scooterongeluk, wie nog meer???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ukje112

scooterongeluk, wie nog meer???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 12:52

Ik heb 2 jaar terug een ongeluk gehad met de scooter!
Scooter gleed netjes door de berm en ik stuiter over het asfalt met als resultaat, knie zwaar gekneusd en een groot gat erin.
Wie heeft er nog meer een ongeluk met de scooter gehad???

capopjekop

Re: scooterongeluk, wie nog meer???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 12:54

Ik ben heel wat jaartjes terug aangereden door een afslaande auto die mij niet had gezien. Heb toen een half jaar last van mijn heup gehad, gelukkig is alles oke gekomen.

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 16:06

In mei ben ik aangereden.. door een auto die mij niet zag rijden op het fietspad en dus overstak, mn scooter ging met een bochtje en ik rechtuit.. met als resultaat dus een grote blauwe kras over mn rechter bovenbeen.. een gekneusde linkerpols en een linkerhand met allemaal schaafplekken, was overal blauw.. en mn knie was geschaafd en heb ik nu nogsteeds last van, is helaas niet veel zichtbaar op de scan..

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 16:08

ik heb ook 2 jaar geleden een ongeluk met de scooter gehad.
Ik reed op een voorangsweg, toen de auto van die voor mij van rechts kwam dacht dat ik wilde afslaan, overstak. Ik ben op de zijkant van die auto ingereden. Scooter stond voor de auto en ik lag aan de andere kant.

resultaat: een gebroken arm, heel veel kneuzingen en een gat in mijn knie die is gaan ontsteken. en scooter total loss.

Kirsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 16:44

Ik reed bij ons op het fietspad (toen mocht dat hier nog), toen sloeg een fietser linksaf zonder zijn hand uit te steken, en ik was net op dat moment bezig met inhalen...

Resultaat: Scooter aan diggelen, ik aan diggelen, knalde met me kop (goddank reed ik altijd met helm) tegen de stoeprand aan zware hersenschudding dus, dijbeen finaal open, pols gebroken,..
En meneer de fietser? Geen idee,.. die stond op en reed snel weg... Hufter...

Ukje112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 17:46

jeetje wat een verhalen en hebben jullie ook nog blijvende schade???

Sandraaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 17:51

Ook ik ben 1 keer met 90 km/h gevallen met de scooter.. Voor mij ging een auto echt ineens op de rem, maar natuurlijk ook mijn eigen schuld, reed veel te hard.
Maar goed, gelukkig heb ik er zelf weinig van over gehouden. Alleen wat schaafwonden. En een nieuwe kapotte broek. Mijn scooter was aan 1 kant wel echt geschaafd.

Gelukkig allemaal goed gegaan ! :)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 18:48

ik ook in november, allemaal ijs op de weg dus gleed uit.

resultaat: 1 gekneusde knie en 1 zwaaaar gekneusde knie, deed echt zo verschrikkelijk zeer kon niet buigen, lopen niks en was zo dik als een tennisbal. 5weken geen verandering bleef zo slecht dus nog foto's laten maken int ziekenhuis, daar dachten ze dat m'n knieschijf kapot was maar later bleek dat toch niet. en uiteindelijk nog een héle tijd meegezeten. en kan nu nog niet op m'n knieen of hurken zitten en nog steeds blauw :P
en een schaafplek op mn scooter.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 18:55

ik ben paar maanden terug onderuit gegaan , maar waardoor is niet duidelijk , ik werd gewoon ineens wakker in de berm. daar hebben mensen me gevonden en de ambulance gebeld. heb daarna EEG's gehad om te kijken of ik epileptie had, maar ze hebben nooit wat gevonden.
mn scooter had gelukkig niets. verder had ik enkel wat gekneusde ribben en blauwe plekken.

oh en btw , ik zat daar op de grond, the hyperventileren , vraagt een meisje: ben je onderuit gegaan?
ik heel droog: lijkt me nogal logisch of niet?

op dat soort momenten kan ik zo vaag uit de hoek komen :+

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 18:58

ik jaren geleden
reed 60 ofzo (pff geen idee eigenlijk)
en reed in onze straat in een rustig dorpje echt superflauwe bochtje in die straat en ik kreeg een black out en reed zo rechtdoor tegen een stoeprand en daarvoor stond een muurtje door de schrik denk ik ben ik redelijk bijgekomen en verkeerde rem (voorrem) gebruikt toen sloeg ik over de kop
toen moest ik lachen van de zenuwen want er kwamen allemaal mensen aangerend
of ze een ambulance moesten bellen enz
ik heb trouwens wel vaker black out's

