Allereerst Eline heel erg bedankt dat ik mijn verhaal hier even mag doen.
Een tijd geleden heb ik jullie via een topic laten weten dat ik werd opgenomen in de Ursula kliniek, dit is een kliniek waar mensen met eetproblemen hulp krijgen. Van velen van jullie kreeg ik hele lieve reacties en heb ik ook kaartjes gehad (ik heb ze nog steeds hoor, kijk er ook vaak naar). Nu alweer best een tijd later, gaat het beter met me dan toen ik de kliniek inging. Maar echt een normaal leven leiden dat lukt nog niet. Door de anorexia heb ik heel mijn leven opgegeven, het grootste verdriet zit toch wel in het wegdoen van mijn paard. Daarbij is het voor mij heel moeilijk om van een leven met alleen mijn eetstoornis, weer een druk werkend en goed sociaal leven te maken.
Maar momenteel help ik mee aan de website http://www.proud2bme.nl. Hier komen meiden en jongens maar ook ouders en omstanders van mensen met eetproblematiek. Toen ik op bokt mijn bericht postte over mijn opname, kreeg ik regelmatig pb’tjes van mensen die eigenlijk ook wel in strijd waren met eten. Daarom wil ik proud2bme hier wat naamsbekendheid geven.
Ik help daar nu als moderator, want ik wil heel graag andere mensen helpen om eerder hulp te zoeken, en niet zolang te wachten als ik heb gedaan. Het helpt mij ook weer wat positiever te denken over mezelf, ik beteken nu weer iets. Ik heb Scarlet (één van de oprichters van proud2bme) gevraagd nog even wat inhoudelijker op de site in te gaan:
Scarlet
“Proud2Bme is een interactieve website voor met name (zie de stijl vd site
) meiden die problemen hebben met zelfbeeld , gewicht en eten. Op de site kan je niet alleen enorm veel info vinden over alle vormen van eetproblematiek en gezondheid, maar ook bergen aan info over schoonheid, zelfbeeld en fashion. Los van alle info, artikelen en blogs biedt de site ervaringsverhalen van leden, houden meiden een dagboek bij op de site, staan er verhalen van ouders en omstanders en diverse interviews met bijzondere en bekende personen! Helemaal leuk al die teksten, maar hoe kan je dan met elkaar in contact komen? Natuurlijk is ook hier aan gedacht d.m.v. een zeer uitgebreid forum wat inmiddels ruim 3000 leden telt. En mocht je vragen hebben voor een psycholoog of een diëtist, dan kan je die rechtstreeks stellen in het gedeelte hiervoor op het forum. Meestal ontvang je dan binnen drie dagen al een reactie van de Proud2Bpsycholoog of Proud2Bdietist. En houd je van sneller contact? Dan kan je iedere avond tussen 19:00 en 21:00 chatten!
Kom eens langs! Ook als je geen eetproblemen hebt, is deze site een bezoekje waard
Screenshot van de website sorry dat de kwaliteit wat minder is dit komt door het verkleinen

Ik hoop natuurlijk op veel reacties, en dat jullie een kijkje komen nemen op de website! Ook kan je natuurlijk vragen stellen hier in het topic of per pb.
Liefs Amigos_ (Tamara) & Scarlet
en ik hoop dat je iets aan het forum hebt 
dank je voor je liever bericht, ik hoop ook echt dat de meiden en jongens door de website en de velen ervaringen en tips die ze daar kunnen krijgen eerder hulp zullen zoeken dan ik heb gedaan! Dit is ook de reden dat ik hier op bokt iets over de website wilde vertellen!