Hoe trots ben jij op jezelf? -> Proud2bme

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amigos_

Hoe trots ben jij op jezelf? -> Proud2bme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 13:32

Trots op jezelf?
Allereerst Eline heel erg bedankt dat ik mijn verhaal hier even mag doen.

Een tijd geleden heb ik jullie via een topic laten weten dat ik werd opgenomen in de Ursula kliniek, dit is een kliniek waar mensen met eetproblemen hulp krijgen. Van velen van jullie kreeg ik hele lieve reacties en heb ik ook kaartjes gehad (ik heb ze nog steeds hoor, kijk er ook vaak naar). Nu alweer best een tijd later, gaat het beter met me dan toen ik de kliniek inging. Maar echt een normaal leven leiden dat lukt nog niet. Door de anorexia heb ik heel mijn leven opgegeven, het grootste verdriet zit toch wel in het wegdoen van mijn paard. Daarbij is het voor mij heel moeilijk om van een leven met alleen mijn eetstoornis, weer een druk werkend en goed sociaal leven te maken.
Maar momenteel help ik mee aan de website http://www.proud2bme.nl. Hier komen meiden en jongens maar ook ouders en omstanders van mensen met eetproblematiek. Toen ik op bokt mijn bericht postte over mijn opname, kreeg ik regelmatig pb’tjes van mensen die eigenlijk ook wel in strijd waren met eten. Daarom wil ik proud2bme hier wat naamsbekendheid geven.
Ik help daar nu als moderator, want ik wil heel graag andere mensen helpen om eerder hulp te zoeken, en niet zolang te wachten als ik heb gedaan. Het helpt mij ook weer wat positiever te denken over mezelf, ik beteken nu weer iets. Ik heb Scarlet (één van de oprichters van proud2bme) gevraagd nog even wat inhoudelijker op de site in te gaan:

Scarlet
“Proud2Bme is een interactieve website voor met name (zie de stijl vd site ;) ) meiden die problemen hebben met zelfbeeld , gewicht en eten. Op de site kan je niet alleen enorm veel info vinden over alle vormen van eetproblematiek en gezondheid, maar ook bergen aan info over schoonheid, zelfbeeld en fashion. Los van alle info, artikelen en blogs biedt de site ervaringsverhalen van leden, houden meiden een dagboek bij op de site, staan er verhalen van ouders en omstanders en diverse interviews met bijzondere en bekende personen!
Helemaal leuk al die teksten, maar hoe kan je dan met elkaar in contact komen? Natuurlijk is ook hier aan gedacht d.m.v. een zeer uitgebreid forum wat inmiddels ruim 3000 leden telt. En mocht je vragen hebben voor een psycholoog of een diëtist, dan kan je die rechtstreeks stellen in het gedeelte hiervoor op het forum. Meestal ontvang je dan binnen drie dagen al een reactie van de Proud2Bpsycholoog of Proud2Bdietist. En houd je van sneller contact? Dan kan je iedere avond tussen 19:00 en 21:00 chatten!
Kom eens langs! Ook als je geen eetproblemen hebt, is deze site een bezoekje waard ;)

Screenshot van de website sorry dat de kwaliteit wat minder is dit komt door het verkleinen
Afbeelding

Ik hoop natuurlijk op veel reacties, en dat jullie een kijkje komen nemen op de website! Ook kan je natuurlijk vragen stellen hier in het topic of per pb.

Liefs Amigos_ (Tamara) & Scarlet

xxxdonja

Re: Hoe trots ben jij op jezelf? -> Proud2bme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 13:38

Vind dit idd echt een supermooie site! Heb me ook aangemeld op het forum.

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 13:53

xxxdonja schreef:
Vind dit idd echt een supermooie site! Heb me ook aangemeld op het forum.

ben blij met jou positieve reactie :D en ik hoop dat je iets aan het forum hebt ;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 15:08

Ik heb je topic indertijd meegelezen Amigos en heb nog steeds heel veel recpect voor jou en de kracht die je hebt om aan jezelf te werken :j
Ik kende de site al via via, een geweldig initiatief en ik denk dat heel veel meiden er iets aan gaan hebben!

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 17:16

Mas schreef:
Ik heb je topic indertijd meegelezen Amigos en heb nog steeds heel veel recpect voor jou en de kracht die je hebt om aan jezelf te werken :j
Ik kende de site al via via, een geweldig initiatief en ik denk dat heel veel meiden er iets aan gaan hebben!

:o dank je voor je liever bericht, ik hoop ook echt dat de meiden en jongens door de website en de velen ervaringen en tips die ze daar kunnen krijgen eerder hulp zullen zoeken dan ik heb gedaan! Dit is ook de reden dat ik hier op bokt iets over de website wilde vertellen!

