wortelkanaal behandeling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

wortelkanaal behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 16:26

wie heeft het ooit eens moeten ondergaan?

ik moet het dus waarschijnlijk loop al meer dan een week met ontiegelijke kiespijn rond

Kom maar op met jullie ervaringen

patserke

Re: wortelkanaal behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:29

ikke *wijst met vinger*
ik vond er niks aan, deed geen pijn..
alleen lastig dat geboor.
je krijgt er dan een noodvulling op omdat binnenin droog moet zijn om te vullen.
had wel hoofdpijn daarna maar dat heb ik meestal als ze aan me tanden hebben gezeten

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 16:31

pff heb vorige week dus 6 gaatjes laten vullen alleen kunnen ze mij onder niet goed verdoven is dus min of meer zonder verdoving gegaan daarom zie ik er zo tegenop :(

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:36

oeh das inderdaad niet fijn.
en 6 gaatjes in een keer?
pff bij mij willen ze altijd maar 2 doen.
ik krijg veel gaatjes van mijn anti depressiva

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:37

Ik, maar ik was onder narcose dus heb helemaal niks ervan meegemaakt :o
Kiespijn was meteen weg, en heb nagenoeg geen napijn oid gehad, wát een opluchting zeg!!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:41

welnee stelt geen drol voor, heb er 2 zonder verdoving gehad.

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:45

Ik 2 keer. De behandeling deed geen pijn. De verdovingsspuit deed ook geen pijn.
Het enige dat ik voelde was het met de hand uitboren doormiddel van een dun draadboortje. Je voelt het trillen van het schrapen. maar dat is absoluut geen pijn geweest.
Ik was er erg bang voor. Maar dat is bijna 100% weg. Na pijn heb ik helemaal niet gehad zelfs!!!! Mijn tandarts angst is zeker heel veel minder geworden na deze behandelingen!!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:47

Ik heb er in het verleden ook één ondergaan, en dat was best pijnlijk!
Binnenkort moet diezelfde kies weer, omdat er twee kanalen niet goed gedaan zijn.
Wat wel helpt tegen de pijn is enkele dagen er voor goed wat paracetamol te slikken, zo wordt de ontsteking in je kies wat rustiger. En kan de kies beter verdoofd worden. Want gebieden waar ontstekingen zitten zijn erg moeilijk te verdoven.

Alvast veel succes! Het moet gewoon even.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:51

*Steekt vinger op*
Ik moet trouwens weer terug op het nog eens opnieuw te laten doen bij een andere tand (zodra er bij de tandarts een plek vrij is in de agenda :7 )
Ik kijk er absoluut niet naar uit, maar ik moet eerlijk toegeven: Ik ben écht een énorme miep bij de tandarts (ik sta er zelfs om bekend daar :') ) maar ik vond de behandeling zelf op zich wel goed meevallen ten opzichte van de verhalen die ik er van had gehoord. Dat het héél veel pijn deed enzo. Ik voelde het wel, maar het was eerder een beetje vervelend.
De tandarts had trouwens niet gezegd wat ze ging doen, ze zei alleen "Ik ga nu even iets doen, maar ik ga je niet vertellen wat want anders ga je flippen" :D

Het meeste last wat ik gehad heb is eigenlijk dat ik een aantal dagen met spierpijn in mijn kaken heb rondgelopen van ze zo lang en breed open te moeten houden.

Maak je maar niet te veel zorgen (zegt de tandartsangstmiep :+ ), het is zeker niet leuk maar ik vond het ook absoluut geen traumatische ervaring :) .

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:54

Ik heb het meerdere malen gehad en het viel echt mee,de laatste keer is de onsteking niet goed weggeaan en moest ik als nog naar de kaak chirurg voor een ingreep.Dat is me erg tegen gevallen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 17:03

Maak je er niet te druk over; ik heb na 3 jaar uit angst niet te zijn heen geweest een speciale angst tandarts gevonden en die heeft mij, nadat ik 3 keer was flauw gevallen en zijn praktijk onder had gekotst , een fantastische, geheel pijnloze, wkb gegeven.
Het enige wat je voelt, en dat duurt een seconde of 2, is het doordrukken van het rubbertje in de zenuw.
Verdoven kan tegenwoordig ook recht op de zenuw voor mensen(en wederom zoals mij :D ) waarbij de verdoving slecht pakt(door de stress).
Veel succes, zorg dat je een dosis pijnstillers na afloop neemt en het komt allemaal goed.

Ik mag 30 oktober fijn voor een verstandskies die getrokken moet worden en volgens andere doet dat ook geen pijn, dat geloof ik dan maar :D

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 17:06

Ach met het trekken van een verstandskies sta je binnen 10 min. weer lachend buiten. Ik ben ook héél bang en kan niet zonder alprozalammetje naar dit soort behandelingen. :\

mét ben ik een stuk rustiger

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 17:08

Arabesk schreef:
Ach met het trekken van een verstandskies sta je binnen 10 min. weer lachend buiten. Ik ben ook héél bang en kan niet zonder alprozalammetje naar dit soort behandelingen. :\

mét ben ik een stuk rustiger

ahaaaaa dat ga ik eens bestellen bij de ha!!
:D

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 17:10

Coby schreef:
Ik heb er in het verleden ook één ondergaan, en dat was best pijnlijk!
Binnenkort moet diezelfde kies weer, omdat er twee kanalen niet goed gedaan zijn.

