Grote bloedklonten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

s_spikker

Grote bloedklonten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 12:32

Nu is het niet zo een smakelijk onderwerp.
Maar met de maandelijkste periode heb ik daar heel veel last van.
Met of zonder aan de pil maakt geen verschil. Alleen aan de buikpijn en hoeveelheid bloed. Zonder pil is het heel veel en lang. En loopt t er zo uit als je opstaat oid.
Maar nu ook vaak dat er dan van die grote bloedklonten in zetten. Ook als je dan naar de WC gaat dan voel je zo soms er klonten uitlopen en dan plons. Ze zijn best groot ook vaak. Je krijgt dan zo'n kramp gevoel en dan komt er weer vaak een klont. Heel lastig want deze worden ook niet opgenomen.
De huisarts vind ik niet echt prettig.

_Patriciaa

Re: Grote bloedklonten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 12:34

Hmm, klinkt niet echt fijn!
Ik snap dat je de HA niet fijn vind, maar misschien is het toch slim om dit even na te laten kijken..

s_spikker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 12:35

Ja maar ik vind het dan niets als je daar met je benen wijd moet liggen. Dat ze er dan een klem op doen en dan gaan kijken. Want dan moet het dus als je je periode hebt denk ik ? omdat ze t anders niet zien := en dat idee vind ik echt niets

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 12:36

Misschien weten hun wel wat het is, ik denk als je het uitlegt dat ze er ook al wat mee kunnen. :)

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 12:38

in principe is het normaal... ik heb ook altijd wel stolsels erbij als je menstrueerd wordt de wand die is opgebouwd in je baarmoeder afgebroken en laat los... dat zijn denk ik ook de stukjes die jij ziet maar zijn ze op een of andere manier aanzienlijk groter bij jou..... je zou wel naar de HA kunnen gaan maar wat moet ie doen dan? zolang het wel gewoon weer stopt na je menstruatie.... maar goed die hele menstruatie is gewoon een gore aangelegenheid..... :(

Eleionomae

Anders ga je er eerst een keer mee naar je HA als je niet ongesteld bent? Dan kunnen ze toch niets zien en hoeven ze dus ook niet te kijken. Zo kun je gewoon je probleem bespreken zonder bang te zijn dat je onderzocht wordt.
Ik heb wel eens last gehad van hetgeen je beschrijft, maar bij mij wordt het wel minder als ik de pil een aantal maand achter elkaar doorslik en dan pas weer ongesteld ga worden..

CM_

Idd je moet er niet meteen vanuit gaan dat ze een inwendig onderzoek doen hoor.

Ik denk eerder aan een bloedonderzoek en misschien proberen van een andere pil.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 12:39

Als je ongesteld bent komen er (bij mij vooral de eerste dagen) altijd stukken baarmoederslijmvlies mee, dat is heel normaal. Maar echt smakelijk is het niet, nee.

edit: wat je zegt, Mjay :D

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 12:39

Ik dacht eerst ook dat het vreemd was...maar later dacht ik dat het er bij hoorde.
Heb het ook, en ze kunnen écht groot zijn.
En pijn doet het vooral als het nog in je lichaam zit :=

edit: oke dus eigenlijk wel normaal :+ Vroeg me altijd af waar het vandaan kwam :o

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 12:40

Zou me er ook niet teveel zorgen om maken dat de ha je meteen wil onderzoeken. Misschien weet ie al genoeg als jij zo je verhaalvertelt.

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 12:44

Heel normaal hoor, wel lastig, loop al 30 jaar met dit onsmakelijke verhaal, geen zorgen om maken!

s_spikker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 12:46

Bedankt voor de reacties :) Ben blij om te horen dat er ook meer mensen zijn die dat hebben. Door de pil is het wel minder erg dan zonder de pil. Heb ook al vaak van pil veranderd omdat er veel licht waren en dan bleef ik gewoon ongesteld erdoor

Mijn tante had het over allemaal vleesbomen die ze er uit moesten halen oid.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 12:46

De allereerste keer dat ik ongesteld werd, had ik alleen maar stukjes baarmoederslijmvlies. Toen was ik echt heel ongelukkig want ik dacht dat het alleen maar ene beetje rood bloed zou zijn. Maar helaas... :(

Toen ik eenmaal de juiste pil gevonden had is het alleen maar minder geworden. Heb bij jouw verhaal niet echt het idee dat het iets afwijkend is hoor.

Trouwens, een klem zetten ze er niet op. ;)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 12:49

Ik las eerst bloedkonten ik dacht al HUH,
maar toen las ik verder :o haha, maar ik heb dit eigenlijk ook een heeel klein beetje, maar niet zoerg dat ik er last van heb...
Misschine moet je toch en keertej naar de HA gaan of anders de gyneacoloog (hoe schrijf je dat nou?!) want denk niet dat echt grote klonten de bedoeling moeten zijn *ziet klonten in de vorm van een golfballetje voor zich *

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 12:50

Iris82 schreef:
De allereerste keer dat ik ongesteld werd, had ik alleen maar stukjes baarmoederslijmvlies. Toen was ik echt heel ongelukkig want ik dacht dat het alleen maar ene beetje rood bloed zou zijn. Maar helaas... :(

Toen ik eenmaal de juiste pil gevonden had is het alleen maar minder geworden. Heb bij jouw verhaal niet echt het idee dat het iets afwijkend is hoor.

