Afval tips en mensen die meedoen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tat_jana

Afval tips en mensen die meedoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 22:39

hallo

omdat ik voor mezelf nu echt een punt bereikt heb waarvan is zeg HET MOET STOPPEN.
ben ik opzoek naar mensen die ook willen beginnen maar het ook zoals ik niet zonder wat steun van andere kan.

wat zijn de trucs die jij gebruikt ?
wat is je streef gewicht en hoeveel per week gaat er vanaf ?

wat eet je sochtens, smiddags, en savonds ? :)

ik ben zeer benieuwd naar mede afvallers :o

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 22:41

Ik doe ook maar mee, ik ben net 6 dagen gestopt met roken dus moet echt letten met wat ik eet, wat is al teveel had gedaan :+

Tat_jana

Re: Afval tips en mensen die meedoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 22:43

gezellig :D
stoppen met roken en eten lijkt mij inderdaad een moeilijk geval :j

ben je ook van plan iets te doen kwa beweging etc ?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 22:49

Ik doe mee.. Tis moeilijk om nu binnen te vallen bij al wat langer bestaande afval topics.. Ik had een idee, als je nou soort van de hele week gezond eet en als beloning je op een dag iets lekkers mag van bijv. 300 kcal. Ik wil dit volgende week gaan proberen. Ben alleen bang dat je snel te makkelijk word voor je zelf.. Verder wil ik graag naar een diëtist, weet iemand of er een goede zit in Wageningen/Gelderland?

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 22:54

ik kom helaas niet uit die buurt,, en ik vindt het ook moeilijk binnen te komen in een al langer bestaand topic, ik hoop ook dat deze open mag blijven voor deze mensen die het ook moeilijk vinden :j

jou methode is opzich wel erg goed :j

ik heb ook nog een tip voor een knorrende maag,, komkommer mag je eigenlijk zoveel eten als je wil, omdat dit voornamelijk bestaat uit water dus krijg je even trek, snij een stuk komkommer aan vlarden :j

ook als je water even meer dan beu bent,, kun je ook een glas cristal clear nemen, erg lekker en er zit verder niets in :)

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 22:58

Ja, hier nog 1 :)
Ik wil toch eigenlijk wel 20 kilo kwijt, in een jaar. Moet te doen zijn toch? Ik ben gisteren begonnen met hardlopen, en aangezien ik een super slechte conditie heb, wil ik dit rustig opbouwen :) Vandaag dus een dag rust, en morgen weer even lopen. Ik hou het niet lang vol, maar tussendoor dan maar gewoon wandelen, en zo steeds beetje opbouwen.
Qua eten is het bij mij een ramp. Soms eet ik een dag amper wat, en een andere dag heb ik de hele dag honger. Snap het echt niet.
Ik ga gewoon de chips en chocola als 'tussendoortjes' zo goed mogelijk laten staan, maar ik geef dus m'n broodje hagelslag 's morgens, en broodje pindakaas 's middags niet op :P

Verder lus ik dus geen water, maar wij hebben suikervrije ranja thuis, kom ik een heel eind mee :)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 23:00

wat mij destijds enorm geholpen heeft is uiteraard veel beweging.

2 tot 3 maal per week 1,5 uur in de sportschool, en dan s'avonds na het eten.
Omdat de meeste mensen s'avonds het meeste eten verbrand je na zo'n maaltijd ook het meest.

voor het eten een glas water drinken indien nodig 2 glazen als je moeite hebt met mate houden van eten.
als je honger hebt gewoon een glas water achterover slaan.

je tip van komkommer, hier heb je gelijk in maar vergeet niet dat je maag moet krimpen en als je je vol bijft eten met komkommer je maag niet krimpt en je dus altijd trek houd in "veel" eten.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 23:01

prezies je kunt ook een cristal clear proberen is per 250 minder dan 1 kcal,, dus is altijd beter dan frisdrank etc.

