar? :+ ). Ik merk dat ik het vooral heb als ik weinig beweeg. Zodra ik dan naar huis ga en dan dus weer in beweging kom gaat het vaak ook zo weer weg. Ik heb een beetje het idee dat ik dan last krijg van mijn darmen of zo, maar ik heb nog niet echt iets gevonden wat ik er tegen kan doen. Meer bewegen gaat lang niet altijd, want soms is het gewoon erg druk.
Kent iemand dit en zoja, wat doe je er tegen?

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:53

Meer vezels eten? Of 's ochtends even 1-2 koppen koffie, dat zou de boel ook wel op gang moeten brengen :)
En tja, ik zou toch proberen wat meer te gaan bewegen je lichaam geeft duidelijk aan dat je het nodig hebt..

bonte_bente

Re: buikpijn, opgezette buik bij lang zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:56

probeer erachter te komen waar het opgezette vandaan komt.
als het met je darmen te maken heeft kun je info opvragen bij apotheek, hoe is je zit houding zit je ontspannen ? recht?

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 20:58

nou meer kán bijna niet? Ik eet al minimaal 3 donkerbruine broodjes, savonds vaak aardappels ( of was dat nou alleen zetmeel, oh wat blond... ) en ik ontbijt met crackers ( ook vezels dacht ik )
Koffie lust ik écht niet.. :o

Maar het stomme is dat ik dan weer totaal geen problemen heb met naar de wc gaan?

Prints, ja.. maar hoe kom ik daar achter? :o? Ik zit rechtop ( ivm RSI moet ik enorm om mijn houding denken )

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 21:05

ik heb het probleem dat ik als ik gespannen zit mijn eierstokken op de een of andere manierklem komen te zitten (deze zijn als eens verdraaid) het geeft steken en lijkt op menstruatiepijn /krampen. een fysiotherapeut kan je heel goed helpen met de juiste werkhouding.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 21:07

Zit je kleding niet te strak??

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 21:10

nope, gister had ik een zéér losse rok aan en had ik het ook..

Ja het is idd wel een beetje te vergelijken met krampen of menstruatiepijn ja..

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 21:14

ik ken het probleem ook, heb een beroep waar ik 50/50 bij sta en zit, aan het einde van de dag heb je zo'n raar strak/kramperig gevoel en als je thuis dan weer je eigen ding doet gaat het weer weg.

ik heb het idee dat het gewoon komt omdat je darmen wat klem zitten door het dubbel zitten en daardoor belemmerd worden in hun werk wat dus die kramperigheid veroorzaakt.

losse kleding heeft bij mij ook geen nut het is echt iets van binnen

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 21:14

SuperSmurf schreef:
Sinds ik een zittend beroep heb, heb ik vrijwel dagelijks buikpijn in mijn onderbuik. Mijn buik is dan helemaal opgezet, hard en is pijnlijk als je hem in houdt. ( tsja die opgezette buik wil je toch een béétje verbergen nietwaar? :+ ). Ik merk dat ik het vooral heb als ik weinig beweeg. Zodra ik dan naar huis ga en dan dus weer in beweging kom gaat het vaak ook zo weer weg. Ik heb een beetje het idee dat ik dan last krijg van mijn darmen of zo, maar ik heb nog niet echt iets gevonden wat ik er tegen kan doen. Meer bewegen gaat lang niet altijd, want soms is het gewoon erg druk.
Kent iemand dit en zoja, wat doe je er tegen?

Ik heb exact hetzelfde!! Werk nu sinds 5 dagen weer (zittend) dus ook vrij recent.
Ik kwam er echter vandaag wel achter dat het waarschijnlijk door de chocomelk uit de machine komt (want ik krijg het pas nadat ik een paar koppen ervan op heb, of het is uiteraard toevallig zo... hmm....)

Mocht je een oplossing vinden ben ik ook wel benieuwd. :)

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 21:16

Ik ken het ook, probeer als je zit je buikspieren te ontspannen. Dit overkomt mij geregeld als ik gespannen ben, en kan er echt ook helemaal beroerd van worden. Met steken in mijn buik aan toe. Als ik weer een beetje gewend ben, en mezelf ontspan gaat het meestal een stuk beter.