Trouwens, een klem zetten ze er niet op. ;)

Als ze je inwendig willen onderzoeken zullen ze toch echt een eendenbek moeten gebruiken... Tenminste ik neem aan dat TS dat bedoelt met klem.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 12:54

ik heb precies hetzelfde heel erg gehad en maar bij 1 ongesteldheid, die was toevallig heel hevig. Waren precies zoals in jouw verhaal, grote klonten die er uit vielen en als ik had geslapen en stond op moest ik echt heel snel naar de wc omdat het bloed echt heel snel eruit liep. Was heel raar maar ik heb me er niet zo druk om gemaakt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 12:58

Je kan ook om een andere arts vragen, bvb om een vrouwelijke?? Is helemaal geen rare vraag, en misschien dat je je dan wat prettiger voelt.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 13:04

MIjn moeder heeft dit ook en de huisarts had bij haar gezegd dat het vrij normaal is.
De een bloed meer dan de ander.
En die klonten dat is dan een soort bloedstolsel wat er ineens uitkomt.
Voor een eventuele oplossing zou ik toch even je HA navragen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 13:05

s_spikker schreef:
Ja maar ik vind het dan niets als je daar met je benen wijd moet liggen. Dat ze er dan een klem op doen en dan gaan kijken. Want dan moet het dus als je je periode hebt denk ik ? omdat ze t anders niet zien := en dat idee vind ik echt niets

Vaak is dat niet eens nodig met dit verhaal wat je verteld en als dat wel zo is, vroeg of laat moet je een keer met je benen wijd bij de dokter.
Is het niet voor een uitstrijkje (dat duurt wel nog even) dan is het voor een echo als je eventueel zwanger bent.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 13:10

Vleesbomen?!
Nee joh, dan heb je echt geen klonten hoor ;)
Zou anders de HA bellen voor advies?!

En als het minder is als je de pil slikt, slik deze dan gewoon?!

En een eendenbek is echt niet zo heel erg hoor, ben ik ook is door onderzocht.
Voelt een beetje gek, maar doet geen pijn!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 13:15

Ik zou toch naar de huisarts gaan, maar laat je gelijk doorverwijzen naar de gynaecoloog. Ik had alleen van die klonten na de bevalling. Lijkt me niet dat je het normaal hoeft te vinden. Al is het mss bij andere mensen wel al jaren zo en vindt de HA het normaal, das voor iedereen persoonlijk. De HA is vaak een man en weet gewoon niet uit eigen ervaring hoe lastig dat langdurige, heftige bloedverlies kan zijn. Kan je de pil ook doorslikken? En dan bijv. 4x per jaar een stopweek inlassen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 13:18

Tijdens je menstruatiecyclus bereidt je lichaam zich voor op een zwangerschap. Dit betekent dus oa dat het baarmoederslijmvlies dikker wordt. Wanneer er echter geen bevruchte eicel in de baarmoeder terecht komt, is dat extra dikke baarmoederslijmvlies dus eigenlijk nutteloos. Dit wordt afgestoten en verlaat je lichaam tijdens je menstruatie. Het bloedverlies dat hiermee gepaard gaat wordt veroorzaakt doordat je toch als het ware wondjes creeërt in je baarmoeder.

Die klonten zijn dus helemaal niet raar, in principe, maar wanneer je twijfelt over de structuur/grootte etc. is een afspraak met de huisarts wel even aan te raden :)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 13:21

Ik slik de pil gewoon door en stop eens wanneer het mij uitkomt.Heb daar over overlegd met mijn gyneacoloog en zij zegt dat een stopweek onzin is en je maar af en toe hoeft te doen(dit ivm onverwachte doorbraakbloedingen).Ben je er gelijk van af!Vroeger had ik het namelijk ook,maar dan om de maand.Ben er nu klaar mee,dat gezeur iedere maand...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 13:28

Ik heb dit ook een beetje, als ik in een keer ga staan echt zo 'plof' en dan komt er een klont, en ook als ik naar de wc ga.. Lijkt me gewoon eigenlijk, omdat menstruatie bloed niet alleen maar uit bloed bestaat toch? Ik heb trouwens altijd een tampon in tegenwoordig, vaak ook 's nachts, dus heb er nu niet echt last meer van.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 13:34

Ben ik blij dat ik tampons gebruik.. heb nooit ergens last van...
Wel is klontjes gehad toen ik nog maandverband gebruikte, maar vind dat zo vies voelen enzo...