Ook voor ouders en omstanders staat er echt heel veel info op, deze worden toch vaak een beetje vergeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 14:18

Ik ben ook lid van het forum, vind het echt een geweldige site.. :j

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 15:16

Rebeccaa schreef:

Jaa je hebt een berichtje achter gelaten, jij was het meisje van de proud hyves :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 15:22

Amigos_ schreef:
Rebeccaa schreef:

Jaa je hebt een berichtje achter gelaten, jij was het meisje van de proud hyves :D

Haha ja, ben ik zo herkenbaar. O:)

Ik heb trouwens al een hele tijd de songtekst van dat liedje op m'n profiel staan. Vind dat zo'n mooi liedje. :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 16:11

Mooie site meid! En ik ben blij iets van je te lezen. Ik heb je verhaal toen ook gevolgd en vind het fijn dat het wat beter gaat.

Amigos_ schreef:
Daarbij is het voor mij heel moeilijk om van een leven met alleen mijn eetstoornis, weer een druk werkend en goed sociaal leven te maken.

Krijg je daar nog wel hulp bij?
Ik herinner me nog wel dat die overgang van een leven met eetstoornis naar een 'normaal' leven het moeilijkst was. Vaak denken mensen dat het goed gaat zodra je je eetstoornis de baas bent, maar dan begint het pas... Het is zo moeilijk om invulling aan je leven te gaan geven als (niet) eten tot voor kort de enige invulling was. Ik denk dat je met je hulp op die site al een mooi begin hebt gemaakt. Doe rustig aan, gun jezelf de tijd om deze omschakeling te maken. Veel sterkte nog, en succes met de site! :)

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 20:02

Ik ga ook eens kijken van de week!
Ik heb nu ook al 10 jaar eetproblemen...
laat even weten wat ik er van vond!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 20:22

Wat een fijn initiatief deze website. Ik denk dat er ook hier op bokt zo een bepaalde steun zal zijn, mensen die hierdoor samen zullen komen om elkaar te helpen :)

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 20:53

patjelisa schreef:
Ik ga ook eens kijken van de week!
Ik heb nu ook al 10 jaar eetproblemen...
laat even weten wat ik er van vond!

Ik hoop echt dat de website je aanspreekt, ben benieuwd wat je ervan vind.
Liefs

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 20:54

Unwritten schreef:
Wat een fijn initiatief deze website. Ik denk dat er ook hier op bokt zo een bepaalde steun zal zijn, mensen die hierdoor samen zullen komen om elkaar te helpen :)

Ik hoop ook dat mensen hier steun zullen vinden, het is fijn om te weten dat je de strijd niet alleen hoeft aan te gaan soms is een heel klein berichtje alweer genoeg voor wat nieuwe kracht tegen het gevecht!

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 16:49

RedPassion schreef:
Mooie site meid! En ik ben blij iets van je te lezen. Ik heb je verhaal toen ook gevolgd en vind het fijn dat het wat beter gaat.

Amigos_ schreef:
Daarbij is het voor mij heel moeilijk om van een leven met alleen mijn eetstoornis, weer een druk werkend en goed sociaal leven te maken.

Krijg je daar nog wel hulp bij?
Ik herinner me nog wel dat die overgang van een leven met eetstoornis naar een 'normaal' leven het moeilijkst was. Vaak denken mensen dat het goed gaat zodra je je eetstoornis de baas bent, maar dan begint het pas... Het is zo moeilijk om invulling aan je leven te gaan geven als (niet) eten tot voor kort de enige invulling was. Ik denk dat je met je hulp op die site al een mooi begin hebt gemaakt. Doe rustig aan, gun jezelf de tijd om deze omschakeling te maken. Veel sterkte nog, en succes met de site! :)

Dank je wel :o ik pb je nog even hoe en wat nu met mij anders word het een topic die over mij gaat terwijl het eigenlijk over de site zou moeten gaan :P

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:57

Ik vind het een hele goede en fijne site, ben er zelf ook vaak te vinden. Ik heb zelf ook anorexia en heb ook een groot topic hier op bokt gehad omdat ik voor een paar maandjes terug in het ziekenhuis heb gelegen...

Ik haal wel steun uit de site :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:10

Hejj,

Ik ben zit ook op dat forum. En ben ook vaak in de chat te vinden. Ik heb vrijdag ook een intake gehad bij de Ursula..

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:15

Ga thuis even kijken, leuk dat je dit doet :)

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:49

ik vind het echt super. Ik heb veel steun aan de site. Ik heb al sinds mijn 7e problemen met eten, en wil nu zo graag gewoon weer kunnen eten.