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 19:01

Jaren geleden 's avonds in het donker. Het regende en vizier was erg nat. Verblind door lamp van lantarenpaal en ben er pardoes tegen aan gereden. Flinke wond op linkerenkel en de volgende dag heel veel spierpijn. Afscheid moeten nemen mijn mooi wit met chromen scooter, echt een prachtmachien |( Heb nu nog steeds het litteken op mijn enkel en het si zo'n 12 / 14 jaar terug.

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 19:07

Ik ben 10 jaar geleden aangereden toen ik achterop de brommer zat. Diegene die op mijn brommer reed, reed door rood licht, terwijl er een auto net nog hard door oranje reed en ons vol raakte. De persoon die reed had helemaal niks, alleen ik helaas wel. Had mijn bovenbeen gebroken (open bot breuk), middenrif was gescheurd en mijn gezicht was zwaar gehavend. Ben daarna meerdere keren ( 7 keer in totaal) geopereerd aan been en mijn buikwand/middenrif. Mijn brommer was door midden gebroken en total loss. Zelf kreeg ik pinnen en schroeven in mijn been en heb voor altijd een plaatje in mijn buik/middenrif die het op zijn plek houdt. Durf nu nog steeds niet bij iemand achterop te zitten, rijd zelf wel alweer jaren scooter.

Ukje112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 21:59

poeh, das ook niet niks, en dan vond ik het al erg met mijn gat in mijn knie!!!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:04

Ukje112 schreef:
poeh, das ook niet niks, en dan vond ik het al erg met mijn gat in mijn knie!!!

Met een gat bedoel je een wond neem ik aan?

Ukje112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 04:34

ja ;)

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 11:32

Begin dit jaar, fietser komt plotseling van het trottoir af, ik moest op de rem, heb waarschijnlijk in reflex mijn stuur omgegooid en hoppa, daar lag ik. Had een gebroken bovenarm en een gekneusde duim. Bovenarm is een plaatje ingezet en ik kan er alweer een hoop mee, maar zeker niet alles. Zal ook nooit meer 100% worden denk ik. Baalde er wel van, fietser had niks en de politie heeft nog geneens een proces verbaal opgemaakt omdat er geen daadwerkelijke aanrijding had plaatsgevonden...

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 11:38

vorige week dinsdag nog een botsing gehad met een auto :+

schade is 450 euro... helaas
eigen schade was een gekneusde arm en mn heup,rug,nek,knieen deden zeer

en een half jaar terug toen ik bij mn vriendin achterop zat, botsing met een andere scooter, die stopte ineens midden op het fietspad.. toen had ik een gekneusde scheenbeen

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 11:46

Ik ben afgelopen winter twee keer onderuit gestuiterd met mijn scooter. De eerste keer reed ik heel langzaam, maakte een bochtje. Bleek dat het geijzeld had, hele weg geen last van gehad en gleed door de ijzel onderuit..

De tweede keer ging ik ook door de bocht, alleen nu kwam ik wat te hoog uit de bocht, kwam in een strook modder terecht. Deed het rustig aan met optrekken en toen ik dacht uit de modder te zijn gaf ik vol gas.. Ik bleek nog niet uit de modder te zijn en smakte onder mijn scooter op de klinkers...
Dit resulteerde in beide knieen goed kapot en wat schaafwonden over mijn handen en armen...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 11:50

ik ben enkele jaren geleden aangereden door een auto toen ik scooter reed. reed op een fietspad en moest oversteken naar de overkant bij een kruising toen mijn licht groen was. ( was 80 km weg en moest dus op het fietspad blijven)
auto naast mij reed door rood en sloeg af richting mij, negeerde de haaientanden en ik reed frontaal tegen zijn auto aan omdat ik rechtdoor ging.
ben OVER de auto gevlogen op het asfalt. is erg au :=
klere kerel heeft zelfs geen sorrie gezegd, was auto van de zaak en meneer had haast :n
Politie was er wel bijgeweest, maar behalve de schade aan de scooter betalen door zijn verzekering nooit meer wat gehoord.

ben heel lang bang geweest voor verkeer die van links of rechts kwam toen ik scooter reed.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 12:32

Toen ik net 16 werd (bijna 2jaar geleden) en ik had net mijn certificaat. Ik wilde naar mijn pony rijden op de scoot, maar de rotonde was een beetje glad. Dus ik maakte een mooie buikschuiver over de rotonde, met als gedachte, toen ik op de grond lag, mijn scooter!! :P Niet veel aan overgehouden, alleen een schaafwond op mijn arm en een klein krasje op de scooter.