en jou manier van ete klinkt mij bekend idd ;(
lopen is idd goed :j

het is inderdaad zo dat je maag moet krimpen,, maar als je het echt niet meer houdt is een stuk komkommer altijd beter dan een cracker oid :j
bedankt voor je tips :j

ik heb binnekot mn proefles aquarobic :j ben benieuwd hoe dit uitpakt :j
ik ga nu elke dag ipv met de auto naar huis lekker wandelen :) lekker de hond mee en een half uurtje drie kwartier lopen :)
Laatst bijgewerkt door Tat_jana op 17-09-09 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

goldy007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 23:02

Ik ben ook veel te zwaar, en ben 3 weken geleden gestopt met cola drinken en snoepen! Dronk bijna 2 liter cola per dag. En ben inmiddels pas 2 kilo kwijt!! Niet echt motiverend maar ach we doen het er maar mee. Echt lijnen is voor mij niks ben ik veel te zwak voor, heb ik al 100x geprobeerd. Ben het nu dus op deze manier aan het proberen. Ik eet s'morgen, s'middags en s avonds dus mijn gewone maaltijden! Verder eigenlijk niks af en toe een stuk komkommer of appeltje!
Succes ermee!!!
Groetjes Cindy

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 23:03

jij ook cindy :j

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 23:04

2 liter cola? Jeetje! Heb je dan ook niet ontzettende maagproblemen door al die prik?
Sporten in de sportschool is voor mij geen optie, en ik woon in bosrijke omgeving dus ga ik hier lekker wandelen/joggen :)
Hoop dat m'n conditie gauw opkrikt. En als ik dan afgevallen ben, en happy ben met mezelf, ga ik dan stoppen met roken. Durf het niet allebei tegelijk :=

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 23:05

zou ik inderdaad ook niet doen tegelijk dat is gedoemt tot fout gaan :j

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 23:06

Ja daarom, maar het zou wel bevorderlijk zijn voor mijn conditie. Agh dat komt allemaal vanzelf wel :D Vind m'n gewicht momenteel een veel groter probleem :)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 23:07

ik de mijne ook,, merk ook dat ik niet meer graag op de foto ga :o

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 23:09

Nee hea? Dat heb ik altijd al beetje gehad, maar nu helemaal. Maar soms heb ik wel eens een bui van; agh laat ik ook eens gezellig gek mee doen met m'n vriendinnen, en dan laat ik mezelf wel op de foto zetten. En dan zie ik ze terug :| Woow.. dat is echt even realiteit schok dan :P Dan pas zie je echt hoe 'dik' je dan bent :=

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 23:09

hier nog 1...na mijn zwangerschap waarbij ik enorm aangekomen ben (bijna 30 kilo) was er een tijd na mijn bevalling nog 17 kilo teveel...
sinds februari is er 7 kilo af maar nu blijf ik al weer een tijdje stilstaan...erg frustrerend...nog 10 te gaan....

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 23:10

Netjes! Je bent al heel wat kwijt geraakt dus. Goed gedaan!
Vind het een hele prestatie, hoop dat het ons allemaal gaat lukken :D

goldy007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 23:10

Nee helemaal geen maagproblemen gehad hoor!!
Maar ben nu echt wel aan het afkicken! Voel me helemaal niet lekker.Lusteloos en mijn maag gaat juist nu als een gek te keer! Mist ook de cafeine en de koolzuur denk ik! Hihi!
En een honger(wij kennen geen honger zegt mijn oma altijd,Wij hebben trek) honger dat ik de hele dag heb!! Maar we gaan er voor is voor mijn eigen bestwil!!!

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 23:11

Hier nog 1
en ik moeet het NU ook echt doen..

Alleen vindt het zo moeilijk en elke keer lukt het even en dan niet meer :n
Ik heb gewoon echt iemand nodig die op die momenten zegt van kom op ofzo of iemand die me steunt erin

Ik ben vorige week vrijdag voor het eerst naar de sportschool geweest :)
Heb een sportschool uitgekozen van 15.95 per maand voor 1 jaar! en dan onbeperkt sporten!
Dus ik ben dinsdag ook geweest, ik ga morgen weer sporten en zondag waars. ook nog even :D
Wil het echt paar x in de week gaan doen :j

Maar alles moet ik rustig aan opbouwen kwa lopen etc.
Rennen kan ik nog niet,
Heb voor de zomervakantie met kuitbeen gebroken :(
Ik was 6 kilo daarvoor afgevallen! alleen zit er nu weer aan omdat ik op krukken liep en in een rolstoel zat :(

