"de pil" zonder ongesteld te zijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Yasmine_

"de pil" zonder ongesteld te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 10:28

ik zit met een (voor mij) grote vraag.
ik heb een super leuke vriend en het is nu wel een moment dat we verder willen gaan :+
maar ik ben nog nooit ongesteld geweest, dat heb ik nooit erg gevonden, heb je ook geen gedoe met vakanties etc.
maar is het mogelijk om de pil te slikken of moeten ze eerst zeker weten dat alles goed werkt ?
eerder heb ik al iemand gehoord over een speciale pil, maar is er zoiets?

gr.

chocobroodje

Re: "de pil" zonder ongesteld te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 10:29

Hoe oud ben je? Ik zou even bij je huisarts langs gaan, sommige meiden zijn laat met hun 1ste menstruatie maar het moet wel een keer komen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 10:30

Als je niet ongesteld bent geweest kan je ook niet zwanger raken, dus heeft de pil geen nut.

Of zit ik er nou helemaal naast te banketstaaf?

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 10:31

nou volgens mij kon je wel zwanger worden (iemand die mij bevestigd? )

ik ben trouwens 16 1/2, ik heb een groeiachterstand van 2 tot 3 jaar dus dat zal zeker meespelen ;)

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 10:33

Nou Galley, is dat wel waar?
Ik kan me een verhaal herinneren van een meisje van 5/6 dat zwanger was. Dat was een paar jaar geleden in het nieuws geloof ik. Je kan mij niet laten geloven dat dat meisje al ongesteld was...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 10:35

Je kan zwanger worden voordat je überhaupt ongesteld bent geweest,
dan is er al een eicel gerijpt oid, zoiets was het. :')

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 10:36

savasan schreef:
Nou Galley, is dat wel waar?
Ik kan me een verhaal herinneren van een meisje van 5/6 dat zwanger was. Dat was een paar jaar geleden in het nieuws geloof ik. Je kan mij niet laten geloven dat dat meisje al ongesteld was...

Pas als je ongesteld bent geweest(of 3 dagen voor je het word mischien, maar dat zou gewoon té toevallig zijn) is je cyclus op gang, zonder cyclus geen eitjes=geen baby.. Das mijn idee..

Kath_

Het werkelijke ongesteld worden komt toch pas nadat je ei gesprongen is en niet bevrucht is waardoor het hele zaakje wordt 'afgestoten'.

Naar mijn idee kan je zwanger worden voor je ongesteld bent geworden.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 10:36

ik dacht het inderdaad ook door zulke verhalen, kans is misschien kleiner (?) maar ik vind de kans te groot.
probleem is dan meteen, stel je bent zwanger, je merkt het niet doordat je immers nooit ongesteld bent geweest. bij een doorsnee vrouw wordt je niet ongesteld, ik zou dat dus nooit merken.

Anoniem

Je kunt inderdaad wel even langs de huisarts gaan, die kan je vast meer vertellen en jou verder helpen.

Voorlopig een condoom misschien een optie als je toch zekerheid wilt? :)

Jolliegirl

Ik zou even een bezoekje aan je huisarts brengen...
even alles duidelijk voor jezelf.. :)

De pil zijn hormonen.. en als jij nog niet ongesteld bent, lijken mij deze hormonen erg overdreven...

Ik begrijp dat je verder wilt gaan...en niet zwanger wilt worden, kun je ook een condoom gebruiken.. Dan heb je ook nog eens de veiligheid voor SOA's...(sexueel overdraagbare aandoeningen)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 10:37

Ja want als je de eerste keer ongesteld wordt kun je toch ook al zwanger raken. Dus kun je bij de eerste eisprong zwanger raken, ongesteld geweest of niet. ongesteld zijn is het lichaam dat opruimt als het eitje niet ingenesteld is.

Daarnaast prop je heel veel hormonen in je lichaam,hormonen die jij blijkbaar nog niet in die mate hebt dat je ongesteld word ik zou met je huisarts overleggen.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 10:38

Van dokterdokter.nl:
9) Kun je zwanger worden als je nog niet ongesteld bent geweest?
Ja, dat kan. De menstruatie vindt plaats aan het einde van de cyclus. Of je eerste cyclus begonnen is, weet je niet. Je kunt dus al geslachtsrijp zijn zonder dat je het weet.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 10:39

Jolliegirl schreef:
Ik begrijp dat je verder wilt gaan...en niet zwanger wilt worden, kun je ook een condoom gebruiken.. Dan heb je ook nog eens de veiligheid voor SOA's...(sexueel overdraagbare aandoeningen)

dat in ieder geval, het is meer wat extra zekerheid, stel de condoom scheurt, en ik raak zwanger, ik kan niet overtijd zijn, ik merk het niet.
dus het is meer voor het dubbelop.