5maand geleden; Ik ga met mijn nicht richting Boode omdat ik wat bij mn moeder op moest halen. Daar hebben we toen een drankje gedronken en we zijn terug gegaan. Op een gegeven moment kreeg mijn nicht een blackout en zijn we met 45km tegen een lantaarnpaal geknalt. Gevolg; Scooter totalloss, ik had een zwaargekneusd scheenbeen met een gat erin(denk zelf dat er een scheurtje in heeft gezeten, omdat hij nu nog steeds gevoelig is en er nog een bult opzit), blauwe plekken en heel veel spierpijn. Mn nicht had 2 vingers gebroken, schouder ontwricht, hersenschudding, blauwe plekken.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 08:11

Ja zo'n 10 jaar geleden. Ik wilde rechtdoor over dezelfde weg en een limousine rechtsaf. Ik ramde hem vol op de zijkant. Grote deuk en mijn scooter was totaal verwoest. Ik had een gescheurde broek en enkele schrammetjes. Ik had echt geluk, het ging echt hard.

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 08:17

ik remde iets te hard op het gras en de scooter gleed naar rechts weg.
ik was er op een manier afgesprongen en had me rechter steur nog vast en stond op te grond.
Er zat een vriendin achterop en die viel tegen mij aan, waardoor ik alsnog viel en me scooter.
voor kap van me scooter kapot, want die kwam net op het asfalt. en de binnekap was een stuk kapot.
Maar wij hadden gelukkig niks behalve een lachbui :+

Heb wel pas dat ik bijna werd aangereden ik reed op een 50km/pu weg.
En ik reed net niet in het midden maar iets aan de zeikant.
komt er ineens een auto en die komt met 70 langs me.
scheelde echt heel weinig en die had mij geraakt.
Het is dat ik in me spiegeltje keek en hem aanzagkomen maar kon er niet eens meer voor uitwijken.
Als ik geen spiegeltje had was ik rustig wee rin het midden gaan rijden en was ik wel volop geraakt.
Is zo'n spiegeltje toch wel erg handig!

charissath

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 08:41

Ja nu 11 jaar geleden.
Ik reed op het fietspad(toen mocht dat nog)met een gangetje of 40. Toen deed een een passagier van een geparkeerde taxi ineens zijn deur open die ik niet meer kon ontwijken. Ik vloog over de kop en knalde met mijn hoofd (gelukkig met helm) op de stoeprand een meter of 6 verderop.
Toch maar met de ambulance naar het ziekenhuis want mij ene hand ( die finaal op de autodeur klapte) was op 4 plaatsen gebroken waaronder 1 open botbreuk.
In de jaren daarna ben ik er nog 2 keer aan geopereerd en het is nog steeds niet goed. Mijn ringvinger staat scheef en er zit een plaatje in met schroeven. Mijn pink kan ik niet helemaal buigen of strekken. Mijn teugels moet ik dus ook anders dan anders vasthouden.

Dus ja, ik heb er wel wat aan over gehouden....

Ukje112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 10:30

auw.... Ik denk dat ik alles bij elkaar zou schreeuwen als ik een open botbreuk zou hebben! Dat lijkt mee zo dood eng om te zien hè, vooral bij jezelf!

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:38

ik had een open bot breuk op mijn bovenbeen, maar wist het gelukkig niet. Lag op mijn zij en ze hadden niks gezegd. Voelde ook niks, omdat ik in shock was. Weet alleen nog dat ze mijn nieuwe paardrijbroek kapot gingen knippen en ik nog riep dat ze dat niet moesten doen. Kon hem wel uittrekken! (maar wist toen niet dat er een bot uitstak.......)

als ik het toen geweten had, was ik denk ik helemaal in paniek geraakt :\