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 11:12

angelaatjuh schreef:
Ga thuis even kijken, leuk dat je dit doet :)

Ben benieuwd wat je ervan vind ;)

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 11:13

ninz schreef:
ik vind het echt super. Ik heb veel steun aan de site. Ik heb al sinds mijn 7e problemen met eten, en wil nu zo graag gewoon weer kunnen eten.

Sterkte!! En ben blij dat je er steun vind.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:10

Ik heb een jaarlang met o.a. meiden met anorexia ook in een kliniek gewerkt. en ja, wat een ongelooflijke strijd moesten die meiden elke dag weer ondergaan...
Je hoort ook vaak dat het zwaarste gedeelte 'echt' begint wanneer je weer op eigen benen staat. Fantastisch Amigos dat jij je zo inzet op het forum en heel veel kracht voor jou!

Kim

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 23:18

Inderdaad een super site!
Zelf heb ik gelukkig nog geen eetstoornis gehad, maar wel een periode erg bezig geweest met afvallen en het modebeeld dat zo standaard 'moet' zijn van jezelf.
Daarnaast hebv ik voor school op de havo ook nog diverse stukken geschreven over eetstoornissen en blijft het toch een onderwerp dat me interesseert.

Op school (ook de havo) had ik een meisje bij mij in de klas met anorexia. Op een gegeven moment zijn een vriendin en ik naar de mentor gegaan om het er over te hebben. Ze werd zo dun, kreeg zelfs al licht een 'vachtje' en at zulke minihapjes, zodat ze lang aan het eten was (maarja, dus amper wat binnen kreeg)...

Het is gewoon verschrikkelijk dat o.a. de media (de westerse cultuur) het leven van zoveel meiden (en jongens) zo negatief kan beïnvloeden.
Tijdens mijn zoektocht naar informatie kwam ik ook een bron tegen, die vermelde dat in de oosterse landen de gevallen met eetstoornis net zo hard zijn gestegen als de westerse cultuur...
Verschrikkelijk!

TS: super dat je je zo inzet, dat je zo open voor je probleem uit komt en dat je ook nog eens anderen helpt! Heel veel sterkte!

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 08:59

Mirkim schreef:
Ik heb een jaarlang met o.a. meiden met anorexia ook in een kliniek gewerkt. en ja, wat een ongelooflijke strijd moesten die meiden elke dag weer ondergaan...
Je hoort ook vaak dat het zwaarste gedeelte 'echt' begint wanneer je weer op eigen benen staat. Fantastisch Amigos dat jij je zo inzet op het forum en heel veel kracht voor jou!

Kim

Ja dat klopt ook echt wel in mijn geval dan, de kilo's erbij was eigenlijk niks vergeleken met wat ik nu voor me kiezen krijg want wow het is echt lastig om opeens een volwassen leven te moeten leiden!

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 09:02

Judje schreef:
Inderdaad een super site!
Zelf heb ik gelukkig nog geen eetstoornis gehad, maar wel een periode erg bezig geweest met afvallen en het modebeeld dat zo standaard 'moet' zijn van jezelf.
Daarnaast hebv ik voor school op de havo ook nog diverse stukken geschreven over eetstoornissen en blijft het toch een onderwerp dat me interesseert.

Op school (ook de havo) had ik een meisje bij mij in de klas met anorexia. Op een gegeven moment zijn een vriendin en ik naar de mentor gegaan om het er over te hebben. Ze werd zo dun, kreeg zelfs al licht een 'vachtje' en at zulke minihapjes, zodat ze lang aan het eten was (maarja, dus amper wat binnen kreeg)...

Het is gewoon verschrikkelijk dat o.a. de media (de westerse cultuur) het leven van zoveel meiden (en jongens) zo negatief kan beïnvloeden.
Tijdens mijn zoektocht naar informatie kwam ik ook een bron tegen, die vermelde dat in de oosterse landen de gevallen met eetstoornis net zo hard zijn gestegen als de westerse cultuur...
Verschrikkelijk!

TS: super dat je je zo inzet, dat je zo open voor je probleem uit komt en dat je ook nog eens anderen helpt! Heel veel sterkte!

Ten eerste super lief dat je je zo om je klasgenootje hebt bekommert, Verder ben ik wel benieuwd of je nu gewoon blij bent met hoe je eruit ziet?

Verder zijn we gelukkig wel met een heel team want soms is het best zwaar al dat leed van andere maar zo met elkaar helpen we hopelijk een hoop meiden/jongens

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:06

Heb gekeken naar de site en zou nog even laten weten wat ik er van vond :D

Vind het een erg mooie en leuke site!
Ik ga er zeker meer opkijken!
En ik denk dat ik ook wel wat steun kan vinden op deze site!

Ik ben nu weer opnieuw begonnen bij het Riagg voor o.a mijn eetproblemen!