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 10:43

Ik zou ook idd even naar de huisarts gaan, voor de zekerheid.
Denk niet dat het een slim idee is om nu de pil te gaan slikken.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 10:44

_Yasmine_ schreef:
Jolliegirl schreef:

dat in ieder geval, het is meer wat extra zekerheid, stel de condoom scheurt, en ik raak zwanger, ik kan niet overtijd zijn, ik merk het niet.
dus het is meer voor het dubbelop.

Dat begrijp ik :)
Maar de kans is klein, maar ik begrijp dat je zekerheid wilt :j :j
Als er iets gescheurt is, merk je dit wel neem ik aan ;) of je vriend. Dan kan je altijd nog naar een arts.
maar.. idd beter zekere voor het onzekere hoor!! :)

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 10:46

Ik denk dat je het bestet even langs je huisarts kan gaan ;)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 10:48

Je bent 16 en ebt een groei achterstand? Sta je daarvoor nog onder behandeling? Zo ja kun je dat aan die arts vragen, anders gewoon langs de huis arts. Je zult zoiezo bij je huisarts langs moeten, voor de pil. Kun je het hem gelijk vragen!
En ja je kunt wel degelijk zwanger raken voor je ongesteld bent!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 10:50

ik sta niet onder behandeling of dergelijke, nooit iets hoeven slikken. heup vorming, en tiet krijg ik nu ook pas, dus ver na de rest. dus het komt allemaal wel alleen met vertraging. ik moest terug komen als ik op mijn 18e nog niet ongesteld was ;)

ik denk inderdaad dat ik deze week maar eens langs de huisarts ga, dan is het meteen duidelijk.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 10:54

_Yasmine_ schreef:
ik sta niet onder behandeling of dergelijke, nooit iets hoeven slikken. heup vorming, en tiet krijg ik nu ook pas, dus ver na de rest. dus het komt allemaal wel alleen met vertraging. ik moest terug komen als ik op mijn 18e nog niet ongesteld was ;)

ik denk inderdaad dat ik deze week maar eens langs de huisarts ga, dan is het meteen duidelijk.

denk dat dat het slimste is ;)

had ook groeiachterstand door mijn nieren
maar was wel vlot ongesteld (erg vroeg zelfs !)

condoom is zoiezo een aanrader

en gezien de gevaren van hormonen
is het misschien wijs te kijken naar iets met zo min mogelijk of geen hormonen

ansich is het condoom op erg veilig bij correct gebruik
scheelt (even uit mijn hoofd) 1%

mijn kleine is met pil en condoom veroorzaakt
dus helemaal veilig ben je nooit

enigste wat echt 100% werkt is niet doen
maar ja das geen optie :')

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 10:56

De eisprong komt voor de menstruatie, dus ook al ben je nooit ongeseld geweest zwanger worden kan wel!
Ook menstrueerde pas vrij laat (16e) en had voor die tijd al een vriendje. Er is geen andere optie dan condooms.

Ik ben uiteindelijk naar een homeopaat geweest hiervoor. Nadat ik met die druppels begonnen was heeft het nog 3 maanden geduurd en toen was ik voor het eerst ongesteld. Kan natuurlijk ook toeval zijn geweest.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 11:40

wat waren dat dan voor druppels? daar heb ik echt nog nooit van gehoord ;)

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 11:47

Ik zou toch maar even langs de huisarts gaan, zelfs met de groeiachterstand is het vreemd dat je nog niet ongesteld bent. Niet om je bang te maken, maar ik weet van een meisje die ook niet ongesteld werd en later bleek dat zij helemaal geen baarmoeder had.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 11:52

dat zou inderdaad rot zijn, dan ga ik maar voor het zekere naar de huisarts en kaart ik dat ook maar even aan ;)

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 12:12

je kan echt alleen zwanger worden als je een eisprong hebt gehad.
en als je die had gehad zou je ook ongesteld zijn geweest.

elke vrouw (die ongesteld word)heeft namelijk een cyclus van ongeveer een maand. die reken je vanaf je de laatste x dat je ongesteld was.
na ongeveer 14 dagen nadat je voor het laatst ongesteld was (of sinds waarneer je cyclus is begonnen) vindt er een eisprong plaats als je sex hebt (zonder bescherming) een dag voor tot twee dagen na de eisprong kan je zwanger worden.
als je wel 'beschermde' sex of geen sex hebt gehad wordt je ong 14 dagen na je eisprong ongesteld.
daarmee verdwijnt het baarmoederslijm dat zich heeft opgebouwd tot de eisprong voor een eventuele baby en de dode eicel uit je lichaam.

je hebt die eicel nodig om zwanger te worden als je nog niet ongesteld bent geweest kan je dus niet zwanger worden. tenzij het toevallig tijdens je allereerste eisprong gebeurt.

je geeft echter zelf aan dat dat nog wel even kan duren...
je wordt namelijk ong. voor het eerst ongesteld als je uitgegroeid bent.

ik hoop dat je er wat aan hebt :D