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 21:17

een fysio zou je stoel kunnen instellen zodat je in een goede houding zit of een gymbal aanschaffen als dat mag natuurlijk weet niet wat voor werk je doet:)
verder hielp t bij mij om mezelf lang te maken de deurpost aanraken bijv.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 21:28

hmm misschien is dat ook wel een idee annemeik, prfoe.. dat wordt wennen, want ik ben zó gewend om mijn buikspieren aan te spannen als ik zit... :+ Maar prints, misschien zit ik dan idd tóch wel te gespannen ( onbewust dan )

Mijn stoel is wel ingesteld door zo'n mannetje die dat doet ( vanwege mijn RSI klachten ). Dat lang maken ga ik ook eens proberen ( in de wc :') )

Mona, ik drink ook chocomelk, zal het echt daardoor komen? :+ Ik zal t eens een paar dagen niet meer drinken, kan t altijd proberen!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 06:16

En als je van die kleine rosige flesjesdrinkt?
Daar zitten van die darm vitaminen in, ze schijnen er goed te werken.

Verder heb je van Rennie tegenwoordig van dietabletten tegen het opgeblazen gevoel.
Die heb je trouwens van meer merken, eensinformeren bij de DA ofzo ;)

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 06:27

Rennie is vooral voor je maag niet voor je darmen. Ik heb ook heelvaak een opgeblazen gevoel en dat zit erbij mij gewoon heel veel gassen vast in m'n darmen. Denk dat je gewoon wat meer moet proberen te bewegen zodat je darmen toch opgang blijven.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 07:37

hmm ja misschien moet ik het maar gewoon proberen ja.. Al is het maar even op en neer toilet of zo :+

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 16:47

ik heb vandaag meer gezeten dan voorgaande dagen, maar 1 kop choco op ipv 6 en geen last gehad van mijn buikpijn.

Was dus wel de choco bij mij denk ik ;)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 16:51

ik krijg ook altijd last van mijn buik bij chocolade melk uit de automaat.. ik drink het ook echt niet meer.. bah!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 16:53

Stop met het eten van die donkerbruine broodjes en eet volkorenbrood, donkerbruin betekent namelijk niet dat er veel vezels in zitten.

Eet 's ochtends ook iets van All Bran, en 's avonds groentes als peultjes. Want daar zitten ook veel vezels in, en dat helpt goed.

Verder zou ik zeggen, wandel af en toe een stukje :) dat helpt ook wel. Succes!

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 19:09

Ik ken het gevoel, komt gewoon van het zitten. Je darmen komen dan ook gewoon letterlijk stil te staan, door te bewegen komen je darmen ook in beweging en gaat de spijsvertering weer verder...

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 06:40

ik heb gister ook maar 1 kopje choco gedronken en heb mijn buik wat meer ontspannen. Het was nog niet volledig weg, maar wel minder. Dus nu nog meer bewegen over de dag, dan zou het beter moeten gaan!

Ffortuna; in oerbrood en zo zitten toch wel veel vezels? Ik ben niet zo'n brood eter, lus eigenlijk alleen brood dat donker is..!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 09:52

Nope, alleen in volkorenbrood zitten veel vezels. Oerbrood enzo is gedeeltelijk ingekleurd (letterlijk), waardoor het donker lijkt.

Overigens is voldoende water drinken ook goed voor je (minstens 2 liter). En tussendoor dingen als appeltjes eten, die zijn ook vezelrijk.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 11:08

ja meer drinken.. dat moet ik écht doen..! Hmm dat wist ik niet van dat brood!

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 11:11

Hoe lang heb je er al last van? Misschien is het gewoon een licht buikgriepje dat je last hebt van wat krampjes. Zijn meerdere mensen hier in die buurt die daar last van hebben, inclusief ikzelf.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 14:10

nee heb het eigenlijk altijd al als ik lang zit. Dus buikgriepje zal het niet zijn!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:33

Ik heb hier ook een hele poos last van gehad, en daarbij had ik ook een hele verstoorde stoelgang. Ik heb toen Metamucil gekregen, ook wel Regulan genoemt. Deze helpen je darmen weer in een normaal ritme te komen en dus ook je harde, zere buik weg te nemen. Is wel op recept trouwens.