Waarschijnlijk deed het ook pijn omdat hij niet volledig behandelt is en dus niet volledig doodgespoten is in de voorafgaande behandeling.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 17:16

patserke schreef:
oeh das inderdaad niet fijn.
en 6 gaatjes in een keer?
pff bij mij willen ze altijd maar 2 doen.
ik krijg veel gaatjes van mijn anti depressiva

heb een heel gevoelig gebit en snel gaatjes alleen had ik hiervoor 2 jaar lang een tandarts die altijd zei dat het goed was maar nu blijkt dus dat het niet goed was ben weer terug bij mijn oude bleek ik had maar liefst 11 gaatjes moet dinsdag heen voor nog 4 gaatjes en een verstandskies trekken

alleen vorige week met gaatjes boren werkte de verdoving niet goed en zat die dus recht op mn zenuw en ik zie er zo tegenop weer heen te gaan voor het boren en kies trekken want wat als de verdoving weer niet werkt? weer zo'n pijn? zak gewoon door de grond van de pijn\

en tja nu straks ook nog een wortelkanaalbehandeling op de plek die dus niet verdoofd kon worden bleg kan wel janken als ik eraan denk

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 17:19

daar benm ik dus zo bang voor dat de verdoving weer niet pakt.. ik weet dat ik even moet doorzetten maar de durf is een beetje weg na de laatste keren omdat die klote verdoving onder niet wil pakken op een of andere manier

heb alleens 1 verstandskies laten trekken daar heb ik ook niet veel last van gehad

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 17:19

oh bah is een narcose geen optie

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 17:22

Mijn ouders hebben het ondergaan, ikzelf gelukkig niet! Maar het schijnt nogal pijnlijk te zijn := .

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 17:23

Geef aan dat je er zo bang voor bent dat de verdoving niet werkt!

Vraag hem bij pijn te stoppen en eventueel dan een noodvulling aan te brengen en onder narcose de behandeling voort te laten zetten.

Wie weet valt het wel mee. Aangezien ze bij een kanaalbehandeling echt wel een fikse verdoving geven. Het gaat in dit geval namelijk echt om het verwijderen van een zenuw. Dus dat is een andere verdovingsplek dan voor een oppervlakkig gaatje.

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 17:24

_Chantal89 schreef:
Mijn ouders hebben het ondergaan, ikzelf gelukkig niet! Maar het schijnt nogal pijnlijk te zijn := .

Mijn vaders behandelingen eerder deden ook pijn maar dat is járen terug. Inmiddels is de techniek en behandeling behoorlijk verfijnt naar mijn idee.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 17:41

Ik heb een stuk of 10 wortelkanaalbehandelingen gehad. Waarvan de eerste 2 met verdoving, daarna zonder. Ik had veel en veel meer last van de verdoving dan van de behandeling. Deed dan ook totaal geen pijn alleen even vervelend als ze tegen de wortel aankomen en ook dat is goed te doen!

Edit: Moet wel zeggen dat ik absoluut geen gevoelige tanden heb en zelf een enorm hoge pijngrens. Dus ik heb nergens geen last van gehad. Van de verdoving werd ik misselijk en heel duizelig. Alleen die dag is de tand/kies waarin je de behandeling gehad hebt, wel erg gevoelig. Vooral voor koude of warmte.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 18:04

ik heb dus wel gevoelige tanden heb bij de boren en vullen van mn kiezen geloof wel 10 spuiten gehad maar hielp niets

ik heb ook een hoge pijngrens maar de tranen sprongen me in de ogen zo'n pijn

naja moet het gewoon maar op me aflaten komen baal alleen enorm dat de verdoving niet wil werken bij mij hopelijk dinsdag wel!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 18:05

onder narcose? dat moet dan dus in een ziekenhuis kan dat zomaar?

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 18:07

Ik heb het 3 keer gehad. Heeft geen enkele keer pijn gedaan.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 18:27

SecretLIN schreef:
ik heb dus wel gevoelige tanden heb bij de boren en vullen van mn kiezen geloof wel 10 spuiten gehad maar hielp niets

ik heb ook een hoge pijngrens maar de tranen sprongen me in de ogen zo'n pijn

naja moet het gewoon maar op me aflaten komen baal alleen enorm dat de verdoving niet wil werken bij mij hopelijk dinsdag wel!

Vraag of ze de verdoving recht op je zenuw willen laten lopen; dat geeft even een vies smaakje maar je weet wel zeker dat je daarna niks voelt!