Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Echt aangenaam is het natuurlijk niet, maar als je een goede gyneacoloog hebt, is er echt geen reden voor paniek! Voel je je na vandaag niet op je gemak bij deze persoon, ga dan gewoon op zoek naar iemand anders (ik heb de mijne gevonden via google
) En zoals hiervoor reeds gezegd werd: het is niet voor niets .. Dit is echt heel erg belangrijk, en ik raad dan ook iedereen aan om zich aan de 1x / jaar -regel te houden. En heb je toch veel last van je gyneacologisch onderzoek ? Laat het je gyneacoloog gewoon weten !
Bij mij hebben ze bij m'n tweede uitstrijkje ontdekt dat ik HPV 'heb', wat kan leiden tot baarmoederhalskanker. Op zich klinkt dat allemaal best angstaanjagend, maar als je bedenkt dat +/- 80% van de bevolking drager is denk je toch 2x na. Normaal gesproken kan het ook helemaal 'genezen' worden, al dan niet met chirurgische ingreep, dus ik zou niet te snel panikeren. Ik kan me vergissen, maar ik dacht toch dat je vanaf het eerste seksueel contact best eens langs de gyneacoloog kan gaan. Of het dan effectief vanaf dat moment ieder jaar moet gebeuren weet ik eerlijk gezegd niet .. Blue_Eyes schreef:1x per jaar? Per 5 jaar is de standaard in NL... vanaf je 30ste.

Fortuna22 schreef:Ja daar word je voor opgeroepen.
Wat moet je er nu aan doen Shanelle?