Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Op een boterham zit ruim de helft van wat je dagelijks aan ijzer moet binnenkrijgen. En door de suiker krijg je inderdaad weer wat meer energie.
_Tara_ schreef:Ijzertabletten zou ik niet zomaar gaan slikken... Misschien een idee om het ijzergehalte in je bloed te laten meten?
Appelstroop bevat inderdaad een hoop ijzer. Hier staat nog verder wat info: http://www.medicinfo.nl/d_2506#a_2506_2
Onder andere dat vitamine C ook belangrijk is voor de opname van ijzer. Sterkte!
orienta schreef:moet je even veel suiker eten dat helpt goed als je duizelig bent
bijvoorbeeld even siroop met niet te veel water drinken!
roxxxiejjj schreef:_Tara_ schreef:Dat van die appelstroop schijnt nu niet meer zo te zijn trouwens... Vroeger maakten ze dat in ijzeren potten en dan kwam dat ijzer dus ook in die stroop.
MIjn internist raadde me wel aan om af en toe appelstroop te eten. Ijzer zit er nogsteeds in hoor.
Veerle90 schreef:klopt alleen vitamine C plas je uit, dus daarvan kun je zo'n heel potje op eten o peen dag als je wilt.
Citaat:5. Overdosis vitamine C
Een teveel wordt via de urine uitgescheiden, maar toch kunnen er schadelijke effecten optreden. Bij doseringen hoger dan twee gram per dag kunnen diarree en darmklachten ontstaan. Een hoge inneming aan vitamine C kan ook gepaard gaan met een verhoogde uitscheiding van oxaalzuur met de urine. In het verleden werd gedacht dat hierdoor het risico op de vorming van nierstenen groter was, maar dit is nooit bevestigd in onderzoek