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 23:12

ad0rey0u schreef:
Nee hea? Dat heb ik altijd al beetje gehad, maar nu helemaal. Maar soms heb ik wel eens een bui van; agh laat ik ook eens gezellig gek mee doen met m'n vriendinnen, en dan laat ik mezelf wel op de foto zetten. En dan zie ik ze terug :| Woow.. dat is echt even realiteit schok dan :P Dan pas zie je echt hoe 'dik' je dan bent :=

hoe herkenbaar :D

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 23:12

ad0rey0u schreef:
Netjes! Je bent al heel wat kwijt geraakt dus. Goed gedaan!
Vind het een hele prestatie, hoop dat het ons allemaal gaat lukken :D

thanks maar die laatste 10 wil ik er ook echt vanaf hebben hoor...wil er graag mijn oude broeken weer passen....

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 23:12

Trieske_ schreef:
hier nog 1...na mijn zwangerschap waarbij ik enorm aangekomen ben (bijna 30 kilo) was er een tijd na mijn bevalling nog 17 kilo teveel...
sinds februari is er 7 kilo af maar nu blijf ik al weer een tijdje stilstaan...erg frustrerend...nog 10 te gaan....

inderdaad ik ben jaloers hoor :j +:)+

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 23:13

Een tip!

Koop van die gewichten (met 2 kilo per stuk zeg maar) van die dumbels en doe om de dag daar wat oefeningen mee......(ik kan niet uitleggen welke) maar vraag iemand die veel met gewichten traint/fitnissed welke oefeningen voor je benen/billen etc het beste zijn.
Ook rijdt ik 3 keer per week paard en loop ik elke dag minimaal 1 uur flink met de honden!

Ik volg geen gek dieet maar let wel erg goed op wat ik eet doordeweeks
ik begin in de ochtend met yoghurt met cruesli (dit vult goed) en dan rond een uur of 10.00u eet ik 1 boterham.
Rond 12.30u eet ik nog 2 boterhammen en rond 15.00u iets van fruit!

S'avonds eet ik gewoon een normale maaltijd (groente,vlees aardappels rijst etc) weinig pasta eten als je niet intensief sport!
1 dag in de week eet ik iets wat lekker(en slecht is)

Het belangrijkste is veel bewegen, NIET snoepen(dus geen traktaties, snoep koek chips etc) mocht dit erg zwaar zijn neem dan van 1 ding een heel klein beetje!

Ik ben zo in een half jaar 23 kilo kwijt! van mijn middel 24 cm en van mijn benen 10cm per been!

Het is wel een leefwijze die je jezelf aanmeet, maar dat is de enige manier om het vol te houden!
Laatst bijgewerkt door KimBreda op 17-09-09 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 23:14

Dat met de foto's is idd erg herkenbaar :j

Ik sta weleens model voor me pa (fotograaf) maar als ik de foto's terug zie vindt ik veel niet mooi, terwijl ze wel mooi zijn hoor..
Maar door mijn lichaam zie ik altijd iets wat ik niet mooi vindt, dan zijn het me bovenarmen die je erg ziet etc. of je buik of je benen :+
het is ook maar net hoe de foto genomen wordt natuurlijk

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 23:14

Fammiie_x schreef:
Hier nog 1
en ik moeet het NU ook echt doen..

Alleen vindt het zo moeilijk en elke keer lukt het even en dan niet meer :n
Ik heb gewoon echt iemand nodig die op die momenten zegt van kom op ofzo of iemand die me steunt erin

Ik ben vorige week vrijdag voor het eerst naar de sportschool geweest :)
Heb een sportschool uitgekozen van 15.95 per maand voor 1 jaar! en dan onbeperkt sporten!
Dus ik ben dinsdag ook geweest, ik ga morgen weer sporten en zondag waars. ook nog even :D
Wil het echt paar x in de week gaan doen :j

Maar alles moet ik rustig aan opbouwen kwa lopen etc.
Rennen kan ik nog niet,
Heb voor de zomervakantie met kuitbeen gebroken :(
Ik was 6 kilo daarvoor afgevallen! alleen zit er nu weer aan omdat ik op krukken liep en in een rolstoel zat :(

we slepen elkaar er hier gewoon doorheen,, gewoon lekker opscheppen over wat jij die dag gedaan hebt +:)+

balen van je been,, maar houdt de moed er in :j